افزایش رتبه الکسا در سال 2021

افزایش رتبه الکسا با روش ها و ترفندهای جدید {آپدیت 2021}

افزایش رتبه الکسا یکی از مهم ترین استراتژی های بهبود وب سایت به شمار می‌رود.

این رتبه در بین بسیاری از متخصصین مانند، متخصصین سئو، تولید کنندگان محتوا، دیجیتال مارکترها و بسیاری متخصصین دیگر جایگاه بالایی دارد.

به طور کلی در هر زمینه ای که فعالیت می‌کنید، افرادی هستند که مهم ترین معیار خود را به رتبه ثبت شده سایت شما در الکسا درنظر می‌گیرند. از این رو، بهبود رتبه الکسا یکی از مهم ترین فعالیت های شما محسوب می‌شود.

بیشتر افراد معتقدند که اعتبار وب سایت با نمره الکسا تعریف می‌شود.

در ادامه مهم ترین راهکارها و ترفندها برای کاهش رتبه الکسا در سال 2021 را به شما معرفی می‌کنیم.

رتبه ALEXA خود را در سال 2021 به سرعت افزایش دهید!

در این مقاله بهترین ترفندهای افزایش رتبه الکسا در سال 2021 را به شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم. اما قبل از هر چیزی بهتر است توضیحاتی درباره سایت الکسا (ابزار تحلیل وب شرکت آمازون) ارائه کنیم.

الکسا و رتبه الکسا چیست؟

الکسا با آدرس Alexa.com وب‌سایتی است که داده های مرتبط با سایت‌ها را نگهداری می‌کند و بیشتر به خاطر اطلاعات مرتبط با رتبه بندی که به آن رتبه الکسا می گویند مشهور است. رتبه جهانی الکسای سایت شما نشان می‌دهد که سایت‌تان چقدر در جهان محبوب است؛ و رتبه محلی الکسا رتبه و محبوبیت سایت شما در کشوری که بیشتر بازدیدکنندگان سایت‌تان مربوط به آن می‌شود، را نشان می‌دهد.

رتبه الکسا چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

این یک معیار است که خلاصه ای سریع از عملکرد شما را نسبت به سایت های دیگر نمایش می‌دهد.

آیا رتبه الکسا مهم است؟

رتبه الکسا از آن جهت برای بازاریابان مهم است که پتانسیل‌های تبلیغاتی سایت رتبه‌بندی شده را نشان می دهد. هر چقدر رتبه Alexa پایین‌تر باشد، نشان می‌دهد که ترافیک بیشتری وارد سایت شده است و این پتانسیل بیشتر دیده شدن تبلیغات در این سایت را نشان می‌دهد. دامنه هایی که رتبه الکسای پایینی دارند به عنوان دامنه های با ارزش شناخته می‌شوند.

آیا رتبه الکسا اهمیت دارد؟ روش های افزایش رتبه الکسا

افزایش رتبه الکسا می‌تواند درآمد صاحبان سایت از طریق شبکه‌های تبلیغات کلیکی (CPC) تبلیغات بنری و جذب رپورتاژ را افزایش دهد. همانطور که می‌بینید پایین آوردن رتبه الکسای سایت می‌تواند مزایای زیادی برای کسب و کارتان داشته باشد.

نحوه محاسبه رتبه الکسا چگونه است؟

نحوه محاسبه رتبه الکسا به این گونه است که هر روز میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید صفحات وب سایت ها در 3 ماه گذشته بررسی می‌شود.

وب سایتی که بالاترین ترکیب از بازدیدکنندگان و بازدید صفحات را به خود اختصاص دهد، رتبه 1 الکسا را دریافت می‌کند. سایتی که کمترین میزان از این معیارها را داشته باشد، رتبه آن در حدود 30 میلیون است.

نحوه محاسبه رتبه الکسا چگونه است؟

همچنین در صورتی که متریک های الکسا هیچ بازدیدکننده ای را تشخیص دهند، آن سایت هیچ نمره ای دریافت نمی‌کند.

بنابراین هرچه ترافیک بیشتری به وب سایت خود هدایت کنید و صفحات جذابی ایجاد کنند تا بازدیدکنندگان آنها را بخوانند، بیشترین شانس برای بهبود رتبه الکسا را خواهید داشت.

البته که این کار ممکن است زمان زیادی را شامل شود، اما شک نکنید که زحمات شما برای تولید محتوای با کیفیت و ارائه آنها به کاربران بی پاسخ نخواهد ماند.

