ساب پراپرتی‌ها در GA4 – قسمت 23

ساب پراپرتی‌ها نوعی از پراپرتی‌ها می‌باشند که سابق بر این در کنار پراپرتی‌های رول آپ تنها برای کاربران آنالیتیکس 360 در دسترس بودند. در GA4 اما گوگل تصمیم گرفته است تا امکان ساخت ساب پراپرتی‌ها را به رایگان در اختیار کاربران قرار داده تا همه بتوانند از قابلیت‌های این پراپرتی‌ها استفاده کنند.

ساب پراپرتی‌ GA4 چیست؟

در جی ای 4  عنوان ساب پراپرتی به پراپرتی‌هایی نسبت داده می‌شود که دیتاهای موجود در آن‌ها از سایر پراپرتی‌ها گرفته شده و تابع پراپرتی منبع خود می‌باشند. توجه داشته باشید که هر کدام از پراپرتی‌های منبع این قابلیت را دارند که نهایتا تا 400 ساب پراپرتی داشته باشند.

چه دیتاهایی می‌توانند از پراپرتی‌های منبع به ساب پراپرتی‌ها منتقل شوند؟

  • تمام دیتاها یا بخشی از دیتای یک ایونت که در پراپرتی منبع وجود دارد.
  • تمام یا بخشی از دیتاهای پلتفرم‌های متصل به پراپرتی منبع (به عنوان مثال اگر پراپرتی منبع شما به اکانت گوگل ادز متصل باشد؛ این امکان برای شما وجود دارد تا همه یا قسمتی از دیتاهای اکانت‌های تبلیغاتی خود را به ساب پراپرتی موردنظر منتقل کنید)

چه زمانی نیاز به ساخت ساب پراپرتی داریم؟

1. زمانی که می‌خواهید گزارش‌های فیلترشده‌ای از دیتاهای خود داشته باشید.

2. در مواقعی که قصد دارید قسمتی از دیتای پراپرتی منبع را در اختیار گروه‌های مشخصی از کاربران خود قرار دهید. (به عنوان مثال تصور کنید که مارکت هدف شما اروپا، استرالیا و آسیا می‌باشد. در چنین شرایطی می‌توانید یک پراپرتی منبع ساخته که دیتاهای این 3 مارکت مختلف را جمع‌آوری می‌کند. سپس برای دادن دسترسی به کاربرانی که مشغول فعالیت بر روی هر مارکت هستند؛ می‌توانید 3 ساب پراپرتی مجزا بسازید تا دیتاهای مخصوص به آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید)

چگونه یک ساب پراپرتی بسازیم؟

1. برای ساخت یک ساب پراپرتی ابتدا در آنالیتیکس 360 به بخش Admin بروید.

2. در مرحله بعد در بخش پراپرتی بر روی گزینه  Create property کلیک کنید.

ساخت ساب پراپرتی

3. در صفحه باز شده بر روی گزینه Subproperty کلیک کنید.

4. نهاتیا با انجام تنظیمات ساب پراپرتی خود می‌توانید این پراپرتی را بسازید.

چگونه با ساب پراپرتی‌ها کار کنیم؟

توجه داشته باشید که نحوه کار با ساب پراپرتی‌ها درست همانند روشی است که با پراپرتی‌های معمولی کار می‌کنید. به عنوان مثال در ساب پراپرتی‌ها می‌توانید:

1. کاربران را اضافه یا حذف کنید.

2. ایونت‌های مختلف را به عنوان کانورژن علامت گذاری کنید.

3. متریک‌های شخصی‌سازی شده بسازید.

4. اکانت گوگل ادز خود را به ساب پراپرتی متصل کنید.

در این قسمت از سری آموزش‌های GA4 کریستا سیدن به همراه برین بیکر مدیر محصول ارشد گوگل، توضیحاتی در رابطه با ساب پراپرتی‌ها و قابلیت‌های مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند را به ما ارائه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم که این قسمت از این آموزش‌ها را از دست ندهید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.