ایمپورت تنظیمات Yoast SEO

آموزش ایجاد فایل ایمپورت قابل استفاده مجدد در افزونه یوست سئو

متن زیرنویس قسمت بیست و ششم دوره آموزش سئوی وردپرس

قابلیت دیگه ای وجود داره که اکثرا برای کاربرانی به کار می‌ره که سایتی رو برای مشتریان خودشون ایجاد می‌کنن و در نهایت تبلیغات گوگل را بر روی آن اعمال می کنند. ما زمانی رو برای تنظیم تمامی این تنظیمات سئو صرف کرده ایم، ما می تونیم این تنظیمات رو اکسپورت کنیم، کمی اون ها را تمیز کنیم و سپس اون ها رو در هر سایت دیگه ای که بر روی آن کار می کنیم ایمپورت نماییم. مجبور نیستید به ویزارد خوشامد گویی همانند پیکربندی هایی که انجام دادید، برید.

اجازه بدید به قسمت Yoast و سپس ابزار بریم و سپس بخش ایمپورت و اکسپورت رو بررسی کنیم. اجازه بدید سری به قسمت اکسپورت بزنیم سپس بر روی گزینه Export yoast setting کلیک نماییم. بعد از انجام اینکار می تونیم به راه خودمون ادامه بدیم و اون رو باز کنیم. می تونیم اون رو Unzip کنیم. باید بتونید فایل settings.ini رو مشاهده کنید. می تونیم این فایل رو با نرم افزارهای ویرایشگر کد باز کنیم.

من قصد دارم از نرم افزار Sublime Text استفاده کنم. در حال حاضر اندازه فونت رو بیشتر کردم به همین خاطر متن بیشتر قابل خواندن هست. اما زیاد هم طولانی نیست کافیست کمی اون رو تغییر بدیم. بنابراین می‌تونیم هر نوع تنظیمی رو پاک کنیم که تنها مربوط به این سایت هست. می تونیم مواردی مثل نسخه رو نگه داریم. در خط ششم می تونیم لوگوی سایت رو ببینیم. در خط هفتم نام اون قرار داره نام شرکت یا شخص که می‌تونید اون رو نگه دارید. البته اگه تنها با این شرکت کار می کنید؛ ما این ها را پاک خواهیم کرد.

نام سایت در خط چهاردهم. اجازه بدید جلو بریم و اسکرول کنیم ما قصد داریم همه موارد اجتماعی رو پاک کنیم. مواردی مثل اینستاگرام فیس بوک و کلید ارتباط فیس بوک این ها خطوط 121 تا 123 هستن و چند مورد دیگر مثل آدرس پینترست در خط 131 توییتر و هر چیز دیگه ای که اینجا دارید می تونیم تغییرات رو ذخیره کنیم.

دفعه بعد که افزونه Yoast رو نصب می‌کنید لازم نیست ویزارد نصب رو دنبال کنید، در عوض می تونید این فایل رو به کمک نرم افزار ایمپورتر، ایمپورت نمایید و بیشتر تنظیمات برای شما انجام خواهد شد. حالا برای اینکه نشون بدیم فرآیند ایمپورت کردن چطور کار می کنه قصد دارم اون رو فشرده کرده و به فایل ZIP تبدیل کنم و سپس اون رو ایمپورت کنم.

زیر بخش Yoast seo ابزار، اکسپورت و ایمپورت تب Import settings رو مشاهده کنید. فایل رو انتخاب کنید، فایل ZIp وجود داره، اون رو ایمپورت کنید. به کمک این گزینه، تمامی تنظیمات ایمپورت می شه. اگر می خواید فایلی که در این درس تغییر دادم رو مشاهده کنید، می تونید فایل تمرین قابل دانلود رو ببینید.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.