لینک بیلدینگ

چگونه برای سئوی سایت خود بک لینک ایجاد کنیم؟

بیشتر کارآفرینان، صاحبان کسب و کارها و بازاریابان به سختی می توانند کسب و کارهای خود را رشد دهند. شما نه تنها باید مواردی را به صورت روزانه انجام دهید، بلکه مجبور هستید به عنوان کارمند فروش نیز عمل کنید تا به رشد موفقی دست پیدا کنید. راه حل عالی برای به دست آوردن مشتری بیشتر بدون صرف زمان اضافی در رویدادهای شبکه سازی و تماس سرد، فرآیند لینک بیلدینگ است. این فرآیند کمک می‌کند به یکی از بزرگان صنعت خودتان تبدیل شوید و رتبه خود را در موتورهای جستجویی همچون گوگل افزایش دهید.

در این مقاله قصد داریم اصول بنیادین لینک بیلدینگ را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم به کمک آن رتبه خود را افزایش دهیم. همانطور که می‌دانید اگر بتوانید به رتبه های برتر در گوگل دست پیدا کنید قادر خواهید بود کسب و کار خود را به خوبی متمایز نمایید. در ادامه به شما نحوه اجرای این استراتژی لینک بیلدینگ را برای کسب موفقیت یاد می دهیم.

ایجاد بک لینک برای سئولینک بیلدینگ چیست؟

بک لینک اساس و بنیان الگوریتم های گوگل برای تعیین رتبه صفحات سایت محسوب می شود. اگر می خواهید توضیح پیچیده تری از الگوریتم های رتبه بندی گوگل داشته باشید بهتر است مقالات سئو را مطالعه نمایید. زمانی که سایر سایت ها به سایت شما لینک می دهند، گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی می کند. بهتر است به خاطر داشته باشید که گوگل دوست ندارد سایت های اسپم به سایت شما لینک بدهند. اگر سعی کنید سیستم را دستکاری کنید توسط گوگل جریمه خواهید شد و سایتتان اصلا رتبه ای نخواهد داشت. چیزی که گوگل می خواهد ببیند، لینک های قابل اعتماد و معتبری است که در مورد سایت شما صحبت می کند.

می‌خواهید متخصص لینک بیلدینگ شوید؟ مطالعه دوره آموزش لینک بیلدینگ را شروع کنید 🙂

بررسی لینک‌ها

اگر بک لینک های سایت‌هایی که رتبه بالایی در نتایج گوگل دارند را بررسی کنیم، به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنیم، که در مورد بک لینک های خوب توضیحاتی را ارایه می‌کنیم. هر زمانی که تلاش می کنید بک لینکی به دست آورید، سعی کنید سه جزء تشکیل دهنده زیر را به خاطر داشته باشید:

  • معتبر بودن: از نظر گوگل، سایتی که می خواهید لینکی از آن به دست آورید چقدر قدرتمند است. شما می توانید از معیاری به نام اتوریتی دامنه برای قضاوت این موضوع استفاده کنید.

چگونه قدرت یک دامنه را بسنجیم؟ از ابزار بررسی اتوریتی دامنه استفاده کنید.
  • مرتبط بودن: آیا سایتی که به سایت شما لینک می دهد به کسب و کارتان مرتبط است؟ اطمینان حاصل نمایید که به هنگام کسب بک لینک، ارتباط قوی بین دو سایت وجود دارد.
  • محلی بودن: اگر موقعیت فیزیکی دارید باید مطمئن شوید که بک لینک های محلی کسب می کنید. شما می توانید این بک لینک ها را از سایت های محلی در حوزه کسب وکار خود به دست آورید.

