دوره آموزش تبلیغات در گوگل

#23 آموزش گوگل ادز – راهنمای نوشتن تبلیغات متنی

 

بهترین روش های نوشتن تبلیغات متنی

قبل از اینکه پیکربندی گروه تبلیغی شما را آغاز کنیم، من میخواهم یک دقیقه ای در مورد بهترین راه نوشتن تبلیغات متنی صحبت کنم. تبلیغات متنی محبوبترین قالب برای تبلیغات گوگل می‌باشند و شما نیز احتمالا به این طریق کار خود را آغاز می‌کنید.

شما تبلیغات متنی را چندین بار در طول این دوره دیده‌اید، اما بیایید به سرعت بررسی کنیم که چه چیزهایی درون یک تبلیغ متنی جای دارد. هر تبلیغ متنی، یک تیتر دارد. این فرصتی برای شما ایجاد می‌کند تا توجه مخاطب خود را جلب کنید. سپس یک آدرس اینترنتی می‌باشد که گوگل آن را آدرس نمایش می‌نامد.

این لینکی است که مردم بطور مستقیم در زیر تیتر خواهند دید. از اینجا ما دو خط توصیفی داریم که شما در آن به مشتریان خواهید گفت که چه چیزی در سایت شما خواهند یافت. این عالی است. همانطور که می‌دانید تبلیغات متنی گوگل از مهم ترین گزینه های تبلیغات اینترنتی به شمار می‌روند و در این مقاله نحوه نوشتن این متون را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: روش ثبت آگهی در گوگل ادز

ولی چطور چنین تبلیغی را به گونه‌ای تاثیرگذار بسازیم؟ برای این کار من شش نکته به شما خواهم گفت. ابتدا مشخص کردن آنچه شما را منحصر بفرد می‌کند. چه چیزی شما را از رقیبان خود متمایز می‌کند؟ چه چیز منحصر بفردی در فروش باعث جذب مشتریان شما خواهد شد؟ اسال رایگان است و یا دوستدار محیط زیست هستید؟ آیا ثبت اختراعی دارید؟ اجازه دهید مخاطبان شما دلیل رقابتی بودن شما را بدانند.

پژوهش شخصی که پیش از این انجام دادیم را به یاد بیاورید. مهمترین عامل انگیزشی برای اشخاص که از محصولات شما استفاده میکنند، چیست؟ قدم بعدی استفاده از دکمه فراخوانی می‌باشد.

از توصیفات برای گفتن آنچه پس از کلیک بدست خواهند آورد، استفاده نمایید در تبلیغ هتل لندون ما می‌گوییم: رزرو کنید. اما شاید شما بگویید امروز زنگ بزنید همین حالا سفارش دهید، مشاهده کنید و ثبت‌نام کنید. یک جمله دریافت کنید و دیگر موارد به مردم اجازه دهید که قدم بعدی را بدانند و مطمئن شوید که صفحه فرود شما به آنها اجازه خواهد داد که آنچه را که به آنها گفته‌اید، بدست آورند.

سوم، از شرایط فروش استفاده کنید. اگر قیمت، تخفیف یا موارد خاص دارید از آن اطلاعات در بخش قابل کلیک تبلیغ استفاده کنید. به مشتریان خود اطلاعات دهید که چطور تصمیم بگیرند. باید به آنها بگوید که شما مدت زمان محدودی برای تخفیف در نظر گرفته‌اید یا اینکه فقط امروز بیست و پنج درصد تخفیف دارید. همچنین می‌توانید به از قبل واجد شرایط شدن ترافیک خود با اضافه کردن اطلاعات مربوط به قیمت کمک کنید.

اگر قیمت سرویس در هتل لندون از شبی سیصد دلار شروع می شود؛ بنابراین من آن را در یکی از تبلیغات متنی خودم استفاده می‌کنم. به این خاطر که با این کار مردمی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند کلیک نخواهند کرد. قدم بعدی تطبیق تبلیغ و کلمه کلیدی شما می‌باشد. بزرگترین انگیزه برای نزدیک نگه داشتن مضامین گروه‌های تبلیغی این است که بتوانید کلمات کلیدی را که هدف می‌گیرید وارد متن تبلیغ کنید.

اگر به دنبال رزرو هتل سانفرانسیسکو هستم من باید مطمئن شوم که عبارت رزرو هتل در متن تبلیغ متنی من وجود داشته باشد. چرا؟ خب اول اینکه شما بایست ارتباط بین کلمه کلیدی و تبلیغ را ثابت کنید. چیزی است که مردم آن را جستجو می‌کنند و بنابراین مرتبط خواهد بود و دوم اینکه گوگل آن را پررنگ خواهد کرد که درون متن توصیفی به نمایش در خواهد آمد و این باعث جلب نظر بیشتر خواهد شد.

در قدم بعدی باید تبلیغ و صفحه فرود خود را با یکدیگر تطبیق دهید. هر چه برای کاربران شما دسترسی به آنچه می‌خواهند، ساده‌تر باشد. نتایج شما بهتر خواهد بود. فقط به صفحه اصلی خود افراد را منتقل نکنید. مطمئن شوید که به صفحه‌ای وارد می‌شوند که به آنچه تبلیغ بیان می‌کند مرتبط باشد. مردم اگر آنچه را انتظار دارند، پیدا نکنند وبسایت شما را ترک می‌کنند و این برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

در نهایت تجربه سه تا چهار تبلیغ متنی برای هر گروه تبلیغی ایجاد کنید و پیام‌های مختلفی برای هر یک قرار دهید تا ببینید کدام یکی بهترین عملکرد را خواهد داشت. ادوردز به صورت خودکار و تصادفی از آنها استفاده خواهد نمود و آنها اغلب تبلیغات با بهترین عملکرد را برجسته خواهند نمود و بنابراین، مطمئن شوید که تبلیغات متنی شما در یک قالب مشترک با کلمات کلیدی قرار گرفته. به این ترتیب بتوانید بیشترین بهره را از چیزی که صحبت کرده‌ایم بدست آورید.