چه فاکتورهایی بر روی افزایش رتبه الکسا تاثیر می‌گذارد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبلاگ الکسا، این شرکت هر روز میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحات هر سایت را در طول سه ماه گذشته تخمین می‌زند. سایتی که بالاترین ترکیب بازدید کننده و بازدید از صفحات را داشته باشد، رتبه اول را به دست می آورد. معیارها و فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که در الگوریتم رتبه بندی الکسا نقش دارند. این فاکتورها عبارتند از:

  • ترافیک ناشی از افرادی که از تولبار الکسا استفاده می‌کنند.
  • تعداد بازدید از صفحات
  • بانس ریت (Bounce Rate) و نرخ کلیک (CTR)
  • کیفیت و تنوع بازدیدها
  • تعداد لینک های Inbound به سایت (که با عنوان بک لینک شناخته شده است)
  • بازنشر در رسانه های اجتماعی، لایک ها و تعداد کامنت ها
  • سرعت بارگذاری سایت

آیا رتبه الکسا بر روی سئو تاثیر دارد؟

ارتباط مستقیمی بین سئو و رتبه الکسا وجود ندارد. با اینحال، هر چقدر رتبه الکسا بهتر باشد (یعنی کمتر و نزدیک به 1) می‌تواند نشان‌دهنده بالا بودن میزان ترافیک ورودی سایت باشد. این موضوع به داشتن سئوی خوب نیز مربوط است. یعنی سایت‌هایی که رتبه الکسای آن‌ها پایین تر از 10k جهانی و کمتر از 500 ایران باشد، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان خوبی نیز از نتایج موتورهای جستجو به دست می‌آورد.

آیا بهبود رتبه الکسا روی سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو تاثیر می گذارد؟

در کل می‌توان گفت سایتی که سئوی خوبی دارد، می‌تواند در بلند مدت افزایش رتبه الکسا داشته باشد، اما نمی‌توان گفت سایتی که رتبه الکسای خوبی دارد، الزاما سئوی خوبی دارد. همچنین نمی‌توان به صراحت گفت که SEO سایتی که رتبه الکسای 300 ایران دارد، بهتر از سایتی هست که رتبه الکسای آن حدود 1000 است.

برای اینکه در میان 100.000 رتبه برتر الکسا قرار بگیرم به چه تعداد بازدید نیاز دارم؟

گوگل آنالیتیکس و الکسا، اعداد متفاوتی را گزارش می‌کنند. به عنوان مثال من دو سایت دارم که در میان 100.000 رتبه برتر قرار دارند که برای 30000 بازدیدکننده در ماه رتبه 97,340 و 50000 بازدیدکننده رتبه 96,215 را گزارش می‌کند. برای من دشوار است که باور کنم ترافیک واقعی بر روی این رتبه تاثیر گذاشته است. در ادامه اعداد و ارقامی را در مورد ترافیک ماهانه مشاهده می کنید:

  • 100000 رتبه برتر: 150-100 فردی که تولبار الکسا را نصب کرده اند.
  • 50000 رتبه برتر:300-250 بازدید کننده به ازای هر روز
  • 20000 رتبه برتر: 500-400 بازدید کننده ای که تولبار الکسا را نصب کرده اند
  • 10000 رتبه برتر: 800-700 بازدید کننده به ازای هر روز
  • 5000 رتبه برتر: حدود 1600-1400 بازدید کننده به ازای هر روز

برای رتبه الکسا مهمترین مساله نصب تولبار الکسا روی مرورگر است.

راه های کاهش رتبه الکسا کدامند؟

افراد در گذشته به کمک راه های زیر رتبه الکسای خود را کاهش می‌دادند:

  • نصب تولبار الکسا (بر روی هر دسکتاپ و لپ تاپ)
  • ارسال مکرر و منظم پست در وبلاگ. این گزینه از فاکتورهای مهم افزایش رتبه الکسا است و به نظر می رسد که در سال 2021 نیز مهم باشد. موتورهای جستجو نیز عاشق پست‌های وبلاگی هستند. این موضوع باعث می شود رتبه بالاتری در موتورهای جستجو نیز داشته باشید.
  • ایجاد محتوای منحصر به فرد به کمک تکنیک های سئو که کمک می‌کند رتبه خوبی در گوگل کسب کنید.
  • ثبت اطلاعات سایت خود در الکسا (این روش دیگر استفاده نمی‌شود)
  • ایجاد بازدید فیک توسط ربات‌ها و استفاده از بازتاب‌دهنده های ترافیک. (ریدایرکت ترافیک)

با اینکه چنین روش هایی می تواند به شما کمک کند رتبه الکسای خود را افزایش دهید، اما برای اینکه تاثیر آن ها را مشاهده کنید باید زمان صرف کنید. در ادامه روش های پایین آوردن رتبه الکسا در چند روز را با هم مرور می کنیم:

