نکات و ترفندهای پیشرفته بک لینک سازی

در این بخش ترفندها و نکاتی را در مورد بک لینک سازی ارائه خواهیم داد که در طول سال ها تجربه و آموزش به دست آورده‌ایم. برخی از این نکات قبلا به طور مختصر در فصل‌های قبلی آموزش‌های لینک بیلدینگ توضیح داده شده اند اما همه آنها خاص هستند و برای شما مفید خواهند بود. این نکات ورای آنکه موضوع وب‌سایت شما چیست، به کمک شما می‌آیند و برای بک لینک سازی بهتر به شما کمک زیادی می‌کنند. پس با ما همراه باشید.

با استفاده از لیست‌ها، فرآیند بک لینک سازی را سرعت ببخشید

فرض کنید ما در صنعت باغبانی مشغول کار هستیم و می‌خواهیم وبلاگی در مورد باغ پیدا کنیم و از آن ها بخواهیم به محتوای ما لینک بدهند. اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که وارد موتور جستجو می‌شویم و عبارت ‘وبلاگ های مرتبط با باغبانی‘ یا عبارت مشابهی را جستجو می کنیم. اینکار قطعا نتایج خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد اما باید نتایج بسیار زیادی که در موتورهای جستجو وجود دارد را کاوش کنید تا بتوانید وبلاگ های مرتبط را بیابید. برای اینکه بتوانید به این فرایند سرعت ببخشید، بهتر است دنبال عبارتی همچون ‘فهرست وبلاگ‌های مرتبط با باغبانی‘ بگردید. با این کار در نتایج جستجو لیست‌هایی از وبلاگ هایی که در این حوزه فعالیت دارند را به دست خواهید آورد. اینکار نه تنها به شما کمک می کند وبلاگ ها را سریع تر از آنچه که فکر می‌کنید بیابید، بلکه وبلاگ‌های با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد.

وبلاگ‌نویسانی را پیدا کنید که از ابزار Followerwonk استفاده می‌کنند

ابزار Followerwonk یک ابزار عالی است که به شما اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های زیادی را بر روی اکانت های توییتری انجام دهید.

بک لینک سازی

این ابزار توسط سایت MOZ توسعه یافته و در اختیار افراد قرار دارد. یکی از قابلیت های ابزار Followerwonk این است که به شما کمک می‌کند وبلاگ نویسان تاثیر گذار را به سرعت و به آسانی پیدا کنید. شما می‌توانید کلیدواژه های مختلفی را امتحان کنید. قابلیت جستجوی بیوگرافی در آن وجود دارد.

سایت Followerwonk

اینکار به شما کمک می کند افرادی که در توییتر در حوزه خاصی فعالیت دارند را بیابید. به عنوان مثال اگر به دنبال عبارت وبلاگ نویسان حوزه مد و فشن باشید افرادی که در بیوگرافی خود این حوزه ها را انتخاب کرده اند، را پیدا خواهید کرد.

در نهایت می توانید نتایج به دست آمده را به شکل فایل CSV اکسپورت کنید. این گزینه به شما می گوید کدام یک از این افراد سایت دارند. اگر آنها سایتی داشته باشند می توانید سری به سایتشان بزنید و نحوه تعامل با آن ها را پیدا کنید.

افزایش بک لینک

بک لینک سازی از طریق اینفوگرافیک هایتان

همانند وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد لینک به کمک اینفوگرافیک‌ها نیز در طول سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است. به طور کلی، فرآیند به دست آوردن لینک از طریق اینفوگرافیک‌ها شبیه فرایند بک لینک سازی مبتنی بر محتواست، که قبلا به آن اشاره کرده ایم. اما در این فرایند چند مرحله دیگر نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند لینک‌های بیشتری به دست آورید.

تکنیکی که در این مرحله به کار می‌رود بر اساس این حقیقت است که برخی از افراد اینفوگرافیک‌های شما را در سایت خود تعبیه خواهند کرد، اما لینکی به سایت نمی‌دهند. این موضوع تقریبا در میان افراد رایج است. به همین خاطر شانس به دست آوردن لینک کاهش پیدا می کند. در چنین شرایطی باید با سایت تماس بگیرید و از آن ها بخواهید لینکی به سایت شما بدهند.

