گوگل ادز

چگونه با افزونه قیمت تبلیغات گوگل ادز را بهبود دهیم؟

افزونه قیمت یکی از افزونه های مهم گوگل ادز است که در میزان کلیک کاربر روی تبلیغات نقش مهمی ایفا می کند. در صورتی که جایگاه تبلیغ شما به اندازه کافی بالا باشد، این افزونه می تواند برای تبلیغات متنی در هر دو دستگاه تلفن همراه و دسکتاپ اعمال شود. نام این افزونه کاملا قابل توضیح است. یک افزونه نمایشگر قیمت است؛ بنابراین ما می توانیم هزینه محصول یا خدمات را در صفحه نتایج گوگل به هر کاربری نمایش دهیم.

یکی از مزایای این افزونه های تبلیغاتی این است که از ترکیب افزونه های سایت لینک و فراخوانی برای اقدام کاربر ایجاد شده اند.

نمایش تبلیغات با افزونه قیمت در نتایج گوگل

در این مقاله، من به شما می گویم که چگونه افزونه قیمت را در سطوح مختلف حساب کاربری گوگل ادز راه اندازی کنید. اما از آن مهم تر، از شما می خواهم روی چگونگی استفاده از این افزونه ها تمرکز کنید. من می‌خواهم به شما برخی از افزونه های قیمتی را معرفی کنم که در بهبود عملکرد تبلیغ گوگل تاثیر گذار هستند.

چگونه یک افزونه قیمت را در گوگل ادز راه اندازی کنم؟

برای اینکه بتوانید افزونه قیمت را در گوگل ادز راه اندازی کنید، لازم است که وارد بخش (Ads and Extensions) شده و سپس روی گزینه (Extensions Subcategory) کلیک کنید. پس از آن، روی گزینه + آبی رنگ کلیک کنید و (Price Extension) را انتخاب کنید. مانند دیگر افزونه های تبلیغاتی، می توان افزونه های قیمت را در اکانت، کمپین و سطوح گروه های تبلیغاتی اضافه کرد.

چگونه با افزونه قیمت عملکرد تبلیغات را بهبود دهیم؟

با توجه به ساختار اکانت گوگل ادز می توانید چگونگی راه اندازی افزونه قیمت گذاری را در حساب کاربری خود بیاموزید؛ من نیز قصد دارم به شما بگویم چگونه با افزونه های قیمت عملکرد تبلیغات را بهبود دهید.

فرض می کنیم که من یک برند و حساب کاربری جدید دارم و می خواهم تنها افزونه های تبلیغاتی پایه را ایجاد کنم تا به میزان CTR (نرخ کلیک) خود کمک کنم. به طور کلی، اگر من بخواهم افزونه قیمت را اضافه کنم، باید کمپین های راه اندازی شده در اکانت را در نظر بگیرم. به این خاطر که افزونه های قیمت ایجاد شده می تواند در هر کلمه ای از کمپین تبلیغاتی نمایش داده شود. و این اصلا خوب نیست! در ادامه دلیل آن را خواهم گفت.

زمانی که می خواهید افزونه قیمت ایجاد کنید، باید نوع افزونه قیمتی که می خواهید را انتخاب کنید. تمامی موارد در لیست زیر قرار گرفته اند:

• برندها
• رویدادها
• موقعیت های مکانی
• موارد مشابه
• دسته بندی های محصولات
• طبقه بندی های محصولات
• دسته بندی های خدمات
• طبقه بندی های خدمات
• خدمات

در تصویر زیر، من گزینه برند را انتخاب کردم. این تصمیم به دلیل اهمیت قیمت مارک های برند یک فروشگاه خاص می باشد. اگر شما فکر می کنید که این تمامی کمپین ها را شامل نمی شود، در ادامه به آن موارد نیز می پردازیم.

چگونه یک افزونه قیمت را در گوگل ادز راه اندازی کنم؟

همانطور که در مثال بالا مشاهده می کنید، در سمت راست تصویر برند تبلیغات “یک” و “دو” وجود دارد. آنها هدینگ ها یا عنوان های اصلی ما برای افزونه قیمت هستند. شما می توانید واحد پول را نسبت به موقعیت جغرافیایی بروز رسانی کنید. پس از آن امکان اضافه کردن قیمت مقدماتی را خواهید داشت. به طور عمومی، هیچ قیمت مقدماتی وجود ندارد، اما شما می توانید از گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید.

