تبلیغات در گوگل

چرا باید تبلیغ در گوگل ادوردز را جدی بگیریم؟

در این مقاله قصد داریم دلایل تبلیغ در گوگل ادز را بیان کنیم و توضیح دهیم که چرا تبلیغ در گوگل موثر است.

“چرا از گوگل ادوردز استفاده کنیم” و “آیا واقعا تبلیغ در گوگل ادوردز کارساز و موثر است” جزو عبارات کلیدی رایجی است که این روزها در گوگل مورد جستجو قرار می گیرد.

این موضوع نشان می دهد که بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای متعددی هستند که در مورد گوگل ادوردز مواردی را شنیده اند اما هنوز در مورد کارایی و موثر بودن آن مطمئن نیستند. ما بر این باوریم که تبلیغ در گوگل (گوگل ادز، سیستم تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک گوگل) می تواند برای هر کسب و کاری موثر باشد.

چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟

استفاده کردن از ادوردز و سایر پلتفرم های PPC نیازمند صرف زمان و هزینه است اما هزاران کسب و کاری که از آن استفاده می کنند چنین پلتفرمی را مفید می دانند و بر این باورند که صرف هزینه و زمان برای چنین تبلیغاتی ارزشش را دارد.

این موضوع دلیل بسیار خوبی دارد. بیشتر افرادی که از این سیستم استفاده می کنند بازگشت سرمایه گذاری قابل اندازه گیری خواهند داشت.

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز استفاده کنیم. قبل از این که سایر طرفداران سئو به مقابله با ما بپردازند و ما را محکوم به طرفداری از تبلیغات کلیکی گوگل کنند، اجازه دهید این موضوع را کمی روشن تر سازیم.

ما هیچ وقت نگفته ایم که کسب و کارها باید از تبلیغات گوگل به جای سایر استراتژی های بازاریابی استفاده کنند. زمانی که تمامی دلایل تبلیغ در گوگل ادز را بدانید، خودتان به استفاده از این پلتفرم علاقه مند خواهید شد.

برعکس، پیشنهاد ما همیشه برقراری تعادل منطقی و خوب بین کانال های بازاریابی متعدد همچون جستجوی طبیعی، بازاریابی ایمیلی، رویدادها، بازاریابی رسانه های اجتماعی و سایر منابع جذب مشتریان بالقوه (Lead) بوده است.

اینکه شما چگونه بودجه بازاریابی خود را برای کانال های مختلف اختصاص می دهید به موثر بودن آن کانال در کسب و کارتان بستگی دارد. اما اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید و در مورد ارزشمند بودن یا نبودن آن شک دارید بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

1- گوگل ادوردز مقیاس پذیر است

یکی از چالش های بزرگی که پیش روی بازاریابان وجود دارد یافتن منابع مناسب جذب مشتری جدید است که مقیاس پذیر باشد.

مقیاس پذیر بودن به این معناست که برای به دست آوردن اطلاعات مشتریان جدید (لید)، به تلاش چند باره نیاز نباشد. گوگل ادوردز بسیار مقیاس پذیر است و به همین خاطر برخی از کسب و کارها میلیون ها دلار در سال بر روی تبلیغات آن هزینه می کنند.

اگر شما کمپینی را در گوگل ادوردز ایجاد کنید که بتواند با نرخ سودآوری بالا بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند، هیچ دلیلی برای ترک آن نخواهید داشت.

در این صورت شما می توانید بودجه تبلیغات گوگل خود را افزایش دهید. در همین زمان، مشتریان جدید و سود حاصل از این مشتریان افزایش پیدا می کند. این یکی از دلایل تبلیغ در گوگل ادز بوده که برای کسب و کارهایی که نیاز به جذب مشتریان زیاد دارند و زمان کافی در اختیار ندارند یک شیوه بسیار موثر باشد.

نتایج قابل اندازه گیری گوگل ادوردز - دلایل تبیغ در گوگل ادز

2- گوگل ادوردز قابل اندازه گیری است

در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی سنتی همچون تلویزیون و تبلیغ در مجلات، بازاریابی آنلاین بسیار قابل اندازه گیری است.

