تجزیه و تحلیل لینک ها

تجزیه و تحلیل لینک های سایت

سرچ کنسول به صورت کامل تعداد لینک هایی که از دامنه های مختلف دریافت کرده اید را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت پایگاه دانش جی ادز به صورت رایگان از آموزش سرچ کنسول استفاده نمائید.

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل ویکم دوره آموزش سئو:

اگر در طول زمان به طور مداوم محتوای با کیفیت منتشر کنید، آنها را اشائه دهید و از طریق فرصتهایی که روی لینک فراهم میشود کار کنید. دیگر وبسایتها، آغاز به لینک دادن به سایت شما خواهند کرد. قادر بودن مشاهده آنچه در واقع برای لینک های نمونه کار شما رخ میدهد، میتواند به شما بگوید که وضعیت شما در نمایش اطمینان وبسایت و معتبر بودن وبسایت خود به موتورهای جستجو چگونه است.

چند ابزار بسیار خوب برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل بک لینک های شما وجود دارد. مانند Majestic SEO Ahrefs, Raven و دیگر موارد و من شما را تشویق به نگاه کردن به تمام آنها میکنم. اما ما در این ویدئو مجددا از ابزار Moz بهره خواهیم برد. همچنین مهم است اشاره کنیم که میتوانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل لینک برای هر سایتی و نه فقط سایت خود استفاده کنید و همانطور که پیش از این در این دوره دیده ایم نگاه کردن به بک لینک رقبای خود میتواند یک راه عالی برای کشف فرصت های جدیدی در مبحث لینک باشد.

اگر چه که زمانیکه به بک لینک های خود نگاه میکنیم قصد مشاهده برخی ویژگی ها را داریم تا به ما بگوید که تلاش های ساخت لینک ما چطور عمل میکنند. با استفاده از ابزار open site explorer میتوانید روی دامنه یا صفحه برای هر آدرسی گزارش تولید کنید و فهرستی از صفحات را خواهید دید که به آن وبسایت لینک شده اند.

بیایید نگاهی به صفحه اصلی لیندا بیندازیم با تایپ در آدرس و زدن دکمه جستجو در طول نوار بالایی ما کارت امتیاز به همراه برخی معیارهای مختلف را داریم که چیزهایی مختلفی در مورد وبسایت به ما می گوید. معیار دامنه و اعتبار صفحه یک ایده از میزان اعتبار دامنه و یا صفحه بخصوصی که به آن نگاه میکنید، میدهد و حالا در این مورد که فقط نام دامنه را به همراه یک ممیز وارد کرده ایم که به معنی این است که تجزیه و تحلیل صفحه اصلی را مشاهده میکنم. همچنین تعداد کل لینک هایی را که وارد این صفحه میشوند و همچنین تعداد دامنه هایی که به این صفحه لینک داده اند را میتوانیم مشاهده کنیم. همچنین برخی معیارهای اجتماعی را نیز می‌بینید، اگر چه که دارای محدودیت هایی هستند. تنها بر اساس اینکه داده ها چطور جمع آوری شده اند کاری که واقعا در اینجا به دنبال آن هستیم ایجاد عادت بررسی این اعداد در طول زمان می باشد.

هدف ما در اینجا بهبود مداوم می باشد. هر چه میزان اعتبار دامنه سایت شما بیشتر باشد دامنه شما قوی تر و بیشتر قادر خواهد بود تا روی رتبه تاثیر بگذارد و همانطور که نمونه کارهای شما رشد می‌کند. شما بایست انتظار مشاهده افزایش امتیاز اعتبار را داشته باشید با فیلتر کردن تنها بر اساس لینک های ورودی از صفحات خارجی میتوانید به هر کدام از این لینک ها که به سایت شما برگشته اند را برای انجام عمل شناسایی نمایید.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که یک وبلاگ نویس که با او در ارتباط هستید، به شما لینک داده است. اما از بهترین anchor text ممکن استفاده نکرده است یک تماس سریع یا یک ایمیل ممکن است این مشکل را حل نماید. همچنین ممکن است فرصت هایی را برای نویسنده مهمان بیابید یا لینک هایی را که نمیخواهید جزئی از آن باشند رد کنید و یا به کلی حذف کنید. در هر کدام از این موقعیت ها دانستن اینکه چه کسی به شما لینک کرده و چطور این کار را انجام داده میتواند به شما در مدیریت و گسترش تلاش ساخت لینک شما کمک کند.

