تفاوت‌های گوگل آنالیتیک و الکسا

هوش رقابتی الکسا در برابر گوگل آنالیتیکس

در مقاله ای جداگانه به مقایسه الکسا و گوگل آنالیتیکس پرداخته ایم؛ در صورت نیاز می توانید آن را مطالعه کنید. در این مقاله به هوش رقابتی الکسا در برابر گوگل آنالیتیکس می پردازیم.

اول از هر چیزی اجازه دهید نگاهی به معیارهای آنالیتیکی مبتنی بر پنل بیندازیم که به طور مستقیم از سایت مشتق نشده اند. پست اخیر وبلاگ الکسا در مورد خلا جوابگویی و اندازه گیری، توضیح می داد که چرا دانستن داستان سایر برندها و کارهایی که در حوزه شما انجام می‌دهند بسیار مهم است.

اگر بتوانید اطلاعاتی در مورد رقبای خود به دست آورید قادر خواهید بود از شکست ها و موفقیت هایشان درس بگیرید و به طور موثر به شرایط پاسخ دهید. اما از آنجایی که شما نمی توانید از رقبای خود بخواهید معیارهای خود را در اختیار شما قرار دهند، به آنالیتیکس های مبتنی بر پنل زیادی نیاز دارید تا بتوانید این داستان ها را کنار همدیگر قرار دهید.

این یکی از نقاط قوت الکسا محسوب می شود. ما بیش از 15 سال است که داده های ترافیکی را از سایت های مختلف جمع آوری می کنیم. ابزار هوش رقابتی ما به گونه ای طراحی شده است که می تواند داده ها را به یک سطح خاص ببرد. شما می‌توانید سایتی که می‌خواهید بررسی کنید را انتخاب نمایید.

سپس می‌توانید به معیارهایی که در طول زمان تغییر یافته است نگاهی بیندازید و به عملکرد خود در برابر عملکرد سایر سایت ها امتیاز دهید. در این شرایط می توانید مطمئن باشید که بالاتر از سایر سایت ها هستید و فعالیت‌هایتان نتیجه بخش بوده است.

هوش گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس کمی متفاوت است. آن ها از معیارهای آنالیتیکی داخل سایت استفاده می کنند که به طور مستقیم از طریق سایت شما اندازه گیری شده است. (البته الکسا نیز اینکار را انجام می‌دهد که در بخش دوم آموزش به آن خواهیم پرداخت.) از آنجایی که آن‌ها تجزیه و تحلیل خارج از سایت را به طور عمیق انجام نمی‌دهند، قادر نیستند کل داستان را در اختیار شما قرار دهند.

با این حال، شرکت گوگل اخیرا یک ابزار بنچ مارک را معرفی کرده است که می تواند مواردی را فراهم آورد. این ابزار رایگان است. در مقابل، شما باید داده های خود را در اختیار  این ابزار قرار دهید. اگر بخواهید هوش رقابتی را مشاهده کنید، آن ها شما را ملزم می‌کنند سایتی داشته باشید و از آنالیتیکس های درون سایتی استفاده کنید.

بر خلاف الکسا، داده های بنچ مارکینگ گوگل آنالیتیکس بی نام است. شما می توانید تنها ببینید سایت‌تان در مقایسه با گروه گسترده و بی نامی از سایت ها چگونه عمل کرده است. به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس الکسا را در برابر 350 سایت بی نام در بخش اینترنت و ارتباطات دوربرد دسته بندی کرده است. این موضوع جذابی است، اما می تواند برای افراد فریبنده نیز باشد.  ممکن است ندانید چگونه می توانید این نوع داده سطح بالا و گسترده را بر روی سایت یا تلاش های بازاریابی خود اعمال نمایید.

به طور خلاصه، ابزار هوش رقابتی گوگل آنالیتیکس رایگان است اما محدود و بی نام (بدون اشاره به رقبای اصلی شما) خواهد بود. ابزار الکسا این شرایط را به سطح دیگری منتقل می‌کند و داده های پیشرفته تری در اختیار افراد می‌گذارد. این ابزار می‌تواند سایت های خاصی را بررسی کند. در این شرایط می توانید اقدامات خاصی را انجام دهید.

بنابراین توصیه می کنیم که آموزش کامل الکسا و آموزش کامل گوگل آنالیتیکس را با ویدیو فارسی در پایگاه دانش جی ادز مطالعه نمائید.

منبع: وبلاگ الکسا

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.