در این میان تبلیغ PPC گوگل ادوردز یکی از کانال های آنلاینی است که اندازه گیری نتایج آن بسیار قدرتمند است. اندازه گیری دقیق در فرایند سئو کمی دشوار است، زیرا همیشه نمی دانید چه فعالیتی به افزایش یا کاهش رتبه بندی سایت منجر شده است.

اندازه گیری نتایج در رسانه های اجتماعی نیز به همین مقدار دشوار است. در مقابل، نتایج تبلیغ در گوگل ادوردز بسیار شفاف و واضح است و معیارهای مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

این معیارها به این افراد اجازه می دهد در سطح دقیق تری مواردی که کارساز بوده یا نبوده را بسنجند. شما می توانید با بررسی داده های موجود، موفقیت کمپین تبلیغاتی یا عدم موفقیت آن در بازگشت سرمایه گذاری را اندازه گیری کنید.

3- گوگل ادوردز انعطاف پذیر است

گوگل ادوردز گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید کمپین های خود را سفارشی سازی کنید و بر اساس نیاز خود تبلیغی را ایجاد نمایید. در این شرایط قادر خواهید بود مخاطبانی را هدف قرار دهید که دوست دارید به آن ها دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال به کمک گوگل ادوردز می توانید به موارد زیر برسید:

  • keyword match type را مشخص کنید: به عنوان مثال شما می توانید تبلیغات خود را برای افرادی نشان دهید که برای یک کلیدواژه خاص جستجو کرده اند. از سوی دیگر در فرآیند سئو نمی توانید چیزی که برایش به دنبال رتبه هستید را تعریف کنید. فقط می توانید امیدوار باشید.
  • از الحاقات یا افزونه تبلیغات استفاده کنید: شما می توانید از افزونه هایی مانند نمایش تصویر محصولات (در کمپین های فروشگاهی که امکان ایجاد آن تنها در کشورهای خاصی وجود دارد) شماره تماس یا چندین لینک به سایت استفاده کنید. همچنین می توانید از این قابلیت برای نشان دادن موقعیت فیزیکی خود بهره ببرید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود یک گفتگوی تلفنی را با افرادی که به جستجوی محصول یا خدمات شما هستند آغاز کنید.
  • مخاطبان تبلیغات خود را محدودتر و هدفمند کنید: شما می توانید در گوگل ادوردز، مخاطبان خود را بر اساس موقعیت، تاریخ، زبان، مرورگر یا دستگاه استفاده شده مشخص کنید. این تنها یکی از دلایل تبلیغ در گوگل ادز است. بخش خوبی از ترافیک سئو ممکن است برای شما ارزش چندانی نداشته باشد (به عنوان مثال اگر شما تنها به مشتریان فارسی زبان نیاز داشته باشید، در سئو امکان تفکیک بازدید کنندگان را نخواهید داشت.) اما در گوگل ادوردز مجبور نیستید تبلیغ خود را برای افراد سرتاسر جهان نشان دهید.
  • اجازه دهید تبلیغات تان بیشتر دیده شوند: شما می توانید در سایت هایی همچون جیمیل، یوتیوب و سایر سایت های همکار، به شبکه عظیمی از کاربران غیر جستجو دست یابید. درباره تبلیغات در جیمیل بیشتر بدانید.
  • از شبکه نمایش (Display Network) استفاده کنید که برای ایجاد آگاهی از برند گزینه خوبی است و اغلب نسبت به جستجوی گوگل، در هزینه پایین تری به مشتری تبدیل می شود.

4- تبلیغ در گوگل ادوردز سریع تر از سئو است

برای کسب و کارها و سایت های جدید ، به دست آوردن نتایج دلخواه از طریق سئو به ماه ها زمان نیاز دارد. بیشتر افراد فکر می کنند که گوگل عمدا سایت های جدید را از نتایج خود حذف کرده است. یکی از مهم ترین دلایل تبلیغ در گوگل ادز به شمار می‌رود که توسط آن سریعا به نتیجه خواهید رسید.

