افزودن شماره ایران به تبلیغات گوگل

راهنمای افزودن شماره تلفن ایران در تبلیغات گوگل

افزونه های تبلیغاتی گوگل کمک می‌کنند تا بتوانید اطلاعات بیشتری را به مخاطبانی که تبلیغ شما را در گوگل مشاهده می‌کنند، نمایش دهید. یکی از پرکاربردترین افزونه های گوگل ادز افزونه شماره تماس یا Call extension است. اما متاسفانه امکان افزودن شماره تلفن در تبلیغات برای ایرانی ها به صورت عادی و همانند افزونه‌های دیگر غیرممکن است.

با کمک افزونه شماره تماس می‌توان تلفن کسب و کار را در گوگل ثبت کرد. هدف برخی کسب و کارها از تبلیغات در گوگل و جذب کاربران به سایت‌شان ایجاد تماس تلفنی است. در چنین کسب و کارهایی، کاربر پس از تماس و دریافت مشاوره، به مشتری تبدیل می‌شود.

چگونه شماره تماس ایران را به تبلیغات گوگل اضافه کنیم؟

همانطور که گفتیم ثبت شماره تلفن ایران در گوگل با افزونه call وجود ندارد. در نتیجه ما در این راهنما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید این کار را انجام دهید.

چطور میتوانیم شماره تلفن شرکت یا شماره تلفن همراه خود را در تبلیغات گوگل خود نمایش دهیم؟ تا افرادی که به دنبال خدماتی که ارایه می دهیم هستند، بتوانند به صورت مستقیم از طریق صفحه نتایج جستجوی گوگل با ما تماس بگیرند؟

روش اول: استفاده از اسکریپت

همانطور که قبلا درباره اسکریپت‌های گوگل ادز توضیح دادیم، برای مدیریت آسان وظایف در اکانت Google Ads کمک می‌کنند. همه کارهایی که از طریق رابط کاربری گوگل ادز می‌توان انجام داد را از طریق بخش اسکریپت نیز می توانیم انجام دهیم؛ مانند ایجاد کمیپن، متوقف کردن ادز، افزودن کلمات کلیدی تبلیغاتی، افزایش و کاهش بید و افزودن شماره تلفن در تبلیغات!

اسکریپت زیر برای اضافه کردن تلفن همراه به تبلیغات گوگل استفاده می‌شود:

https://gist.github.com/g-ads-org/128c5915fdc51a55d06af019c797dc54

در اسکریپت فوق در خط پنجم بایستی شماره تلفن همراه خودتان را ثبت کنید. در خط چهارم نیز IR به معنای کد ایران است. پس از ذخیره و اجرای این اسکریپت، شماره تلفن مورد نظرتان به بخش Shared Library گوگل ادز اضافه می‌شود.

حال می‌توانید با مراجعه به بخش Ads & Extensions کمپین مورد نظرتان، هنگام افزودن تماس یا (Call Extensions) شماره‌ای که از طریق بخش اسکریپت اضافه کردید را مشاهده و یا به کمپین خود اضافه کنید.

راهنمای ثبت شماره تماس ایران در تبلیغات گوگل - رابط کاربری افزونه تماس یا Call extension

نحوه ثبت شماره تلفن ایران در تبلیغات گوگل ادز: استفاده از Google Ads Editor

گوگل ادز ادیتور برنامه رایگان برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز است. با کمک گوگل ادز ادیتور می‌توانید اطلاعات یک یا چند اکانت خود را دانلود کنید و تغییرات را به صورت آفلاین انجام دهید. و سپس تغییرات را به Google Ads خود آپلود کنید.

