Bing Webmaster tools

راهنمای کار با بینگ وبمستر تولز

وب مستر تولز نام سابق سرچ کنسول است و شما می‌توانید آموزش سرچ کنسول جدید را به صورت رایگان در پایگاه دانش جی ادز مشاهده کنید.

زیرنویس ویدئوی قسمت بیست و پنجم دوره آموزش سئو:

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که از ابزار وبمستر سود می‌برد. احتمالاً نام یک مورد دیگر نظیر بینگ وبمستر تولز به گوشتان خورده باشد. این ابزار نیز همانند گوگل وبمستر تولز به شما اجازه می‌دهد اطلاعاتی که بینگ در مورد سایتتان دارد را مشاهده نمایید و می‌توانید به کمک آن به بینگ بگویید که از چه دستورالعمل‌هایی برای ایندکس کردن سایت‌تان استفاده کند.

برای استفاده از بینگ وبمستر تولز باید یک حساب در بینگ داشته باشید. هنگامی که وارد آن شدید باید یک دامنه را ثبت کنید تا به آن دسترسی داشته باشید. در هنگام افزودن یک سایت شما دو گزینه روی میز دارید: اولاً می‌توانید URL را برای نقشه‌ی سایت XML فراهم کنید. البته اگر آن را ندارید نگران نباشید، می‌توانید بعداً این کار را انجام دهید. می‌توانید زمانی از روز که سایت‌تان بیشترین ترافیک را دارد انتخاب کنید و اگر این کار را کنید بینگ سعی می‌کند در ساعات خلوت‌تر سایتتان را بررسی کند.

گام بعدی تایید مالکیت شما در راستای کنترل این وبسایت است. به منظور اینکه کنترل خود را بر دامنه اثبات کنید فرایندی مشابه گوگل را طی خواهید کرد و می‌توانید میان بارگذاری یک فایل روی هاست یا کپی کردن و چسباندن یک متا تگ در صفحه‌ی پیش ‌فرض یا ایجاد یک تغییر کوچک در اسناد دی‌ان‌اس سایت یک مورد را انتخاب کنید. وقتی که وبسایت را تایید کردید می‌توانید روی آن کلیک کنید و پنلی را مشاهده خواهید کرد که آمارهایی در زمینه‌ی میزان مشاهده‌ی سایت شما برای کلیک در اختیار قرار می‌دهد. همچنین مشاهده‌های سایت در گذر زمان و الگوهای بررسی و ایندکس کردن نیز مشخص هستند.

با اسکرول به سمت پایین می‌توانید کلیدواژه‌های جستجو و گزارش لینک‌های ورودی را بازبینی کنید. با کلیک بر روی گزینه‌ی مشاهده‌ی تمامی لینک‌‌ها، می‌توانید وارد گزارشات کامل شوید. کلیک بر روی گزارش کلیدواژه‌های جستجو، کلیک‌ها و مشاهده‌های مربوط به هر کلیدواژه را در کنار رنکینگ متوسط و نرخ کلیک آن در یک دوره‌ی زمانی مشخص نشان می‌دهد.

گزارش لینک‌های ورودی، گرافی را نشان می‌دهد که در آن تعداد لینک‌های ورودی به صفخات‌تان که مورد شناسایی بینگ قرار گرفته‌اند، نشان داده می‌شود و همچنین جدول لینک‌های ورودی صفحه به صفحه نیز در زیر آن موجود است. می‌توانید بر روی هر صفحه کلیک کنید تا ببینید چه کسانی به آن لینک شده‌اند یک بخش مهم دیگر گزارش اطلاعات رصد کردن است که می‌توانید آن را در منوی سمت چپ و در زیر گزارش‌ها و داده مشاهده نمایید.

در این ‌جا می‌‌توانید هرگونه خطایی که بینگ پیدا کرده را ببینید و اگر به نظرتان این خطا مهم است آن را رفع نمایید. همچنین اطلاعاتی را در مورد تغییر مسیرهای 301 و 302 مشاهده می‌کنید که گفتیم امکان دارد در سایتتان وجود داشته باشند. پس مطمئن شوید که محتوایتان به درستی منتقل شده و تحت کنترل باشد.

البته قطعاً باید زمان بگذارید و سایر گزارش‌های مربوطه را در بخش گزارش‌ها و داده‌ها مشاهده کنید. حتماً باید اطلاعاتی که بینگ در مورد سایت‌تان نیاز دارد را فراهم نمایید و این کار در بخش configure my site (تنظیم سایت من) انجام می‌گیرد.

در اینجا می‌توانید نقشه‌های سایت XML را ببینید. هر نوع قانون مربوط به پارامتر URL که می‌تواند در راستای درک URLها به بینگ کمک کند را تنظیم نمایید. نحوه‌ی بررسی بینگ در سایت‌تان را کنترل کنید. مشخص کنید که بینگ مجوز مشاهده‌ی چه صفحاتی را دارد و غیره

در انتها بخش ابزارها و تشخیص‌های بینگ وبمستر تولز را فراموش نکرده و بررسی نمایید. در آنجا تعداد زیادی ابزار هستند که می‌توانند سایتتان را بهینه‌تر نمایند. ابزار جستجوی کلیدواژه عملکردی مشابه با ابزار گوگل دارد و می‌تواند یک راه خوب برای دریافت ایده‌های بیشتر در مورد کلیدواژه‌ها باشد. حتماً اعدادی که از طریق موتور جستجوی بینگ صادر می‌شوند را به خاطر بسپارید و غالباً این اعداد از چیزی که در گوگل می‌بینید پایین ‌تر هستند. همچنین باید اندکی زمان بگذارید تا با ابزار تحلیلگر سئو کار کنید. این مورد تا حدود زیادی همانند ابزار رتبه‌بندی صفحه‌ی موز عمل می‌کند که پیش‌تر بررسی کردیم و اطلاعاتی در مورد هرگونه خطا که باید برای صفحه‌ی وارد شده اصلاح شوند را ارائه می‌نماید. تفاوت اساسی که باید ذکر شود این است که ابزار بینگ نمی‌تواند یک کلیدواژه‌ی مخصوص را همانند ابزار موز به حساب بیاورد. اگر چه سهم بینگ از بازار موتورهای جستجو قطعاً بسیار کمتر از گوگل است، اما هنوز گروه قابل توجهی از افراد در این سایت فعال هستند که نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید و نه ‌تنها بینگ وبمستر تولز قابلیت بهینه‌سازی شیوه‌ی ارائه‌ی سایتتان در بینگ را ارائه می‌کند، بلکه می‌تواند مجموعه‌ی داده‌ی غنی ‌تری را فراهم کرده و چشم‌انداز جایگزینی برای استراتژی کلی سئو داشته باشد.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام من url ها در گوگل ایندکس میشه اما در بینگ نه و این خطا رو میده
The inspected URL is known to Bing but has some issues which are preventing indexation. We recommend you follow Bing Webmaster Guidelines to increase your chances of indexation.

ولی اکثرا رو هم در صفحه راهنما گفته رو انجام دادم
https://www.bing.com/webmaster/help/webmaster-guidelines-30fba23a

سلام. لطفا بررسی کنین که صفحات تون نو ایندکس نباشن، یا اینکه فایل robots.txt تون مشکلی برای ایندکس فایل‌ها درست نکرده باشه.
همینطور در صورتی که سایت‌تون رو به تازگی ایجاد کردین این مورد می‌تونه عادی باشه، چون سرعت ایندکس کردن گوگل بیشتر از بینگ هست.
در کل بدون بررسی سایت نمی‌شه نظر کلی داد.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.