راهنمای اخذ گواهینامه گوگل ادز مدرک گوگل بگیرید!

راهنمای اخذ گواهینامه گوگل ادز: مدرک گوگل بگیرید!

بر همه آشکار است که گوگل ادز با میلیارد ها کلیکِ کاربران در روز، بزرگترین شبکه تبلیغات کلیکی است و به همین خاطر میلیون ها صاحب کسب و کار از تبلیغات پولی گوگل بهره می برند. به همین خاطر بهتر است هر چه سریع‌تر خود را برای دریافت مدرک گوگل ادز آماده کنید.

اما فراگیری نحوه استفاده از گوگل ادز کار آسانی نیست و با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود، کوچک ترین اشتباه می تواند هزینه‌ گزافی به همراه داشته باشد.

خوشبختانه، به منظور کمک به کاربران برای یادگیری شبکه پیچیده تبلیغات کلیکی گوگل، آزمون ها و گواهینامه های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را خود گوگل ارائه می دهد.

اگر می‌خواهید نحوه استفاده از گوگل ادز را فرا بگیرید و تسلط خود را در این زمینه به دیگران از جمله رئیس یا مشتریان خود ثابت کنید، اخذ مدرک گوگل ادز یک الزام است. با توجه به اهمیت این موضوع در حال حاضر تمام کارشناسان جی ادز، مدارک گوگل ادز خود را دریافت کرده‌اند. مدارک پارتنری تیم جی ادز را مشاهده کنید.

مهم نیست که صاحب کسب و کار هستید یا یک بازاریاب حوزه دیجیتال که می‌خواهد توانایی های خود را گسترش دهد، گواهینامه گوگل ادز به درد همه می‌خورد. قرار دادن آن در رزومه شخصی شما تاثیر مثبت خواهد داشت؛ البته بسیاری این مدارک را نادیده می گیرند، اما مسلما با داشتن Certificate گوگل ادز اعتبار بیشتری خواهید داشت.

برای اینکه در سریعترین زمان ممکن مدرک گوگل ادز را بگیرید، ما بهترین راهنما از هر آنچه که باید بدانید را گردآوری کرده ایم و در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه در بار اول قبول شوید.

گواهینامه یا مدرک گوگل ادز چیست؟

گواهینامه گوگل ادز مدرک رسمی است که توسط گوگل ارائه می شود و به متقاضیان موفقی که دانش خود را در مباحثی خاص از گوگل ادز به اثبات رسانده اند، اعطاء می شود.

به منظور اخذ مدرک گوگل ادز، متقضایان می بایست تمامی آزمون های آکادمی گوگل را با نمره 80% و یا بیشتر در هر آزمون پشت سر بگذارند. (در غیر این صورت مدرکی دریافت نمی کنند). مدت این آزمون 75 دقیقه است و این امکان وجود دارد که در صورت عدم موفقیت دوباره در آن شرکت کنید.

این گواهینامه تا یک سال اعتبار دارد و تاریخ انقضاء آن بر روی مدرک درج خواهد شد. زمانی که منقضی شد، افراد می بایست دوباره در آزمون شرکت کنند تا نشان دهند سطح دانش آن ها هنوز به روز است.

دریافت گواهینامه گوگل ادز هیچ هزینه ای ندارند، و همه می توانند به صورت رایگان آن ها را اخذ کنند. تمام آنچه لازم است: یک اکانت گوگل و کلی انگیزه!

اکانت گوگل ادز ندارید؟ همین حالا سفارش خود را برای ساخت اکانت گوگل ادز ثبت کنید.

در حال حاضر 5 گواهینامه مجزا برای گوگل ادز ارائه می شود که عبارت اند از:

گواهینامه سرچ گوگل ادز (Google Ads Search Certification)

هدف کل این برنامه ساخت و بهینه سازی کمپین های سرچ در شبکه گوگل است. کاربرانی که این مدرک گوگل ادز را اخذ کرده باشند، می‌توانند توانایی خود را در زمینه استفاده از ویژگی هایی مانند هزینه گذاری هوشمند (smart bidding) و استفاده از اطلاعات کاربران (audience solutions) به منظور بهینه سازی عملکرد کمپین به نمایش بگذارند.

گواهینامه سرچ گوگل ادز

مدرک دیسپلی گوگل ادز (Google Ads Display Certification)

یک برنامه دقیق که بر استفاده از تبلیغات دیسپلی گوگل در شبکه دیسپلی گوگل تمرکز دارد. کاربرانی که این گواهینامه را اخذ کرده باشند، می توانند توانایی خود را در ساخت و مدیریت استراتژی ها و کمپین های دیسپلی کارآمد به نمایش بگذارند.

گواهینامه دیسپلی گوگل ادز

گواهینامه تبلیغات ویدئویی (Google Ads Video Certification)

یک برنامه ویژه که تمرکزش بر راهکار های تبلیغات ویدئویی گوگل و یوتیوب است. کاربرانی که این گواهینامه را اخذ کرده باشند، می‌توانند نشان دهند که چگونه با استفاده از تبلیغات ویدئویی در یوتیوب می‌توان کاربر را جذب کرد.

