مقایسه الکسا و گوگل آنالیتیک

مقایسه الکسا و گوگل آنالیتیکس: تجزیه و تحلیل درون سایتی

در این مقاله به طور کامل مقایسه الکسا و آنالیتیکس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگرچه گوگل آنالیتیکس رایگان است، اما تنها می تواند نمای 10.000 فوتی از فعالیت رقبای شما فراهم آورد. این ابزار نمی تواند بینش دقیق و جزئی در این زمینه را فراهم کند. به عبارت دیگر این ابزار برای تجزیه و تحلیل رقابتی یک ابزار اولیه و غیرتخصصی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر زمانی که افراد در مورد گوگل آنالیتیکس فکر می‌کنند بر این باورند که تجزیه و تحلیل درون سایتی انجام می‌شود. بدین معنی که ترافیک به صورت مستقیم با قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس بر روی سایت به دست می آید. بیشتر کسب وکارها در حال حاضر از ابزارهای مختلفی برای اینکار استفاده می کنند.

به طور کلی تجزیه و تحلیل درون سایت برای آشکار ساختن رفتار مخاطبان بسیار عالی است و می تواند بینشی در مورد نحوه تعامل افراد با سایت، برند و در نهایت حضور آنلاین شما فراهم آورد.

الکسا با قرار دادن کد در سایت می تواند به طور مستقیم ترافیک واقعی سایت را اندازه گیری کند. با اینکه هم آنالیتیکس و هم الکسا قابلیت تجزیه و تحلیل درون سایت را فراهم می کنند، اما این دو گزینه تفاوت هایی نیز با هم دارند. مهم ترین تفاوت آن ها نحوه اندازه گیری، جمع آوری و نمایش داده ها و بینش هاست. اجازه دهید این موضوع را با جزییات بیشتری توضیح دهیم.

سنجش ترافیک واقعی:

الکسا می تواند 100 درصد از ترافیک طبیعی شما را محاسبه کند. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا  اخیرا بحث های زیادی در مورد افزایش ترافیک تولید شده توسط ماشین ها و تاثیر آن بر روی داده های وب وجود داشته است. مقاله‌ای در این زمینه نشان می‌دهد که بیش از 61.5 درصد از کل ترافیک وب از ربات ها حاصل می شود.

اگر بیش از نیمی از ترافیک سایت شما از ربات ها باشد که نه انسان هستند و نه می توانند به مشتری تبدیل شوند، چگونه می توانید با اطمینان، محتوای خود را بهینه کنید یا تصمیماتی را در مورد سرمایه های بازاریابی خود بگیرید؟ به کمک الکسا دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید. الکسا خزندگان وب و سایر ترافیک تولید شده توسط ماشین ها را فیلتر می‌کند. بنابراین می‌توانید تصمیمات کسب وکار خود را بر اساس بازدید افراد واقعی اتخاذ کنید.

محاسبه همه ترافیک:

الکسا به صورت دوره ای سایت شما را اسکن می‌کند تا مطمئن شود کد تایید به درستی بر روی هر صفحه از سایت نصب گردیده است. اگر این کد به درستی اضافه شده باشد خیال‌تان می تواند راحت باشد و همه چیز را به الکسا بسپارید.

گزارش دهی در یک نگاه:

داشبورد معیارهای تصدیق شده الکسا تصویر واضح و قابل درکی از ترافیک سایت را فراهم می کند. با اینکه گوگل آنالیتیکس اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد بازدید کنندگان سایت و رفتار آن ها فراهم می آورد، اما درک این داده ها و عملکرد سایت بسیار سخت است. به کمک الکسا می توانید در عرض چند ثانیه به آسانی به دو مورد از سوالات مهم خود  پاسخ دهید: آیا ترافیک من در برابر دوره قبلی افزایش داشته است یا کاهش؟ اگر چنین است چه چیزی باعث ایجاد تغییر شده است؟

با کمک خدمات بهبود رتبه الکسا ، رتبه ایران الکسا را تا 200 کاهش دهید و شاهد افزایش درآمدزایی سایت خود باشید!

نمایش عمومی معیارها:

در نهایت یکی از بزرگترین تفاوت هایی که بین الکسا و گوگل آنالیتیکس وجود دارد این است که الکسا گزینه ای را برای نمایش عمومی رتبه تایید شده و سایر معیارهای ترافیکی در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر بخواهید شرکا یا تبلیغ کنندگان را تحت تاثیر خود قرار دهید، این بزرگترین مزیت الکساست. متاسفانه گوگل آنالیتیکس چنین قابلیتی ندارد و همه معیارها به صورت خصوصی حفظ می شود.

بنابراین چه بخواهید به دنبال هوش رقابتی باشید یا از تجزیه و تحلیل قابل اعتماد درون سایت استفاده نمایید الکسا بسته کامل و ارزشمندی فراهم می کند. با داشتن اکانت الکسا می توانید مطمئن شوید که استراتژی شما همیشه عالی است.

