بررسی مزایای تبلیغ در گوگل

همان‌طور که می‌دانید یکی از تأثیرگذارترین و رایج‌ترین کارهایی که از قدیم همیشه مؤثر بوده است، تبلیغات هست. با استفاده از تبلیغات می‌توانید به‌صورت مستقیم مشتریان و مخاطبانی که به موضوعات و کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند را جذب کنید. همان‌طور که پیداست تبلیغ در گوگل یکی از راه‌هایی است که می‌توانید کسب‌وکار خود را بهبود بخشید و دری تازه برای حرفه خود باز کنید. مزایای تبلیغ در گوگل بسیار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شما می توانید با استفاده از تبلیغ در گوگل، کسب و کار خود را متحول کنید. بدون شک همگی از اهمیت آن اطلاع دارند. شما می توانید تبلیغات خود را در صفحه اول گوگل به نمایش بگذارید و به این صورت در مدت زمان بسیار کمی، مشتری های شما چند برابر می شوند. شما با استفاده از این تبلیغات، به مخاطبان بسیار زیادی دسترسی دارید. روزانه این وبسایت بیشتر از 8.5 میلیارد بازدید از سراسر جهان دارد. شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی مخاطبان خود را هدفگذاری کنید. مزایای تبلیغات در گوگل بسیار زیاد و منحصر به فرد است. در ادامه مزایای تبلیغات را به صورت کامل توضیح می دهیم.

مزایای تبلیغ در گوگل

همانطور که گفتیم هدفمندترین روش تبلیغاتی، استفاده از گوگل هست. شما می توانید با استفاده از تبلیغ در گوگل و متناسب با بودجه خود، آگهی خود را در صفحه نخست نتایج جستجو گوگل به نمایش بگذارید. استفاده از گوگل ادز مزایای بیشماری دارد که در ادامه متن آن ها را ذکر می کنیم.

مزایای تبلیغ در گوگل

آگاهی از برند

یکی از مزایای تبلیغ در گوگل، آگاهی از برند شما است. اگر قصد افزایش آگاهی از برندتان را دارید، تبلیغ در گوگل بهترین گزینه هست. هنگامی که کاربران در موتور جستجو، سرچ می‌کنند، برند شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود و در مدت‌زمان کمی، به میزان قابل‌توجهی آگاهی از برند شما افزایش می‌یابد.

افزایش فروش با استفاده از تبلیغات گوگل

یکی دیگر از مزایای تبلیغ در گوگل، افزایش فروش می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روش تبلیغاتی، آگهی‌های خود را صفحه نخست نتایج جستجو به نمایش بگذارید.

هدف‌گیری مخاطب

تبلیغات گوگل این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که مخاطبانتان را هدف‌گذاری کنید. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهایی همچون سن، زبان، جنسیت و… مخاطبان خود را هدف‌گیری کنید.

مدیریت بودجه

شما با استفاده از گوگل می‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید. در این روش شما تعیین می‌کنید که می‌خواهید چقدر هزینه کنید و گوگل باتوجه‌به هزینه شما عمل می‌کند.

ارزیابی راحت عملکرد

شما با استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی برخلاف سایر روش‌ها، می‌توانید تبلیغات خود را ارزیابی کنید. با در اختیار گذاشتن اطلاعات، متوجه شوید که چقدر به هدفتان نزدیک شده‌اید. شما با استفاده از تبلیغ در گوگل می‌تواند نتایج آن را تجزیه‌وتحلیل کنید. در این روش تبلیغاتی، اطلاعاتی از جمله موارد زیر در اختیار کاربر گذاشته می‌شود.

  • بیشترین فروش مربوط به کدام کلیدی بوده است؟
  • چه افرادی روی تبلیغات شما کلیک کرده‌اند؟
  • ترافیک ناشی از گوگل ادز چقدر بوده است؟
  • چه تعداد مشتری را جذب کرده‌اید؟
  • برای جذب هر مشتری چقدر هزینه لازم دارید؟

شما با در دسترس داشتن این اطلاعات متوجه می‌شوید که چقدر به هدف خود نزدیک شده‌اید. بنابراین؛ جهت رشد کسب‌وکار خود، از گوگل ادز استفاده کنید.

