روش های استفاده از پی پال

ثبت نام در پی پال و دریافت و پرداخت پول در آن برای افراد خارج از ایران

پی پال محبوب‌ترین سایت خدمات پرداخت در جهان بوده و هم اکنون به بیش از ۲۲۵ میلیون نفر در ۲۰۰ کشور مختلف خدمات ارائه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید این سرویس برای شما مناسب است می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن در عرض چند دقیقه یک حساب رایگان ایجاد کرده و از خدمات مختلف مالی بهره ببرید. در این مقاله نحوه ثبت نام و استفاده از امکانات دریافت و پرداخت پول در پی پال را برای افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند و دارای کارت شناسایی غیر از ایران هستند، توضیحی اجمالی داده می شود.

قدم اول استفاده از پی پال: ثبت نام در PayPal

مرحله ۱

برای ایجاد حساب کاربری خود به صفحه اصلی وب‌سایت پی پال رفته و روی دکمه “ثبت نام” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از طریق این لینک می‌توانید به صفحه اصلی دسترسی پیدا کنید: https://www.paypal.com

مرحله ۲

انتخاب کنید که حسابتان شخصی باشد یا شغلی. پی پال بلافاصله از شما می‌خواهد که بین یک حساب شخصی (پرسونال پیپل) و کاری (بیزینس پی پال) یکی را انتخاب کنید.

4 روش استفاده از پی پال

حساب شخصی برای خرید آنلاین و مبادله پول با دوستان و اعضای خانواده مناسب است. اگر از پی پال برای جابجایی پول یا خدمات حرفه‌ای استفاده می‌کنید، حساب تجاری یا کاری گزینه بهتری است، خصوصاً اگر برای چندین نفر از یک شرکت واحد حساب ایجاد می‌کنید.

مرحله ۳

ایمیل و رمز عبور خود را تنظیم کنید. پی پال نیازی به ایجاد نام کاربری ندارد اما باید یک آدرس ایمیل را به حساب خود لینک کنید. همچنین باید رمز عبور ایمنی برای خود تنظیم کنید.

آدرس ایمیلی که استفاده می‌کنید به خود شما بستگی دارد فقط خوب است آدرسی باشد که خودتان اغلب از آن استفاده می‌کنید و به راحتی می‌توانید برای دریافت اعلان‌های مربوط به زمان واریز پول واردش شوید.

شما اطلاعات حساس زیادی به پی پال خواهید داد، بنابراین از ایمن بودن رمز ورود خود اطمینان حاصل کنید. از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و همچنین اعداد و نویسه‌های خاص (مانند #،!، @ و غیره) در رمز خود استفاده کنید.

یک رشته تصادفی از اعداد، حروف و نویسه‌های خاص یعنی (b٪ E56s $ T89!) به طور کلی بهتر از یک کلمه تنها هستند به عنوان مثال HaPPy123.

مرحله ۴

اطلاعات اولیه خود را وارد کنید. پس از تنظیم گذرواژه به صفحه‌ای که اطلاعات اولیه را درخواست می‌کند هدایت می‌شوید. اطلاعاتی مانند نام، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن خود را در این مرحله به پی پال میدهید.

مرحله ۵

حساب پی پال خود را به بانک یا کارت خود متصل کنید. روی پیوند Wallet در بالای صفحه کلیک کرده و سپس روی پیوند دادن کارت یا بانک کلیک کنید.

از آنجا می‌توانید کارت اعتباری یا نقدی را بهم پیوند دهید یا پی پال خود را مستقیماً به حساب بانکی خود متصل کنید. شما باید شماره کارت یا حساب خود را وارد کنید.

مرحله ۶

در صورت درخواست، کارت یا حساب خود را تأیید کنید. برای اهداف امنیتی، گاهی اوقات باید در پی پال تأیید کنید که شما مالک کارت یا حساب خود هستید. به کیف پول پی پال خود رفته و در صورت مشاهده پیوند تأیید کارت اعتباری، روی آن کلیک کنید.

پی پال با پرداخت هزینه کمی به کارت، روش پرداخت پیوندی شما را تأیید می‌کند. پس از تأیید حساب یا کارت، بلافاصله این مبلغ پس داده می‌شود. حساب شما اکنون آماده استفاده است!