روش های واقعی و قانونی برای بهبود رتبه الکسا

  • محتوای جذاب و شگفت انگیز بنویسید و از یک آژانس سئو برای بهبود رتبه بندی در گوگل کمک بگیرید. اگر فکر می‌کنید می‌توانید سئو را خودتان انجام دهید از ترفندها و نکات موجود بهره مند شوید.
  • مهم تر از همه این است که محتوای خود را همه جا به اشتراک بگذارید و از صفحات منحصر به‌فرد بازدید بگیرید. انتشار مقالات سایت در شبکه های اجتماعی می‌تواند باعث افزایش ترافیک و رتبه الکسای سایت شما شود.
  • شما می توانید از تبلیغات گوگل ادز برای دریافت ترافیک هدفمند بیشتر استفاده کنید، ترافیک هدفمندی که از طریق تبلیغات گوگل به دست می‌آورید نه تنها به بهبود رتبه الکسای سایت شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به افزایش فروش کسب و کار آنلاین شما نیز کمک کند. هزینه تبلیغات بنری حدود یک سنت است و نسبت به تبلیغات دیگر به‌صرفه است و می‌تواند ترافیک زیاید به سایت شما ارجاع دهد.

ترفندها و نکات جدید برای افزایش رتبه الکسا در سال 2021

در ادامه برخی از نکاتی که می تواند در بهبود رتبه الکسا به شما کمک کند را با هم مرور می کنیم:

  • تولبار الکسا را بر روی مرورگرهای متعدد همچون کروم، سافاری و فایرفاکس نصب کنید.
  • VPN محبوب خود را دانلود کنید و به آن متصل شوید.
  • با هر یک از مرورگرها به PageReboot بر روی هر مرورگر بروید، سایت خود را وارد کنید و زمان رفرش را بر روی هر 60 ثانیه تنظیم کنید.
  • حالا آرام بنشینید و 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید.

برای اینکه بتوانید در سال 2021 رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهید، اینکار را در زمان های مختلفی از روز انجام دهید و هر 10 دقیقه یکبار آی پی خود را عوض کنید. البته مراقب باشید در انجام اینکار زیاده روی نکنید. سه الی چهار بار در هفته کافی است. اگر ادسنس را اجرا می کنید نیز باید مراقب باشید، زیرا ممکن است به خاطر اینکار مسدود شوید. همچنین می توانید زیردامنه ای ایجاد کنید و ترافیک بیشتری به سمت دامنه واقعی جذب نمایید.

محتوای جذاب و منحصر بفرد تولید کنید

همانطور که می‌دانید تولید محتوا یا ویرایش محتواهای قدیمی ارزش بالایی برای مخاطبین شما به همراه دارد. اگر غیر از این عمل کنید، احتمالا مخاطبان وفادار بسیاری نخواهید داشت.

زمانی که کاربران محتوای با ارزش و آموزنده پیدا می‌کنند، به احتمال زیاد با محتواهای آینده آن سایت نیز ارتباط برقرار می‌کنند و آنها را به دوستان خود معرفی می‌کنند. با ایجاد محتوای جذاب و منحصر بفرد شانس دریافت بک لینک را نیز خواهید داشت.

به عنوان مثال، برایان دین (موسس وب سایت Backlinko) تنها با انتشار یک راهنمای کامل ابزارهای سئو توانست از 1000 دامنه متفاوت بک لینک دریافت کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

مثالی از دریافت بک لینک از طریق تولید محتوای منحصر بفرد - راه های کاهش رتبه الکسا

علاوه بر آن، موتور جستجویی مانند گوگل به محتوای با ارزش پاداش می‌دهد، به این دلیل که پاسخ مناسبی به کاربر داده شده است. توصیه ما این است که ابتدا مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید و سپس با توجه به خصوصیت آنها محتوای جدید تولید نمائید.

بک لینک های مرتبط بیشتری دریافت کنید

حتما می‌دانید که هرچه بک لینک های بیشتری داشته باشید، رتبه بهتری خواهید گرفت. اما همیشه تعداد لینک ها مهم نیستند.

به عنوان مثال، اگر شما 100 لینک از وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود دریافت کرده باشید، شانس بیشتری برای کاهش رتبه الکسا نسبت به سایتی که 1000 لینک از وب سایت های غیر مرتبط دریافت کرده است دارید.

در واقع، لینک های معتبر به سایت شما اعتبار می‌بخشند.

فراموش نکنید که لینک های داخلی نیز می‌توانند به همین اندازه مهم باشند. اینها لینک هایی هستند که کاربر را از صفحات و پست های سایت به صفحات دیگر همان سایت منتقل می‌کنند. لینک های داخلی نیز به اندازه لینک های خارجی اهمیت دارند، به دلیل اینکه بازدیدکنندگان را به صفحات مختلف سایت هدایت می‌کنند و باعث می‌شوند آنها با محتوای مرتبط ارتباط برقرار کنند.

