پژوهش کلمات کلیدی با اکانت الکسا

5 روش برای محک زدن استراتژی کلمات کلیدی ارگانیک و پولی رقبا در اکانت الکسا

قرار گرفتن در معرض مشتریان بالقوه برای نشان دادن پتانسیل‌های کامل شرکت یکی از چالش های قدیمی برای بازاریابان است. از تبلیغات بر روی قوطی‌های کبریت و کاتالوگ‌های جلوی مغازه‌ها گرفته تا اسپانسرینگ برنامه‌های تلویزیونی و ارسال کارت پستال و بسته‌های پستی تبلیغاتی به درب منازل و … همه و همه راهکارهایی هستند که در جهت بیشتر دیده شدن توسط مشتریان بالقوه تلاش می‌کنند.

امروزه بیشتر ما توجهی به تبلیغات روی قوطی‌های کبریت نداریم و یا اصلا تمرکزی بر روی بسته‌ها و کاتالوگ‌هایی که هر روز به صندوق پستی‌مان اضافه می‌شوند نداریم. اما همه ما نتایج برتر گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) که به صورت ارگانیک یا تبلیغات کلیکی ظاهر می‌شوند را می‌بینیم و روی آنها کلیک می‌کنیم.

جستجو کنندگانی که از گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، قیمت ها و آموزش های مرتبط با محصولات یا خدمات استفاده می کنند، مشتریان بالقوه کسب و کارهای امروزی هستند. همانطور که گفتیم دیده شدن در موتورهای جستجو را می توان به صورت ارگانیک (از طریق بازاریابی محتوا یا سئو) یا از طریق تبلیغات کلیکی PPC به دست آورد.

برای دیده شدن در موتورهای جستجو توسط مشتریان بالقوه، کلیدواژه ‌های خاصی در رابطه با موضوعاتی که قصد دیده شدن در صفحات جستجوی مرتبط با آنها را داریم، مورد هدف قرار می‌دهیم و این کلمات کلیدی به عنوان بنیان کار ما عمل می کند.

در این مقاله قصد داریم 5 روشی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم که می توانید از ماتریس کلمات کلیدی رقبا در اکانت الکسا  برای انجام کارهای زیر استفاده کنید:

  • بررسی کلمات کلیدی رقبا تا 10 سایت به صورت همزمان
  • کشف فرصت های با ارزش در مورد کلمات کلیدی پولی و ارگانیک
  • پیدا کردن خلاهای موجود در کلمات کلیدی که می توان از طریق محتوا، سئو و تبلیغات گوگل هدف قرار داد.

با کمک ماتریس کلمات کلیدی رقبا در اکانت الکسا ، کلمات کلیدی پولی و ارگانیک را مشاهده کنید

برای اینکه بتوانید تصویر واضحی از موقعیت موجود داشته باشید و بتوانید به سرعت طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل ها را بر روی کلمات کلیدی صنعت خود انجام دهید، الکسا این امکان را می‌دهد تا بتوانید تا 10 سایت را در ماتریس کلمات کلیدی رقبا مورد بررسی قرار دهید. این ابزار در پلن پیشرفته الکسا موجود است. این گزینه به شما نشان می دهد 10 سایتی که مورد بررسی قرار داده اید، چگونه به صورت ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود رتبه بندی شده اند و چگونه رقبا این کلیدواژه ها را از طریق کمپین های تبلیغات کلیکی (PPC) هدف قرار می دهند.

امتیاز ارگانیک تبلیغات

برای اینکه بتوانید بینش سریعی به دست آورید از گزینه‌های از پیش پیکربندی شده Use Cases اکانت الکسا استفاده کنید:

برای اینکه بتوانید تجزیه و تحلیل دقیق‌تری را به سادگی انجام دهید، می‌توانید از گزینه‌های Use Cases اکانت الکسا بهره مند شوید. این گزینه‌ها به شما اجازه می دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن ترکیبی از فیلترها را بر روی لیست بزرگی از کلمات کلیدی اعمال کنید تا بتوانید آن را محدودتر نمایید.

هر Use Case مجموعه‌ای هدفمندتر و کوچک‌تری از کلمات کلیدی را فراهم می کند که هر کدام از آن ها بینش منحصر به فردی را در مورد استراتژی های رقبا ایجاد می نماید. سایر تجزیه و تحلیل ها را می توان به سادگی بعد از آشنا شدن با نحوه کار، به کمک فیلترها اجرا کرد. در ادامه 5 فرمول که می توان به کمک آن تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی بر روی سایت رقبا انجام داد را مشاهده می کنید.

use cases

5 Use Case برای کشف کلمات کلیدی با فرصت های برتر

در ادامه 5 فرصتی که از طریق گزینه Use Cases یا ترکیب ساده فیلترها در ماتریس کلمات کلیدی رقبا وجود دارد را با هم مرور می کنیم.