اگر از شما خواسته شده یک کد ۴ رقمی وارد کنید به دنبال شارژ پی پال روی کارت اعتباری خود باشید. این کد چیزی شبیه PayPal * ۱۲۳۴ CODE یا PP * ۱۲۳۴ CODE به نظر می‌رسد.
در حساب پی پال خود روی Wallet کلیک کرده و سپس روی کارت مورد نظر جهت تأیید کلیک کنید. ۴ رقم را وارد کنید (در این حالت 1234) و ارسال کنید.

قدم دوم استفاده از پی پال: پرداخت پول از طریق پی پال

مرحله ۱

حتی اگر حساب پی پال شما خالی باشد، PayPal می‌تواند از بانک شما برای انجام پرداخت استفاده کند. با این حال برخی از افراد ترجیح می‌دهند در حساب پی پال خود پول داشته باشند.

برای قرار دادن پول در حساب پی پال، وارد حساب خود شده و روی “انتقال پول” کلیک کنید. سپس می‌توانید از طریق حساب بانکی مرتبط با حساب خود به حساب پی پال پول منتقل کنید.

مرحله ۲

ارسال پول برای دیگران از طریق پی پال. اگر به کسی بدهکار باشید، می‌توانید به سادگی بدهی خود را از طریق پی پال پرداخت کنید.

به سادگی روی گزینه “انتقال پول” کلیک کنید. مقدار و آدرس پست الکترونیکی شخصی را که پول را دریافت می‌کند وارد کرده و سپس، “ارسال” را بزنید. اطمینان حاصل کنید که از آدرس ایمیل صحیح استفاده کرده‌اید. آدرس ایمیلی که استفاده می‌کنید باید ایمیلی باشد که شخص دیگر برای حساب پی پال خود استفاده می‌کند.

مرحله ۳

با استفاده از پی پال خریدهای آنلاین انجام دهید. بسیاری از سایت‌ها دکمه پرداخت با پی پال را دارند. اگر این دکمه را انتخاب کنید برای پرداخت کافی است آدرس ایمیل مرتبط با حساب خود را وارد کنید. این روش بسیار سریع‌تر از وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری است.

مرحله ۴

پول را به حساب بانکی خود منتقل کنید. هنگامی که پول به حساب پی پال شما وارد شد، می‌توانید در هر زمان آن را برداشت کنید. دکمه “انتقال” را بزنید و سپس پول خود را مستقیماً به حساب بانکی مرتبط با پی پال خود منتقل کنید.

این پروسه حدود یک روز کاری طول می‌کشد. همچنین می‌توانید پول خود را با استفاده از کارت نقدی مرتبط، با هزینه ۰.۲۵ دلار منتقل کنید. این فرم انتقال معمولاً در عرض ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

مرحله ۵

اگر مرتباً از پی پال استفاده می‌کنید یک کارت نقدی پی پال دریافت کنید. کارت نقدی پی پال مانند کارت‌های نقدی معمولی کار می‌کند اما مستقیماً از حساب پی پال پول دریافت می‌کند.

اگر به دسترسی فوری به پول PayPal خود نیاز دارید، بهتر است در هر جایی که کارت خوان دارد و همچنین بیشتر خودپردازها که کارت پی پال را می‌پذیرند، از این کارت استفاده کنید؛ از این روش می‌توانید حداکثر ۴۰۰ دلار در روز برداشت کنید.

مرحله ۶

یک پرداخت معلق را در پی پال لغو کنید. اگر در پرداخت خود به کاربر دیگری اشتباه کردید، به حساب پی پال خود رفته و روی صفحه خلاصه کلیک کنید.

پرداخت معلق را پیدا کنید، که باید وضعیت “نامشخص” را نشان دهد. در زیر پرداخت، روی “لغو”، سپس “لغو پرداخت” کلیک کنید تا پروسه لغو انجام شود. اگر پرداخت قبلاً پذیرفته شده است، برای دریافت بازپرداخت با گیرنده تماس بگیرید.

قدم سوم استفاده از پی پال: دریافت پول از طریق پی پال

مرحله ۱

پست الکترونیکی مرتبط با حساب PayPal خود را به افراد بدهید. اگر می‌خواهید مردم از طریق پی پال برای شما پول واریز کنند به آدرس پست الکترونیکی شما احتیاج دارند. اطمینان حاصل کنید که هنگام درخواست دریافت پول از طریق پی پال، آدرس ایمیل مرتبط با حساب خود را به افراد می‌دهید.

