علت عدم نمایش تبلیغات گوگل

12 دلیل عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز

شاید چنین شرایطی برای شما نیز پیش آمده باشد. تبلیغ خود را در گوگل ادز ایجاد می‌کنید و منتظر نمایش آن در نتایج جستجوی گوگل می‌مانید. اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که تبلیغ ایجاد شده در موتور جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود. دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل چیست؟ در ادامه این موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی محل نمایش تبلیغ و نحوه نمایش آن کار بسیار جذابی است اما برخی اوقات اصلا تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود. معمولا دلایل متعددی برای عدم نمایش تبلیغات ادوردز در نتایج گوگل وجود دارد.

در این مقاله سعی می‌کنیم همین موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه چیزی باعث عدم نمایش تبلیغات در گوگل می‌شود. اما قبل از اینکه به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید، باید اطمینان حاصل کنید که از ابزار Ad Preview گوگل ادز برای بررسی نحوه نمایش تبلیغات خود استفاده می‌کنید. آن را بوکمارک کنید و هر زمان که دوست داشتید از آن استفاده نمایید.

چرا تبلیغات گوگل ادز نشان داده نمی‌شوند؟

استفاده از ابزار ادپریویو بدین خاطر ضروری است که به هنگام استفاده از آن، بازدیدی برای تبلیغ شما ثبت نمی‌شود. این در حالیست که اگر در حالت طبیعی از تبلیغ خود بازدید کنید چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و گوگل نمایشی را برای آن ثبت می‌کند؛ در نتیجه فعالیت شما باعث می‌شود تعداد نمایش‌های آگهی (Impressions) افزایش پیدا کند.

افزایش تعداد نمایش‌های آگهی نسبت به تعداد کلیک‌ها، باعث کاهش CTR و در نتیجه باعث کاهش کوالیتی اسکور و کارایی کمپین‌های تبلیغاتی‌تان می‌شود. ابزار Ad Preview به شما این امکان را می‌دهد تا نگاه دقیقی به محل نمایش تبلیغ خود داشته باشید.

میزان بودجه، هزینه کلیک، امتیاز کیفیت (Quality Score)، مشخصات دموگرافیک و سابقه جستجوهای کاربر، آی‌پی کاربر و … نقش مهمی در نمایش یا عدم نمایش تبلیغات در هنگام جستجو دارد.

به همین دلیل جستجوی کلمات کلیدی در گوگل نمی‌تواند روشی مناسب برای بررسی نمایش یا عدم نمایش تبلیغات در گوگل باشد. احتمال دارد وقتی با یک مرورگر یا یک آی‌پی چندین بار کلمه کلیدی خاصی را جستجو می‌کنید، گوگل شما را کاربر مشکوک تشخیص داده و برایتان تبلیغات نمایش ندهد. همچنین احتمال این وجود دارد که وقتی چندین بار یک تبلیغ برای شما نمایش داده شد، برای مدتی آن تبلیغ برای شما نمایش داده نشود.

1. وارد نکردن اطلاعات پرداخت در اکانت گوگل ادز

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای عدم نمایش تبلیغات وجود دارد، می‌تواند این باشد که هنوز اطلاعات پرداخت خود را وارد نکرده‌اید. همچنین در صورتی که قبلا اطلاعات پرداخت را به صورت ناقص وارد کرده باشید و یا نیاز به تایید اطلاعات پرداخت (ارسال مدارک مربوطه) باشد، این موضوع به صورت خودکار از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

در چنین وضعیتی  نوار قرمز رنگی با پیام To start running your ads, enter your billing information بالای رابط کاربری گوگل ادز مشاهده می‌کنید. روی دکمه FIX IT کلیک کنید و یا دکمه‌های G و B را به ترتیب و پشت سر هم روی کیورد فشار دهید تا وارد بخش اطلاعات پرداخت گوگل ادز شوید.

enter your billing information

در صورتی که برای پرداخت‌های گوگل ادز مشکل دارید، می توانید با تیم جی‌ادز تماس بگیرید تا پرداخت‌های اکانت شما توسط آژانس تبلیغاتی جی‌ادز انجام شود.

2. متوقف شدن کمپین‌ها

ممکن است کمپین یا ادگروپ مرتبط با تبلیغات‌تان اخیرا متوقف شده باشد. در صورتی که در بخش تنظیمات کمپین، تاریخ آغاز و پایان تنظیم شده باشد، امکان پایان یافتن مدت زمان نمایش کمپین وجود دارد. متوقف شدن کمپین‌ها یکی از دلایل عدم نمایش تبلیغات است.

همچنین ممکن است فراموش کرده باشید که کمپین یا ادگروپ‌تان را به خاطر عملکرد ضعیفش برای یک دوره زمانی مشخص متوقف کرده‌اید و باید آن را دوباره فعال سازید.

