خرید کریپتوکارنسی در پی پال

خرید و فروش ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی در پی پال

در این بخش قصد داریم امکان جدیدی را که پیپال در اوخر سال 2020 در زمینه ی خرید و فروش ارز دیجیتال یا کریپتو کارنسی (Cryptocurrency) در بستر پیپل قرار داده است را مرور نماییم.

با رشد روز افزون استفاده از ارز های الکترونیکی و دیجیتال در بین مردم، شرکت ها و کسب و کار های بزرگ، پایاپای پیشرفت و همه گیری این نوع ارزها، امکانات استفاده از این نوع ارز ها را در بستر خود فراهم می نمایند، تا از این طریق کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند و یا حتی تلاش می کنند که کاربران کنونی خود را از دست ندهند.

خرید و فروش ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی

سرعت های انتقال، سهولت استفاده، امنیت بسیار بالا، جدا بودن از مراکز کنترلی دولتی و قانونگذار ها و همه و همه موجب شده است تا امروزه استفاده از ارزهای دیجیتال به صورت نمایی در حال رشد باشد. همه گیری استفاده از این نوع ارزها بقدری شتاب زده است که اکنون عدم وجود بستر داد و ستد با ارز های دیجیتال برای کسب و کارهای اینترنتی، درواقع برابر است با از دست دادن بسیاری از مشتریان و کاربران بالقوه و یا حتی بالفعل.

هم اکنون پی پال امکانات خرید و فروش ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی را به صورت آزمایشی تنها برای کاربران با حساب آمریکا، فعال نموده است، ولی به طور حتم، در فاصله ایی اندک در عرض چندین ماه همه گیر و جهانی خواهد شد. بنابر این آشنایی با این امکانات پی پال برای دارندگان حساب پی پال مفید خواهد بود تا بتوانند به محض در دسترس بودن این امکان، از این سیستم، استفاده و در جهت پیش برد اهداف خود عمل نمایند.

پیپال در بخش PayPal Cryptocurrency help خود با مقدمه ایی بر کریپتوکارنسی و ارز های دیجیتالی که فراهم نموده است، توضیحاتی را به صورت زیر ارائه می نماید.

1. Cryptocurrency یا رمزارز یا ارز دیجیتال چیست؟

پی‌پال اعلام می کند که “اطلاعات زیر فقط برای اهداف آموزشی است و تأییدی برای این نوع ارزهای رمزپایه نیست. به دنبال مشاوره مالیاتی و مالی از متخصصان دارای مجوز باشید.”

  • دیجیتال است

Cryptocurrency یک نوع ارز دیجیتال تولید شده توسط رایانه است که به صورت یک فروشگاه کاملاً ارزشمند دیجیتالی طراحی شده است که به هیچ چیز ملموسی در دنیای واقعی متصل نیست.

  • ارز است

به اختصار Cryptocurrency، بسیاری معتقدند که Crypto می تواند روزی به اندازه پول فیزیکی اعتبار داشته و مورد استفاده قرار گیرد ، اما هنوز به طور گسترده ای مورد قبول واقع نشده است و در حال حاضر نمی تواند به عنوان راهی برای پرداخت یا ارسال پول در PayPal استفاده شود. کریپتو به جای قبض های کاغذی ، در واحد های دیجیتالی یا “توکن” های قابل خرید و فروش، معامله می شود.

  • بصورت کاملا قانونی تایید نشده اند

در حال حاضر ، ارزهای رمزپایه توسط دولت ها یا مقامات مرکزی مانند آژانس های نظارتی فدرال مورد پذیرش قرار نگرفته اند، زیرا آنها به هیچ کشور، سازمان یا شرکت خصوصی تعلق ندارند.

  • خرید و فروش ارز دیجیتال یک فناوری است

بیشتر ارزهای رمزپایه بر روی یک اکوسیستم از برنامه های رایانه ای که با هزاران دستگاه در سراسر جهان اجرا می شود کار می کنند که به فناوری Blockchain معروف است. از آنجا که بسیاری از برجسته ترین بلاکچین ها عمومی هستند ، اطلاعات این شبکه ها با استفاده از رمزنگاری یا کدهای پیچیده تولید شده توسط رایانه محافظت می شود. این دقیقا همان چیزی است که مفهوم “رمزنگاری” را در ارزهای رمزپایه یا Cryptocurrency قرار می دهد.

  • در حال رشد است

بیت کوین در سال 2009 به عنوان اولین ارز رمزنگاری در جهان راه اندازی شد. امروزه هزاران ارز رمزنگاری (ارز دیجیتال) وجود دارد – هرکدام از آنها امکانات و مسیرهای جدیدی را برای پذیرش گسترده تر ارائه می دهند. که در بستر پیپال ارز های دیجیتال Bitcoin ، Ethereum ، Litecoin و Bitcoin Cash در دسترس هستند.