تفاوت بین بک لینک های داخلی و خارجی

یکی از تصورات نادرستی که در میان افراد وجود دارد این است که وبلاگ نویسی در سایت خود شرکت می تواند به سئو کمک کند. بیشتر مشتریان از ما می پرسند که ماهانه چند بک لینک باید در وبلاگ شرکت ایجاد نمایند. اگر اعتماد و اطمینان سایت خود را با افزایش اتوریتی دامنه ایجاد کرده اید، وبلاگ داخلی می تواند یک روش عالی برای جذب ترافیک باشد. اما اگر برای سایت کاملا جدید خود مطلبی را می‌نویسید که هیچ اتوریتی ندارد، شانس دیده شدن در گوگل بسیار پایین است. اینکار همانند نوشتن یک کتاب عالی است که در هیچ کتابفروشی دیده نمی‌شود و افراد نمی‌توانند آن را پیدا کنند و به مطالعه آن بپردازند. نوشتن محتوا برای سایت های خارج از شرکت در مراحل اولیه سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داشتن محتوای تازه بر روی سایت مفید خواهد بود؟ بله. شما می توانید محتوایی که در سایت خود تولید کرده اید را بر روی رسانه های اجتماعی ترویج کنید. با این وجود چنین کاری برای سئو انجام نمی‌شود.

می‌خواهید مهارت‌هایتان را در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی افزایش دهید مطالعه دوره آموزش بازاریابی رسانه های اجتماعی را شروع کنید 🙂

استراتژی های لینک بیلدینگ پیشنهادی برای کسب و کارهای محلی

اگر فروشگاه محلی دارید می توانید سایت های مرتبط با کسب و کار خود را برای توزیع محتوای خود پیدا کنید. شما می توانید برای سایت های محلی که در مورد کسب و کار شما صحبت می‌کنند مطلبی بنویسید. به عنوان مثال فروشگاهی که لوازم ورزش هاکی را به فروش می رساند می‌تواند لینک های موردنیاز خود را از سایت های معتبر و مرتبط و نیز سایت های محلی به دست آورد.

افرادی که مقالات را بر روی سایت های خارجی که مطالب مرتبط با هاکی در آن منتشر شده است می خوانند، قادر خواهند بود با کلیک بر روی بیوگرافی نویسنده یا کلیک بر روی هایپرلینک یکی از اسکیت های هاکی، مطالب بیشتری در مورد فروشگاه موردنظر پیدا کنند. این موضوع به ترافیک ارجاعی باکیفیتی منجر می‌شود که در کنار بک لینک یکی از فاکتورهای مثبت محسوب می گردد. اگر صاحب سایتی که در آن پست مهمان منتشر می‌کنید، در فروشگاه خود لوازم مرتبط با ورزش هاکی را به فروش برساند، اینکار می تواند مشتریان جدیدی وارد شرکت کند.

هر صاحب کسب و کار یا بازاریابی باید تلاش کند هر ماه بین 4 الی 5 بک لینک به دست آورد. اینکار نیازمند صرف زمان و داشتن مهارت در حوزه روابط عمومی و تولید محتواست. به خاطر داشته باشید که 4 لینک معتبر که مرتبط با صنعت موجود هستند بهتر از 15 لینکی است که هیچ ربطی به سایت ندارند. کیفیت بالاتر و مهم تر از کمیت است.

چگونه برای سایت خود بک لینک به دست بیاورم؟

1. سایتها را مورد پژوهش قرار دهید:

به عنوان مثال سایتی در زمینه مراقبت پوست را مدنظر قرار دهید. ما می توانیم برای واژه هایی همچون ضد آفتاب، سرطان پوست، متخصص پوست جستجویی را در گوگل انجام دهیم. مجبور نیستید در اخبار گوگل به جستجو بپردازید. کافیست در خود گوگل واژه وبلاگ های مرتبط با مراقبت از پوست یا وبلاگ های زیبایی را وارد کنید تا بتوانید سایت های مرتبط در این حوزه را بیابید. صرف زمان برای پژوهش در مورد سایت های مرتبطی که می خواهند محتوای شما را منتشر کنند بسیار مهم است. شما می توانید از ابزار Open Site Explorer برای تعیین اینکه سایت موردنظر بر اساس اتوریتی دامنه اش قابل اعتماد است یا خیر تصمیم گیری کنید. همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی لینک های اخیر در سایت رقبا استفاده نمایید. اگر آن ها در مجلات معتبر لینک به دست آورده اند چه چیزی شما را از کسب چنین لینک هایی می تواند باز دارد؟

