ستاپ اسیستنت برای مهاجرت از یونیورسال به GA4 – قسمت 25

در قسمت قبلی از این سری آموزش‌ها به بررسی ساختار اکانت در GA4 می‌پردازیم؛ پیشنهاد می‌کنم این قسمت را از دست ندهید.

ستاپ اسیستنت به عنوان یک ابزار کاربردی شناخته می‌شود که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا نسخه یونیورسال آنالیتیکس را به پراپرتی GA4 خود متصل کنید. اما نکته مهم‌تر در رابطه با این موضوع این است که این ابزار یک چک لیست از تمام کارهایی که برای راه‌اندازی پراپرتی جی ای 4 خود نیاز به تکمیل آن‌ها دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه از ستاپ اسیستنت استفاده کنیم؟

برای استفاده از ستاپ اسیستنت و مهاجرت از نسخه یونیورسال به GA4، نیاز دارید تا وارد نسخه یونیورسال آنالیتیکس شده و سپس به قسمت Admin این ابزار مراجعه کنید. در مرحله بعد گزینه GA4 Setup Assistant را مشاهده می‌کنید که باید بر روی آن کلیک کنید.

ستاپ اسیستنت در جی ای 4

با کلیک بر روی این گزینه، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در این صفحه باید بر روی آیکون آبی رنگ “Get started” کلیک کنید.

شروع کار با ستاپ اسیستنت

پس از کلیک بر روی این آیکون، صفحه جدید ابزار ویزارد برای شما باز می‌شود که برای مهاجرت از یونیورسال آنالیتیکس به GA4 بسیار کاربردی می‌باشد. در این صفحه گوگل این امکان را برای شما فراهم کرده است تا از تگ‌هایی که در حال حاضر بر روی سایت خود دارید؛ برای جمع‌آوری دیتا استفاده کنید. اما همان‌طور که گوگل هشدار داده است؛ انتخاب این گزینه باعث نمی‌شود که تنظیمات تگ‌های شما نیز به جی ای 4 منتقل شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید این موضوع باعث اخلال در روند جمع‌آوری دیتا برای شما می‌شود؛ پیشنهاد ما به شما این است که این گزینه را انتخاب نکنید.

طبیعتاً استفاده از تگ‌های موجود در سایت کار را بسیار آسان‌تر خواهد کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که این قابلیت برای تمام کاربران در دسترسی نمی‌باشد. اگر برای جمع‌آوری دیتاهای خود از gtag.js استفاده می‌کنید؛ این قابلیت برای شما فعال می‌شود. اما در صورتی که از گزینه‌های قدیمی‌تری همچون analytics.js استفاده می‌کنید؛ این قابلیت برای شما فعال نخواهد بود.

پس از در نظر گرفتن تمام موارد، می‌توانید برای شروع کار خود بر روی گزینه “Create property” کلیک کنید.

استفاده از ویزارد ستاپ اسیستنت

پس از کلیک بر روی این گزینه، یک تب جدید حاوی پراپرتی GA4 جدیدی که ساخته‌اید برای شما باز می‌شود. همان‌طور که در صفحه کار با ابزار ویزارد، گوگل توضیح داده است؛ پراپرتی کنونی شما دچار هیچ گونه تغییری نخواهد شد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت پراپرتی جدید خود را ساخته و از آن برای جمع‌آوری دیتا استفاده کنید.

اما ابزار ویزارد در جی ای 4 تنها کار ساخت پراپرتی را برای شما انجام نمی‌دهد. با استفاده از ویزارد ستاپ اسیستنت، این ابزار کاربردهای دیگری نیز برای شما خواهد داشت که مهم‌ترین این کاربردها به شرح زیر می‌باشند:

  • این ابزار اسم پراپرتی، لینک، واحد ارزی موردنظر و تنظیمات منطقه جغرافیایی پراپرتی یونیورسال شما را کپی می‌کند.
  • وقتی که از ابزار ویزارد ستاپ اسیستنت استفاده می‌کنید؛ گوگل به صورت خودکار پراپرتی یونیورسال شما را به پراپرتی GA4 متصل می‌کند. این موضوع بدین معناست که شما می‌توانید از ابزار ستاپ اسیستنت در پراپرتی GA4 خود که تازه آن را ساخته‌اید نیز استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات موردنیاز خود را از پراپرتی یونیورسال به پراپرتی GA4 جدید منتقل کنید.
  • با استفاده از ابزار ویزارد، آنالیتیکس به صورت خودکار قابلیت enhanced measurement را نیز در پراپرتی جدید شما فعال می‌کند.

پس از اتمام کار با ابزار ویزارد، شما به صورت خودکار به صفحه ستاپ اسیستنت در پراپرتی GA4 جدید خود منتقل خواهید شد. در این صفحه پیامی با متن “You have successfully connected your properties” به شما نشان داده می‌شود که به شما می‌گویید با موفقیت پراپرتی‌های خود را متصل کرده‌اید.

در صورتی که تگ‌های شما به درستی کار کنند؛ پراپرتی شما به صورت خودکار شروع به جمع‌آوری دیتا می‌کند. اما در این مورد به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک سری تست‌ها را انجام دهید تا مطمئن شوید که پراپرتی‌ شما به درستی کار خود را انجام می‌دهد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.