از طریق Google Ads Editor می‌توانید بسیاری از کارهایی که از طریق رابط کاربری تحت وب گوگل ادز انجام می‌شود، را انجام دهید. مانند ثبت شماره تلفن در تبلیغات، ویرایش کمپین‌ها، ادگروپ‌ها، کلمات کلیدی، ادزها، اد اکستنشن‌ها و …

برای افزودن شماره تماس ایران به اکانت گوگل ادزتان بایستی به اکانت دیگری که در آن شماره تماس ایران اضافه شده است دسترسی داشته باشید. راه حل این است: کپی شماره تماس ایران از Shared Library اکانتی که شماره ایران دارد به Shared Library اکانتی که می‌خواهید به آن شماره کسب و کار خودتان را اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن شماره تماس ایران به تبلیغات گوگل از طریق گوگل ادز ادیتور

پس از کپی کردن شماره تلفن به Shared Library در اکانت خود و Post یا اعمال تغییرات می‌توانید از بخش Ad Extension شماره تماس اضافه شده را به کمپین یا ادگروپ خود اضافه کنید. این نحوه ثبت شماره تلفن در گوگل با استفاده از گوگل ادز ادیتور است که می‌تواند برای تبلیغ دهندگان بسیار کارآمد باشد.

چه کسب و کارهایی بهتر است در تبلیغات خود از شماره تماس استفاده کنند؟

به طور کلی شرکت های خدماتی می‌توانند بیشترین استفاده را از این مزیت ببرند. با این کار بدون اینکه کاربر به صفحه وب سایت آنها وارد شود، می‌تواند خدمات مورد نظرش را درخواست کرده و تبلیغ دهنده نیز می‌تواند مشتریان زیادی جذب کند.

به عنوان مثال، یک قالیشویی را در نظر بگیرید که با استفاده از یک وب سایت برای جذب مشتری های آنلاین به تبلیغات گوگل روی آورده است. مشتریانی که برای این خدمات جستجو کرده اند با یک تبلیغ مواجه می‌شوند که شامل یک شماره تماس می‌شود. بدین ترتیب مصرف کنندگان می‌توانند بدون اینکه وارد وب سایت شوند، از خدمات قالیشویی استفاده کنند.

تبلیغ دهنده ای که با اضافه کردن شماره تماس ایران به گوگل ادز و کاهش هزینه ها خوشحال است!

به عنوان یک تبلیغ دهنده حتما از این بابت خوشحال هستید که مشتریان بدون کلیک روی آگهی با شما تماس می‌گیرند. به این ترتیب هزینه های شما کاهش می‌یابد. اما در این شرایط باید ناراحت باشید تا خوشحال!

افزونه تماس می‌تواند تعداد کلیک های کمپین را کاهش دهد. در پلتفرم گوگل ادز بخشی به نام کوالیتی اسکور (Quality Score) وجود دارد و به عنوان نمره تبلیغاتی کمپین نیز شناخته می‌شود. این نمره با توجه به عوامل مختلف کاهش یا افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، تعداد کلیک کم نسبت به نمایش بالای آگهی در نتایج جستجو، باعث می‌شود که کوالیتی اسکور تبلیغات کاهش یابد.

کاهش کوالیتی اسکور به معنای افزایش هزینه هاست. به عنوان مثال، اگر فیلتر هوای خودرو را بعد از مدت معین شده تعویض نکنید، می‌تواند سوخت مصرفی را افزایش دهد. یا اینکه قدرت موتور خودرو کاهش می‌یابد و ممکن است صدای غیر معمولی بدهد. همه این موارد باعث می‌شوند خودرو به درستی عمل نکند و هزینه ها نیز افزایش می‌یابند.

در گوگل ادز نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اگر کوالیتی اسکور تبلیغات کاهش یابد، برای مقابله با رقبا باید فعالیت و هزینه های خود را افزایش دهید. می‌توانید موارد بیشتری درباره این نمره در مقاله کوالیتی اسکور چیست بخوانید.

بهتر است از شماره تماس ایران استفاده نکنید!

افراد احتمالا دوست دارند که شماره تلفن خود را در نتایج تبلیغاتی گوگل به کاربران نمایش دهند. عموما مردم می‌خواهند نامی برای خود کسب کنند و می‌خواهند این کار را به سادگی و با تبلیغ گوگل انجام دهند.