برای اینکه بدانید فایل شما در چه سایت هایی به کار رفته است باید نام فایل را مشخص نمایید. توجه داشته باشید که ما نام فایل JPG یا PNG را می‌خواهیم. می توان برای انجام اینکار روی اینفوگرافیک راست کلیک کرد و عبارت Copy Image URL را انتخاب نمود:

کپی آدرس تصویر

حالا باید به بخش تصاویر گوگل برویم و به دنبال این علامت بگردیم:

جستجوی تصاویر گوگل

بر روی آن کلیک کنید و آدرسی که در مرحله بالا کپی کردیم را در اینجا Paste نمایید:

جستجو توسط عکس

بر روی گزینه جستجو کلیک کنید. نتایجی شبیه شکل زیر خواهید داشت:

یافتن اینفوگرافیک های سئو

حالا باید به آدرس های موجود بروید و اطمینان حاصل کنید که به سایت شما لینک داده اند. اگر لینکی به سایت شما وجود نداشت ایمیلی برای صاحب سایت ارسال کنید و از او بخواهید لینک سایت را به اینفوگرافیک اضافه کند.

در مورد بک لینک سازی پیشرفته موارد بیشتری بدانید

این آموزش بک لینک سازی که در اختیار شما قرار دادیم، می تواند اصول بنیادی این فرآیند را در اختیار شما قرار دهد. اما بک لینک سازی و لینک بیلدینگ حوزه پیشرفته و بزرگی است که تمرینات و افکارهای متعددی در آن وجود دارد. برای به دست آوردن مطالب آموزشی بیشتر، می‌توانید منایع زیر را مطالعه کنید:

نتیجه گیری:

خوب آموزش اصول بک لینک سازی برای افراد مبتدی تمام شد. امیدواریم از این راهنما لذت برده باشید. همانطور که در ابتدای این راهنما بیان کردیم، این حوزه به طور مرتب در حال تغییر است و باید خود را به روز نگه دارید. به خاطر داشته باشید که یک موضوع هیچ وقت تغییر نمی‌کند و آن هم تمرکز بر روی کیفیت است. سعی کنید کیفیت لینک‌ها و محتوای خود را همیشه حفظ کنید تا سایت موفقی داشته باشید.

می‌خواهید تمام بخش‌های دوره آموزش لینک بیلدینگ را در کنار هم داشته باشید؟ کتاب آموزش لینک بیلدینگ را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین برای مشاهده کتاب‌های بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ به کتابخانه جی ادز مراجعه کنید.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/what-is-link-building/” target=”_self” position=”right”]1لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است؟[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/types-of-backlinks/” target=”_self” position=”right”]2انواع بک لینک (خوب و بد)[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/start-link-building-campaign/” target=”_self” position=”right”]3راهنمای شروع کمپین لینک بیلدینگ[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-tactics/” target=”_self” position=”right”]4تاکتیک‌ها و روش‌های لینک بیلدینگ[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-metrics” target=”_self” position=”right”]5معیارهای ایجاد بک لینک[/button-brown]

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-linkbuilding-strategie” target=”_self” position=”right”]6استراتژی های لینک بیلدینگ[/button-brown]

[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]7نکات و ترفندهای پیشرفته بک لینک سازی[/button-blue]

[button-red url=”https://g-ads.org/blog/learn-seo/” target=”_self” position=”right”]*آموزش سئو[/button-red]

 
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ابزارهای رایگان در این خصوص معرفی کنید لطفا

سلام بسیار مفید بود ممنونم

به نظر من توی بحث بک لینک ساختن همونطوری که باید به صورت نرمال و عادی و به صورت روزانه این کار رو انجام بدیم، همون طور هم باید صبر و حوصله داشته باشیم تا این بک لینک ها اثر خودشون رو بزارن. در کل یک مقداری حداقل بین یک تا دو ماه زمان می بره. به هر حال باید صبر و حوصله داشته باشیم

خیلی مفید بود.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.