ایجاد نقشه سایت XML با افزونه All in One SEO

متن زیرنویس قسمت دوازدهم فیلم آموزش سئوی وردپرس

ما اطلاعات سئو رو برای سایت پیکربندی کردیم و می دونیم چه جوری اون رو روی هر پستی اضافه کنیم. موارد دیگه ای وجود داره که در مورد سئو به شما کمک می کنه. خوب اجازه بدید در سایدبار به سراغ افزونه All in One SEO بریم و بر روی Feature Manager کلیک کنیم.

افزودن نقشه سایت xml

اینجا ده ها قابلیت اضافی دیگه هم وجود داره. من می خوام نقشه سایت XML رو فعال کنم. زمانی که اینکار رو انجام دادیم، موارد بیشتری به منو اضافه میشه.

اجازه بدید بر روی اون کلیک کنیم، نقشه XML نقشه ای به موتورهای جستجو میده که اساسا فهرستی از هر صفحه واحد در سایت ماست. زمانی که محتوای جدید به سایتمون اضافه می کنیم نقشه XML به صورت خودکار به روز میشه و موتورهای جستجو رو پینگ می کنه (به اونها اطلاع می‌ده) تا بتونن محتوای جدید رو ایندکس کنن.

می تونیم بیشتر تنظیمات رو دست نخورده باقی بذاریم، اول اجازه بدید لیست ایمیل ها رو ببندم، وقتی به سمت پایین اسکرول می کنیم، می تونیم همه تنظیمات مرتبط با نقشه XML رو ببینیم. بیشتر این ها رو می‌تونیم همین جوری رها کنیم. به عنوان مثال اسم فایل همین طوری خوبه.

زمانبندی به روزرسانی چیزیه که در صورت وجود زمانبندی وبلاگ نویسی منظم می تونین اون رو تنظیم کنید. من توی سایت خودم هفته ای یه بار مطلب می نویسم به همین خاطر این گزینه رو روی هفتگی تنظیم می کنم. اگر زمانبندی ندارید یا کندتر از اون هست می تونید اون رو بر روی ماهانه تنظیم کنید.

کمی به سمت پایین میایم. گزینه هایی که اینجا وجود داره به ما اجازه می ده چیزی که در نقشه سایت وجود داره رو انتخاب کنیم. یکی از گزینه هایی که می تونید خاموش کنید Media/Attachments است. Attachments هر نوع فایلیه که آپلود می کنید، معمولا این ها تصویر هستن. این الحاقات معمولا همیشه در محتوای ما قرار می گیرن بنابراین گوگل هنوز می تونه اون ها رو پیدا کنه. این روش کمی نقشه سایت ما رو تمیز تر نگه می داره.

خوب حالا اجازه بدید به سمت پایین یعنی Priority اسکرول کنیم. این چیزیه که معمولا می تونید تغییر بدید. این گزینه به موتورهای جستجو میگه صفحات شما با سایر صفحات موجود در سایت چقدر مهم هستن. بنابراین priority سایر سایت ها رو تحت تاثیر قرار نمی ده، اما اگه موتورهای جستجو فکر کنن که دو صفحه برای کلیدواژه یکسان رتبه بالایی دارن تنظیم اولویت به اونها می گه که کدوم رو نشون بدن. به طور پیش فرض صفحه اصلی اولویت یک رو داره و مهم تر هست صفحات اولویت 9 رو دارن و طبقه بندی ها و دسته بندی ها اولویت 8 رو دارن. اگر صفحات دسته بندی ارزش زیادی برای افراد داشته باشه مثل صفحه ای که رسپی های زیادی داره می تونید اولویت بالاتری به این صفحات بدید. این همون کاریه که من برای این سایت انجام دادم. من صفحات دسته بندی رو اولویت نه دادم و اولویت پست ها را به 8 کاهش دادم. امیدوارم اگه فردی رسپی کیک رو تایپ کرد به صفحه رسپی های من هدایت بشه به جای اینکه به صفحه رسپی های تصادفی بره.

وقتی کارمون رو تموم کردیم می تونیم تنظیمات رو ذخیره کنیم این نقشه های XML برای 99 درصد از سایت ها خوب هستن اما اگه می خواید اطلاعات بیشتری در مورد نقشه های سایت بدست بیارید می تونید سایت sitemaps.org رو بررسی کنید.

راستی اگه برای سایت های غیر وردپرسی بخواین نقشه سایت XML بسازید می‌تونید از ابزار ایجاد نقشه سایت در جی ادز استفاده کنید.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت، این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام ممنون از ویدئوی خوبتون. این سایت مپی که ایجاد میشه داینامیک هست؟ وآیا نسخه ای داره (جایی نشون داده میشه) که به گوگل سرچ کنسول اون رو معرفی کنیم؟

بله با استفاده از افزونه all in one seo سایت مپ داینامیک ایجاد میشه و میتونید به سرچ کنسول معرفی کنید. علاوه بر اون از ابزار yoast seo هم میتونید برای ساخت سایت مپ استفاده کنید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.