مزایای استفاده از کریپتوکارنسی در کسب و کار

2. Blockchain چیست؟

بلاکچین یک فن آوری است که قدرت و پشتوانه هر ارز رمزنگاری شده را فراهم می کند که متعلق به هیچ کشور یا شرکتی نیست و مستقل از سیستم عامل هایی است که می توانید Cryptocurrency را خریداری کنید و یا بفروشید.

به مانند PayPal که در آن میتوانید در آن خرید و فروش ارز دیجیتال انجام دهید، ولی کاملا مستقل از Cryptocurrency می باشد. مشهورترین مثال بلاکچین بیت کوین است که هر زمان کسی بیت کوین می فرستد یا دریافت می کند ، جزئیات آن تراکنش را ثبت می کند.

  • یک سیستم امنیتی بسیار قوی دارد

بلاکچین سوابق معاملات و تراکنش ها را با استفاده از کد بسیار پیچیده یا “رمزنگاری” ذخیره می کند ، که در عمل نفوذ و خراب کاری در آن را بسیار دشوار می سازد.

  • غیرمتمرکز است

Blockchain به جای فقط یک رایانه مرکزی در شبکه ای از چندین رایانه در سراسر جهان اجرا می شود که هک کردن آن را حتی دشوارتر می کند. این بدان معنا نیست که دارندگان ارز های دیجیتال یا رمزنگاری در برابر سرقت آسیب پذیر نیستند. نگه داری ارز های دیجیتال به مانند نگه داری پول فیزیکی در کیف پولتان است و به همان اندازه مستعد به گم شدن یا دزدیده شدن است.

  • پتانسیل بی حد و حصر

از Blockchain می توان برای ذخیره یا ارسال هر دارایی دیجیتالی استفاده کرد ، علاوه بر انتقال Bitcoins ، با استفاده از این پلتفرم حتی میتوان عکس های سلفی در تلفن و یا حتی فایل رمانی که در یک فایل Microsoft Word ذخیره شده است را در بستری امن انتقال داد. در دنیای دیجیتالی امروز ، Blockchain می تواند نحوه حرکت و مدیریت بسیاری از موارد را تغییر دهد – Crypto فقط آغاز کار است.

امنیت کریپتوکارنسی

3. درباره Bitcoin Cash چه چیزی باید بدانم؟

Bitcoin Cash (به اختصار BCH) ایجاد شده است تا جایگزینی برای Bitcoin باشد، چیزی برای معاملات روزمره اگر که Crypto روزی به عنوان ارز رایج مورد پذیرش همگان قرار گیرد.

تعداد معاملات قابل پردازش در هر ثانیه یک معیار مهم اندازه گیری است. به عنوان مثال ، کارت های اعتباری ویزا در هر ثانیه حدود 2000 تراکنش را پردازش می کنند و می توانند حتی تراکنش های بیشتری را نیز انجام دهند. اما بیت کوین در هر ثانیه حداکثر 7 تراکنش دارد.

این نرخ در صورتی خوب است که اگر Crypto فقط برای خرید چیزی مثل لامبورگینی که به ندرت انجام می شود، مورد استفاده قرار گیرد ، اما موقعی فراگیر و بسیار ارزشمند خواهد شد که بتواند به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند مثلا پرداخت های سیستم تاکسی های Uber یا خرید مواد غذایی را نیز پشتیبانی کند.

بیت کوین کش با قابلیت پشتیبانی از بیش از 100 تراکنش در ثانیه ، درواقع نشان می دهد که Crypto می تواند روزی حتی در پرداخت های روزانه معمول نیز گزینه مناسبی باشد.

تفاوت بیتکوین و بیتکوین کش
  • خلاصه

Bitcoin Cash یک “سخت فورک” یا منشعب کننده بیت کوین است که در نهایت به دلیل اختلافات فلسفی در هدف بیت کوین ، از آن جدا و اکنون بعنوان ارز دیجیتال مستقل عمل می نماید.

در حالی که بیت کوین می تواند حدود 7 تراکنش در ثانیه را پردازش کند ، بیت کوین کش می تواند بیش از 100 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند.

4. چه چیزی باید در مورد Litecoin بدانم؟

Litecoin (به اختصار LTC) یکی از قدیمی ترین “Altcoins” یا نسخه های جایگزین بیت کوین است که به شهرت رسیده و از آن زمان تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. این ارز دیجیتال به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن ارزان تر و تأیید آن در معاملات سریعتر است ، در صورتی که این ارز دیجیتال یا رمزنگاری به طور گسترده ای پذیرفته شود ، هم برای مشتریان و هم برای صاحبان کسب و کار بسیار ارزش بالایی خواهد داشت.

معاملات ارز رمزنگاری شده تمام مدت اتفاق می افتد اما در فواصل زمانی تأیید می شوند ، مانند زمانی که از کارت اعتباری استفاده می کنید و شارژها را تا تاریخ بعدی معوق می بینید. معاملات لایت کوین هر 2.5 دقیقه تایید می شود ، چهار برابر سریعتر از 10 دقیقه مورد نیاز برای معاملات بیت کوین.