مرحله ۲

از طریق پی پال درخواست پول کنید. با ورود به حساب خود می‌توانید از طریق پی پال درخواست پول ارسال کنید. روی «ابزارها» و سپس روی «درخواست پول» کلیک کنید. مقدار پولی را که می‌خواهید دریافت کنید و ایمیل یا شماره تلفن شخصی را که از او درخواست می‌کنید وارد کنید. سپس، روی “درخواست پول” کلیک کنید.

اگر نیاز است که به شخصی یادآوری کوچکی ارسال کنید که به شما بدهکار است این ابزار، روش خوبی است. به عنوان مثال اگر دوستی برای چیزی پول از شما قرض گرفته است، می‌توانید از طریق پی پال برای او یادآوری مبلغ بدهی را ارسال کنید.

مرحله ۳

از طریق پی پال فاکتور ارسال کنید. اگر هر نوع کار مستقل انجام می‌دهید، می‌توانید با استفاده از PayPal ساعات خود را به راحتی فاکتور کنید.

پس از زدن برگه “درخواست پول”، می‌توانید “فاکتور” را از منو‌ی بالای صفحه انتخاب کنید. سپس فرم را پر می‌کنید و در آن جزئیات خدمات ارائه شده، ساعات کار، نرخ و کل بدهی را ارائه می‌دهید.

مرحله ۴

پی پال را با سایت‌هایی مانند eBay لینک کنید. اگر چیزهایی را به صورت آنلاین، در سایت‌هایی مانند eBay می‌فروشید، بیشتر سایت‌ها به شما امکان می‌دهند حساب خود را به پی پال خود پیوند دهید.

به این ترتیب وقتی مشتری‌ها خرید می‌کنند پول آنها به طور خودکار به حساب پی پال شما هدایت می‌شود. هر سایت روش متفاوتی برای پیوند دادن حساب PayPal شما دارد، اما شما معمولاً فقط باید ایمیل مرتبط با PayPal و احتمالاً برخی اطلاعات شخصی را وارد کنید.

مرحله ۵

معمولاً از بیشتر فاکتورها و فروش هزینه‌ای کسر شود. اگر از پی پال به عنوان یک تاجر آنلاین یا راهی برای تنظیم صورتحساب کارفرما استفاده می‌کنید، هزینه‌ای معادل 2.9٪ + ۰.۳۰ دلار از پرداخت نهایی شما کسر می‌شود. برای دریافت این هزینه آن را در قیمت یا فاکتور خود محاسبه کنید و قیمت مورد نظر خود را در ۰.۰۲۹ ضرب کنید و ۰.۳۰ دلار اضافه کنید.

اگر با کارت اعتباری لینک شده به پی پال بین دوستان و خانواده پول انتقال می‌دهید، همان هزینه از شما کسر می‌شود. اگر از حساب بانکی پیوندی استفاده می‌کنید، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.

عیب‌یابی پی پال

مرحله ۱

اگر پیامی دریافت کردید که حساب شما قفل شده است، با خدمات مشتری پی پال تماس بگیرید یا ایمیل کنید.
قبل از تماس آماده باشید تا شماره تلفن، آدرس ایمیل و شماره کارت یا حساب خود را ارائه دهید تا کارمند پی پال بتواند تأیید کند که مالک حساب، خودتان هستید. برای ارسال ایمیل به پی پال، به این لینک بروید و وارد شوید.

مرحله ۲

اگر کارت شما رد شده است، صحت کارت خود را بررسی کنید. مطمئن شوید کارت شما منقضی نشده است و آدرس صورتحساب صحیحی دارد.

آن را در صورت لزوم از طریق حساب خود به روز کنید. اگر مشکل این نبود، صفحه Wallet PayPal خود را بررسی کنید. اگر پیوند “تأیید کارت اعتباری” را مشاهده کردید روی آن کلیک کنید و کارت خود را تأیید کنید.

اگر اطلاعات کارت شما صحیح است و قبلاً تأیید شده، مطمئن شوید که گیرنده موردنظر، اطلاعات پی پال خود را تأیید کرده و حساب وی کاملاً تنظیم شده است. همچنین می‌توانید روش پرداخت جدیدی را به حساب خود تغییر دهید یا اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

در صورت عدم موفقیت، با شرکت کارت یا بانک خود تماس بگیرید. توضیح دهید که پرداخت از طریق پی پال رد شده و بپرسید برای ارسال از این طریق چه کاری می‌توانید انجام دهید.