برای افزایش رتبه الکسا بک لینک های مرتبط بیشتری دریافت کنید

این یکی از راه های کاهش رتبه الکسا است که به محتوای ایجاد شده ارتباط دارد. لازم است مطمئن شوید محتوای تولید شده شما برای بازدیدکنندگان دارای ارزش باشد و با صفحات دیگر سایت نیز مرتبط باشد.

به طور کلی، لینک های داخلی و خارجی برای موتورهای جستجو مشخص می‌کنند محتوای شما درباره چیست و موتور جستجو نیز ارزش صفحات شما را برای بازدیدکنندگان تعیین می‌کند. با اینکه لینک در استراتژی بهبود رتبه الکسا بسیار مهم است، اما فراموش نکنید که در صفحات خود از لینک های مناسب استفاده کنید.

کیفیت را فدای کمیت نکنید.

بهترین عملکرد در بهینه سازی وب سایت را انجام دهید

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از استراتژی های مهم است که می‌تواند مقدار قابل توجهی از زمان شما را به خود اختصاص دهد. اما سئو فقط به معنای بهبود تبلیغات و بیشتر نمایش داده شدن وب سایت شما نیست.

درباره فعالیت هایی برای بهتر کردن سایت شما برای مشتریان بالقوه ای است که برای برطرف کردن مشکلات‌شان از خدمات یا محصولات برند شما استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که بدون ارائه تجربه کاربری مناسب، امید چندانی به حفظ یا تبدیل مشتریان خود ندارید.

آیا بهبود رتبه الکسا دشوار است؟

نه! بهبود معیار رتبه الکسا ساده‌ترین کاری هست که می‌توانید برای سایت‌تان انجام دهید. در واقع نسبت به تلاش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال مانند رتبه سایت در گوگل،‌ بهبود نرخ تبدیل سایت و … بهبود رتبه الکسا چندان دشوار نیست و تنها با پرداخت هزینه برای افزایش ترافیک سایت به سادگی می‌توانید رتبه الکسای سایت خودتان را بهبود دهید.

آیا تلاش برای کاهش رتبه الکسا ارزش دارد؟

اگر وب‌سایت ارزشمندی دارید و به با افزیش رتبه الکسای سایت‌تان می‌توانید تبلیغات بیشتری جذب کنید، می‌توانید روی بهبود اکسای سایت‌تان بیشتر وقت بگذارید، در غیر این صورت اگر درآمد شما از سایت‌تان از طریق فروش محصولات و ارایه خدمات است، پیشنهاد می‌کنم به جای تلاش برای بهبود رتبه الکسای سایت‌تان سعی کنید ترافیک هدفمند سایت‌تان را از طریق SEO و Google Ads و دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید.

در صورت تمایل برای ارتقای رتبه الکسای سایت‌تان از طریق اجرای کمپین تبلیغات بنری گسترده با کارشناسان تبلیغاتی جی‌ادز تماس بگیرید.

سوالات متداول

اگر ترافیک سایت شما کم شده باشد یا تولبار الکسای شما و همکاران تان از روی مرورگرهایتان حذف شده باشد، می‌تواند موجب کاهش رتبه الکسای سایت شما شود.

در حال حاضر گوگل و یوتیوب به ترتیب رتبه های اول و دوم الکسا را در جهان دارند. برای مشاهده لیست برترین سایت‌ها از لحاظ رتبه الکسا می‌توانید به سایت الکسا مراجعه کنید.

بلی. مثلا سایت‌هایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعال هستند، به خاطر اینکه مخاطبان آنها با رتبه الکسا آشنایی دارند و معمولا تولبار الکسا را نصب کرده‌اند،‌ با ترافیک کمتر رتبه‌های الکسای بالاتری دارند.

1. محتوای منحصر بفرد ایجاد کنید. 2. بک لینک های مرتبط دریافت کنید. 3. تعداد بازدید از صفحات خود را افزایش دهید. 4. سرعت لود وب سایت را افزایش دهید. 5. از تولبار الکسا استفاده کنید.

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام.میشه در خصوص پروسه ای که با page reboot انجام میشه بیشتر توضیح بدین؟

خب چه فایده ای داره اینکار؟

با تشکر از سایت خوبتون

با درود
این سایت pagereboot بصورت غیرمستقیم سایت رو باز میکنه یعنی الان که افزونه الکسا هست میفهمه این سایت داره صفحه ما رو باز میکنه؟ افزونه الکسا این رو میفهمه؟

سلام. قاعدتا باید متوجه بشه، اما نحوه صحیح کارکرد افزونه الکسارو بهتره از خودشون بپرسید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.