Litecoin همچنین چهار برابر محدودیت عرضه بیت کوین (84 میلیون در مقابل 21 میلیون) دارد – تقریباً هر Crypto با یک منبع ثابت طراحی شده است تا از کاهش ارزش پول جلوگیری کند. این تفاوت در عرضه به همین دلیل است که لایت کوین اغلب به عنوان نقره طلای بیت کوین شناخته می شود ، زیرا ارزش آن فلزات گرانبها عمدتا بر اساس محدودیت در عرضه آنهاست.

خلاصه

لایت کوین ها با استفاده از شتاب دهنده آزمایشی به نام Lightning Network ، در کمتر از 1 ثانیه از زوریخ به سانفرانسیسکو سفر کرد.

تعداد کل لایت کوین که می‌تواند همیشه وجود داشته باشد 84 میلیون است. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما برای چشم انداز امروز بیش از 12 میلیارد دلار اسکناس در گردش است.

5. واژه نامه Cryptocurrency چیست؟

دنیای رمزنگاری واژگان تخصصی خاص خود را دارد. در اینجا چند اصطلاح بسیار پر کاربرد برای شروع ذکر شده است.

Altcoin: به هر ارز رمزنگاری معرفی شده از هزاران ارز رمزنگاری شده که پس از بیت کوین ایجاد شده اند Altcoin می گویند.

Crypto: مخفف رایج ارز رمزنگاری شده یا ارز دیجیتال و یا کریپتوکارنسی.

غیرمتمرکز: سیستمی است که به طور همزمان روی چندین کامپیوتر در چندین مکان کار می کند ، نه یک رایانه مرکزی.

مثال: فناوری غیرمتمرکز پشتیبان بیت کوین ، بلاکچین نامیده می شود ، به طور همزمان بر روی هزاران کامپیوتر در سراسر جهان اجرا می شود.

Fork: تغییراتی که در ارز دیجیتال یا رمزنگاری موجود، اعمال می شود که می تواند منجر به ایجاد ارز رمزنگاری جدید شود.

مثال: بیت کوین کش از بیت کوین خارج شد و بعنوان ارز دیجیتال مستقل معرفی شد.

هالوینگ (Halving): یک مقاومت در برابر تورم که به طور دوره ای برای کاهش سرعت تولید ارز رمزنگاری شده اتفاق می افتد.

مثال: بیت کوین و Litecoin تقریباً هر چهار سال یک رویداد نصف شدن یا هالوینگ را تجربه کرده اند.

Hodl: غلط املایی کلمه “نگه داشتن” یا hold  به نگه داشتن ارز دیجیتال رمزنگاری برای مدت زمان طولانی را صرف نظر از تغییرات بازار اشاره دارد.

مثال: خواهرم آنقدر به بیت کوین اعتقاد دارد که حتی اگر ارزش هیچ چیزی را نداشته باشد می خواهد آن را Hodl کند.

استخراج (Mining): فرآیند تولید واحدهای ارز رمزنگاری شده. مانند استخراج طلا ، اما به جای کلنگ ، استخراج کنندگان ارز رمزنگاری از رایانه های قدرتمندی برای حل مسائل ریاضی دشوار استفاده می کنند.

مثال: من یک سال است که استخراج Ethereum می کنم و فقط 2 اتر دارم. فکر می کنم به کامپیوتر بهتری احتیاج دارم.

نوسان : سرعت و میزان تغییر در ارزش ارز رمزنگاری یا ارز دیجیتال را می گویند. نوسانات می تواند برای صاحبان آن دارایی خطرناک باشد.

مثال: بیت کوین دیروز واقعاً بی ثبات بود. صبحانه 500 دلار پایین آمد و تا ناهار 750 دلار گران شد.

نهنگ : شخصی که مقدار بسیار زیادی ارز دیجیتال یا رمزنگاری دارد و از طریق تصمیم گیری برای خرید ، نگهداری و فروش می تواند به طور بالقوه بر بازار تأثیر بگذارد.

مثال: نمی دانید بعد از آن که یک وال در سوئیس یک دسته بیت کوین کش خریداری کرد ، اوضاع چگونه خواهد بود.

6. PayPal چه امکاناتی را جهت خرید و فروش Crypto بر بستر خود معرفی کرده است؟

پی پال اعلام کرد که کاربران PayPal در ایالات متحده می توانند ارزهای رمزنگاری شده را مستقیماً از طریق PayPal با استفاده از حساب Cash یا Cash Plus خود خریداری ، فروش و نگهداری کنند. کاربران می توانند بر بستر PayPal ، در مورد Crypto اطلاعات کسب کنند یا قیمت های ارز های دیجیتال یا رمزنگاری را دنبال کنند. پیپال قصد دارد تا این خدمات را در سال 2021 در Venmo معرفی کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با پی پال

PayPal همچنین اعلام کرد که Cryptocurrency را به عنوان منبع تأمین مالی خریدها در سال 2021 فعال می کند ، به کاربران امکان می دهد از دارایی Cryptocurrency خود برای خرید در شبکه ایی بالغ بر بیش از 26 میلیون درگاه پرداخت خود استفاده کند.

