رفع هلد شدن پی پال

همه چیز درباره هولد (Hold) شدن پول در پی پال

در این مطلب قصد داریم تا در حد نیاز تمام اطلاعات مربوط به هولد (Hold) شدن پول در بالانس حساب پیپل را به اشتراک بگذاریم. پی پال در مواردی برای امنیت بیشتر سیستم پرداخت و دریافت مالی، ممکن است تراکنش هایی را هولد و یا معلق نگه دارد.

اغلب این سیاست برای حساب های تازه افتتاح شده گاها پرسونال و بویژه حساب های بیزینس یا تجاری پیپال اتفاق می افتد که به ازای کالا یا خدمات خود از طریق حساب تجاری پی پال مبالغ خود را دریافت می کنند. در نظر داشته باشید که وقتی که یک حساب تجاری افتتاح می نمایید، پی پال تمامی دریافتی های شما را که چه از طریق درگاه پی پال در وبسایت خود و چه از طریق انتقال پول پیپال دریافت نموده باشید، جزء تجارت شما تلقی می نماید. در واقع شما این مبالغ را به ازای فروش و ارائه محصولات فیزیکی و یا دیجیتالی دریافت نموده ایید. بنابر این در بستر پی پال بیزینس، تراکنش غیر تجاری معنا ندارد. زیرا که پی پال برای تراکنش های شخصی، امکان افتتاح حساب شخصی را نیز برای صاحب حساب بیزینس پی پال، قرار داده است.

با دانش به این حقایق، پی پال در وبسایت خود دلایل هولد شدن پول و چگونگی آزاد شدن آن را در قالب چندین سوال به صورت زیر بیان می دارد. برای مطالعه نسخه انگلیسی می توانید به صفحه help پی پال مراجعه نمایید.

هلد شدن اکانت پی پال

 

  • چگونه می توان مبلغ هولد (Hold) شده در پی پال را آزاد کرد؟

رفع هلد پی پالپی پال در این خصوص بیان می کند، اگر تراکنش مورد نظر و یا حساب پی پال مشکلی نداشته باشد، مبلغی که در بالانس حسابتان هولد شد، حد اکثر در طی مدت 21 روز آزاد می شود. این تراکنش برای دریافت کننده مبلغ با برچسب Hold و برای پرداخت کننده با برچسب Pending ظاهر می شود. برای آزاد سازی در زمانی زود تر از 21 روز نیز انجام موارد زیر پیشنهاد شده است.

1. اگر کالای فروخته شده، فیزیکی باشد، کد رهگیری مرسوله پست شده را تهیه و در shipping tracking تراکنش مورد نظر وارد شود. در این صورت بعد از رسیدن کالا به مقصد در طی 24 ساعت، مبلغ مورد نظر آزاد می شود.

رفع هلد پی پال2. اگر سرویس یا کالای شما از نوع دیجیتال باشد، مانند کتاب الکترونیکی و یا محتوای دیجیتالی، سرویس های هاستینگ و … باشد، در مواردی مبلغ دریافتی به مدت حداکثر 7 روز هولد خواهد شد- البته در مواردی دیده شده است که کمتر و یا بیشتر نیز طول کشیده است. برای آزاد سازی زودتر میتوانید از واریز کننده بخواهید تا بعد از 48 ساعت، زمانی که گزینه ی تایید دریافت (Confirm Payment) در بخش ریز تراکنش (Transaction details) مشاهده شد (تصویر زیر)، نسبت به تایید دریافت محصول اقدام نماید. با این تایید، این پرداخت در طی همان روز کاری رها سازی (Release) خواهد شد.

آن هولد کردن پی پال

3. اگر در مواردی که شما محصولی را در وبسایت ebay به فروش گذاشته باشید و مبلغ دریافتی هولد شد، می بایستی با خود ebay در مورد این مسئله تماس حاصل فرمایید.

  • مبلغ هولد شده، آزاد سازی شده است ولی در بالانس پی پال اعمال نشده است.