اکنون شما به یک عنوان برای هر یک از افزونه های نشان دهنده قیمت نیاز دارید. این عنوان می تواند تا 25 کاراکتر طول داشته باشد. مهم است اشاره کنیم که شما نمی توانید محتوای تکراری در این بخش وارد کنید. هر عنوان باید اختصاصی باشد چون در غیر این صورت گوگل ادز اجازه نمی دهد تنظیمات تبلیغ را ذخیره کنید. سپس نیاز است که برای هر بخش یک قیمت تعیین کنید. بعد از اینکه تنظیمات قیمت انجام شد، شما امکان مشخص کردن مقدار واحد را خواهید داشت.

هر افزونه قیمت علاوه بر عنوان، به آدرس اینترنتی و توضیحات با حداکثر طول 25 کاراکتر نیاز دارد. برخلاف عناوین افزونه قیمت گذاری، قسمت توضیحات را می توان برای همه بخش ها به صورت تکراری ایجاد کرد. به عنوان مثال، اگر “تبلیغ در گوگل” برای مشتریان شما مهم است، شما می توانید آن پیام با ارزش را در قسمت توضیحات هر یک از افزونه های قیمت اضافه کنید. قبل از اینکه آن را ذخیره کنید، شما باید مطمئن شوید که 3 بخش قیمت را تکمیل کنید.

حداقل تعداد مشخص شده 3 عدد است، اما تبلیغ کنندگان می توانند تا 8 مورد متفاوت ایجاد کنند. زمانی که قصد دارید تا 8 مورد اضافه کنید، در نظر بگیرید که افزونه قیمت به چه شکل نمایش داده می شود. بگذارید منظورمان را با تصویر مشخص کنیم.

پیش نمایش موبایل استفاده از افزونه قیمت در تبلیغات

به پیش نمایش موبایل بالا نگاه کنید، تمامی موارد قیمتی نشان داده نشده اند. قطعا برای کاربری که از موبایل استفاده می کند آسان تر است که باقی لیست را ببیند؛ اما شما می خواهید مطمئن شوید که مهم ترین بخش های نمایش در ابتدا توسط کاربر دیده شوند. تبلیغ کنندگان می توانند ترتیب موارد افزایش قیمت را کنترل کنند تا مواردی که کاربر در ابتدا می‌بیند، مدیریت شود.

همانطور که قبلا اشاره شد، اگر من بخواهم افزونه قیمت گذاری که ایجاد کردم را بررسی کنم، احتمالا متوجه می‌شوم که این بهترین گزینه برای من نیست، اگر بخواهم از یک سطح قیمت در اکانت گوگل ادز استفاده کنم. به این خاطر است که اگر من به تمامی کمپین های فعال در اکانت نگاه کنم، معقولانه نیست که کاربران با کلمه های کلیدی “ملحفه” یا “آشپزی” کمپین های تبلیغاتی آدیداس و نایکی را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: افزونه تبلیغات گوگل ادز

اینجا جایی است که نیاز دارید عمیق تر به تبلیغات نگاه کنید و به ایجاد افزونه هایی در سطح کمپین فکر کنید. سپس می توان یک افزونه قیمت جدید ایجاد کرد، افزونه قیمت را به یک کمپین اضافه کرد، همچنین می توان کمپین خاصی را انتخاب کرد؛ بنابراین مطمئن هستیم که این افزونه تبلیغاتی نشانگر قیمت فقط برای این کمپین استفاده می شود.

ایجاد یک افزونه قیمت جدید برای بهبود عملکرد تبلیغات

اکنون می توانیم ببینیم که افزونه قیمت جدید برای کمپین های آشپزی نمایش داده می شود. همانطور که هنگام ایجاد افزونه تبلیغاتی نمایشگر قیمت، کمپین ها را در نظر گرفتیم، وقتی که در حال ایجاد افزونه قیمت در سطح کمپین هستیم گروه های تبلیغاتی را هم باید در نظر بگیریم. اگر در حال ساخت افزونه های قیمت در سطح کمپین هستیم، باید اطمینان حاصل کنیم که این افزونه قیمت برای هر جستجوی احتمالی مرتبط با کمپین نمایش داده شود.