تبلیغ گوگل از عوامل اصلی افزایش جستجوهای برند شما

فالو شدن برند شما

یکی از مزایای تبلیغ در گوگل این است که نام برند و کسب و کار شما در میان رقبا به چشم می آید. تبلیغ گوگل به کسب و کار و سایت شما کمک می کند تا بالاترین رتبه در نتایج جستجو را کسب کنید. زمانی که نام برند و فروشگاه شما در این نتایج باشد مسلما به یاد و خاطر کاربران خواهید ماند. همین امر باعث می شود تا بسیاری از کاربران و مخاطبان اسم برند شما را به طور مستقیم در گوگل سرچ کنند و یا حتی نشانی وبسایت شما را مستقیما در نوار ابزار مرورگر تایپ کرده و پس از آن در بوکمارکشان نیز ذخیره کنند. این یکی دیگر از مزایای تبلیغ در گوگل است که موجبات افزایش اعتبار برند شما را در میان رقبایتان در پی خواهد داشت. همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله “۶ روش استفاده از گوگل ادز برای توسعه برند” بیشتر با موضوع برندسازی آشنا شوید.

یکی از طراحان مشهور وب‌سایت‌ها در جهان حرف قشنگی می‌زند: گوگل زمانی سایت شما را دوست دارد که مردم شما را دوست داشته باشند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که کسب‌وکار شما را از رقبا جلو می‌اندازد و باعث بهبود رتبه سایت شما با تأثیر تبلیغ گوگل می‌شود همین عامل است. مردم و کاربران با جستجوهایشان باعث بالا آمدن سایت شما می‌شوند.

افزایش اشتراک‌گذاری

همه افراد در حال حاضر با شبکه‌های اجتماعی آشنا هستند و کمتر کسی است که از این شبکه‌ها استفاده نکند. در این شبکه‌های اجتماعی کاربران به‌راحتی عکس‌ها، مطالب و ویدیوهای موردعلاقه خود را با بقیه کاربران به اشتراک می‌گذارند. در میان این کاربران و مخاطبان، کسانی نیز هستند که سایت‌های موردعلاقه خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. این کار باعث می‌شود تا برند شما شناخته‌تر و معتبرتر شود.

حال سؤال شما این است که چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ تصور کنید شما با جستجوی یک عبارت کلیدی در موتور جستجوی گوگل یک سایتی را مشاهده می‌کنید و بسیار خوشتان می‌آید. به همین جهت این سایت را با دوستان خود نیز به اشتراک می‌گذارید و دوستانتان نیز وارد این سایت می‌شوند. به این شکل تعداد دفعات مراجعه به سایتتان افزایش خواهد یافت که این خود به‌تبع شناخته‌تر شدن برندتان را به همراه خواهد آورد.

کشف کلمات کلیدی مؤثر

هنگامی که می‌خواهید برای سایت خود یک تبلیغ و آگهی در گوگل ادز استفاده نمایید باید یک سری عبارات و کلمات کلیدی مرتبط به موضوعات کسب‌وکار خود انتخاب نمایید. زمانی که کاربران این عبارات کلیدی را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند و سایت شما بالا می‌آید، به‌مرورزمان باعث افزایش ترافیک و به‌تبع آن بهبود رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد. تأثیر تبلیغ گوگل بر روی رتبه‌بندی سایت می‌تواند با تحقیق و به‌کارگیری کلمات کلیدی اتفاق بیفتد.

همچنین می‌توانید به‌مرورزمان با کلیدی کردن این کلمات و عبارات یک صفحه جدید بر روی وب‌سایت خود ایجاد کنید و در نهایت محتوایی دررابطه‌با این زمینه تولید کنید. همین امر باعث می‌شود تا رنکینگ شما در نتایج گوگل افزایش یابد.

تبلیغات در گوگل موجب کشف کلمات کلیدی موثر

شیوه‌های مختلف تبلیغات در گوگل

یکی از مزایای تبلیغ در گوگل این هست که شما می‌توانید از طریق‌های مختلفی محصولات خود را تبلیغ کنید. بعضی از این روش‌ها عبارت‌اند از: تبلیغات ویدئویی، تبلیغات اپلیکیشنی، تبلیغات بنری، تبلیغات واکنش‌گرا و… . شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها، حضور همه‌جانبه در دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و مخاطبان زیادی را جذب کنید. جهت آشنایی با هرکدام از این روش‌ها، ما را همراهی کنید.

تبلیغات نتایج جستجو

کمپین شبکه جست و جوی گوگل به این صورت است که در کلید واژه ها و عباراتی که تعیین کردید، بالاتر از نتایج ارگانیک رقبای خود در صفحه اول نمایش داده می شوید. در این مدل از تبلیغات، می توانبد کمپین های تبلیغاتی متفاوتی در گوگل ادز تعریف کنید و گروه های تبلیغاتی متفاوتی برای آن ها قرار دهید.