در این مورد پی پال می گوید که ممکن است شما ایمیلی مبتنی بر آزاد شدن مبلغ دریافت کرده باشید ولی آزاد سازی مبلغ و مشاهده در بالانس کیف پولتان چندین ساعت بطول خواهد انجامید.

  • اساسا دلیل هولد شدن مبلغ در پی پال چیست؟

پی پال بنا به دلایل مختلف ممکن است که دریافتی شما را هولد نماید. این امر میتواند به سن حساب شما، کارکرد حساب شما، و جزئیات دریافتی ها و پرداختی های شما و … مرتبط باشد. در ادامه چندین مثال از دلایل هولد شدن موقت را بصورت زیر بیان می کند.

  1. اگر که شما فروشنده ای هستید که کسب و کار خود را با استفاده از حساب تازه تاسیس پی پال جهت دریافت مبالغ فروش خود استفاده می کنید ممکن است تا مدتی مبالغ دریافتی و پرداختی شما هولد شود.
  2. اگر حساب شما مدت زمانی است که ساخته شده است ولی تراکنش های دریافتی در آن انجام نشده باشد. پی پال می گوید که مدتی زمان خواهد برد تا بتواند اطلاعات و آماری در مورد کار کرد حساب شما بدست آورد. بنابر این ممکن است هولد هایی برای تراکنش های شما اعمال شود تا اینکه بتوانید بعنوان فروشنده معتبر، خود را به پی پال ثابت کنید.

افزایش اعتبار در پی پال

  1. اگر که الگوی فروش و دریافت مبالغ شما به صورت ناگهانی تغییر کند. پی پال بر اساس روند فروش و دریافت مبالغ و تعداد و میزان مبالغ تراکنش های شما یک الگویی را ترسیم می نماید و این اطلاعات به عنوان رفتار مالی شما نزد پی پال شناخته می شود، و اگر که به هر دلیلی، میزان و تعداد تراکنش ها تغییر ناگهانی داشتند، ممکن است برای مواردی از تراکنش های پی پالی شما، هولد اعمال شود. به فرض مثال شما محصولاتی را در وبسایت خود در رنج قیمتی 50 تا 100 دلار قرار داده باشید و روزانه 50 تراکنش دریافت می نمایید، به فرض اگر شما حتی یک تراکنش بصورت ناگهانی با مبلغ500 دلار یا بیشتر داشته باشید، پیپال این تراکنش را به احتمال قوی هولد خواهد کرد، زیرا که از روند الگوی شما خارج است. لازم به ذکر است که هولد شدن مبلغ اساسا هیچ نگرانی ندارد و بعد از مدت تعیین شده، مبالغ آزاد می شوند.

هلد شدن اکانت پی پال

  1. اگر که محصولات شما در فروشگاه آنلاین از نظر پی پال با ریسک بالا شناسایی شوند. مانند محصولاتی از قبیل بلیط، گیفت کارت، اطلاعات هاست و مواردی از این دست که ممکن است خریدار با فروشنده ی جعلی مواجه باشد و اطلاعات خریداری شده احتمال جعلی بودن داشته باشد.=
  2. اگر حساب پی پال شما با شکایت های متعددی از سوی خریداران مواجه شود. در این صورت ممکن است پی پال مبالغ دریافتی شما را هولد نماید. همانطور که می دانیم و در توضیحات مربوطه در صفحه پی پال چیست ارائه شده است، پی پال امکان عودت وجه و شکایت را برای خریداران قرار داده است تا از این طریق بر ایمن سازی بستر خرید و فروش در پی پال بیشتر کنترل داشته باشد.

به طور کلی هولد (Hold) شدن مبالغ دریافتی اغلب برای حساب های بیزینس تازه افتتاح شده اعمال می شود و با دانش نسبت به موارد توضیح داده شده در این مطلب و همچنین رعایت موارد آموزشی که در صفحه نکات مربوط به چگونگی استفاده و جلوگیری از لیمیت شدن حساب پی پال توضیح داده شده است، بدون نگرانی می توانید به کسب و کار اینترنتی خود بپردازید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.