کلمات کلیدی در سئو

آموزش سئو وردپرس – استراتژی کلمات کلیدی

متن زیرنویس قسمت پنجم فیلم آموزش سئوی وردپرس

قبل از اینکه بهینه سازی رو شروع کنیم، باید بدونیم برای چه کلمات کلیدی می خوایم رتبه داشته باشیم.

پژوهش کلمات کلیدی شامل ابزارهای مختلفی هست، بسته به اینکه پروژه شما چقدر بزرگه اینکار ممکنه چند هفته طول بکشه. ما یه دوره آموزشی چهار ساعته به نام SEO : Keyword داریم؛ که در کتابخانه Strategy in Depth قرار داره. اگه بخواین موضوع رو دقیق تر بررسی کنین می تونین ازش استفاده کنین.

چیزی که می خوام به طور مختصر اون رو پوشش بدم، اینه که اساسا دو نوع استراتژی کلمه کلیدی وجود داره و قبل از اینکه به سمت جلو حرکت کنیم باید یکیش رو انتخاب کنید.

اولین مورد رویکرد fat head هست. این رویکرد زمانیه که بخواید سایت خودتون رو برای یک یا چند واژه که حجم جستجوی بالایی دارن بهینه سازی کنید. بنابراین برای فروشگاهی که ما می خوایم بسازیم می تونیم کلمه کلیدی فروشگاه کیک رو امتحان کنیم. برای این واژه ترافیک زیادی وارد سایت میشه. اگه بتونیم رتبه خوبی برای اون داشته باشیم، می تونیم هزاران بازدید رو توی ماه به سایت جذب کنیم.

بخش عالی در مورد استراتژی fat head اینه که به لیست عظیمی از کلمات کلیدی نیاز ندارین که بخواین همیشه اون رو بهینه سازی کنین. شما یه کلیدواژه دارین و همه متن ها و صفحات‌تون در مورد اون کلمه هستن. عیب این روش اینه که رتبه بندی برای واژه‌های عمومی سخت تره. هزاران سایت دیگه وجود داره که تلاش می کنن برای کلمه فروشگاه کیک رتبه ای داشته باشن.

چیزی که راحت تره رویکرد کلمات کلیدی دم دراز هست. این رویکرد زمانیه که دسته ای از واژه های جستجو که محبوبیت کمتری داره و در عین حال رقابت کمتری هم بر روی اون هست انتخاب می کنید. بنابراین به جای اینکه تلاش کنید، برای واژه فروشگاه کیک رتبه ای داشته باشید، می تونیم بر روی رتبه بندی واژه فروشگاه کیک در Carpinteria تلاش کنیم یا فروشگاه کیک وگان یا خوردنی برای مهمانی تولد در کارپینتریا.

تمامی این ها به نظر واژه های کوچک تری هستن و نوشتن مقاله یا ایجاد بخش در سایت برای هر کدوم از این واژه ها کمی به زمان نیاز داره. از اونجایی که این کلمات خاص هستن، رقابت کمتری روی اون ها وجود داره. این موضوع به این معنیه که رتبه بندی برای اون ها راحت تره.

به طور کلی رویکرد کلمات کلیدی دم دراز بعد از آغاز کار بسیار راحت تر خواهد بود. بعد از اینکه برای چندین واژه دم دراز رتبه به دست آوردید، می تونید کارتون رو در استراتژی fat head هم آغاز کنید. بنابراین وقتی سایتتون رو ایجاد می کنید، بهتره روی کلمات کلیدی دم دراز تمرکز کنید. (مگر اینکه رتبه خوبی در حال حاضر داشته باشید) اینطوری می‌تونین نیازهای خاصی که مخاطبان دارن رو هدف قرار بدین. این رویکرد راحت تری نسبت به رتبه بندی برای واژه های عمومی هست.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت، این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.