در این مرحله من توصیه می‌کنم که با نوشتن چندین ایده از تبلیغات خود در گروه تبلیغی خود شروع کنید. سه تا پنج تبلیغ که از قالب گروه تبلیغی شما بهره می‌برند را بنویسید.

حالا، گوگل محدودیت تعداد کاراکتر دارد؛ که بایست به آن توجه کنید. اینجا چیزهایی است که بایست با آنها کار کنید. تیتر شما بایست کمتر از بیست و پنج کاراکتر باشد. می‌توانید یک آدرس برای نمایش انتخاب کنید که مشابه آدرس اصلی شما نمی‌باشد و این ویژگی زمانی که آدرس طولانی دارید و یا ساختار سایت شما به کجایی مکان کاربر کمک نخواهد کرد، بسیار کمک کننده خواهد بود.

من دوست دارم، فراخوانی یا متن حمایتی اضافی را وارد آدرس نمایشی کنید و گوگل سی و پنج کاراکتر به این خاطر به شما خواهد داد. همچنین شما برای هر کدام از خطوط توصفی یک و دو سی و پنج کاراکتر دریافت خواهید نمود. مشاهده کنید، اندکی درنگ نمایید و اولین تبلیغ متنی خود را ایجاد کنید.

آپدیت: قالب تبلیغات متنی گوگل تغییر کرده است. مقاله ویژگی‌های تبلیغات متنی گسترش یافته را بخوانید.

تبلیغات متنی گوگل چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات متنی گوگل افزایش ترافیک وب سایت است. شما می توانید در پنل گوگل ادز کلمات کلیدی مورد نظرتان را انتخاب نموده و بعد از ارائه پیشنهاد به ازای هر کلیک، سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید.

خیلی ساده است. به عنوان مثال، شما می خواهید با کلمه “اقامت ترکیه” صفحه خود را بالاتر از نتایج ارگانیک قرار دهید. برای انجام این کار لازم است که کلمه مورد نظر را به کمپین تبلیغات متنی خود اضافه کرده و با ارائه پیشنهاد مناسب (مثلا 3 سنت به ازای هر کلیک) مشتریان احتمالی را جذب کنید.

تبلیغات متنی گوگل علاوه بر آن که باعث جذب ترافیک و درآمد بیشتر می شود، آگاهی از برند شما را نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر کاربری دو صفحه مختلف از سایت شما را با فاصله چند روزه ببیند، برند شما را به خاطر می‌سپارد. به این ترتیب شانس خواهید داشت که ورودی مستقیم بیشتری دریافت کنید. گفته می شود که تعداد ورودی های مستقیم تاثیر کوچکی روی سئو سایت دارد.

مزایای تبلیغات متنی گوگل گسترده است و به عقیده من می توان در یک صفحه کامل درباره آن صحبت کرد. به عنوان مثال، این نوع بازاریابی کاملا هدفمند است؛ چون شما به ازای دیده شدن پول نمی دهید، بلکه بعد از کلیک کاربر و وارد شدن آن به صفحه سایت هزینه را پرداخت می کنید. این مزیت بسیار عالی است.

تبلیغات متنی در کجا نمایش داده می شود؟

کمپین های تبلیغات متنی گوگل ادز در صفحه اول جستجو نمایش داده می شوند. به مثال قبل اشاره می‌کنیم.

در صورتی که شما کلمه “اقامت ترکیه” را در مرورگر خود سرچ کنید، اگر سایتی تبلیغات فعالی داشته باشد، متن آن صفحه بالاتر از نتایج ارگانیک به شما نمایش داده می شود. مانند تصویر زیر:

 

مثال تبلیغات متنی گوگل - اقامت ترکیه البته باید بدانید که همیشه وب سایت شما در صدر نتایج پولی قرار نمی گیرد. در همین مثال، تنها سایتی که روی این کلمه تبلیغاتی متنی ایجاد کرده، بالاترین رتبه را در اختیار گرفته است. اما همیشه اینطور نیست.

کلماتی که رقابت بسیار سنگینی دارند، سایت های زیادی روی آنها فعالیت می کنند و رتبه بندی آنها به این آسانی انجام نمی شود. به عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی با کلمه “طراحی سایت” یا “سئو سایت” هیچگاه بدون رقیب نیست. گوگل بیش از 4 یا 5 نتیجه تبلیغاتی را در صفحه جستجو نمایش نمی دهد.

بنابراین باید بهینه سازی های لازم را روی کمپین خود انجام داده تا بتوانید به خوبی با سایت های دیگر رقابت کنید. توصیه می‌کنم برای اطلاعات کامل مقاله همه چیز درباره تبلیغات گوگل را بخوانید.

حرف آخر

در دوره آموزش تصویری گوگل ادوردز که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است. در این دوره شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا می‌شوید، سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد می‌گیرید. پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن می‌رسد که با گزارش‌گیری در ادوردز و رصد فعالیت ادوردز با کمک گوگل آنالیتیکز را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام ممنون از محتوای عالی تون
یه قسمت هایی از ویدیو زیر نویس نداره لطفا پیگیری کنید

سلام ممنون از اطلاع رسانی شما
حتما زیرنویس ها را مجددا بارگذاری می‌کنیم.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.