اندازه گیری تاثیر شبکه های اجتماعی

#42 دوره آموزش سئو – اندازه گیری تاثیر شبکه های اجتماعی

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل ودوم دوره آموزش سئو:

حرفه ای های سئو در سر تا سر صنعت اشتراک گذاری اجتماعی و چگونگی مدیریت این سیگنال ها توسط موتورهای جستجو را در الگوریتم خود، چند وقتی است که آزمایش کرده اند تا به صفحات رتبه بدهند.

سیگنال های اجتماعی قطعا میتواند یک نقش غیر مستقیم در رتبه سایت ها داشته باشد. محتوا از شبکه های اجتماعی که در نتایج جستجو به نمایش در می آید و میتواند بک لینک ایجاد کند و همچنین قادر به ایجاد منابع اکتشافی بیشتری برای موتورهای جستجو در جهت یافتن محتوای شماست بیایید. نگاهی به برخی راه هایی که محتوای شما میتواند به اشتراک گذارده شود، بیندازیم و محتوایی که بیشترین قابلیت اشتراک را در سایت شما دارد، شناسایی کنیم. به این خاطر که اشتراک گذاری اجتماعی روی نمایش شما در جستجو تاثیر خواهد داشت.

مهم است که چیزهایی که در گذشته جواب داده اند را بررسی کنیم، بنابراین در آینده میتوانیم بهبود ایجاد کنیم. مانند اکثر چیزهایی که در این دوره به آنها نگاه کرده ایم. البته که ابزارهای فراوانی وجود دارد تا به شما در جهت اندازه گیری و مدیریت رسانه های اجتماعی در این روزها کمک کنند، اما یکی از ابزارهایی که سریع میتوانیم در اینجا نگاهی به آن بیندازیم، Social Crawlytics می‌باشد.

از این ابزار میتوانید برای بازرسی صفحات خود استفاده کنید و ببینید که چه مقدار اشتراک گذاری از کانال های مختلف اجتماعی به سایت شما معطوف شده است. یک راه رایگان وجود دارد که محدود به تعداد اعتبار تخصیصی میباشد. این ابزار شامل رسانه های اجتماعی مهم از قبیل فیس بوک و پینترست میشود.

برای شروع میتوانید با حساب توئیتر خود وارد شوید. در قدم بعدی، بایستی یک آدرس وبسایت در صفحه داشبورد وارد کنید تا فرایند جستجوی اولیه آغاز شود. ما از وبسایت کمپانی خودمان استفاده میکنیم به عنوان مثال وارد میکنیم. با توجه به میزان عمیق بودن ساختار سایت شما بایستی عمق جستجو را از دو به سه یا چهار تغییر دهید. همچنین این ابزار تنها صفحات HTML را بررسی میکند. بنابراین مد نظر داشته باشید که اگر دارای فایل هایی از نوع های دیگر در سایت خود هستید، در این گزارش آورده نمی شوند. همچنین یک گزینه برای برنامه ریزی اطلاع رسانی و ایمیل وجود دارد که میتواند به صورت مستقیم به حساب توئیتری شما مطلب ارسال کند.

اما برای حالا ما کار را ادامه میدهیم و گزارش را اجرا میکنیم. در این نقطه، ابزار شروع به جستجو میکند و نتایج برای دامنه شما را پردازش میکند. مدتی زمان می برد تا کار این ابزار به پایان رسد. بنابراین ممکن است بخواهید از آن ویژگی آگاه سازی استفاده کنید یا برای صرف نهار بروید. همواره خواهید توانست این گزارش را مورد بررسی قرار دهید. از منوی سمت چپ که همه گزارش ها ذخیره و در دسترس خواهند بود و زمانی که آن را باز میکنید. صفحه ای را می یابید که با اشکال و چارت ها پر شده است.

در بالا، میتوانید تعداد اشتراک گذاری صفحات وبسایت خود را مشاهده کنید که بر اساس میزان عمقی است که برای خزش در وبسایت خود انتخاب کرده اید. این مورد کار را راحت خواهد نمود که حس کنید، که چقدر محتوای شما در کانال های مختلف فعال می باشد. در مورد ما، گوگل پلاس و لینکدین بهترین تراکنش ها را دریافت کرده اند و توئیتر نیز چندان عقب تر از آنها نیست. در جعبه خلاصه جستجو، میتوانیم ببینیم که کل اشتراک های ما در مجموع زیر چهار هزار مورد بوده که از دویست صفحه ای که از سایت ما پردازش شده بدست آمده است.

نمودار میله ای شکسته صفحات اشتراک گذاری شده هر شبکه تمام صفحات بررسی شده و نشان میدهد که کدام صفحه در چه کانالی با چه فرکانسی به اشتراک گذارده شده است. اطلاعات زیادی برای پردازش است، اما با مشاهده هر یک از این ها یک حس درست از اینکه کدام نوع از محتواهای شما دارای محبوبیت بیشتری هستند، خواهید یافت. در حالی که تقریبا در همه موارد اشتراک گذاری صفحه اصلی ما در قله بوده است. همچنین مقداری تفاوت از کانال تا کانال مشاهده میکنیم.

در لینکدین میتوانیم ببینیم که برخی از نوارهای بزرگتر مرتبط به صفحات مربوط به موقعیت شغلی و استخدام ما هستند. در گوگل پلاس مشاهده میکنیم که برخی از این نوارهای بزرگتر مربوط به چیزهایی مانند لیست مکانهایی است که ما جلسات آموزشی در آنجا برگزار میکنیم یا اطلاعاتی در مورد برخی از سرویس های حرفه خود نظیر بروزرسانی به تجزیه و تحلیل جامع. در توئیتر ما تعداد زیادی مطلب وبلاگ میبینیم و مقالات محتوایی.

مجددا میگویم که این به ما در استراتژی محتوا کمک میکند و همچنین به ما در نحوه اشتراک گذاری و اجتماعی کردن محتوا کمک میکند. در پایین صفحه، یک جدول با نتایج فهرست شده توسط آدرس می بینید. اینجا جایی است که میتوانید تعداد اشتراک گذاری های خام را از هر کانال مشاهده کنیدو همچنین تعداد کل اشتراک گذاری ها که در زیر ستون مجموع می‌بینید. هر کدام از این ستون ها را می‌توانید مرتب کنید. اگر میخواهید روی این گزارشات در ابزاری مانند اکسل کار کنید. می‌توانید آنها را بصورت فایل خروجی بگیرید و فراموش نکنید که نگاهی به تصویرسازی‌های انتهای صفحه بیندازید.

میتوانید روی نقشه درختی کلیک کنید و آن را با یک رزولوشن بالا ببینید که حتی شامل برچسب ها برای هر نقطه داده می باشد. داشتن این داده ها برای دیدن همزمان با اینکه به ایجاد و اشائه مطالب در صفحات خود می‌پردازید. می‌تواند میزان مفید بودن و قابل اشتراک گذار بودن محتوای شما را تعیین کند. با تجزیه و تحلیل اینکه افراد تمایل به اشتراک گذاری چه صفحاتی دارند و اینکه استراتژی تبلیغی شما چقدر تاثیرگذار است. قادر خواهید بود اطمینان حاصل نمایید که در حال نوشتن نوع درستی از محتوا هستید و به طریقی آن را تبلیغ می‌کنید که در آن بیرون و در شبکه های اجتماعی برای افراد و موتورهای جستجو در دسترس می باشد.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.