اگر مشکل شما به خاطر فعال نبودن کمپین است، تمامی کمپین های مرتبط را بررسی کنید، تا مطمئن شوید که کمپین یا ادگروپ یا کیوردها و یا ادزهایتان فعال هستند. اگر یکی از کمپین ها غیرفعال بود آن را فعال نمایید. مطمئن شوید که گزینه View را بر روی All یا All but removed تنظیم می کنید تا کمپین‌هایی که متوقف شده اند را ببینید.

paused campaigns

3. محدودیت بودجه روزانه (Limited by budget)

زمانی که در بخش Status کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خطای قرمز رنگ Limited by budget را مشاهده می‌کنید، یعنی بودجه روزانه کمپین شما کمتر از مقدار پیشنهادی توسط گوگل است. وقتی این خطا نمایش داده می‌شود، احتمال بروز اختلال در نمایش تبلیغات‌تان وجود دارد و تبلیغات‌تان به صورت منظم نمایش داده نمی‌شود.

در واقع وقتی اکانت شما در حالت Limited by budget هست، همچنان تبلیغات شما می‌تواند نمایش داده شود، اما تبلیغات شما برای همه جستجوها نمایش داده نمی‌شود. در چنین حالتی سهم نمایش (Impression Share که در گوگل ادز با IS نیز نمایش داده می‌شود) تبلیغات شما کاهش می‌یابد و یا به عبارت دیگر سهم نمایش از دست داده شده (lost impression share) بیشتر می‌شود.
limited by budget

با کلیک بر روی آیکون Budget Explore در کنار نمایش وضعیت Limited by budget می‌توانید بودجه کمپین پیشنهادی گوگل را به همراه میزان افزایش تعداد کلیک یا معیارهای دیگر مشاهده کنید.

افزایش بودجه پیشنهادی گوگل ادز

4. به اتمام رسیدن بودجه روزانه

بودجه روزانه شما ممکن است برای یک کمپین خاص به اتمام رسیده باشد. اگر بودجه خود را به گونه ای تنظیم کرده باشید که هر چه سریع تر مصرف شود چنین اتفاقی روی خواهد داد. بودجه روزانه خود را افزایش دهید تا مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد یا اینکه می‌توانید از گزینه Standard: Optimise delivery of ads, spending budget evenly over time استفاده کنید. می توانید زمانبندی تبلیغ برای شروع نمایش را به جای ساعت 12 بامداد بر روی 9 صبح تنظیم نمایید.

تمام شدن بودجه روزانه گوگل ادز یکی دیگر از دلایل عدم نمایش تبلیغات است.

محدودیت بودجه روزانه ادوردز

5. تنظیم هدف گیری موقعیت

به خاطر داشته باشید که ممکن است تبلیغ شما بر اساس موقعیتی که دارید نشان داده نشود. به عنوان مثال ممکن است به هنگام تنظیم تبلیغ، شهر یا حتی کشور خاصی را هدف قرار داده باشید که خودتان در آن قرار نگرفته اید.

تبلیغات معمولا بر اساس موقعیت آی پی یا نیت جستجو کننده نمایش داده می شوند. اما اگر موقعیت شما به غیر از موقعیتی است که در ادوردز تنظیم کرده اید آن را مشاهده نخواهید کرد. از ابزار Ad Preview گوگل استفاده کنید تا نحوه نمایش تبلیغ از موقعیت های متعدد یا کشورهای مختلف را بررسی نمایید.

location targeting

6. مسدود شدن آی‌پی‌های داخلی

دلایل زیادی برای گوگل وجود دارد که نشان از آن دارد که شما به دنبال محصولات یا خدمات مرتبط با شرکت خود هستید! اما این ممکن است تبلیغ خودتان را برای شما نشان دهد و در نهایت باعث بازدیدهای ناخواسته گردد. مسدود شدن آیپی نیز می تواند از موارد کلی عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز شناخته شود.

برخی از افراد ممکن است آی پی آدرس دفتر کاری خود را در کمپین مسدود کرده باشند تا از بروز چنین بازدیدهای ناخواسته ای جلوگیری نمایند. برای اینکه این گزینه را بررسی کنید، ابتدا اطمینان حاصل نمایید که IP خود را می‌دانید. سپس به تنظیمات کمپین بروید و ببینید IP شما در  بخش exclusions لیست شده است یا خیر.

اگر می خواهید تبلیغ تنظیم شده را خودتان هم مشاهده کنید، آی‌پی خود را از این لیست پاک کنید و تغییرات را ذخیره نمایید.

محدود کردن آیپی در ادوردز

7. مشکل در کلمات کلیدی منفی

ممکن است کلمه کلیدی منفی (Negative Keyword) مانع از نمایش کلیدواژه هدف شما شود. ممکن است کلیدواژه منفی با انطباق دقیق به صورت تصادفی اضافه شده باشد.