استفاده از افزونه قیمت گذاری برای بهبود عملکرد دسته بندی محصولات مختلف

به گروه های تبلیغاتی کمپین در تصویر بالا نگاه کنید: “شلوارهای جین مردانه، شلوارهای مردانه، پیراهن های مردانه، کت و شلوارهای مردانه و لباس های زیر مردانه”. هر گروه تبلیغاتی یک محصول کاملا متفاوت است که در این کمپین فروخته می شوند.

بنابراین معقول است که تبلیغ کننده از افزونه نشان دهنده قیمت بیشترین استفاده را کند تا کاربران بیشتری به صفحات فرود یا لندینگ پیج وارد شوند.

بهبود عملکرد تبلیغات دسته بندی های مختلف محصولات با استفاده از افزونه نشانگر قیمت

احتمالا یکی از گزینه هایی که ممکن است آن را آزمایش کنیم استفاده از برند برای این افزونه قیمت گذاری است. از آنجا که گروه های تبلیغاتی بر اساس دسته بندی محصولات تقسیم بندی شده اند، ممکن است ما بخواهیم دسته بندی محصولات را آزمایش کنیم. بنابراین در مثال بالا من از یک افزونه قیمت در سطح گروه تبلیغاتی استفاده کردم که گروه تبلیغاتی پیراهن مردانه را به دسته های عمیق تری برای تی‌شرت ها، پولو خوری ها و پیراهن ها تقسیم می کند.

این عمیق ترین شرایطی است که ما می توانیم برای ساخت یک افزونه قیمت گذاری داشته باشیم. همچنین قصد اصلی ما برای استفاده از این ویژگی تبلیغاتی، کمک به برطرف شدن نیاز کاربر است.

زمانی که افزونه قیمت گروه تبلیغاتی را ذخیره کنیم، افزونه قیمت سطح کمپین در جای خود باقی می ماند. بنابراین، افزونه قیمت گذاری سطح کمپین دیگر برای این گروه تبلیغاتی نمایش داده نمی شود. به این خاطر است که افزونه قیمت گروه تبلیغاتی بر افزونه سطح کمپین اولویت دارد.

این استراتژی های افزایش قیمت را در تبلیغات خود آزمایش کنید

اکنون می دانیم چگونه می توان یک افزونه قیمت گذاری ایجاد کرد و با توجه به نیاز کاربر آنها را به نمایش گذاشت. ما حساب های کاربری بسیاری را در سال های گذشته مشاهده کرده ایم که فقط یک افزونه قیمت در سطح حساب به دلیل امنیت بالاتر راه اندازی کرده اند. حتی اگر افزونه قیمت ایمنی شما در سطح حساب برای همه کمپین ها اعمال شود، به این معنی نیست که باید این افزونه را برای همیشه فراموش کنیم.

البته که هدف ما در استفاده از افزونه نمایشگر قیمت، تلاش برای هدایت نرخ تبدیل و فروش بیشتر است. اما برای انجام این کار، ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا نیاز کاربران برطرف شود. روش های مختلفی وجود دارد تا افزونه های قیمت را تنظیم کنیم و با آزمایش تغییرات و مشخص کردن بهترین طرح ها در دستیابی به حساب یا اهداف تجاری، موثرترین روش را انتخاب کنیم. در بخش بعدی من قصد دارم که به شما چند راه برای آزمایش افزونه قیمت گذاری معرفی کنم تا ببینید کدام یک از این ایده ها برای شما مناسب است.

1- مرتب سازی بر اساس قیمت

احتمالا عمومی ترین روش برای تنظیم افزونه قیمت این است که آن را بر اساس قیمت مرتب سازی کنید. در تصویر زیر یک مثال از این نوع مرتب سازی مشاهده می کنید.

مرتب سازی گزینه های تبلیغاتی بر اساس قیمت

زمانی که یک افزونه قیمت ایجاد می کنید، گوگل به شما نشان می دهد که ترتیب نمایش موارد از پایین ترین قیمت به بالاترین قیمت است. ما این نوع قالب بندی افزونه قیمت گذاری را به عنوان متداول ترین حالت مشاهده کرده ایم. کاملا مناسب است که شما از این روش برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده کنید.