بنابراین پی پال علاوه بر داشتن گزینه های پرداخت از حساب پیپال و کارت بانکی، گزینه انتخاب پرداخت از طریق ارز دیجیتال را نیز فعال خواهد کرد. بدین صورت که خریدار اینترنتی به ارز دیجیتال مربوطه خرید کند و مبلغ تراکنش مستقیما به ارز فیات (دلار، یورو و ..) در کیف پول حساب پی پال تبدیل شود.

  • Cryptocurrency چیست؟

Cryptocurrency یک ارز دیجیتال یا مجازی است که توسط Cryptography ایجاد می شود. این ارز ماده فیزیکی نیست و توسط یک مرجع مرکزی صادر نشده است. از یک شبکه غیرمتمرکز استفاده می کند و از طریق فناوری پیچیده گسترده شده، معروف به بلاکچین ، استفاده می نماید.

  • PayPal از چه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده پشتیبانی می کند؟

مشتریان در ایالات متحده (به جز ایالت Hawaii) می توانند چهار ارز رمزنگاری شده مختلف را در PayPal بخرند ، بفروشند و نگهداری کنند: Bitcoin، Ethereum، Litecoin و Bitcoin Cash.

  • تفاوت ارزهای رمزپایه چیست؟

بیت کوین (Bitcoin): در سال 2009 توسط Satoshi Nakamoto اختراع شد ، از نظر ارزش بزرگترین ارز رمزنگاری شده است.

اتریوم (Ethereum): همچنین به عنوان Ether شناخته می شود ، از نظر ارزش ، دومین ارز رمزنگاری شده است. این ارز یک Blockchain غیرمتمرکز است که دارای قابلیت قرارداد هوشمند است.

بیت کوین کش (Bitcoin Cash): در سال 2017 ایجاد شد ، گروهی که بیت کوین کش را تشکیل می دهند می گویند که سرعت انجام تراکنش ها سریعتر از بیت کوین اصلی است.

لایت کوین (Light Coin): به عنوان روش پرداخت در آینده طراحی شده است و می تواند سریعتر از بیت کوین استخراج شود – هر 2.5 دقیقه یک سکه جدید تولید می کند (در حالی که بیت کوین هر 10 دقیقه یک سکه تولید می کند).

  • چه کسی می تواند ارزهای رمزپایه را خریداری ، فروش و نگهداری کند؟

مشتریان در ایالات متحده (به جز ایالت HI)

  • آیا لازم است برای خرید و فروش ارز دیجیتال ثبت نامی انجام دهم؟

اگر حساب PayPal Cash دارید ، تنها کاری که باید انجام دهید تأیید برخی از اطلاعات حساب در اولین خرید خود است. اگر حساب PayPal Cash ندارید ، می توانید در اولین خرید خود درخواست افتتاح حساب ثبت کنید.

خرید بیت کوین در پی پال
  • آیا هزینه ای در نظر گرفته شده است؟ [معتبر تا 31 دسامبر سال 2020]

هنگام خرید یا فروش Crypto با PayPal تا سال 2021 هیچ کارمزدی بر تراکنش ها وجود ندارد و همچنین  نگهداری Crypto در حساب شما هیچ هزینه ای ندارد.

اگر برای خرید Crypto از حساب بانکی یا کارت بانکی متصل به حساب پی پال خود استفاده می نمایید، در صورتی که بانک کارمزد یا هزینه های اضافی را برداشت کند، PayPal در قبال کارمزدی که ممکن است توسط بانک از شما گرفته شود مسئولیتی ندارد.

  • آیا می توانم از Cryptocurrency برای پرداخت یا ارسال پول با PayPal استفاده کنم؟

در حال حاضر خیر، شما نمی توانید از Crypto به عنوان راهی برای پرداخت یا ارسال پول در PayPal استفاده کنید.

  • آیا می توانم از موجودی Cryptocurrency خود به عنوان منبع تأمین مالی خریدهای خود در پیپال استفاده کنم؟

در حال حاضر خیر

  • من یک خرید Cryptocurrency را در بستر پی پال به اشتباه انجام داده ام – آیا می توانم آن را لغو یا عودت کنم؟

راهی برای لغو یا عودت کردن معاملات Cryptocurrency وجود ندارد.

  • آیا خریدهای با ارزهای رمزپایه تحت پوشش سیاست های حمایتی پی پال از خریداران هست؟

در صورت وقوع فعالیت غیرمجاز ، از خرید به روش پرداخت ارزهای رمزپایه محافظت می شود.