اول از هر کاری باید تا 10 سایت (که یکی از آن ها سایت خودتان است) را در ابزار ماتریس کلمات کلیدی رقبا وارد کنید. اگر به ایده ای در مورد سایت هایی که باید وارد کنید نیاز داشتید، می توانید از ابزار Audience Overlap (که برای نمایش سایت‌های مرتبط و سایت‌های رقبا کاربرد دارد) نیز استفاده کنید. سپس می توانید به کمک رویکردهایی که در ادامه توضیح داده شده است فرصت های جدید کلمات کلیدی را به دست آورید. برای آشنایی با محیط اکانت الکسا این مقاله را بخوانید.

1- پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند برای جذب خریداران صنعت خود

کلمات کلیدی خریداران، همان عبارت هایی است که نشان می‌دهد جستجو کننده به مرحله خرید نزدیک شده است. ترکیب کلمات کلیدی با نیت بالای خرید با داده های رقابت پولی و محبوبیت الکسا، به شما کمک می کند کلمات کلیدی را مشاهده کنید که می توانند خریداران خوبی را جذب سایت نمایند، ترافیک بالایی دارند و رقبایتان علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری روی آنها دارند. [ویدیوهای آموزش الکسا را ببینید]

buyer use case

برای اینکه بتوانید از این تنظیمات استفاده کنید بر روی دکمه Use Cases کلیک نمایید. سپس به قسمت Find Valuable Buyer Keywords بروید و سپس بر روی Apply Use Case کلیک نمایید. جدول کلمات کلیدی نمایش داده می‌شود آن را می‌توان به فهرست محدودتری از کلمات کلیدی خریداران تبدیل کرد. اگر به طور ارگانیک برای این عبارات رتبه ای ندارید، می توانید به کمک تبلیغات PPC آنها را تست کنید، تا بتوانید نرخ تبدیل‌شان را اندازه گیری نمایید. اگر نرخ تبدیل این کلمات کلیدی بالاست، می‌توانید تلاش های طولانی مدت سئو یا بازاریابی محتوا را برای به دست آوردن رتبه در این واژه ها در نظر بگیرید.

2- خلاهای موجود در کلمات کلیدی پولی و ارگانیک شرکت خود را شناسایی کنید

در مرحله بعدی می‌توانید خلا موجود در کلمات کلیدی سایت خود را در برابر سایت رقبا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. برای انجام اینکار به بخش فیلترها بروید (می توانید آیکون فیلتر را در کنار Use Case مشاهده کنید.) زمانی که در ناحیه فیلتر قرار گرفتید، به قسمت Keyword Gaps (Organic) یا Keyword Gaps (Paid) بروید و سایت خود را انتخاب نمایید. در انتهای فیلتر بر روی دکمه Apply Filter کلیک نمایید. بعد از اینکه چنین کاری را انجام دادید، می توانید تمامی کلیدواژه هایی که حضور پولی یا ارگانیک برای سایت شما ندارند را مشاهده کنید.

شما می توانید به دنبال موضوع خاصی باشید که پوشش کمتری در آن دارید. ممکن است تیم محتوایی شما ناحیه خاصی را پوشش نداده باشد؟ واژه هایی وجود دارد که بیشتر سایت ها هدف قرار داده اند و شما اینکار را انجام نداده اید؟ کلیدواژه هایی با محبوبیت بالا وجود دارد که برای کسب و کار شما ضروری است و شما از منظر پولی یا ارگانیک بر روی آن تمرکز نکرده اید؟ از این تجزیه و تحلیل ها برای یافتن نقاط ضعف استراتژی های پولی و ارگانیک خود استفاده کنید.

پژوهش کلمات کلیدی با الکسا

3- کلمات کلیدی با همپوشانی ارگانیک و پولی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید

علاوه بر خلاها و کلمات کلیدی خریداران، ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد کلیدواژه هایی وجود داشته باشد که می‌توانند از دو روش پولی و ارگانیک ترافیکی را برای سایت‌ها تولید نمایند. اینها کلیدواژه هایی بسیار مهم هستند که می‌توان با آنها ترافیک ارگانیک خوبی دریافت کرد.

