بازاریابی محتوای محلی

اهمیت و مزایای بازاریابی محتوای محلی

اگر شما فراهم کننده خدمات B2B هستید یا حتی کسب و کار کوچک B2C دارید، شانس خوبی در اختیارتان قرار دارد تا بتوانید با کمک یک استراتژی بازاریابی محتوای محلی خوب از افراد محلی استفاده کنید.

به عنوان مثال کمتر از یک سوم از مشتریان من از شعاع 20 مایلی کسب و کارم قرار دارند. ایجاد فعالیت های آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است و شما را مطمئن می سازد که پیامتان به دست افراد مناسبی رسیده است.

اول از هر کاری، پژوهش کلمات کلیدی برای موفقیت بازاریابی محتوا بسیار ضروری خواهد بود. به همین خاطر باید زمانی را برای تجزیه و تحلیل واژه های منطقه ای اختصاص دهید تا بتوانید بهترین مورد را هدف گیری نمایید.

در مرحله بعدی باید بتوانید سایت خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانید به طور طبیعی آن ها را در متن خود بگنجانید.

واژه طبیعی در اینجا بسیار مهم است زیرا در هنگام تبلیغ در گوگل، اگر تلاش کنید موتورهای جستجو را با قرار دادن انواع مختلفی ازکلمات کلیدی فریب دهید، دچار جریمه خواهید شد.

یک مثال برای بازاریابی محتوای محلی

به عنوان مثال سایتی در حوزه بازاریابی دیجیتال کار می کند. پژوهش کلیدواژه ها نشان می دهد که واژه بازاریابی آنلاین یک واژه محبوب است. پس قرار دادن این واژه به طور طبیعی در محتوا بسیار مفید خواهد بود.

بازاریابی محتوای محلی

در برخی از موارد ممکن است کلیدواژه ای که انتخاب می کنید خوانش خوبی در متن نداشته باشد. در این شرایط می توانید از به کار بستن آن خودداری کنید و از متغیرهایی استفاده نمایید که معنادار است. دنبال کردن این الگو به هنگام تولید محتوا برای به دست آوردن کشش در حوزه محلی بسیار ضروری است.

استفاده از گوگل مای بیزینس برای بازاریابی

زمانی که پروفایل گوگل مای بیزینس خود را پر می کنید این موضوع را مدنظر داشته باشید که تمرکز اصلی گوگل به طور مداوم بر روی بهبود تجربه کاربران، برطرف کردن نیازهای آنان و اطمینان حاصل کردن از رضایت کاربران است.

گوگل مای بیزینس به سفر کاربران کمک می کند. این بستر با نمایش شماره تلفن، زمان کاری، موقعیت کسب و کار بر روی نقشه و نیز لینک دادن به سایت کمک بسزایی در سفر مشتری خواهد داشت. تشویق کاربران راضی و خوشحال برای قرار دادن کامنت نیز ایده خوبی است. اضافه کردن اثبات اجتماعی به برند می تواند بسیار مفید باشد.

هر چقدر پروفایل شما دقیق تر باشد، شانس کلیک بر روی آن بیشتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که قرار دادن نام، آدرس و شماره تلفن بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که این سه عنصر ثابت و پایدار هستند و به طور روشن بر روی سایت قرار دارند، بر روی صفحاتی که در برگیرنده نقشه سایت است فهرست شده اند و می توانند به راحتی در اختیار ربات های موتور جستجو قرار بگیرند.

این موضوع به نظر واضح می رسد، اما صرف زمان برای اطمینان حاصل کردن از اینکه تمامی اطلاعات دقیق است می تواند احتمال رتبه بندی در نتایج محلی را بیشتر کند. به عنوان مثال من اخیرا با سایتی مواجه شدم که کدپستی متفاوت از چیزی که در صفحه تماس سایت بیان شده انتخاب کرده بود. اینکار می تواند بسیار مضر باشد.

اشتباهات این چنینی بسیار رایج است اما می تواند سیگنال های سردرگم کننده ای را برای ربات های جستجو ارسال کند و سئوی سایت را نابود نماید.