تبلیغات ویدئویی

یوتیوب یکی از سایت های پارتنر گوگل که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. کمپین ویدئویی به این صورت است که 5 ثانیه از تبلیغ شما را در ابتدای ویدئوهای یوتیوب نشان می دهد و سپس کاربر می تواند تصمیم به تماشای آن بگیرد یا خیر؟ این نمونه کمپین تبلیغاتی گوگل ادز یکی از رایج ترین نمونه ها است. نوع قیمت گذاری برای هزینه های این کمپین بر اساس دو نوع هزینه بر طبق مشاهده و همچنین بر اساس تعامل است.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی نیز یکی دیگر از روش‌های تبلیغ در گوگل هست. در واقع تبلیغات نمایشی، نوعی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ است که افراد می‌توانند از طریق آن مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنند. در این تبلیغات از ابزارهای بصری جهت جلب‌توجه مخاطبان استفاده می‌شود. هزینه تبلیغات نمایشی به‌ازای هر هزار بار نمایش از شما گرفته می‌شود. این نوع تبلیغات گزینه مناسبی برای جذب مشتری هست. تبلیغات نمایشی متشکل از شبکه‌ای با بیش از میلیون وب‌سایت می‌باشد.

تبلیغات اپلیکیشن

یکی دیگر از روش‌ها، تبلیغات اپلیکیشنی هست. این تبلیغات در گوگل‌پلی و اپ‌استور به نمایش گذاشته می‌شوند. امروزه باتوجه‌به افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلیغات اپلیکیشنی گزینه خوبی برای تبلیغات محصولات است. این تبلیغات در صفحه ابتدایی گوگل‌پلی و اپ‌استور، جستجوی اپلیکیشن و یا به‌صورت عکس یا ویدئویی کوتاه در قسمتی از برنامه نمایش داده شوند.

بررسی مزایای تبلیغ در گوگل

تبلیغات شاپینگ

در این نمونه از تبلیغات محصولات شما با یک سری ویژگی ها و مشخصات مانند: تصویر و قیمت کالا در صفحه نتایج گوگل در یک اسلایدر به مخاطبان علاقه‌مند و هدف شما نشان داده می شود. شایان ذکر است بدانید که متأسفانه این کمپین در ایران قابل دسترس نیست. در آینده ای نه چندان دور امیدوار هستیم تا این قابلیت و کمپین برای فروشگاه های ایرانی نیز قابل اجرا باشد.

تبلیغات ریمارکتینگ

امروزه یکی از بهترین و هدفمندترین روش های تبلیغاتی، تبلیغات ریمارکتینگ می باشد. شما با استفاده از تبلیغات ریمارکتینگ می توانید درباره رفتارهای مخاطبان خود اطلاعاتی کسب کنید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید رفتار های مخاطبان خود را دسته بندی کنید. سپس شما می توانید با استفاده از ترفند های مختلف و دادن پیشنهاد های ویژه، مخاطبان خود را دوباره جذب کنید و آن ها را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید. با استفاده از این روش دسترسی شما به مشتریان افزایش می یابد و در مدت زمان کمی فروش شما چند برابر می شود. اگر به دنبال افزایش فروش و جذب مخاطب هستید، بدون شک ریمارکتینگ بهترین گزینه برای شما می باشد.

سخن پایانی

در نهایت با اطلاعاتی که دررابطه‌با مزایای تبلیغ در گوگل کسب کردید، و استفاده از آن به شما کمک می‌کند تا مخاطب هدفتان را به طرق مختلف هدف بگیرید، بودجهٔ تبلیغاتتان را مدیریت کنید و عملکرد کمپینتان را با تجزیه‌وتحلیل لحظه‌ای آن بهبود ببخشید. از طرفی، وب‌سایت شما می‌تواند با کمک این پلتفرم طی مدت‌زمان کوتاهی به صفحهٔ نتایج جست‌وجو راه پیدا کند. نرخ تبدیل بالای کمپین‌های گوگل ادز، قابلیت‌های هدف‌گیری این پلتفرم و همچنین مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری، شرایطی را فراهم می‌کنند که هزینه‌های تبلیغات به جیب شما برگردد.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام بسیار عالی، نکات خیلی خوبی بود ولی اگر امکانش هست در مورد مباحث جدید SEO هم مطلب بزارید

چشم حتما

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.