2. سازمان یافته باشید:

زمانی که پژوهش خود را انجام دادید، می توانید فهرستی از سایت‌هایی که می‌خواهید برای آنهامطلب بنویسند را لیست کنید. برای مثال می‌توانید در یک فایل اکسل آدرس سایت، تعداد نویسندگان و آدرس ایمیل را بنویسید. سپس اتوریتی دامنه را به آن اضافه کنید و وضعیت موجود سایت را بررسی کنید. قسمت مهم این ماجرا یافتن آدرس های ایمیلی است.

3. آدرس های ایمیل را پیدا کنید:

این بخش یکی از مهم ترین بخش های فرآیند دسترسی به سایت هاست. زمانی که فرم تماس عمومی را بر روی سایتی پر می کنید، شانس توزیع محتوا کمتر می شود. اگر بتوانید آدرس ایمیل واقعی افراد و صاحبان سایت ها را پیدا کنید برایتان مفیدتر خواهد بود و می تواند شانس ایجاد رابطه را افزایش دهد. می توانید به بخش فوتر یا صفحه درباره ما بروید و آدرس ایمیل افراد را به دست آورید. اگر نتوانستید آدرس ایمیل نویسنده یا صاحب سایت را پیدا کنید، در توییتر به دنبال این افراد بگردید و برایشان پیامی ارسال کنید. می توانید این افراد را در لینکداین نیز پیدا کنید و با آنها در تماس باشید. LinkedIn Premium نیز یک ابزار عالی برای دسترسی به افراد است. می توانید پیام مستقیمی را به هنگام یافتن فرد مناسب ارسال کنید. در پژوهش های خود خلاق باشید. برخی از اوقات مجبور خواهید شد همه جا را با دقت بیشتری بررسی کنید تا فرد مناسب را پیدا کنید. من اخیرا در مورد وبلاگ های مرتبط با پوست پژوهشی را انجام دادم. اولین وبلاگی که در سایت گوگل پیدا کردم، توانستم آدرس ایمیل وبمستر آن را بیابم و با او ارتباط داشته باشم.

4- قالب آماده ایجاد کنید:

زمانی که صحبت از ایجاد قالب آماده به میان می آید بیشتر افراد متاسفانه با شکست مواجه می شوند. آن ها از نرم افزارهای خودکار برای ایجاد هزاران قالب آماده استفاده می کند که هیچ لحن شخصی در آن وجود ندارد. به نظر شما چنین روشی می تواند به روابطی منجر شود که در آن امکان توزیع محتوا وجود داشته باشد؟ هرچقدر قالب آماده شما شخصی تر باشد شانس به دست آوردن رابطه نیز بیشتر می شود. شما باید از راه شخصی سازی کردن درخواست‌ها به سایت هایی با کیفیت بالاتر دسترسی پیدا کنید. شما می توانید زمانی را برای پژوهش بر روی نویسنده صرف کنید. اگر همه چیز به درستی شخصی سازی شود، می تواند بسیار مفید باشد و بازی را به نفع شما تغییر دهد.

5. ایستادگی کنید:

بیشتر افرد زمانی که ایمیل درخواست نویسندگی ارسال می کنند و پاسخی از گزارشگر، ویراستار یا وبمستر دریافت نمی کنند، کار خود را متوقف می‌سازند. قبل از اینکه در چنین مرحله ای متوقف شوید باید اطمینان حاصل نمایید که پنج نقطه تماس مختلف را دارید. ما باید ایمیل، لینکداین، توییتر، اینستاگرام و سایر موارد را با هم ترکیب کنیم. نکته کلیدی در این بخش مقاومت است. اگر بتوانید از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار دسترسی به افراد برای سئو استفاده کنید بازگشت سرمایه گذاری خوبی را مشاهده خواهید کرد. اگر بدانید سئو و فروش چقدر به هم مرتبط هستند شگفت زده خواهید شد. اگر فروش خوبی دارید و مهارت های روزنامه نگاری بالایی هم دارید در سئو هم عالی خواهید بود.

