برترین منابع آموزش گوگل ادوردز

10 منبع آموزشی گوگل ادز از مبتدی تا حرفه ای

قبول دارم که شروع تبلیغات در گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار دلهره آور باشد. مخصوصا وقتی که احساس کنید سیستم مزایده گوگل ادز (bidding)، مشابه سیستم شرط بندی است! به همین خاطر ما به شما منابع آموزشی گوگل ادز را معرفی می‌کنیم.

در چنین شرایطی از خود می پرسید آیا باید بر روی تبلیغات گوگل سرمایه گذاری کنم؟ بهتر است برای تبلیغات خود چه بودجه ای در نظر بگیرم؟ کمپین تبلیغاتی چیه؟ افزونه های تبلیغاتی (extensions) به چه دردی می‌خورند؟

برای اینکه بتوانید پاسخ این سوال ها را پیدا کنید و بر روی کلمات کلیدی مناسب سرمایه گذاری کنید، می‌توانید از آموزش های موجود در مورد گوگل ادز بهره مند شوید.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و چند مورد از منابع رایگان آموزش Google Ads را معرفی نماییم. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که برای تسلط بر گوگل ادز به همه این آموزش ها نیاز نخواهید داشت. ممکن است بخواهید از میان گزینه هایی که در این لیست وجود دارد یک یا دو مورد آن را به دلخواه انتخاب نمایید.

1. پایگاه دانش جی ادز

اگر به دنبال مجموعه آموزشی رایگان و جامعی هستید که به صورت ویدیویی و به زبان فارسی تهیه شده باشد، پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از هر کاری، ویدیوهای آموزشی گوگل ادز را در پایگاه دانش جی ادز مشاهده کنید.

در این ویدیوها که توسط تیم جی‌ادز آماده شده است، شما با مبانی و مفاهیم اولیه تبلیغات اینترنتی آشنا می‌شوید و پس از ساخت اکانت گوگل ادز، هر بخش از اکانت گوگل ادز را به صورت کامل یاد می‌گیرید. همراه با مشاهده این ویدیوها می‌توانید تبلیغات گوگل خود را ایجاد و بهینه سازی کنید.

همچنین در صورتی که سوال یا مشکلی درباره هر بخش از این ویدیوها داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات هر ویدیو با تیم جی ادز در میان بگذارید. همچنین برای یادگیری بیشتر می‌توانید کانال آژانس تبلیغاتی جی ادز در یوتیوب را دنبال کنید.

2. گوگل پارتنرز

بروزترین آموزش هایی که می توانید در زمینه منابع آموزشی گوگل ادز دریافت کنید از طرف شرکت گوگل خواهد بود. اطلاعات زیادی در مورد گوگل ادز وجود دارد، اما به راستی چه کسی بهتر از خالق آن می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند؟

اولین باری که تصمیم گرفتم با گوگل ادز آشنا شوم و قابلیت های آن را درک کنم به سراغ همین منبع رفتم. هیچ کس بهتر از گوگل نمی تواند ادوردز را توضیح دهد.

Academy for Ads یک آکادمی آنلاین در زمینه تبلیغات گوگل است که می توانید آموزش‌های آن را مشاهده کنید و با شرکت در آزمون‌هایش مدرک پارتنری گوگل بگیرید.

گوگل پارتنرز همچنین کانال یوتیوبی دارد که یک منبع عالی دیگر برای یافتن اطلاعات در مورد اصول گوگل ادوردز است. شما می توانید به آن اعتماد کنید. این مورد نیز برای افرادی سازمان دهی شده است که به دنبال دریافت مدرک هستند اما به طور کلی یک ویدئوی مفید محسوب می شود.

3. AdWords 101

سایت Udemy.com ده ها دوره آموزش گوگل ادوردز دارد. شما می توانید از این آموزش ها برای یادگیری اصول و پایه گوگل ادوردز استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اکثریت قریب به اتفاق این دوره های آموزشی رایگان نیستند و به صورت پولی عرضه می شوند.