اگر قصد خودکارسازی این فرایند نظارت برای دامنه صفحه، و لینک را دارید میتوانید از ابزار moz pro استفاده کنید. زمانی که یک کمپین در این ابزار ایجاد کردید میتوانید به بخش آنالیتیکز موز بروید و سپس به بخش link competitive بروید. قادر خواهید بود که ببینید که سایت شما چطور در مقابل سایتی که به عنوان رقیب وارد کرده اید در یک بازه زمانی عمل می کند و یکی در برگه هیستوری که نمودارها را خواهید دید. نمودارهایی برای چیزهایی مانند دامنه، اعتبار، مجموع لینک ها و نوع بخصوصی از لینکها که می‌تواند به شما در اندازه گیری اینکه چطور تلاش های ساخت لینک شما به ثمر می‌رسد، بصورت بصری انجام می‌شود.

البته که داده های بسیار بیشتری، ویژگی های بیشتری و گزارشات بیشتری وجود دارد که میتوانید در ابزار MOZ PRO آنها را مشاهده کنید و من قطعا توصیه میکنم که این کار را انجام دهید. اما فراموش نکنید که هر دو ابزار گوگل و بینگ، یک منبع داده از بک لینک را مهیا می‌کنند و یک روش که به آنها هشدار می دهد که لینک دارای کیفیت پایین است و یا اسپم می باشد.

در گوگل زمانی که شما به لینک گزارش سایت خود می روید، قادر به مشاهده هزار دامنه اصلی خواهید بود که به محتوای شما لینک شده اند عمیق تر شوید و ببینید که چه صفحه ای از چه دامنه ای به کدام صفحه شما لینک شده است. شما این کار را بصورت یک روال عادی میتوانید انجام دهید. بنابراین میتوانید هر گونه بک لینک ناخواسته یا غیر معمول را شناسایی نمایید و اگر لینکی را کشف کردید که احساس کردید مناسب نیست، میتوانید از ویژگی disavow استفاده نمایید تا از گوگل بخواهید این را در زمان بررسی مجدد سایت شما در نظر بگیرد.

در ابزار وبمستر بینگ، ما به گزارش لینک درونی آنها در ویدئوی قبلی نگاه کرده ایم، اما چیزی که ارزش اشاره کردن دارد این است که می‌توانید به سرعت تمامی منابع، اهداف anchor text و دیگر داده ها را در یک مکان خروجی بگیرید. می‌توانید از جستجو، مرتب کردن، و عملگر فیلتر کردن ابزاری مانند اکسل برای بررسی فرصت های جدید بهره بگیرید و البته میتوانید بدنبال آن بک لینک های بد که قصد خلاصی از دست آنها را دارید، باشید و اگر آنها را یافتید، میتوانید آنها را در بینگ نیز رد نمایید. در منوی پیکربندی سایت این گزینه را خواهید یافت.

با رشد دائم و نظارت لینک نمونه کارهای خود، شما در حال ساخت یک اطمینان قوی با موتور جستجو هستید و به عنوان نتیجه، صفحات شما در جایگاه بهتری از لحاظ رتبه در نتایج جستجو قرار خواهند گرفت. استفاده از چنین ابزارهایی برای مدیریت این فرایند میتواند به شما بازخورد دهد که چطور تلاش های شما کار میکند و شما را در مسیر درست زمانی که به سمت جلو حرکت میکنید، نگه دارد.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.