گواهینامه تبلیغات ویدیویی گوگل

مدرک شاپینگ (Shopping Ads Certification)

این مدرک گوگل ادز مختص تبلیغات خرید گوگل و نحوه ایجاد و بهینه سازی آن ها است؛ به گونه ای که کمپین های خرید با موفقیت همراه باشند. کاربرانی که این گواهینامه را اخذ کرده باشند همچنین می توانند توانایی خود را در زمینه به حداکثر رساندن تعداد بازدید ها و کانورژن ها به نمایش بگذارند. درباره تبلیغات شاپینگ گوگل ادز بیشتر بخوانید.

گواهینامه تبلیغات شاپینگ گوگل ادز

مدرک سنجش گوگل ادز (Google Ads Measurement Certification)

بر خلاف سایر دوره های دارای گواهینامه، این دوره به طور کلی بر آنالیز کمپین های گوگل ادز متمرکز است. کاربرانی که این گواهینامه را اخذ کرده باشند می توانند توانایی خود را در سنجش و بهینه سازی عملکرد کمپین های گوگل ادز به نمایش بگذارند.

گواهینامه سنجش گوگل ادز

این‌ها تنها گواهینامه هایی نیستند که گوگل ارائه می دهد، اما در مقایسه با سایر گواهینامه ها محبوب تر هستند. سایر گواهینامه های گوگل عبارت اند از گوگل کلود (Google Cloud) و گوگل دولوپرز (Google Developers).

با این همه برنامه که باید در آن ها شرکت کنید، شاید از خودتان بپرسید که چرا افراد به خودشان این همه زحمت می‌دهند، این گواهینامه ها یک برگ کاغذ که بیشتر نیست نه؟ خب قطعا اخذ مدرک گوگل ادز فواید بیشماری دارد و می تواند تاثیر بسزایی بر شغل و کسب و کار شما داشته باشد.

اخذ مدرک گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

اخذ مدرک گوگل ادز هم برای افراد و هم مشاغل فواید بسیاری دارد که ممکن است برای همه آشکار نباشند. در این مطلب به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

مهم ترین مزیت این گواهینامه ها برای افراد این است که می توانند مهارت های خود را در گوگل ادز برای مشتریان و کارفرمایان به نمایش بگذارند.

از آنجایی که هر کسی آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد، یک گواهینامه شخصی که نامش در آن ذکر شده است، دریافت می‌کند، برای رزومه کاری گزینه بسیار خوبی است؛ مخصوصا اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال باشد. این گواهینامه همچنین نشان می دهد که شناخت خوبی از ابزارهای گوگل دارید و خود گوگل این گواهینامه را اعطا کرده است.

شرکت در این برنامه ها همچنین برای مشاغل نیز فوائد زیادی دارد. برای تبدیل شدن به پارتنر گوگل (Google Partner) یا پارتنر برتر گوگل (Premier Google Partner)، حداقل یکی از اعضاء آن کسب و کار می بایست گواهینامه گوگل ادز را گرفته باشد. اما در واقعیت اگر یک کسب و کار واقعا بخواهد پارتنر گوگل شود، باید اطمینان حاصل کند که تمام کارمندانش در بخش تبلیغات کلیکی این گواهینامه را گرفته باشند.

بنابراین به منظور تبدیل شدن به پارتنر گوگل (که خودش دستاورد بزرگی است) کسب و کارها باید نشان دهند که می توانند از خدمات و محصولات گوگل به طور موثر استفاده کنند.

چگونه در آزمون گوگل ادز موفق باشیم؟

تلاش برای موفقیت در آزمون گواهینامه گوگل ادز می تواند دشوار به نظر برسد، اما اگر اطلاعات خود را افزایش دهید موفق خواهید بود. حتی اگر پیش از این از گوگل ادز استفاده نکرده باشید، اگر زمان کافی برای مطالعه اختصاص دهید، قبول خواهید شد.

هر آزمون برای دریافت مدرک گوگل ادز، یک راهنمای مطالعه کامل دارد، بنابراین تمام اطلاعات مورد نیاز در دسترس شما قرار دارد. از آنجایی که هر مبحث حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می برد، حدودا باید قبل از شرکت در آزمون 2 ساعت مطالعه داشته باشید.

توصیه ما این است که از مباحث درسی یادداشت بردارید تا به آن ها سریع و راحت دسترسی پیدا کنید. هیچ موردی ندارد که به موارد درسی مراجعه کنید و پاسخ را بیابید، اما یادداشت نکات مهم می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. علاوه بر آن، دانش شما را به طور مداوم افزایش می دهد که فراتر از دریافت مدرک است!