برخی از آن‌ها نیز در صورت پرداخت پول و تبلیغات در گوگل برایتان بسیار سودمند خواهند بود. برای مشاهده چنین مواردی، بر روی دکمه Use Cases کلیک کنید و گزینه See the Overlap of Organic and Paid Keywords را پیدا نمایید. بعد از فعالسازی این گزینه، این کلیدواژه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا ببینید در چه مواردی ضعیف هستید.

آیا نواحی وجود دارد که با بهینه سازی صفحات سایت یا ایجاد محتوای ارگانیک بیشتر بتوان حضور ارگانیک را در جستجوهای مرتبط تقویت کرد؟ نواحی وجود دارد که بتوان از منظر تبلیغات پولی بر روی آن سرمایه گذاری نمود؟ نواحی وجود دارد که رقبای شما بر روی آن زیاد تمرکز نکرده اند، اما فرصت های زیادی در آن وجود دارد؟ اگر چنین است باید بر روی این نواحی بیشتر از قبل سرمایه گذاری کنید.

اکانت الکسا

4- کلمات کلیدی طولانی را برای صنعت خود پیدا کنید

برخی از اوقات فرصت های بکر و نایابی در حوزه کلمات کلیدی طولانی یا بلند وجود دارد. همانطور که می دانید این کلمات، کلیدواژه هایی با رقابت اندک یا بسیار خاص هستند که جستجوهای کمتری را به خود اختصاص می دهند.

نشان دادن چنین واژه هایی در جستجو می تواند به شما کمک کند مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید و به شما اجازه می‌دهد بخش خاصی از مشتریان را هدف قرار دهید. (زیرا کلمات کلیدی طولانی ممکن است بر روی انواع خاصی از مشتریان تمرکز کند). با استفاده از Long Tail Organic Keywords Use Case، قادر خواهید بود به سرعت این کلیدواژه ها را که محبوبیت نسبتا کمتری دارند، اما می‌توانند ایده های نابی در تولید محتوا و تولید لید ایجاد نمایند را پیدا کنید.

یافتن کلمات کلیدی دم دراز

5- کلیدواژه های پولی برتر برای صنعت خود را شناسایی کنید

در ماتریس کلمات کلیدی، اگر Paid Impression Scores نارنجی را برای برخی از کلمات کلیدی مشاهده کردید، بدین معنی است که سایت های موجود در فهرست از این کلمه کلیدی برای تبلیغات PPC و قرار گرفتن در معرض جستجو کنندگان استفاده می‌کنند. در این شرایط، می توانید کلمات کلیدی برتر را به کمک See the Top Paid Keywords Use Case به دست آورید. به کمک این گزینه، آن گروه از کلمات کلیدی که شرکت‌ها برای آن پول پرداخت می‌کنند و حداقل نمره محبوبیت و نمره رقابت پولی 10 را دارند، را می‌توانید مشاهده کنید. این فهرست برای تعیین استراتژی PPC یا محتوایی بسیار مفید است و بینشی در مورد کلیدواژه هایی که رقبا فکر می کنند ارزشمند هستند ارائه می‌کند.

کلمات کلیدی سایت خود را برای یافتن فرصت های خوب محک بزنید

این رویکردها را در استفاده از Use Case و فیلترها در ماتریس کلمات کلیدی رقبا مورد بررسی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هر بینشی را با ذخیره کردن کلمات کلیدی در فضای کاری، یادداشت برداری یا دانلود کلمات کلیدی و نشانه گذاری فرصت های موجود مستند می‌سازید. بینشی که شما با نگاه کردن به حضور پولی و ارگانیک رقبا در کلیدواژه های صنعت خود به دست می آورید کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. به دنبال چه فرصت هایی در حوزه کلمات کلیدی می گردید؟

آماده استفاده از استراتژی کلمات کلیدی و تقویت آن هستید؟

برای دستیابی به تمامی ابزارهای سئو و هوش رقابتی الکسا که برای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد استراتژی رقبا و کشف فرصت های جدید برای رشد ترافیک، باید اشتراک الکسا پرو (Alexa PRO) داشته باشید. با خرید اکانت الکسا می‌توانید کلمات کلیدی خریداران با نیت بالا را پیدا کنید، خلاء موجود در استراتژی کلمات کلیدی را شناسایی کنید و گرایش های برتر صنعت خود را کشف کنید.

منبع: وبلاگ الکسا

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مرسی از مطالب مفیدتون

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.