باید بدانید که همیشه افرادی به دنبال معامله های کوچک هستند. اگر مخاطبان شما دائما در حال تحقیق درباره ارزان ترین گزینه هستند، در صورت تمایل یک قیمت مرتب سازی شده از کالای ارزان تا گران را امتحان کنید. اما مرتب سازی افزونه قیمت از ارزان ترین تا گران ترین ممکن است برای هر حساب کاربری ممکن نباشد. بگذارید دلیل آن را به شما بگویم.

ما با حساب های افراد بسیاری کار کرده ایم که نمی خواهند کسانی که به دنبال معامله های کوچک می گردند را جذب کنند. بنابراین گاهی اوقات موارد تبلیغاتی بر اساس بالاترین قیمت کالاها یا خدمات طبقه بندی می‌شوند. این روشی است که ما می توانیم کاربران را از قبل واجد شرایط کنیم.

ما به دنبال کسانی نیستیم که گزینه های ارزان یا رایگان را می پسندند. ما کسی که به دنبال معامله کوچک است را نمی خواهیم. ما کاربری را می خواهیم که سرمایه زیادی دارد و قصد دارد آن را برای دریافت محصول یا خدمات با کیفیت خرج کند (البته این یک مثال برای کسب و کارهای بزرگ است).

مرتب سازی بر اساس گران ترین محصولات یا خدمات

در مثال بالا مشاهده می کنید که کاربران در ابتدا با قیمت 1000 دلاری مواجه می شوند. اگر آن را انتخاب کنند، بسیار عالی است. با این حال، از نظر روانشناسی بیشتر افراد دوست دارند که گزینه بعدی در دسترس را ببینند. قیمت گزینه دوم نصف شده، اما در بخش توضیحات آن را “محبوب ترین بسته” نامیده اند. این بخش توضیحات با مقصودی ایجاد شده است. ما انتظار نداشتیم که اکثر کاربرانی که این گزینه ها را می بینند، برای ثبت نام گزینه 1000 دلاری اقدام کنند.

این تاکتیک راهی است برای تشویق کاربران به اینکه نسبت به گزینه 500 دلاری علاقه مند شوند و فکر کنند پیشنهاد بهتری است یا به عنوان گزینه مناسب نیاز آنها است. مرتب سازی افزونه های قیمت گذاری ممکن است مزایای بیشتری در تبلیغات داشته باشند. با این حال، مرتب سازی بر اساس کمترین قیمت ممکن است گزینه مناسبی نباشد؛ و همچنین مرتب سازی بر اساس بالاترین قیمت نیز ممکن است گزینه مناسبی به شمار نرود.

شما هیچگاه متوجه آن نخواهید شد، مگر اینکه آنها را امتحان کنید و متوجه شوید کدام یک از آنها مناسب تبلیغات شما است.

2- محبوب ترین محصولات را اول قرار دهید

روش دیگر برای آزمایش افزونه قیمت این است که آنها را بر اساس محبوبیت محصولات یا دسته بندی های محصولات مرتب سازی کنید. مردم به دنبال چه هستند؟ شما ممکن است یک محصول یا یک برند داشته باشید که از تمامی رقبا ارزان تر باشد یا اینکه کیفیت بالاتری دارد، اما به این معنی نیست که در حقیقت کاربر هم آن را می خواهد.

قرار دادن محبوب ترین محصولات در ردیف اول تبلیغات

تصویری که در بالا مشاهده می کنید، مثالی از محبوب ترین اسباب بازی های 2020 است. فرض می کنیم که من مالک فروشگاه اسباب بازی هستم که این محصولات را می فروشد. این گزینه هایی است که انتخاب می‌کنم؛ زیرا این موارد بر اساس لیست محبوب ترین ها مرتب شده اند. اینها محصولاتی هستند که مردم آنها را می خواهند.

اینها محصولاتی هستند که مردم برای خرید آنها برنامه ریزی کرده اند و نمی خواهند این محصولات جذاب را از دست بدهند. همچنین در قسمت توضیحات نیز به این موضوع اشاره شده است. ما آن را در انبار داریم. شما به دنبال آن می گردید؟ در انبار ما موجود است. در قسمت توضیحات مورد دوم، به شکست دادن تعطیلات رسمی اشاره شده است. این موضوع کاربران را ترغیب می کند تا همین حالا خرید کنند و فراخوانی برای فروش فوری محسوب می شود.