مشکل اینجاست که در چنین شرایطی رقابت بالایی بر سر نتایج جستجو وجود دارد و برای اینکه سایت بتواند خود را تایید کند به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. در مقابل، گوگل ادوردز برای کسب و کارهای نو عالی خواهد بود زیرا لازم نیست برای مشاهده نتایج، مدت زمان زیادی منتظر بمانند.

در حالیکه بر روی سئوی سایت خود کار می کنید، بهتر است روی تبلیغات گوگل ادوردز نیز سرمایه گذاری کنید و بلافاصله کلیک های مورد نیاز خود را کسب کنید.

از آنجایی که این سیستم نتایج سریعی در پی دارد می تواند یک روش خوب برای بررسی کلیدواژه ها و اثر آن باشد. شما می توانید کار خود را با هزینه اندک آغاز کنید. گوگل اغلب کوپن های تخفیفی برای تبلیغ کنندگان جدید ارائه می کند.

5- گوگل ادوردز معمولا راحت تر از سئو است

لری پیج (از بنیان گذاران گوگل) قبلا بیان کرده بود که فرایند سئو دشوارتر از تبلیغات کلیکی در گوگل (PPC) است. این بحث او، مخالفت های زیادی به همراه داشت اما به احتمال زیاد چنین موضوعی صحیح است. برای بررسی این موضوع سایت هایی که بر روی سئو و PPC کار می کنند را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که کمپین PPC به تلاش کمتری نیاز دارد.

نه تنها به روز نگه داشتن سایت در فرایند سئو کار دشواری است، بلکه افزایش ترافیک طبیعی به انتشار محتوای منظم، بهینه سازی سایت و لینک بیلدینگ نیاز دارد. فرآیند PPC کارساز و موثر می تواند سرگرم کننده، خلاق و جذاب باشد. راحت تر بودن این پلتفرم نسبت به سئو یکی از دلایل تبلیغ در گوگل به شمار می‌رود.

یادگیری گوگل ادوردز راحت تر است زیرا اطلاعات ضد و نقیض کمتری در مورد آن وجود دارد. در هر حال اگر اطلاعات کافی در مورد صنعت خود نداشته باشید، به عنوان یک بازاریاب کار دشواری در مورد به دست آوردن منابع مناسب خواهید داشت. مقایسه سئو و تبلیغات گوگل را در صفحه اول جی ادز ببینید.

6- گوگل ادوردز کنترل نتایج جستجو را به دست گرفته است

ادوردز جزو مجموعه گوگل محسوب می شود. با گذشت زمان نتایج جستجوی بیشتری به تبلیغات اختصاص داده می شود. این موضوع برای سئو و کاربران می تواند نا امید کننده باشد، اما اگر در تبلیغات گوگل شرکت داشته باشید این موضوع برای شما زیاد هم بد نخواهد بود.

شما می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید و پیامتان را در قسمت های بالایی نتایج جستجو که معمولا کلیک بیشتری دریافت می کنند به نمایش بگذارید. برای کوئری هایی که نیت تجاری بالایی دارند، تبلیغات اسپانسری در صفحه اول از سه کلیک دو کلیک را به خود اختصاص می دهند.

7- فرمت نمایش تبلیغ در گوگل ادوردز بسیار تعاملی تر از نتایج طبیعی است

گوگل فرمت های جدید زیادی را در چند سال اخیر ایجاد کرده است. در این میان می توان به تبلیغات نشان دهنده لیست محصولات و تبلیغات ویدئویی در یوتیوب، همچنین امکان افزودن شماره تماس به تبلیغ گوگل یا افزودن لینک های مرتبط سایت (sitelink) و توضیحات و راهنمایی بیشتر درباره ویژگی های تجاری (callout) و … اشاره کرد.

