نکاتی برای لیمیت نشدن پی پال

نکات مهم استفاده از حساب پی پال و جلوگیری از لیمیت شدن حساب

در این مطلب قصد داریم نکاتی را برای افرادی که به تازگی حساب پیپال خود را تهیه کرده اند، ذکر کنیم. پی پال هر چند که نقاط مثبت و مزایای بسیاری را برای افراد فراهم نموده است، با اینحال برای ما ایرانی ها نکات منفی بسیاری نیز دارد، و آن اینکه نگه داری از حساب پی پال و استفاده از آن با محدودیت های بسیاری روبرو است. بنابر این می بایستی تا حد الامکان باید مراقب بود تا حساب ما مسدود و یا لیمیت نشود.

محدودیت‌های پی پال

لیمیت شدن حساب پی پال به این معنی است که پی پال بنابه تشخیص خود و دلایل بسیاری اعم از تراکنش مشکوک، استفاده از ای پی آدرس های متعدد برای ورود به حساب، عدم تایید مدارک، ناهمخانی مدارک ارسالی با مواردی که در حین ساخت اکانت ذکر شده است و …، ممکن است حساب شما را مسدود کند، یعنی دسترسی شما را به حساب از جهت دریافت و ارسال پول و باقی فعالیت هایی که قبلا مجاز بوده اند را محدود و از دسترس خارج نماید. برای دور ماندن از چنین خطراتی شما لازم است نکاتی که در ادامه ذکر می شود را رعایت کنید تا بتوانید به طور مستمر از حساب پیپال فعال خود استفاده نمایید.

در ابتدا باید این واقعیت را بدانید و درک کنید که حساب های پی پالی که در ایران و جاهای دیگر از شرکت ها دریافت می کنید با مدارک هویتی ساخته می شوند که دسترسی به آن اشخاص وجود ندارد. بنابر این امکان اتصال حساب بانک آن شخص به حساب پی پال عملا مقدور نیست و تنها کارت مجازی بانکی آن شخص است که به حساب پیپل شما متصل شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد پی پال میتوانید به صفحه پی پال چیست مراجعه کنید.

  • ورود با آی پی آدرس ثابت: به طور کلی پی پال سخت گیری های زیادی را در زمینه آی پی آدرس هایی که با آنها وارد حساب پی پال می شوند را رصد می نماید و در موارد بسیاری در صورت تداخل و عدم یکسان بودن آی پی، ممکن است دسترسی شما را قطع کند. بنابراین توصیه اکید می شود که یک وی پی اس تهیه نمایید تا آدرس آی پی ثابتی برای استفاده و وارد شدن به حساب پی پال داشته باشید. در صورتی که ناگزیر به تغییر وی پی اس هستید به مدت 48 ساعت وارد حساب کاربری خود نشوید و سپس اگر به هنگام وارد شدن به حساب، دوباره با مشکل برخوردید از تایید پیامکی پی پال استفاده نمایید. توصیه می شود به هیچ عنوان از وی پی ان استفاده نکنید زیرا که وی پی ان ها مدام در حال تغییر ای پی هستند و یا احیانا ممکن است به یکباره قطع شوند و آی پی ایرانی شما برای پیپال آشکار شود. توصیه دیگری که میتوان بمنظور حل مشکلات آی پی داشت، این است که اگر در ایران هستید، به هیچ وجه از اپلیکیشن های موبایلی پیپال استفاده نکنید. دلیل این امر نیز این است که پی پال به راحتی تشخیص خواهد داد که دستگاه موبایل شما در ایران فعال است و ممکن است حساب شما مسدود شود. بنابر این توصیه می شود تا حد امکان همیشه از یک وی پی اس و آی پی ثابتی، وارد حساب پی پال خود شوید.
  • کنترل تعداد و میزان تراکنش ها: بعد از وارد شدن به حساب پی پال خود می توانید از بخش account setting و سپس limits ، محدودیت هایی که پی پال برای اکانت در نظر گرفته است را مشاهده فرمایید. اگر حساب پی پال شما وریفایی شده و یا تایید شده باشد برای دریافت و ارسال پول هیچ محدودیتی به صورت اسمی قائل نشده است. ولی در عمل این گفته صحیح نمی باشد و پیپال برای حساب هایی که تازه ساخته شده اند قوانین نانوشته ایی دارد که با استفاده از تجربیات دیگران می بایستی آنها را رعایت کرد تا حساب شما با مشکل مواجه نشود.
تنظیمات پی پال

یکی از این موارد این است که پی پال راهنمایی میکند که تا دو ماه یا 61 روز حداقل به میزان 100 دلار و در پنج تراکنش متفاوت، واریزی به حساب خود داشته باشید. به طور مثال 5 تراکنش 20 دلاری. نکته ایی که گفته نشده است این است که پیشنهاد می شود، مبالغی که دریافت میکنید حتما از حساب های معتبری باشد و یا اگر قصد خرید کردن داشته باشید، حتما از فروشگاه های بسیار معتبر بین المللی خرید انجام دهید.

بر اساس تجربیات، پیپال در دو ماهه اول، رصد بسیار سختگیرانه ایی به حساب های پیپال افتتاح شده دارد. بنابر این توصیه می شود که تا دو ماهه اول تنها فقط واریزی از حساب های معتبر را قبول کنید.