بهترین آموزش رایگانی که در این سایت می توانید پیدا کنید آموزشی با عنوان ادوردز 101 : راهنمای گوگل ادوردز برای افراد مبتدی است. نه تنها ویدئوی این مبحث آموزشی مفید و کارساز است بلکه دستورالعمل هایی که در آن بیان می شود بسیار شفاف و واضح هستند.

منابع آموزشی گوگل ادز

طول این دوره آموزشی حدود 1.5 ساعت است. ممکن است این مدت زمان برای برخی از افراد خسته کننده باشد، اما اگر واقعا به یادگیری علاقه مند باشید، این آموزش بسیار تعاملی است و شما را با خود همراه می سازد. شما می توانید هر وقت که دوست داشتید ویدئو را متوقف کنید و به کارهای خود بپردازید و دوباره بازگردید و ادامه آن را تماشا کنید.

4. ایجاد ساختار عالی اکانت در جستجوی پولی

عنوان آخرین آموزشی که توصیه می کنم آن را مطالعه کنید، 6 گام برای ایجاد اکانت گوگل ادوردز با بهترین ساختار است. این مقاله خواننده را وارد شش مرحله می کند تا بتواند نحوه ساخت اکانت از پژوهش کلیدواژه ها تا تنظیم مزایده و گروه تبلیغاتی را توضیح دهد.

این پست ساده و کوتاه است و تنها بر روی ساختاردهی سطح کمپین تاکید کرده است. این پست خواننده را سردرگم نمی‌کند و کل فرآیند را توضیح می دهد و بیان می کند که این فرایند باید به طور مداوم تنظیم گردد تا اطمینان حاصل شود که هزینه اضافی صرف نمی شود و فرد به اهدافش دست می یابد.

اگر می‌خواهید ادوردز را یاد بگیرید و در حال یادگیری آن هستید این بخش می تواند بهترین مکان برای آغاز کار باشد.

5. کتاب های آموزشی گوگل ادوردز

یکی از اصلی ترین منابع آموزشی گوگل ادز کتاب های تخصصی در همین زمینه است. کتاب‌های بسیاری در زمینه آموزش گوگل ادوردز منتشر شده است که با جستجویی ساده در سایت امازون می توانید لیست بلندبالایی از آنها را ببینید.

ما به وبلاگ جی ادز بخشی برای معرفی و دانلود کتاب های آموزشی گوگل ادوردز اضافه کرده ایم که در این بخش می‌توانید توضیحات و سرفصل کتاب‌های مورد نظر را مشاهده و آنها را به صورت رایگان دانلود کنید.

6. اصطلاحات و واژه نامه تخصصی ادوردز

یادگیری ادوردز نیز مانند هر موضوع و رشته دیگری مستلزم دانستن اصطلاحات و واژه‌های تخصصی مربوط به آن است. البته در ابتدای کار لازم نیست که شما همه عبارات تخصصی ادوردز را به خاطر بسپارید؛ بلکه با دسترسی به یک واژه نامه تخصصی ادوردز، در مواقع نیاز می‌توانید به آن رجوع کنید تا بتوانید مفاهیم کلیدواژه های تخصصی را درک کنید.

اخیرا در پستی از وبلاگ جی ادز بیش از 180 واژه تخصصی مربوط به حوزه تبلیغات در گوگل و دیجیتال مارکتینگ را لیست کرده‌ایم که می‌توانید در مواقع نیاز از آن بهره‌مند شوید. واژه نامه تخصصی ادوردز را اینجا ببینید.

7. چگونه می توان یک کمپین سودآور در گوگل ادوردز ایجاد کرد؟

اگر برای انجام بهتر کارهایتان از چک لیست استفاده می‌کنید، برای مدیریت اکانت گوگل ادوردز و تنظیمات اولین کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز خود نیز می‌توانید از مقاله راهنمای کامل ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل برای افزایش سودآوری کمک بگیرید. در این آموزش می توانید ترفندهای خوبی در مورد پژوهش کلمات کلیدی را یاد بگیرید. این آموزش واقعا مفید است. یکی دیگر از منابع آموزشی گوگل ادز که در وبلاگ جی ادز قرار داده ایم تا کاربران به راحتی موارد مورد نیاز را یاد بگیرند.

