افزودن متای شبکه های اجتماعی با افزونه All in One SEO

متن زیرنویس قسمت سیزدهم دوره آموزش سئوی وردپرس

خوب اجازه بدید کار رو شروع کنیم و چیزی رو اضافه نماییم که از لحاظ فنی به سئو مرتبط نیست. اما فناوری بسیار مشابهی داره که معمولا در افزونه های سئو قرار می گیره. خوب اجازه دهید به افزونه All in One SEO بریم و مدیریت قابلیت ها رو انتخاب کنیم.

افزودن نقشه سایت xml

حالا باید Social Meta رو فعال کنیم. این گزینه اطلاعات متا رو اضافه می کنه، بنابراین سایت های اجتماعی دقیقا می دونن زمانی که کاربر محتوای شما رو به اشتراک می‌ذاره از چه عنوان و تصویری باید استفاده کنن.

خوب اجازه بدید در سایدبار به قسمت social meta بریم. من اینو می بندم، تنظیمات زیادی اینجا وجود داره اما برای بیشتر بخش ها، می تونیم عنوان، توضیح و تصویر رسانه های اجتماعی رو مشخص کنیم.

برای رسانه های اجتماعی فرمت خاصی به نام نمودار باز (Open Graph) وجود داره و تنظیماتی که در این صفحه وجود داره. همه برچسب های اپن گراف رو به صفحات شما اضافه می کنه. خوب اجازه بدید یکی از بخش های مهم رو مورد بررسی قرار بدیم. این قسمت مربوط به تصاویر هست. همانطور که می دونید ارزش یه تصویر بیشتر از 1000 کلمه هست، پس باید مطمئن شیم وقتی فردی یکی از صفحات ما رو به اشتراک می‌ذاره تصاویر به خوبی دیده میشه.

به همین خاطر به قسمت OG میرم که به معنای اپن گراف هست، این منبع تصاویر است می تونیم اون رو بر روی تصاویر شاخص تنظیم کنیم. اگر پست وبلاگی رو به اشتراک بزاریم و این پست تصویر شاخص داشته باشه این تصویر شاخص در همه رسانه های اجتماعی نشون داده میشه. اگه تصویری نبود، من می تونم یه تصویر پیش فرض تعریف کنم، می تونیم روی اون کلیک کنیم و چیزی رو تنظیم کنیم. این چیزیه که در افزونه می تونید پیداش کنید، اگه تصویر پیش فرضی داشته باشید می تونید اینجا آپلود کنید. اگرم تصویری نداشتید می تونید از لوگوی خودتون استفاده کنید. اگه ابعاد دقیق تصویر رو می دونید می تونید به جلو برید و اون رو اینجا اضافه کنید. بعضی وقتا رسانه های اجتماعی شکل طبیعی تصویر رو به صورت تصادفی تغییر میدن.

بقیه این تنظیمات برای شبکه های اجتماعی خاص هستن و لازم نیستن، حالا باید تنظیمات خودمون رو ذخیره کنیم و یکی از پست های وبلاگیمون رو به اشتراک بزاریم تا ببینیم چه اتفاقی می افته. من به یکی از پستام میرم و اون رو اینجا کپی می کنم. کیک تولد برای فیدو. به اکانت فیس بوکم میرم و وضعیت جدیدی اضافه می‌کنم اون رو به روز می کنم. این گزینه عنوان، تصویر و توضیحات متای ما رو اضافه کرده حالا اگه بخوام می‌تونم اون رو پست کنم.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.