6. محتوای خود را بنویسید:

اگر وبمستر یا ویراستار سایتی از شما بخواهد محتوایتان را در سایت آن ها به اشتراک بگذارید، برنده شده اید. به خاطر داشته باشید که او اینکار را تنها به خاطر شما انجام نمی دهد. شما باید محتوای ارزشمندی در سایت او منتشر کنید که بازدیدکننده زیادی را به سایت وارد می کند. این موضوع را هیچ وقت فراموش نکنید. حالا زمان آن فرا رسیده است که محتوای عالی بنویسید. اگر در حوزه کاری خود متخصص هستید، مطمئن شوید که برای خوانندگان خود مطالب ارزشمندی را فراهم می کنید. در چنین شرایطی آن ها دوباره به سایت شما باز می گردند تا اطلاعات بیشتری را کسب کنند. بیشتر سایت ها دستورالعمل ها و راهنمایی هایی دارند که از شما می خواهند از آن تبعیت کنید. پس مطمئن شوید که قوانین آن ها را دنبال می کنید و با آن ها ارتباط موثری دارید. همچنین باید به اندازه کافی شفاف باشید تا بتوانید لینکی را در مقاله قرار دهید. ممکن است بخواهید بین دسترسی ها، ایجاد ارتباط و نوشتن محتوای خود 5 ساعت یا بیشتر از آن زمان صرف کنید.

7. ارتباط خود را ادامه دهید:

بعد از اینکه اولین مقاله شما منتشر شد، سفرتان تازه آغاز شده است. اطمینان حاصل کنید که در همان سایت مقالات ارزشمند بیشتری منتشر می‌کنید. برای اینکار باید ارتباط مداومی با صاحب سایت داشته باشید. از سایت بپرسید که آیا می تواند محتوای منتشر شده را در کانال رسانه اجتماعی خود منتشر کند یا خیر. فرایند دسترسی خود را ادامه دهید تا بتوانید روابط بیشتری ایجاد کنید، تخصص خود را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارید و لینک های ارجاعی بیشتری برای سایت خود کسب کنید.

8. برنامه ریزی کنید:

ما با سایت ها و برندهای مختلفی برای بهبود سئو کار کرده ایم. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نبود صبر و حوصله است. سئو و بهبود شرایط سایت یک شبه اتفاق نمی افتد. اینکار بسته به رقبایی که دارید ممکن است سه ماه، شش ماه و حتی چندین سال به طول بیانجامد. در برخی از صنایع که زیاد رقابتی نیستند می توانیم رتبه بالاتر را با سرعت بیشتری به دست آوریم. نمونه هایی وجود دارد که در ساختار سایت مشکلاتی وجود داشته و باید رفع می شد. برای بیشتر سایت ها، سئو یک فرآیند طولانی مدت است. بهترین زمان برای کاشت درخت سئوی خود، 20 سال قبل بود. اما همین حالا نیز می توانید دست به کار شوید. اگر برای 5 سال بعد برنامه ای دارید باید بر روی سئو سرمایه گذاری کنید. ممکن است بلافاصله تاثیر سئو را مشاهده نکنید اما می توان بازگشت سرمایه گذاری خوبی از آن به دست آورد.

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سایتتون بی نظیره واقعا شیوه نوشتن مطالبتون عالیه قالب درک و کامل شیوا
همیشه از سایتتون استفاده میکنم

از این که این مطلب رو قرار دادین واقعا سپاس گزارم ، خیلی کامل و درجه یک

ممنون از شما. این آموزش خیلی بهم کمک کرد که برای سایت ام بک لینک های خوبی بگیرم.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.