مرحله ۳

اگر رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید، روی “مشکل در ورود به سیستم” کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود آدرس ایمیل مورد استفاده برای حساب خود را تایپ کنید.

روی “بعدی” کلیک کنید، سپس روشی را برای بازیابی رمز عبور خود انتخاب کنید. می‌توانید تماس، پیامک یا ایمیل دریافت کنید، به یک سوال امنیتی پاسخ دهید یا حساب خود را از طریق Facebook Messenger تأیید کنید. مراحل بعدی را با دقت دنبال کنید تا وارد حساب خود شوید.

اگر مشکلی دارید، از طریق شماره تلفن 1-888-221-1161 از طریق PayPal یا از طریق شماره تلفن 4050-935-2050-40 از خارج از ایالات متحده با PayPal تماس بگیرید.

مرحله ۴

با رفتن به برگه Security و کلیک بر روی Edit رمز ورود خود را تغییر دهید. برگه Security را درست در زیر نام خود مشاهده خواهید کرد و “ویرایش” در کنار “گذرواژه” قرار دارد. از شما خواسته می‌شود رمز ورود فعلی خود را تأیید کنید، سپس رمز ورود جدید خود را دو بار وارد کنید.

پس از اتمام، روی “تغییر گذرواژه” کلیک کنید. همچنین می‌توانید سوالات امنیتی خود را در برگه Security تغییر دهید. در کنار سوالات امنیتی روی «ویرایش» کلیک کنید.

مرحله ۵

مراقب کلاهبرداری های انتقال ارزی آنلاین باشید. اگر کالایی را در سایتی مانند Craigslist می‌فروشید، از افرادی که قول می‌دهند از طریق پی پال به شما پول بدهند، اما این کار را انجام نمی‌دهند، آگاه باشید.

در صورت مشاهده هرگونه پرچم قرمز، ارتباط با خریدار را متوقف کنید. برخی از علائم هشدار دهنده معمول که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

  • خریدار می‌گوید که نمی‌تواند شما را شخصاً ملاقات کند یا با شما تلفنی صحبت کند.
  • خریدار بیشتر از آنچه شما خواسته‌اید پول ارائه می‌دهد.
  • خریدار درخواست می‌کند که کالا یا پول را برای یک نماینده حمل و نقل ارسال کنید.

مرحله ۶

ایمیل‌های جعلی PayPal را بشناسید و گزارش دهید. اگر ایمیلی دریافت کردید که به نظر می‌رسد از طریق پی پال است، قبل از کلیک روی هر یک از پیوندها، آن را با دقت بررسی کنید.

اگر در ایمیل آمده است که شما پرداختی دریافت کرده‌اید حساب خود را بررسی کنید تا ببینید آیا پرداخت نشان داده می‌شود یا خیر. اگر انجام شده بود، پرداخت و ایمیل قانونی است. در غیر این صورت، ایمیل را به [email protected] ارسال کنید. پرچم های قرمز دیگری که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

  • ایمیلی از PayPal که شامل نام و نام خانوادگی شما نیست.
  • ایمیلی که می‌گوید پرداخت تا زمانی که اقدام درخواستی را انجام ندهید در انتظار است.

مرحله ۷

برای یافتن راه حل‌های بیشتر برای عیب‌یابی به مرکز راهنمایی یا انجمن پی پال بروید. اگر نگرانی خاصی دارید، مرکز راهنمایی پی پال را برای سوالات متداول بررسی کنید.

برای پرسیدن سوالی خاص یا دیدن طیف وسیع تری از راه حل‌ها، وارد حساب خود شوید و به انجمن بروید. همچنین می‌توانید مستقیماً از طریق تلفن یا ایمیل با خدمات مشتری تماس بگیرید.

چگونه با پی پال کار کنیم؟

پی پال یک سیستم ارائه خدمات آنلاین مالی و پرداخت است که در سراسر دنیا شناخته شده و محبوب است. برای کار با این سیستم باید ثبت نام کرده و اطلاعات حساب خود را به همراه برخی اطلاعات شخصی وارد کنید. برای استفاده از این پلتفرم می‌توانید از خدمات پی پال جی ادز استفاده کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.