این کار مشکل خاصی ندارد! اما باید بدانید که استفاده از شماره تماس ایران در تبلیغات گوگل قانونی نیست. به این دلیل که شماره های ثبت شده در تبلیغات ابتدا باید مورد تائید گوگل باشند.

قوانین گوگل ادز چیست و شامل چه مواردی می شود؟

علاوه بر اینکه استفاده از شماره در تبلیغات نرخ کلیک را کاهش می‌دهد، حتی ممکن است قوانین گوگل ادز را نقض کند. البته بهتر است قبل از اجرای تبلیغات خود با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید؛ آنها شما را راهنمایی خواهند کرد.

چند نکته مهم درباره افزودن شماره تلفن ایران

  1. همه کسب و کارها نیاز به افزودن شماره تلفن به تبلیغات خود ندارند؛ پس اگر نیازی به برقراری تماس تلفنی با مشتریان خود را ندارید، از این افزونه استفاده نکنید.
  2. از افزودن شماره تماس به متن آگهی یا اکستنشن‌های دیگر خودداری کنید، چرا که این کار بر خلاف زمانی که افزونه Call را به تبلیغ خود اضافه می‌کنید، باعث کاهش CTR تبلیغات‌تان و در نتیجه کاهش Quality Score و نهایتا کاهش نمایش آگهی و کلیک و نیز افزایش هزینه هر کلیک می‌شود.
  3. افزونه Call مانند سایر افزونه های تبلیغات گوگل همیشه نمایش داده نمی‌شود، اما از طریق بخش Advanced bid adj می‌توان با افزایش Bid Adjustment می‌توان نمایش شماره تماس همراه با تبلیغات را افزایش داد.

امیدوارم که خواندن این مقاله برایتان مفید بوده باشد، اگر سوال یا نکته مهمی درباره Call Extension داشتید، خوشحال می‌شوم از طریق بخش نظرات ارسال کنید.

9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

من جایی خونده بودم که این کار ممکن است باعث بلاک شدن اکانت ادز بشه. احتمال این وجود داره ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

هنوز هم این روش جواب میده؟

سلام. بله در حال حاضر این امکان در دسترس است؛ اما ممکن است استفاده از این ویژگی قوانین گوگل را نقض کند.
توصیه می‌‎کنیم از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید تا برای اکانت شما مشکلی به وجود نیاید.

چرا به اگهی های من در اپارات که در گوگل نمایش داده میشه شماره های دیگران افزوده میشه و روش ضد هک این کار اونها چگونه است میان تبلیغ ما رو هک می‌کنند واقعا زحمت ما رو هدر میدن لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

سلام دوست عزیز. برای برطرف شدن مشکلتون باید با تیم آپارات ارتباط برقرار کنید.

سلام
خیلی جالبه نام فروشگاه من به نام کسی دیگه ثبت و شماره کسی دیگه
که روح منم بی خبر بوده
جالب اینجاست که هیچ کسی هم جواب گو نیست و چطور کسی میتونه فروشگاه کسی رو به نام خوش ثبت کنه
لطفاً جواب بدید
ممنون

رحمن عزیز
با توجه به اینکه گوگل بیزنس در ایران بصورت رسمی فعال نیست. هر شخصی با توجه به ویژگی های گوگل اکانت خود می تواند مکانی را ثبت یا ویرایش کند. شما می توانید در گوگل مپ یا سرچ برای مکان مورد نظرتون فیدبک ثبت کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید این موارد رو رعایت کنید:

۱- در محل فروشگاه خود حضور پیدا کنید و از سر در فروشگاه عکس بگیرید و در فیدبک ثبت کنید.

۲- ترجیحا لوکیشن دستگاه خود را روشن کنید و فیدبک ثبت کنید.

۳- از افرادی که امتیاز Google local Guides بالایی دارند کمک بگیرید.

۴- از فاصله منزل تا فروشگاه از گوگل مپ کمک بگیرید و مکان مورد نظرتون رو به عنوان مقصد انتخاب کنید.

امداد خودرو آستارا

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.