اگر به سوالی برخوردید که اصلا پاسخ آن را نمی دانید، دو راه حل دارید: یک این که حدس بزنید یا هم اینکه به مباحث درسی برگردید و به دنبال پاسخ بگردید. بسته به اینکه چقدر زمان برای شما باقی مانده است، راه حل دوم ممکن است عملی باشد، اما به یاد داشته باشید که اگر در امتحان قبول نشدید می‌توانید دوباره در آن شرکت کنید. تنها تمرکز خود را روی دریافت مدرک نگذارید، به یادگیری مباحث متمرکز شوید تا خود را به عنوان متخصص گوگل ادز معرفی کنید.

اگر به هر دلیلی در دریافت مدرک گوگل ادز شکست خوردید، به سخت ترین سوالاتی که با آن ها مواجه شدید فکر کنید و مباحث مربوط به آن ها را دوباره مطالعه کنید. وقتی نقاط ضعف خود را برطرف کنید، برای برگزاری مجدد آزمون شرایط بهتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که تنها باید نمره 80% را کسب کنید تا قبول شوید! می توانید با استفاده از پایگاه دانش جی ادز تمامی اطلاعات مربوط به آموزش گوگل ادز را با ویدیو فارسی بیاموزید.

شرکت در آزمون اخذ گواهینامه گوگل ادز

قبل از شرکت در هر آزمونی از گوگل ادز، مطمئن شوید که با اکانت درستی از گوگل وارد شده اید. چون اصلا دلتان نمی خواهد بفهمید تصادفا با اکانت شخصی یا اکانت مشتری در این آزمون شرکت کرده اید! اگر ایمیل کاری شما به غیر از جی میل است، به احتمال زیاد باید در این لینک یکی ایجاد کنید: (حساب کاربری گوگل)

وقتی با اکانت گوگل خود وارد شدید، باید به این لینک بروید (وب سایت Skillshop). (حتما نیاز است که آی پی خود را تغییر دهید). جایی که تمام دوره های آموزشی گوگل برای دریافت مدرک گوگل ادز قرار داده شده اند.

هر دوره حاوی یک بسته آموزشی است که تمام اطلاعات لازم که باید پیش از شرکت در آزمون بدانید را در اختیار شما قرار می دهد. حتما وقت کافی برای مطالعه این مباحث صرف کنید وگرنه ممکن است در امتحان قبول نشوید و مجبور شوید دوباره شرکت کنید!

دریافت گواهینامه گوگل ادز

وقتی برای شرکت در آزمون آماده بودید، به دنبال گزینه ای که نشان پرچم آبی دارد بگردید؛ مانند تصویر زیر.

آزمون گوگل ادز

با کلیک بر روی این گزینه امتحان آغاز نخواهد شد، بلکه یک صفحه جدید باز می شود که زمان آزمون، تعداد سوالات و درصد قابل قبول را به شما یادآور می‌شود.

شروع امتحان گوگل ادز

وقتی مطمئن شدید که اطلاعات کافی برای شرکت در آزمون و اخذ مدرک گوگل ادز را دارید، بر روی دکمه شروع کلیک کنید و به سوالات پاسخ دهید. اگر زمان کافی برای مطالعه صرف کرده و یادداشت برداری کرده باشید، آنگاه باید همان بار اول قبول شوید. اما اگر قبول هم نشوید دنیا به آخر نخواهد رسید، فقط پیش از انتخاب پاسخ، با حوصله به هر سوال فکر کنید.

دانش گوگل ادز خود را ارتقاء دهید

پس از قبولی در آزمون گواهینامه، احتمالا خیلی به توانایی های خودتان مطمئن خواهید بود. اما وقتی پای گوگل ادز در میان است هیچ وقت نباید دست از یادگیری بکشید.

نه تنها به این خاطر که گوگل مدام ویژگی های جدیدی را به پلتفرم و شبکه اضافه می‌کند، بلکه به این خاطر که رقبای شما هر روز تلاش خواهند کرد از شما پیشی بگیرند. همچنین می توانید از این دانش برای تبلیغات در گوگل استفاده نمائید و به طور چشمگیری توانایی کاهش هزینه های خود را خواهید داشت.

برای کسب اطمینان از اینکه شما کاملا در جریان جدیدترین تغییرات هستید، نباید هیچگاه یادگیری خود را متوقف کنید. در همین راستا می‌توانید نگاهی به آخرین پست‌های وبلاگ جی ادز بیاندازید تا ببینید چگونه افراد حرفه ای با تبلیغات خود بر صفحه نتایج جستجو سلطه پیدا کرده اند.

حتما نظر خود را درباره چگونگی دریافت مدرک گوگل ادز اعلام نمائید. فراموش نکنید که ما برای کمک به شما آماده هستیم تا این گواهینامه معتبر را دریافت کنید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام ،من از کجا میتونم این دوره هارو به صورت کامل اموزش ببینم

سلام دوست عزیز. شما می‌تونید از پایگاه دانش جی ادز در صفحه آموزش گوگل ادز تمامی موارد مورد نیاز رو یاد بگیرید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.