گوگل تلاش می کند این کار را به درستی انجام دهد زیرا تبلیغات تعاملی تر و زیباتر کلیک های بیشتری دریافت می کند و این موضوع به معنای کسب درآمد بیشتر برای گوگل است.

وجود کلیک بیشتر به نفع تبلیغ کنندگان نیز می باشد. بنابراین شما هم می توانید از این فرمت ها و افزودنی های جدید تبلیغاتی استفاده کنید. لیست طبیعی در مقایسه با این قابلیت های جذاب، خسته کننده به نظر می رسد.

دلایل تبلیغ در گوگل ادز

8- ترافیک حاصل از تبلیغات گوگل ادوردز بیشتر از ترافیک طبیعی به مشتری تبدیل می شود

همه ما می دانیم که داشتن ترافیک طبیعی بسیار عالی است، اما این تنها کاری نیست که می توانید برای سایت خود انجام دهید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترافیک حاصل از جستجوی پولی می تواند بیشتر از ترافیک طبیعی به مشتری تبدیل شود و نرخ تبدیل برای تبلیغات گوگل دو برابر بیشتر است.

همانطور که می دانید نرخ تبدیل در هر صنعتی متفاوت است. شاید این اعداد و ارقام برای کسب و کار شما صحیح نباشد، اما تا وقتی که امتحان نکرده اید نمی توانید مطمئن باشید. نرخ تبدیل بالا در تبلیغات گوگل بدین خاطر است که این ترافیک هدفمندتر است.

9- تبلیغ در گوگل ادوردز مکمل سایر کانال های بازاریابی است

تبلیغ در گوگل ادوردز می تواند سایر تلاش های بازاریابی شما را تکمیل کند. بازاریابی مجدد یک روش قدرتمند برای استفاده از گوگل ادوردز است که به شما اجازه می دهد افرادی را هدف قرار دهید که به کسب و کارتان علاقه دارند.

به کمک بازاریابی مجدد در گوگل ادوردز، شما می توانید بازدید کنندگانی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند را پیگیری کنید. این افراد ممکن است شما را از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ؛ کلیک بر روی صفحه محصول در ایمیل یا غیره پیدا کرده باشند. تبلیغ نمایشی شما می تواند آن ها را در اینترنت دنبال کند. بنابراین می توانید برای همیشه در خاطر افراد بمانید.

شما می توانید حتی محصولاتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید که آنها به دنبالش هستند. این روش بازگشت سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر کانال های بازاریابی ایجاد می کند.

10- رقبای شما در حال استفاده کردن از گوگل ادوردز هستند

یکی دیگر از مهم ترین دلایل تبلیغ در گوگل ادز این است که از رقبایتان عقب نیفتید. در نهایت باید بدانید که بیشتر رقبای شما در حال استفاده کردن از گوگل ادوردز هستند. بحثی قدیمی در این مورد وجود دارد که می گوید: زمانی که همه افراد کاری را انجام می دهند پس چرا شما این کار را نکنید؟

زمانی که صحبت از بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به میان می آید، چنین دیدگاهی می تواند متقاعد کننده باشد. Covario اخیرا گزارش کرده است که هزینه های صرف شده برای جستجوی پولی در سال گذشته حدود 33 درصد افزایش یافته است و سال به سال بر این درصد افزوده می شود.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط NetElixer, که داده های 38 خرده فروش و 120 میلیون تاثیر تبلیغات جستجو را بررسی کرده است، درآمد حاصل از جستجوی پولی در جمعه سیاه، هر سال 31 درصد بیشتر می شود. در این میان تبلیغ کنندگان 21 درصد بیشتر از سال گذشته بر روی چنین تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده اند.

ابتدا جستجویی را در مورد کلیدواژه های خود داشته باشید. بعد از جستجو متوجه خواهید شد که رقبای شما در نتایج اسپانسری گوگل و در بالای نتایج جستجو حضور دارند. پس همین امروز دست به کار شوید! فراموش نکنید که نظرات خود درباره دلایل تبلیغ در گوگل ادز را در انتهای صفحه به اشتراک بگذارید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.