پراپرتی‌های رول آپ در GA4 – قسمت 22

در قسمت قبلی از این سری آموزش‌ها به بررسی اکسس منیجمنت در پراپرتی‌های GA4 می‌پردازیم.

پراپرتی‌های رول آپ؛ قابلیت جذابی که در نسخه قبلی ابزار محبوب آنالیتیکس تنها برای کاربران آنالیتیکس 360 در دسترس بود. اما امروزه این قابلیت همراه با امکان ایجاد ساب پراپرتی‌ها به GA4 آمده و در نسخه جدید آنالیتیکس ما شاهد وجود پراپرتی‌های رول آپ و ساب‌پراپرتی‌های GA4 هستیم.

گزارش‌دهی رول آپ در GA4

به تعریفی ساده، گزارش‌دهی رول آپ به مدلی از گزارش‌دهی در آنالیتیکس نسبت داده می‌شود که در آن شما چندین برند، بخش کاری یا کسب‌وکار زیرمجموعه در برند خود داشته و اکنون می‌خواهید دیتاهای این بخش‌ها را در یک بخش مشاهده و بررسی کنید. 

پراپرتی های رول آپ در جی ای 4

اما این مدل از گزارش‌دهی و پراپرتی‌های رول آپ در چه مواقعی به کار شما می‌آیند؟

  • در مواقعی که شما می‌خواهید عملکرد کلی یک شرکت را بررسی کرده و میزان کارآمد بودن هر یک از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و یا بخش‌های مجزای آن را مشخص کنید.
  • زمانی که می‌خواهید عملکرد بخش‌های مختلف یک برند بزرگ را با یکدیگر مقایسه کنید.

پراپرتی رول آپ GA4

یک پراپرتی رول آپ در ابزار جی ای 4 به پراپرتی نسبت داده می‌شود که دیتاهای موجود در آن از سایر پراپرتی‌ها تأمین می‌شود. به همین دلیل این نوع از پراپرتی‌ها با نام پراپرتی‌های منبع (Source Properties) نیز شناخته می‌شوند. به بیانی دیگر می‌توان عنوان کرد که یک پراپرتی رول آپ، از دو یا چند پراپرتی دیگر تشکیل شده است.

مزایای استفاده از پراپرتی‌های رول آپ در GA4

اما استفاده از پراپرتی‌های رول آپ در جی ای 4 چه مزایایی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟ در ادامه به بررسی یک سری از مزایای کاربردی در این حوزه می‌پردازیم.

1. پراپرتی رول آپ امکان مشاهده دیتا بخش‌های مختلف یک کسب‌وکار را برای ما فراهم می‌کند.

2. با استفاده از پراپرتی‌های GA4 دیگر نیاز ندارید دیتاهای مختلف را از چندین پراپرتی مختلف استخراج کنید تا بتوانید عملکر بخش‌های مختلف یک برند را با یکدیگر مقایسه کنید. پراپرتی‌های رول آپ در یکجا به شما امکان می‌دهد تا دیتاهای مختلف را بررسی کنید و مشخص کنید که عملکرد وبسایت‌ها یا اپ‌های مختلف شما چگونه بوده است.

نکته: توجه داشته باشید که پراپرتی‌های رول آپ دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابهی با سایر پراپرتی‌ها بوده و نحوه کار کردن با آن‌ها نیز درست همانند سایر پراپرتی‌های معمولی GA4 می‌باشد.

محدودیت‌های پراپرتی‌های رول آپ در GA4

اما درست همانند پراپرتی‌های رول آپ در یونیورسال آنالیتیکس، در جی ای 4 نیز این پراپرتی‌ها دارای یک سری از محدودیت‌ها هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • یک پراپرتی رول آپ نهایتاً می‌تواند تا 200 پراپرتی داشته باشد.
  • یک پراپرتی رول آپ نمی‌تواند به عنوان پراپرتی منبع یک پراپرتی رول آپ دیگر در نظر گرفته شود.
  • این امکان برای کاربران وجود ندارد که از یک پراپرتی رول آپ ساب پراپرتی بسازند.

در این قسمت از سری آموزش‌های GA4، کریستا سیدن به همراه برین بیکر مدیر محصول ارشد گوگل، به بررسی پراپرتی‌های رول آپ پرداخته و قابلیت‌های مختلف این پراپرتی‌ها را برای ما عنوان می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را از دست نداده و از مطالب آن استفاده کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.