استراتژی محتوا

بررسی استراتژی محتوایی بلند مدت

زیرنویس ویدئوی قسمت بیست و ششم دوره آموزش سئو:

با تغییر بسیاری از کسب و کارها به حالت آنلاین و اینترنتی، به عنوان واسطه‌ای برای محصولات و خدمات‌شان برای صاحبان کسب و کار از همیشه مهم‌تر است که بدانند چرا داشتن یک استراتژی محتوایی به آنها در حرکت رو به جلو و رسیدن به اهدافی که در سرچ‌ شدن دنبال میکنند، کمک خواهد کرد.

یک استراتژی محتوایی برنامه ریزی خلق و مدیریت محتوای قابل استفاده است. بیایید به هر کدام از این اجزا به صورت جداگانه نگاهی بیاندازیم. قبل از اینکه آغاز به نوشتن محتوا و پست گذاشتن کنید یا آن را در وب پخش کنید، باید یک برنامه داشته باشید. این امر با درک اینکه چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند و نیازهایشان چیست، آغاز می‌شود.

به محتوایتان به عنوان یک طعمه نگاه کنید و مخاطبان شما ماهی هستند. اگر از طعمه اشتباه استفاده کنید یا طعمه درست را در برکه‌ای که ماهی ندارد بیاندازید اصلا خوب نخواهد بود. شما چیزی که می‌جویید را بدست نخواهید آورد، اما دانستن اینکه مخاطب شما کیست، وقتی آنلاین هستند بیشتر کجا هستند و راجع به چه موضوعی صحبت می‌کنند، به شما کمک میکند که هم اهدافتان را بیابید و هم بدانید چه چیزی برایشان اهمیت دارد.

وقتی که اهدافتان را با کلمات کلیدی مناسب برای جستجو، ترکیب کنید درکی قوی از موضوع و نوع مباحثی که می‌خواهید در موردشان، تولید محتوا کنید، خواهید داشت. وقتی که زمان تولید واقعی برسد تردیدی نیست که محتوا بسیار مهم است. تولید محتوا وظیفه‌ای است که قرار است در تمام برنامه مارکتینگ‌ آنلاین‌تان حضور داشته باشد. چه بخواهید و چه نخواهید اگر محتوا ننویسید و روی وب منتشر نکنید، بخشی از ترافیک روی سایتتان را از دست خواهید داد.

هر روشی که برای کمک به مشتری‌های بالقوه‌تان بتوانید تصور کنید، به موضوع و کلمات کلیدی که قصد کرده‌اید، مربوط است و مخاطبانی که به دنبال‌شان هستید یک فرصت هستند. اگر درباره‌اش خوب فکر کنید اگر به سوالات معمول که مشتری‌هایتان می‌پرسند پاسخ ندهید؛ خوب، رقیبان‌تان پاسخ خواهند داد. تولید محتوا شامل نوشتن محتوای مفید، مربوط و هدف گذاری شده است.

کمیت محتوا از توسعه‌ی اجزای کیفی که مشتری همیشه میتواند به عقب رجوع کرده و با دوستانش اشتراک بگذارد، اهمیت کمتری دارد. برای اهداف سئو به یاد داشته باشید که این محتوا است که مخاطبان را جذب می‌کند و لینک‌ها و صفحات مرتبط با کیفیت از نظر موتورهای جستجو با اقتدار، پاداش بیشتری خواهند گرفت. چه شما، تیم شما یا کمکی از خارج مسئولیت اعمال استراتژی محتوایی را داشته باشد، بایستی مطمئن شوید که محتوا بر اساس یک پایه‌ی با قاعده برای کلمات کلیدی و مخاطبان هدف شما نوشته می‌شود.

وقتی که محتوای شما تولید شد، باید همچنین به خوبی مدیریت و نگهداری شود، یک سیستم مدیریت محتوای خوب به اعضای تیم اجازه می‌دهد تا محتوا را به سرعت و با کارایی نوشته، ویرایش، پست و نگهداری کنند. این امر از طریق کمک به جریان کاری و تهییج یک محیط با روحیه همکاری بیشتر صورت می‌گیرد، که هر عضو تیم می‌تواند بخشی از آن باشد پرداختن به چرخه برنامه‌ریزی تولید و مدیریت محتوای مفید، شما را به خوبی در راه‌تان برای یک عملکرد پایدار و موفق نگاه خواهد داشت.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.