سئو چیست؟

آموزش اصول سئوی وردپرس

متن زیرنویس قسمت چهارم دوره آموزش سئوی وردپرس

بهترین مکان برای آغاز کار، تعریف سئو هست. اینکه دقیقا منظورمون از سئو چیه، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست. هدف از انجام سئو استفاده از جنبه های فنی سایت و نیز استراتژی های خلاقانه برای به دست آوردن رتبه بالاتر در موتورهای جستجو هست.

اجازه بدید نگاهی به صفحه جستجو داشته باشیم. برای این دوره آموزشی، ما فروشگاه کیک رو بهینه سازی می کنیم، اجازه بدید از واژه جستجوی تحویل کیک استفاده کنیم.

در حال حاضر گوگل همیشه صفحات جستجو رو با چیزی که فکر می کنه بیشتر به کوئری مرتبطه پر می کنه. در بالای صفحه تبلیغات اسپانسری رو مشاهده می کنیم. اگه کمی به سمت پایین صفحه بیایم نتایج محلی رو خواهیم دید.

فروشگاه هایی هستن که کیک می‌فروشن. ما می تونیم مسافت رتبه بندی، تصویر و در برخی از موارد توضیحات اون رو مشاهده کنیم، این اطلاعات میکرو داده نامیده می شه و اگه سایتتون رو به درستی پیکربندی کنید، می تونید مطمئن باشید که موتورهای جستجو به همه این اطلاعات دسترسی دارن و می تونن اون رو نشون بدن.

اگه کمی به سمت پایین اسکرول کنیم می تونیم فهرست نتایج غیر پولی رو ببینیم که به اونها فهرست طبیعی یا نتایج ارگانیک هم گفته میشه. این چیزیه که ما می خوایم براش بهینه سازی کنیم. در حال حاضر هر صفحه ای از نتایج موتورهای جستجو ظاهر متفاوتی داره. بعضی اوقات تبلیغی توی اون دیده نمیشه یا نتیجه محلی در اون به نمایش در نمیاد. اما همیشه نتایج طبیعی در نزدیکی انتهای صفحه وجود خواهد داشت. اگه بتونید این ها رو بهینه سازی کنید، شاهد افزایش ترافیک به سمت سایتتون خواهید بود.

مطالعات مختلفی بر روی نرخ کلیک انجام شده. یافته های اونها همون چیزیه که شما انتظارش رو داشتید. هر چقدر رتبه شما بالاتر باشه، کلیک بیشتری دریافت می کنید. اگه رتبه دوم رو برای یک واژه خاص در صفحه نتایج دارید و فکر می کنید می تونید به رتبه اول دست پیدا کنید، انجام اون بسیار ارزشمنده؛ چون می تونید ترافیکی که می خواید به دست بیارید رو دو برابر کنید. به طور مشابه اگه برای یه واژه خاص توی صفحه سوم باشید و هرگز سایت رو بهینه نکرده باشید و فکر می کنید می تونید به صفحه دوم دست پیدا کنید. باز هم می تونید مقدار ترافیکی که می خواید از این واژه خاص به دست بیارید رو دو یا سه برابر کنید.

فاکتورهای زیادی در مورد سئو وجود داره، بیشتر اونها کارهایی هستن که باید روی محتوا انجام بدید. این کارها شامل این میشه که ببینید محتوای شما چقدر قانع کننده و منحصر به فرده. موتورهای جستجویی مثل گوگل می‌تونن وقتی که فردی سایت رو ترک می کنه و زمانی که محتوا مفید نیست رو درک کنن.

ساختار محتوای شما نیز می تونه یه فاکتور بزرگ باشه، اگه برچسب ها و طبقه بندی ضعیفی دارین، موتور جستجو در درک ساختار سایت زمان بسیار دشواری خواهد داشت و ممکنه اونها کاربر رو به صفحه نادرستی هدایت کنن.

محتوای شما هم بسیار مهمه چون نوشتن محتوای خوب یکی از روش های اصلی به دست آوردن لینکه و لینک ها هم بخش مهمی از سئو محسوب میشن. می تونید لینک رو به عنوان رای برای سایت خودتون در نظر بگیرید هر چقدر رای بیشتری داشته باشید، بهتر هستین! بنابراین اگه ابزار یا پست با ارزشی ایجاد کنید می تونید لینک‌های زیادی به دست بیارید که برای سئوی شما بسیار مفید خواهد بود.

در طول این دوره آموزشی، می خوایم بر روی جنبه های فنی سئو تمرکز کنیم. این موضوع به این معنیه که مطمئن شیم هر صفحه ای عنوان، توضیحات متا و میکرو داده ها رو داره. بعد از اینکه همه چیز تنظیم شد، بهینه سازی صفحه یا پست وبلاگی تنها چند دقیقه زمان می بره! این بهینه سازی به موتورهای جستجو هر اطلاعاتی که لازم دارن رو میده، همچنین به شما کمک می کنه مطمئن بشین تا حد امکان رتبه بالایی کسب می کنین.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.