انجام پژوهش بر روی کلیدواژه ها و داشتن برنامه ریزی منظم قبل از آغاز کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و کار خود را سازمان دهی کنید. در این مقاله فرآیند تبلیغات در گوگل به 10 بخش تقسیم شده است و هر بخش به صورت کامل توضیح داده شده است.

در این مقاله شما می‌توانید اطلاعات زیادی درباره تبلیغات در گوگل بدست آورید. البته این مقاله طولانی است اما این موضوع دلیل بسیار خوبی دارد؛ این آموزش بسیار جامع و گسترده است و به شما کمک می کند در گوگل ادوردز برنده باشید.

8. چگونه در گوگل تبلیغ کنیم: راهنمای سریع برای تبلیغات در گوگل

برای شروع سریع تبلیغات در گوگل این پست را بخوانید. این پست از وبلاگ جی ادز به افراد مبتدی کمک می‌کند لیستی از کلمات کلیدی منطقی را تهیه نمایند، کمپین و گروه های تبلیغاتی را ایجاد کنند و مزایده را تنظیم نمایند. چیزی که بیشتر از سایر موارد درباره این پست جذاب است، این است که تعاریف موجود در آن بدون هیچ مشکلی قابل درک هستند.

هر بخش تازه‌ای از پازل به خوبی با داستانِ بیان شده جور است. بنابراین همه افراد می‌توانند تبلیغات Google Ads را درک کنند. اگرچه چند وقتی از تاریخ انتشار آن می گذرد و قدیمی است اما تنظیمات موجود در گوگل ادوردز چندان تغییری نکرده است. برخی از اسکرین شات ها ممکن است با صفحه نمایش شما متفاوت باشد.

9. تبلیغات در گوگل آسان است

پست بسیار عالی دیگری که عنوان آن آموزش گوگل ادز در 8 مرحله است. این یک پست طولانی است اما از خواندن آن واهمه نداشته باشید. خواندن آن بسیار راحت است و تصاویر زیادی در آن وجود دارد. این مقاله همچنین ترفندها و نکاتی را در مورد تجارت شما فراهم کرده است. این پست فرایند تبلیغات در گوگل را برای شما بسیار ساده تر خواهد کرد.

10. حرکت کنید و ادوردز را تسخیر نمایید

اینها تنها بخشی از صدها منبع آموزشی گوگل ادوردز بودند، سعی  می کنیم به مرور زمان این پست را با معرفی منابع ارزشمند آموزش ادوردز تکمیل کنیم. امیدوارم توانسته باشیم با معرفی منابع آموزشی مناسب در زمینه تبلیغات گوگل در شروع راه به شما کمک کرده باشیم. درباره قدرت تبلیغات گوگل شک نکنید و همین امروز دست به کار شوید.

حرف آخر درباره منابع آموزشی گوگل ادز

ما در وبلاگ جی ادز مقالاتی را برای شما عزیزان ایجاد نموده ایم تا بتوانید به راحتی کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا نمائید. منابع آموزشی گوگل ادز را برای افرادی آماده کرده ایم که می‌خواهند خودشان کمپین ها را مدیریت کنند. امیدواریم که از خواندن این مطلب موارد مهمی را آموخته باشید.

فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای صفحه اعلام نمائید. مشتاقانه منتظر هستیم تا نظرات و سوالات شما را بشنویم.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام و عرض ادب
بنده مدیر یکی از سایت های تازه تاسیس فروشگاهی هستم و مدت هاست وب سایت غنی شما را دنبال میکنم. به تیم جی ادز و خصوصا جناب قبیله تبریک می گم از هر لحاظ فوق العاده و عالی هستید آرزوی موفقیت و بهروزی دارم برای تیم جی ادز و از اینکه شما را پیدا کردم خیلی خوشحالم. امیدوارم با آموزش ها و توصیه های شما و استفاده از امکانات ادرودز بتوانم برای وب سایتم ترافیک و متعاقبا مشتری و در آمد خوبی ایجاد کنم.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.