سیستم ادوردز هر گونه مشکلی را در بخش Alert ها نشان خواهد داد اما اینکار ممکن است کمی زمانبر باشد. شما باید از ابزار Keyword Diagnosis ادوردز برای یافتن اطلاعات فوری در مورد مشکلات موجود با کلمات کلیدی استفاده کنید.

تداخل کلمات کلیدی منفی

8. عدم تایید کلمات کلیدی هدف گیری شده

ممکن است بخواهید کلیدواژه هایی را هدف قرار دهید که بر خلاف سیاست های تبلیغات در گوگل ادوردز است. در چنین شرایطی، کلمات کلیدی شما از طرف ادوردز رد می شود و تبلیغ نمایش داده نخواهد شد.

معمولا می توانید کلمات کلیدی تایید نشده را در ستون status مشاهده کنید. در صورتی که کلمه کلیدی شما شرایط نمایش در گوگل را داشته باشد، در ستون Status عبارت Eligible را می‌توانید مشاهده کنید.

با نگه داشتن نشانه‌گر ماوس روی Eligible می‌توانید وضعیت فعلی نمایش یا عدم نمایش آگهی را مشاهده کنید. در برخی از موارد، سیستم ادوردز به صورت اشتباه کلمات کلیدی که باید تایید می شد را رد می کند. بنابراین سعی کنید این موضوع را نیز مورد بررسی قرار دهید و از تیم ادوردز کمک بگیرید.

عدم نمایش تبلیغات
عدم نمایش تبلیغات
عدم نمایش تبلیغات

9. عدم تایید متن تبلیغاتی

متن تبلیغاتی شما ممکن است توسط گوگل ادز تایید نشود. دلیل احتمالی برای این موضوع این است که تبلیغ شما در شبکه جستجو مجاز نیست و با سیاست های تبلیغاتی سازگار نیست. احتمال دیگر این است که فرمت متن تبلیغاتی شما با راهنمایی ها و دستورالعمل های ادوردز سازگار و هماهنگ نیست. اما اینها برخی از دلایل عدم نمایش تبلیغات هستند.

به عنوان مثال ممکن است از کلمات تکراری استفاده کرده باشید. ستون status تبلیغ خود را فیلتر کنید تا موارد تایید نشده را مشاهده نمایید و بدانید چه چیزی باعث تایید نشدن آن شده است.

اگر متن شما مطابق با سیاست های تبلیغاتی ادوردز نباشد، بهتر است آن را از لیست خود خارج کنید یا اگر مطمئن هستید که مشکلی در متن تبلیغ ندارید به صورت دستی از تیم ادوردز بخواهید آن را دوباره مرور کنند.

اگر  تبلیغ شما به خاطر مشکلات فرمت بندی تایید نشده باشد، در ستون status نشان داده خواهد شد. در چنین شرایطی سعی کنید مشکلات متن را برطرف کنید.

عدم تایید متن تبلیغات در گوگل

10. مشکلات منطبق بودن کلمات کلیدی

اگر کلمات کلیدی مشابه را در گروه های تبلیغاتی متفاوت هدف قرار می دهید، ممکن است تبلیغ نامناسبی برای کلیدواژه های جستجو شده نشان داده شود. این موضوع بدین خاطر است که سیستم ادوردز، به صورت مطلوب کار نمی کند که بیشتر در اکانت های بزرگ رخ می دهد.

اگر چنین مشکلی داشتید، کلمات کلیدی منفی خاصی را در سطح گروه ادوردز به کار ببندید تا  گروه تبلیغاتی یکسان و مشابه برای کلیدواژه هدف نشان داده نشود.

عدم نمایش به خاطر کلمات کلیدی تکراری در کمپین

11. پایین بودن هزینه به ازای هر کلیک

اگر حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک خیلی پایین باشد، تبلیغات شما نمایش داده نمی‌شود. توجه کنید که اگر مثلا با هزینه پیشنهادی X در چند ماه اخیر کلیک داشتید و اکنون تبلیغات شما با همین CPC نمایش داده نمی‌شود، احتمال دارد تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی شما رقابتی‌تر شده. در چنین وضعیتی می‌توانید هزینه هر کلیک خود را افزایش داده و بررسی کنید که آیا با هزینه پیشنهادی بالاتر تبلیغات شما نمایش داده می‌شود؟

12. مشکلات مربوط به کانورژن

اگر از بیدینگ هوشمند مرتبط با کانورژن برای هزینه‌گذاری کمپین‌های تبلیغاتی‌تان استفاده می‌کنید (مانند CPA) در صورتی که در اکانت گوگل ادزتان کانورژن تعریف نکرده باشید و یا اگر کد گوگل ادز کانورژن را به درستی در سایت خود قرار نداده باشید، احتمالا کمپین شما اجرا نشود و یا اینکه مدتی پس از اجرای تبلیغات‌تان، تعداد کلیک‌هایتان به تدریج کاهش یابد و نهایتا تبلیغات‌تان متوقف شود.