دسترسی به جامعه

برای اینکه بتوانید افراد محلی را تحت تاثیر خود قرار دهید باید بتوانید در تعاملات خود خلاق باشید. به عنوان مثال اگر یک شرکت استخدامی هستید، تماس برقرار کردن با شرکت های محلی و نیز افرادی که اخیرا در موقعیتی قرار گرفته اند و افرادی که می توان برایشان کار پیدا کرد، ایده بسیار خوبی خواهد بود.

می توانید از آن ها بخواهید بازخورد خودشان را در اختیار شما قرار دهند. انجام اینکار به شما کمک می کند گزارشی بنویسید که مهارت های موردنیاز شرکت و متخصصانی که شرکت به دنبالش هست را برجسته کنید.

انجام پژوهش منحصر به فرد یک روش عالی برای ارزیابی وضعیت موجود، به دست آوردن توجه مخاطبان هدف به صورت طبیعی است. به همین خاطر است که اینکار باید بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی محتوا باشد.

انتشار پست مهمان – فعالیت ایده آل برای بازاریابی محتوای محلی

شما می توانید با انتشار مقالات مهمان در انتشارات محلی، قرار دادن نام خود در مرکز و جلوی ذهن مشتریان احتمالی و افزایش سئوی محلی، استراتژی خود را توسعه دهید. این استراتژی به شما کمک می کند خود را به عنوان پیشرو در صنعت خودتان معرفی کنید.

همین امر موجب می شود بتوانید از سایت های محلی معتبر بک لینکی را به دست آورید و رتبه خود در جستجوی محلی را بیشتر از قبل افزایش دهید. در حقیقت به خاطر پژوهش کلمات کلیدی و رویکرد کلی بازاریابی محتوا می توانید موقعیت برتری در نتایج موجود به دست آورید.

این شرایط ممکن است در طول زمان تغییر کند، زیرا به فاکتورهای جستجوی متعددی بستگی دارد اما به شما نشان می دهد که تمرکز بر روی جستجوی محلی چه تاثیر مهمی بر روی کسب و کارتان خواهد داشت.

پست با ارزش ایجاد کنید

زمانی که پست مهمان را در سایتی ثبت می کنید نباید به فکر نوشتن رپورتاژ آگهی برای ترویج مستقیم سایت و محصولات خود باشید.

در عوض، سعی کنید تخصص خود را به اشتراک بگذارید، درس های ارزشمند کسب و کارها را برجسته نمایید و در موضوعات داغ و گرایشی که مرتبط با صنعت شماست دیدگاهی بگذارید. اینکار باعث می شود شما به عنوان یک صدای معتبر در حوزه کاریتان شناخته شوید.

توزیع و انتشار محتوای مفید و ارزشمند

می تواند بسیار مهم تر از یک پیام فروش ساده باشد. در هر شرایطی باید محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم ترویج کنید. برای اینکار می توانید بک لینک ها را در بدنه متن بگذارید و آن را به محتوای مرتبطی لینک دهید که می تواند ارزش بیشتری فراهم آورد.

درک جمعیت هدف و نوع محتوایی که برای آن ها مفید و ارزشمند است بسیار ضروری خواهد بود. هدف از انجام اینکار فراهم آوردن چیزی است که بتواند تخصص و علایق شما را توسعه دهد و افراد را به تعامل وا دارد.

اصل کلیدی تبادل ارزش این است که اگر بتوانید چیز با ارزشی را بدون چشم داشت فراهم کنید، افراد مناسب به طور طبیعی به سمت شما می آیند و از محصولات و خدماتتان استفاده می کنند. بررسی سایت رقبا و فعالیت آن ها نیز بسیار مهم است.

از اکانت الکسا می‌توانید برای به دست آوردن مکان هایی که رقبا لینک خود را کسب کرده اند استفاده کنید. همچنین می توانید پروفایل رسانه های اجتماعی رقبای خود را بررسی کنید تا ببینید چه کسی آن ها را فالوو می کند، چه محتوایی به اشتراک گذاشته می شود، چگونه تعامل معنا داری ایجاد می گردد و چگونه با افراد محلی ارتباط برقرار می شود.

استراتژی بازاریابی محتوای محلی خود را جدی بگیرید، زیرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

منبع: business2community

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون بابت این محتوای ارزشمند ???

سلام
بابت مطلب خوبتان سپاسگذارم.
درباره لوکال سئو بیشتر بنویسید.

با سلام
محتوای مفیدی تولید کردید با تشکر از جناب قبیله عزیز

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.