در این دوماه از انجام تراکنش های بالا به شدت پرهیز کنید و سعی کنید تراکنش ها از 20 تا 30 دلار تجاوز ننمایند. بعد از گذشت دو ماهه نخست تقریبا سخت گیری ها و خطرات بسته شدن حساب تا حد زیادی کمتر خواهد شد.

  • خود داری از خروج سریع پول: همیشه به این نکته توجه کنید که اگر مبلغی به حساب شما انتقال داده شد، از انتقال سریع آن به دیگری پرهیز کنید و حد اقل 72 ساعت در حساب شما باقی بماند. در مجموع باید رفتار شما باید کاملا طبیعی جلوه کند بخصوص برای حساب های بیزینس، در نزد پی پال، شما مبلغ را در ازای فروش کالا یا خدمات دریافت نموده ایید و پی پال به طور حتم از حقوق خریدار حمایت می کند و در اوایل افتتاح حساب، ممکن است مبالغی که به حساب شما واریز می گردد، به اصطلاح hold شوند. این hold ممکن است 24 ساعته باشد و یا یک هفته و یا 21 روزه. پی پال این سیستم hold را برای تعدادی از تراکنش های شما ممکن است اعمال نماید. برای جلوگیری از این hold ها و دسترسی سریع به پول های واریزی، شما تا حد توان می بایستی نکات ذکر شده را رعایت فرمایید. از برداشت های زیاد و سریع اجتناب کنید، از ورود ها با آی پی های متعدد جلوگیری کنید.
  • بالا بردن امنیت حساب پی پال با فعالسازی ورود دو عاملی:بعد از وارد شدن به حساب پی پال در صورت امکان، امنیت آن را با تاییدیه دو فاکتوری فعال کنید (Two Factor Authenticator)، همچنین می توانید سوال های امنیتی پیپال را نیز فعال کنید. تا ورود تان به حساب پیپال با امنیت بیشتری برخوردار باشد.
امنیت پی پل
  • عدم تراکنش با حساب های وریفایی نشده: از انتقال و یا دریافت پول از حساب های تازه تاسیس شده و وریفای نشده به شدت پرهیز کنید. زیرا که ممکن است در همان ابتدا حساب پی پال شما مسدود گردد.
  • عدم تراکنش با حساب های پی پال آمریکا: در این مورد قطعیتی وجود ندارد، ولی از آنجا که قوانین پولی پی پال در آمریکا، کانادا و بریتانیا شدید می باشد، تا حد امکان سعی کنید در دو ماهه اول افتتاح حساب از هر گونه انتقال پول به این مقاصد اجتناب کنید و به ویژه تا حد امکان به حساب پی پال آمریکا پولی انتقال ندهید (لا اقل در دو ماهه نخست) و در اولین ماه نیز تراکنش های با تعداد کم و مبالغ پایین داشته باشید.

اگر که نکات یاد شده را رعایت کنید احتمال مسدودی حساب شما کم خواهد بود و میتوانید براحتی فعالیت های نرمال خود را بعد از دو ماه انجام دهید.

اگر که زمان کافی ندارید و بلافاصله بعد از دریافت حساب تایید شده ی پی پال قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید، پیشنهاد می شود از حساب های وریفای شده ی سن دار جی ادز استفاده کنید. در این نوع حساب ها ی سن دار، جی ادز تمامی نکات ذکر شده را رعایت نموده است و شما می توانید یک حساب بیزینس وریفایی شده با حد اقل 2 ماه سن (age) را داشته باشید.

به یاد داشته باشید که جی ادز هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در قبال فعالیت های مالی خریداران نداشته و صرفا واگذاری حساب فعال با شرایط موجود را ارائه می دهد. و همچنین از آنجا که قوانین کنترلی و رصد شرکت پی پال برای همگان ممکن نیست، بنابر این شرکت ما هیچ گونه تضمینی در عدم مسدودی و یا لیمیت شدن حساب ها را نمی دهد و صرفا راهنمایی های لازمه را جهت رفع لیمیت و مسدود ی حساب را ارائه می کند.

در صورتی که بنابه هر دلیلی حساب شما مسدود شد، میتوان با ارئه مدارک هویتی نظیر کارت شناسایی و جزئیات تراکنش و فاکتور و ذکر دلایل تراکنش ها، حساب خود را مجددا بازیابی و فعال نمایید. این درخواست بازیابی اکانت معمولا بین 2 تا 4 روز بطول می انجامد و در صورت ارائه مدارک لازمه بدون هیچ گونه مشکلی حساب پی پال شما بازیابی (Restore) خواهد شد.

شاید این نوشته با شدید ترین بد گمانی ها و نگرش محتاطانه نسبت به استفاده از حساب پی پال، نگارش شده باشد ولی حقیقت این است که رعایت این نکات می تواند سلامت کسب و کار شما را در بستر پی پال تا حد زیادی تضمین نماید و شما می توانید با امنیت خاطر بر کسب و کار خود تمرکز کنید.

شما با مراجعه به خدمات ارزی جی ادز می توانید براحتی موجودی ارزی حساب پی پال خود را نقد نمایید و یا در صورت درخواست می توانید به وب مانی و یا پرفکت مانی تبدیل نمایید. همچنین با استفاده از خدمات ارز های دیجیتال جی ادز می توانید موجودی حساب پی پال خود را به ارز دیجیتال بیت کوین یا تتر تبدیل نمایید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.