البته خالی از لطف نیست که آموزش گوگل آنالیتیکس را در نظر بگیرید و از طریق آن ابزار هم کاربران و مشتریان احتمالی را مورد بررسی قرار دهید.

هوش رقابتی الکسا در برابر گوگل آنالیتیکس

اجازه دهید در ادامه مقاله مقایسه الکسا و آنالیتیکس، نگاهی به معیارهای آنالیتیکی مبتنی بر پنل بیندازیم که به طور مستقیم از سایت مشتق نشده اند. پست اخیر وبلاگ الکسا در مورد خلا جوابگویی و اندازه گیری، توضیح می داد که چرا دانستن داستان سایر برندها و کارهایی که در حوزه شما انجام می‌دهند بسیار مهم است.

اگر بتوانید اطلاعاتی در مورد رقبای خود به دست آورید قادر خواهید بود از شکست ها و موفقیت هایشان درس بگیرید؛ و به طور موثر به شرایط پاسخ دهید. اما از آنجایی که شما نمی توانید از رقبای خود بخواهید معیارهای خود را در اختیار شما قرار دهند، به آنالیتیکس های مبتنی بر پنل زیادی نیاز دارید تا بتوانید این داستان ها را کنار همدیگر قرار دهید.

این یکی از نقاط قوت الکسا محسوب می شود. ما بیش از 15 سال است که داده های ترافیکی را از سایت های مختلف جمع آوری می کنیم. ابزار هوش رقابتی ما به گونه ای طراحی شده است که می تواند داده ها را به یک سطح خاص ببرد. شما می‌توانید سایتی که می‌خواهید بررسی کنید را انتخاب نمایید.

سپس می‌توانید به معیارهایی که در طول زمان تغییر یافته است نگاهی بیندازید و به عملکرد خود در برابر عملکرد سایر سایت ها امتیاز دهید. در این شرایط می توانید مطمئن باشید که بالاتر از سایر سایت ها هستید و فعالیت‌هایتان نتیجه بخش بوده است.

هوش گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس کمی متفاوت است. آن ها از معیارهای آنالیتیکی داخل سایت استفاده می کنند که به طور مستقیم از طریق سایت شما اندازه گیری شده است. (البته الکسا نیز اینکار را انجام می‌دهد). از آنجایی که آن‌ها تجزیه و تحلیل خارج از سایت را به طور عمیق انجام نمی‌دهند، قادر نیستند کل داستان را در اختیار شما قرار دهند.

با این حال، شرکت گوگل اخیرا یک ابزار بنچ مارک را معرفی کرده است که می تواند مواردی را فراهم آورد. این ابزار رایگان است. در مقابل، شما باید داده های خود را در اختیار  این ابزار قرار دهید. اگر بخواهید هوش رقابتی را مشاهده کنید، آن ها شما را ملزم می‌کنند سایتی داشته باشید و از آنالیتیکس های درون سایتی استفاده کنید.

بر خلاف الکسا، داده های بنچ مارکینگ گوگل آنالیتیکس بی نام است. شما می توانید تنها ببینید سایت‌تان در مقایسه با گروه گسترده و بی نامی از سایت ها چگونه عمل کرده است. به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس، الکسا را در برابر 350 سایت بی نام در بخش اینترنت و ارتباطات دوربرد دسته بندی کرده است. این موضوع جذابی است، اما می تواند برای افراد فریبنده نیز باشد.  ممکن است ندانید چگونه می توانید این نوع داده سطح بالا و گسترده را بر روی سایت یا تلاش های بازاریابی خود اعمال نمایید.

به طور خلاصه، ابزار هوش رقابتی گوگل آنالیتیکس رایگان است اما محدود و بی نام (بدون اشاره به رقبای اصلی شما) خواهد بود. ابزار الکسا این شرایط را به سطح دیگری منتقل می‌کند و داده های پیشرفته تری در اختیار افراد می‌گذارد. این ابزار می‌تواند سایت های خاصی را بررسی کند. در این شرایط می توانید اقدامات خاصی را انجام دهید.

بنابراین توصیه می کنیم که آموزش کامل الکسا و آموزش کامل گوگل آنالیتیکس را با ویدیو فارسی در پایگاه دانش جی ادز مطالعه نمائید.

امیدواریم که از مقایسه الکسا و آنالیتیکس اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. فراموش نکنید که نظر خود را درباره این مطلب اعلام نمائید.

منبع: وبلاگ الکسا

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام.
خیلی مطالب خوب و عالی هستند
با تشکر.

ممنون از شما که برای خوندن مطالب وقت میزارین.

سلام.
مطالب بسیار عالی و مفید بود.
با تشکر از شما.

با سلام. ممنون از نظر شما

مطلب جالبی بود
ممنون

خوشحالیم که تونستیم نظر شما رو جلب کنیم.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.