  • آیا PayPal ضررهای ناشی از تقلب در سرویس Cryptocurrency خود را پوشش می دهد؟

به عنوان بخشی از تعهدات پی پال برای محافظت از کاربران خود ، پی پال هیچ گونه مسئولیتی در قبال خریدهای Crypto یا فروشهای انجام شده ی غیرمجاز در حساب پی پال را نخواهد پذیرفت.

پی پال ضررهای ناشی از نوسانات قیمت ارزهای رمزپایه را پوشش نخواهد داد و توصیه می نماید که ابتدا مطمئن شوید که خرید Crypto مناسب شرایط مالی شما است. از آنجا که خرید و فروش Crypto قابل برگشت نیست ، PayPal از مشتریان می خواهد تحقیقات خود را انجام دهند و با دقت تصمیم گیری کنند.

  • من در خرید Cryptocurrency پولم را از دست دادم. چه می توانم بکنم؟

پی پال هیچگونه مسئولیتی در قبال از دست دادن سرمایه در اثر نوسانات ارز دیجیتال را نمی پذیرد.

  • شخصی بدون اجازه من Cryptocurrency را در حساب من خریداری کرد. چه می توانم بکنم؟

به یاد داشته باشید که خرید و فروش ارز دیجیتال در هیچ حالتی برگشت پذیر نیستند، بنابر این قبل از انجام تراکنش، اطمینان حاصل کنید.

  • آیا من از سود Cryptocurrency مالیات پرداخت می کنم؟

بمنظور مسائل مالیاتی در خصوص سود های ناشی از معاملات ارز های دیجیتال بهتر است با توجه به کشوری که در آن ساکن هستید از مشاوران مالی سوال نمایید. پی پال هیچگونه مشاوره ایی در این زمینه ارائه نمی دهد و یا کارمزد و هزینه ایی را جهت مالیات کسر نمی نماید و مسئولیتی را نیز قبول نمی کند.

  • چرا نرخ ارز Cryptocurrency وجود دارد؟

از آنجا که Crypto پول دیجیتالی است ، شما در هنگام خرید و فروش، آن ارز را با ارز دیگری مبادله می کنید. نرخ ارز به شما می گوید که چقدر Crypto یا دلار در عوض دریافت می کنید. از آنجا که ارزش Crypto به طور مداوم در حال تغییر است نرخ آن نیز به صورت لحظه ایی در بستر پی پال تغییر خواهد نمود.

  • آیا می توانم Cryptocurrency را به PayPal منتقل و از آن خارج کنم؟

در حال حاضر ، شما فقط می توانید Cryptocurrency را که از طریق PayPal خریداری کنید در حساب خود نگه دارید. علاوه بر این، رمز ارز موجود در حساب شما نمی تواند به حساب های دیگر در PayPal یا خارج از آن منتقل شود.

  • آیا PayPal از رمز ارز من محافظت می کند؟

پی پل برای جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری 24/7 روز کار می کند.

آنچه پی پال  نمی تواند شما را از آن محافظت کند ضررهایی است که در اثر نوسانات قیمت ارزهای رمزنگاری شده به وجود می آید. ارز رمزنگاری شده بسیار بی ثبات است و پیپل پیشنهاد می کند که قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال برای مشاوره با یک مشاور مالی یا متخصص صحبت کنید.

  • آیا برای رمز ارزهای خریداری شده از پی پال کلید خصوصی دریافت می کنم؟

شما مالک Cryptocurrency هستید که از طریق PayPal خریداری می کنید اما کلید خصوصی برای شما ارائه نمی شود.

  • وقتی Cryptocurrency خود را می فروشم پول به کجا می رود؟

پول مستقیماً به موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus شما می رود و در آنجا می توانید همانطور که به طور معمول استفاده می کردید، از آن استفاده کنید.

  • چه مدت طول می کشد تا از فروش Cryptocurrency پول دریافت کنید؟

معمولاً پولی که از فروش Crypto دریافت می کنید ، بلافاصله در موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus موجود خواهد بود. همانند تمام تراکنش های PayPal ، فروش Crypto قابل بررسی است و در صورت بروز مشکل می تواند به تأخیر بیفتد یا متوقف شود.

  • آیا برای استفاده از این سرویس Cryptocurrency به حساب PayPal نیاز دارم؟

بله. کاربران جدید باید با بارگیری برنامه PayPal یا مراجعه به سایت www.paypal.com/signup برای یک حساب شخصی PayPal Cash یا Cash Plus ثبت نام کنند. از کاربران موجود خواسته می شود قبل از خرید ارز رمزنگاری شده ، یک فرآیند ثبت مختصر و یکباره برای وارد شدن به بستر خرید و فروش ارز دیجیتال در پیپال  انجام دهند.

  • در کدام بخش حساب پی پال گزینه کریپتو یا ارز دیجیتال گنجانده شده است؟

پس از ورود به حساب خود از طریق برنامه PayPal یا بصورت آنلاین ، کادری را خواهید دید که برای شروع کار با Crypto از شما استقبال می کند.