اگر دقت کرده باشید ما موارد را بر اساس ارزان ترین به گران ترین و برعکس مرتب سازی نکرده ایم. ما مرتب سازی را بر اساس آنچه فکر می کنیم منجر به فروش بیشتر و درخواست بالاتر می شود انجام داده ایم.

3- افزایش آگاهی برای محصولات یا خدمات جدید

یکی دیگر از استراتژی های افزونه قیمت آگاهی از محصولات یا خدمات جدید است. در این مثال، ما از سناریو محل برگزاری کنسرت استفاده می کنیم. من از این مثال استفاده کردم، چون دلم برای حضور در نمایش ها تنگ شده و امیدوارم که به زودی برگردند. اما قبل از اینکه رویدادهای زنده متوقف شوند، من دیدم که یکی از اکانت ها از افزونه قیمت برای تبلیغات نمایش های زنده خود استفاده می کند.

افزایش آگاهی از محصولات یا خدمات جدید در تبلیغات

بنابراین اگر این حساب کاربری برای آگاهی یک نمایش معرفی شده تبلیغ می کند، بهتر است نمایش جدید با استفاده از افزونه در اولین جایگاه دید کاربر قرار گیرد. این تنها یک مثال از دسته بندی رویداد است، اما چندین اکانت می توانند این کار را انجام دهند، اگر محصولات جدید همواره در حال منتشر شدن باشند. ممکن است شما یک بروز رسانی نرم افزار جدید که به تازگی منتشر شده یا یک خط لباس محبوب از یک برند را معرفی کنید.

به احتمال زیاد شما بیشترین نرخ تبدیل را از این روش تبلیغاتی نمی بینید، اما ممکن است هدف شما از این تبلیغات اطلاع رسانی و آگاهی هرچه بیشتر به کاربران باشد.

4- محصولات رایگان را به تبلیغات اضافه کنید

این یکی از مورد پسند ترین راه های آزمایش افزونه قیمت گذاری است: در واقع گوگل ادز به شما اجازه می دهد قیمت 0.00 دلار را در افزونه قیمت ایجاد کنید. این استراتژی برای تبیلغ محصولات رایگان عالی است.

استفاده از محصولات رایگان در تبلیغات گوگل

اگر به دنبال این هستید که محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید، یک نسخه نمایشی ارائه دهید یا حداقل چیزی را که محصول شما ارائه می دهد به آنها معرفی کنید. افزونه نمایش قیمت می تواند یک روش عالی برای این کار باشد.

بنابراین اگر چیزی ارائه می دهید که به صورت رایگان است و صفحه فرود اختصاصی برای آن دارید، افزونه قیمت خود را روی صفر تنظیم کنید. برای هر مشتری فعال یا سابق که توانسته از یک افزونه قیمت گذاری صفر دلاری استفاده کند، این یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد تبلیغات آنها بوده است.

آزمایش افزونه قیمت گذاری گوگل ادز را از امروز شروع کنید

راه اندازی یک افزونه قیمت در گوگل ادز بسیار آسان است و در بهبود عملکرد تبلیغات کاملا موثر است. من احساس می کنم مهم ترین بخشی که باید روی آن تمرکز کنیم، آزمایش افزونه قیمت گذاری است. به این دلیل که متوجه شوید کدام یک از آنها بیشترین تاثیر را روی عملکرد حساب یا اهداف تجاری شما خواهد داشت. همچنین با استفاده از افزونه قیمت ممکن است بخواهید روی فروش تمرکز بیشتری داشته باشید.

ممکن است بخواهید روی واجد شرایط شدن کاربر تمرکز کنید تا مطمئن شوید دقیقا روی کاربر علاقه مند به محصولات یا خدمات خاص خود تمرکز کرده اید. بسته به نوع تبلیغاتی که دارید کاملا متفاوت خواهد بود – بنابراین توصیه می کنیم که آزمایش را شروع کنید. توصیه می کنیم برای ساده تر شدن این مسیر، حتما اطلاعاتی درباره شناخت مخاطب هدف کسب نمائید.

منبع: وب سایت ورداستریم

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام
مقاله خوبی بود اما هیچ اشاره ای به کاربردی بودنش در ایران نداشت.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.