پس اگر از هزینه‌گذاری اتوماتیک استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که اقدام مناسبی را به عنوان کانورژن در نظر گرفته‌اید، کدهای مربوطه را به درستی در سایت‌تان قرار داده و هزینه مناسبی به ازای هر کانورژن در نظر گرفته‌اید. برای تنظیمات کانورژن این مطلب را بخوانید.

خلاصه

خوب در این مقاله 12 مورد از دلایلی که باعث عدم نمایش تبلیغ شما می شود را مرور کردیم. اگر توصیه هایی که بیان کردیم را دنبال کنید، قادر خواهید بود مشکلات را به راحتی حل نمایید.

برای اینکه زمان نشان داده نشدن تبلیغ را به حداقل برسانید، از ابزار Keyword Diagnosis به صورت منظم استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند مشکلات مرتبط با کلیدواژه یا بودجه را به سرعت تشخیص دهید. در نهایت استفاده از ابزار Ad Preview را به هنگام پیگیری تبلیغ خود فراموش نکنید.

منبع: koozai

18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام.ببخشید سفارش من در ای ادز ثبت میشه ولی درگاهی برای پرداخت وجه پکیج باز نمیشه.مشکلی هست؟

درود.من هیچ ثبت نامی واسه گوگل ادوردز نکردم ولی تبلیغاتش از رو گوشیم نمیره لطفا راهنمایی کنین چکار کنم گوشیم هنگ میکنه اصن.خسته شدم دیگ

سلام وقت بخیر
من هر کمپین و ادگروهی رو که میسازم به من خطا میده و من نمیدونم مشکل چیه؟

رد شد
تبلیغات خط مشی را نقض می کند و نمی تواند اجرا شود:
خطا
نرم افزار مخرب یا ناخواسته
خط مشی را بخوانید
هشدار
حقوقی: ایالات متحده
در ایالات متحده مجاز نیست
خط مشی را بخوانید

سلام خوبید
ببخشید پیرو سوالاتی که کردم ازتون
امروز قبل شروع نمایش تبلیغ اکانتم مسدود شد
با 50دلار موجودی
البته من یک ویزا کارت مجازی هم خریده بودم
خطای زیر برام نمایش داده میشه
Your account is suspended We’ve detected suspicious payments in your account.

اکانت جیمیلم با شماره آلمان وریفای شده بود
و حساب ویزام از ترکیه س . پاسپورت و قبض هم دارم از مالک حساب

شما میتونی برای رفع مسدودی اقدام کنید ؟ (با هزینه ) یا باید فرم مربوطه رفع مسدودی گوگل رو فقط تکمیل کنم

به هرحال ممنون از زحمات‌تون واقعا لطف کردید

سلام
من کیوردهام وقتی روی استتوس هست نشنون میده که از سمت گوگل تایید نشده
باید به کجا ایمیل بزنم برای تاییدش؟

با سلام.
کلمات کلیدی ممکن است توسط گوگل در دست بررسی باشند.
توصیه می کنم برای اطلاعات دقیق با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید.

سلام وقت بخیر
من یه کمپین ران کردم منتها نشون داده نمیشه و دلیلش هیچکدام از این مواردی که نوشتید نیست، آیا ابتدای شروع کمپین ممکنه چند روزی طول بکشه تا نشون دادن تبلیغ شروع بشه؟

سلام دوست عزیز. توصیه می‌کنیم برای برطرف شدن مشکل کمپین با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید.

سلام
من تا قبل از عید یک سری تنظیماتی که برای کمپین انجام داره بودم برای من حدود 100 کلیک در روز میخورد
اما از عید به بعد یکدفعه بدون اینکه تغییری انجام بدم تبلیغات اصلا نمایشی نداره و هیچ کلیکی نمیخوره . هیچ اروری هم به من نمیده ممنون میشم راهنمای کنید

مورد 4 که نیست
در مورد 11 هم در این زمینه تبلیغات دیگه ای نیست و من هزینه هر کلیک رو هم بالا بردم اما نتیجه ای نگرفتم
فقط بعد از عید یه ارور به من داد که این بود
————
Fix your conversion action with a conversion rate drop
Make sure your automated bid strategy can optimize your bids by fixing your conversion tracking.
Recommended because a large conversion rate drop was recently reported for some of your conversion actions
———————

سلام روز بخیر
مرسی از مقاله خوبتون
سوالی که برام به وجود اومده این هست که ایا تبلیغات به کاربران با ای پی ایران نشون داده میشه؟
یا گوگل ادز برای ایران فیلتر شده؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.