  • چرا Crypto در حساب PayPal من نمایش داده نمی شود؟

اگر نمی توانید Crypto را در حساب PayPal خود ببینید ، یعنی شما هنوز دسترسی ندارید. پی پال با گذشت زمان محصول Crypto خود را برای کاربران عرضه می کند. وقتی اجازه دسترسی به شما داده شد ، پی پال برای شما ایمیل ارسال خواهد کرد!

  • آیا راهی برای تسریع در روند کار وجود دارد؟

لطفا در صورت تمایل به لیست انتظار بپیوندید تا زودتر به خدمات Crypto PayPal دسترسی پیدا کنید.

  • آیا این امکان جدید در سطح جهانی در دسترس خواهد بود؟ چه زمانی قصد راه اندازی بین المللی را دارید؟

در حال حاضر امکان خرید و فروش Crypto با PayPal در ایالات متحده (به استثنای هاوایی) و سرزمین های ایالات متحده موجود است و کلیه معاملات باید به دلار آمریکا انجام شود. پی پال در نظر دارد تا این سرویس را برای  بازارهای جهانی تا  نیمه نخست سال 2021 راه اندازی کند.

  • آیا می توانم از دارایی Crypto خود به عنوان منبع تأمین مالی برای پرداخت در پیپال استفاده کنم؟

خیر ، کاربران در حال حاضر نمی توانند از Crypto به عنوان ابزار تأمین مالی خرید های اینترنتی خود استفاده کنند ، اگرچه این برنامه برای سال 2021 برنامه ریزی شده است. دارایی های رمزنگاری یا دیجیتال را در حال حاضر فقط می توان خرید ، فروش یا در کیف پول PayPal نگهداری کرد. برای پرداخت یا انجام معاملات P2P با PayPal ، کلیه دارایی های Crypto که در PayPal نگهداری می شوند باید فروخته و به USD یا ارز دلار آمریکا تبدیل شوند.

  • آیا سقف مبلغ دلار برای سرویس Cryptocurrency پی پال وجود دارد؟

حداکثر مبلغ دلار برای خریدهای هفتگی ارز های دیجیتال در پیپال 20000 دلار است. حداکثر مبلغ دلار برای خریدها در یک بازه 12 ماهه 50000 دلار است.

  • آیا PayPal از معاملات رمزنگاری همتا به همتا (P2P) پشتیبانی می کند؟

خیر. PayPal فقط از خرید و فروش Cryptocurrency با استفاده از حساب PayPal شما پشتیبانی می کند. برای تکمیل معاملات P2P با PayPal ، تمام دارایی های Crypto که در PayPal نگهداری می شوند باید فروخته شوند و می بایستی به USD یا دلار تبدیل شوند.

  • از چه روش های مالی می توان برای خرید Crypto استفاده کرد؟

کاربران می توانند Crypto را با استفاده از موجودی PayPal Cash یا Cash Plus یا کارت بانکی یا حساب بانکی مرتبط با PayPal خریداری کنند.

  • من شنیدم که PayPal در حال افزایش سقف دلار برای خریدهای ارز رمزنگاری شده روزانه / هفتگی است. آیا این درسته؟ چرا در حساب من اعمال نشده است؟

حداکثر مبلغ دلار برای خریدهای هفتگی ارز دیجیتال 20000 دلار است. حداکثر مبلغ دلار برای هر تک تراکنش خرید ارز رمزنگاری شده نیز 20000 دلار است.

  • آیا می توانم از کارت اعتباری برای خرید Crypto در PayPal استفاده کنم؟

خیر ، کاربران فقط می توانند خرید Crypto را با موجودی PayPal Cash یا Cash Plus یا کارت بانکی یا حساب بانکی مرتبط با PayPal تأمین کنند.

  • وقتی روی “خرید” ارز رمز نگاری شده کلیک می کنم ، آیا قیمت کنونی آن ارز نمایش داده می شود؟

بله. ارزش بازاری ارز رمزنگاری شده هنگام کلیک بر روی دکمه “خرید” نمایش داده می شود، در واقع همان قیمتی است که شما پرداخت می کنید. این قیمت هر چند ثانیه یکبار به روز می شود تا تغییر در ارزش بازار را منعکس کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی در پی پال
  • بعد از اینکه روی «خرید» کلیک کردم ، آیا می توانم معامله را متوقف یا وجه را عودت کنم؟ آیا به من بازپرداختی انجام می شود؟

پس از خرید ، Crypto خریداری شده با استفاده از PayPal قابل برگشت نیست. برای بازپرداخت پول خود باید دارایی های Crypto خود را بفروشید و PayPal هیچ پولی را که به دلیل نوسانات قیمت از دست رفته است، پوشش نخواهد داد.

  • آیا می توانید مفهوم “گستردگی” یا spread قیمت در خرید و فروش ارز دیجیتال را توضیح دهید؟

اسپرد یا spread قیمت، تفاوت بین بالاترین سفارش خرید و کمترین سفارش فروش در هر صرافی است. هر خرید یا فروش Crypto در بازار، بین دو نهاد اتفاق می افتد. شخصی که خرید می کند کمترین قیمت را می خواهد و شخصی که قصد فروش دارد می خواهد با بالاترین قیمت، فروش خود را انجام دهد. این شکاف در انتظارات ایجاد شده به عنوان گستردگی یا spread شناخته می شود.

به همین دلیل ممکن است قیمتی که می توانید با آن خریداری کنید بالاتر از قیمتی باشد که می توانید بلافاصله آن را بفروشید.

  • اسپرد یا spread چگونه بر بازار تأثیر می گذارد؟

بسته به شرایط ، اسپردها می توانند منجر به افزایش نوسانات قیمت و تغییر قیمت در صرافی های ارز های رمزنگاری شده شوند.

  • با سود حاصل از Crypto چه کاری می توانم انجام دهم؟

درآمد حاصل از خرید و فروش ارز دیجیتال به دلار آمریکا در حساب PayPal Cash یا Cash Plus شما واریز می شود که پس از آن می تواند مانند وجوه عادی PayPal استفاده شود و یا به هر کارت بانکی یا حساب بانکی متصل با PayPal واریز شود.

  • آیا پی پال اسنادی برای گزارش مالیات به من ارائه می دهد؟

بله. PayPal به کاربران امکان می دهد تراکنش های قبلی خود را مشاهده کنند، مابتفاوت مربوط به درآمد و سود را معاملات را مدیریت کنند و در صورت نیاز، فرم های مالیاتی را برای گزارش درآمد حاصل از فروش Crypto تهیه کنند.

  • آیا پیپل ضررهای ناشی از تقلب در سرویس Cryptocurrency را پوشش می دهد؟

خیر. به عنوان بخشی از تعهدات پی پال برای محافظت از کاربران خود ، پی پال هیچ گونه مسئولیتی در قبال خریدهای Crypto یا فروشهای انجام شده در نتیجه ی فعالیت غیرمجاز در حساب پی پال را نخواهد پذیرفت.

  • چرا نمی توانم به حساب خود در همه جا دسترسی پیدا کنم؟

در این زمینه میتوانید به صفحه چگونگی جلوگیری از لیمیت شدن حساب پیپال مراجعه کنید و یا جهت آشنایی با کاربردهای پیپال، صفحه پی پال چیست را مطالعه نمایید.

بر اساس قوانین و مقرراتی که توسط اداره کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده (OFAC) اداره می شود ، خدمات قابل ارائه توسط موسسات مالی ایالات متحده به اشخاصی از جمله شهروندان و افرادی که اقامت دائم آمریکا را دارند، در قلمروهای قانونی کشورهای کوبا ، ایران ، کره شمالی ، سوریه و کریمه را نمیدهد.

در نظر داشته باشید که وقتی در این مکان ها هستید، دیگر نمی توانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید ، به این معنی که نمی توانید معاملات انجام دهید و به حساب خود دسترسی نخواهید داشت. تلاش برای ورود به سیستم از این مکانها ممکن است منجر به محدودیت و لیمیت شدن حساب شود.

7. چگونه خرید و فروش  Cryptocurrency را با PayPal شروع کنم؟

بیت کوین در پی پال

PayPal، شرکت در اقتصاد دیجیتال ارزهای رمزپایه را برای شما آسان می کند. شما می توانید در عرض چند ثانیه خرید و فروش کنید و از فروش موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus استفاده کنید دقیقاً مانند آنچه که معمولاً برای تأمین بودجه انتقال و پرداخت هزینه خرید انجام می دهید.

  • خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال در پی پال میسر است.

Crypto ، مخفف Cryptocurrency ، یک ارز دیجیتال است که می توانید آن را خریداری کنید ، بفروشید و به صورت امن در حساب PayPal خود نگه دارید.

  • ارزش ارز دیجیتال می تواند فرار باشد

ارزش Cryptocurrency – گاهی اوقات خیلی سریع بالا و پایین می رود. پیپل توصیه می کند قبل از انجام تراکنش با ارزهای رمزپایه ، تحقیق و بررسی خود را برای همه اقدامات (خرید / فروش / نگهداری) انجام دهید.

  • با هر بودجه ایی که دارید می توانید خرید انجام دهید

کسری ارز رمزپایه را می توانید با قیمت کمتر از 1 دلار خریداری کنید. شما تصمیم میگیرید که چقدر می خواهید خرید انجام دهید و محدودیت کف وجود ندارد.

  • نحوه خرید Cryptocurrency با PayPal
    • به صفحه اصلی برنامه یا وبسایت PayPal بروید و روی کادر تبلیغاتی Crypto بیشتر بدانید کلیک کنید.
    • از صفحه Crypto Landing ، ارز رمزنگاری موردنظر برای خرید را انتخاب کنید.
    • روی خرید کلیک کنید. ممکن است مجبور شوید حساب خود را تأیید کنید.
    • مبلغی را که می خواهید خریداری کنید وارد کنید.
    • روش پرداخت را انتخاب کنید.
    • خرید را انتخاب کنید.

کار تمام است. شما خرید ارز دیجیتال خود را انجام داده ایید.

8. چگونه Cryptocurrency خود را با PayPal بفروشم؟

PayPal شرکت در اقتصاد دیجیتال ارزهای رمزپایه را برای شما آسان می کند. شما می توانید در چند ثانیه خرید و فروش کنید و از فروش موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus برای تأمین هزینه های خود استفاده کنید.

  • نحوه فروش Cryptocurrency با PayPal
    • بر روی Your Crypto در صفحه اصلی برنامه یا وبسایت PayPal کلیک کنید.
    • از صفحه Crypto Landing ، یکی از منابع Crypto موجود را انتخاب کنید.
    • فروش را کلیک کنید.
    • اطلاعات مالیاتی را تأیید کنید (برای فروش برای اولین بار لازم است).
    • Sell Amount را وارد کرده و Next را کلیک کنید.
    • روی Sell Now کلیک کنید.

9. خطرات و نوسانات در بازار ارزهای رمزنگاری شده چیست؟

ارز رمزنگاری شده به دلیل این که ارزش آن چقدر و به چه سرعتی می تواند به طور غیرمنتظره تغییر کند، بی ثبات در نظر گرفته می‌شود. در اینجا چند فاکتور آورده شده است که ممکن است به شما کمک کند تا دلیل بی‌ثباتی Cryptocurrency را توضیح دهد.

  • هنوز کاملاً جدید است

ارز رمزنگاری شده از زمان معرفی بیت کوین در سال 2009 رشد چشمگیری داشته است. اما در مقایسه با بازارهای سهام چند صد ساله در سراسر جهان هنوز نسبتاً جوان است. نوسان بخشی از صنعت های در حال رشد است زیرا بازار به هر تغییر جدید واکنش نشان می دهد.

  • نوآوری عامل بزرگی است

هر روز مردم در سراسر جهان در حال توسعه ارزهای رمزپایه و برنامه های جدید برای پیشرفت فناوری هستند. برخی از ایده ها پر از پتانسیل هستند ، برخی نیز تهی،  و از آنجا که نوآوری ها بر میزان پذیرش آن صنعت تأثیر می گذارند ، هر موفقیت و شکست می تواند تأثیر زیادی بر کل بازار ارزهای رمزنگاری داشته باشد.

  • میزان گستردگی و مقبولیت تاکنون کم است

واقعیت این است که شما نمی توانید Cryptocurrency را در هرجایی مصرف کنید، حداقل هنوز این کار را نمی شود انجام داد. جهش بزرگ بعدی برای Cryptocurrency ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که توسط عمده صاحبان کسب و کار های بزرگ پذیرفته شود. در حالی که قیمت های بازار می تواند تثبیت شود اگر کریپتوکارنسی به نقطه تصویب پایدار و جهانی برسد ،بنابر این نمی دانیم که تأثیر هر تغییری بر ارزش آن چقدر خواهد بود.

با توجه به خطر و نوسانات مرتبط با Cryptocurrency ، پی پال توصیه می کند تا قبل از آغاز فعالیت در معاملات Cryptocurrency، با یک متخصص مالی صحبت کنید. این امر به شما کمک می کند تا آگاه شوید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با ارز دیجیتال در بستر پی پال تعامل داشته باشید و اگر پاسخ مثبت است، چگونه باید این کار را انجام داد.

در این مطلب سعی شده است تا خدمات جدید پیپال برای خرید و فروش ارز دیجیتال معرفی شود. بدین منظور از اطلاعات ارائه شده توسط خود وبسایت پی پال استفاده شده است تا کاربران و صاحبان حساب های پی پال با آگاهی از این امکانات بتوانند از این گزینه در صورت نیاز استفاده های صحیحی داشته باشند. هر چند که این امکان به تازگی در پی پال گنجانده شده است و تنها در کشور ایالات متحده در دسترس است، اما بنابه گفته های پی پال، بزودی تا اوایل سال 2021 برای تمامی حساب های پی پال در سرتاسر دنیا نیز افزوده خواهد شد.

امیدواریم این نوشته در بالا بردن اطلاعات اولیه در زمینه ارز های دیجیتال و همچنین کاربری راحتر از پی پال در این زمینه مفید واقع شده باشد.

برای دریافت هرگونه خدمات اعم از افتتاح حساب پی پال وریفای شده و یا نقد کردن موجودی پی پال خود و یا فروش دلار پیپال می‌توانید از بخش خدمات ارزی جی ادز در صفحه خرید و فروش پی پال بهره‌مند شوید.

 

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.