AMP

چرا برای سئوی وردپرس به AMP نیاز داریم؟

متن زیرنویس قسمت بیست و هفتم دوره آموزش سئوی وردپرس

بیشتر روزها من یکی از سایت های محبوبم رو در زمان نهار بررسی می کنم. دوست دارم مقالات، اخبار و کامنت ها رو ببینم با اینکه سایتی رو دوست دارم، هر زمانی که بر روی لینکی کلیک می کنم تا تبی رو در مرورگر باز کنم، موارد زیادی بر روی صفحه از تبلیغات، نظرسنجی ها و ابزارک ها وجود داره که باعث کند شدن مرورگر من می شه. در بیشتر موارد که کاری از دستم بر نمیاد مجبور می شم یک یا چند ثانیه منتظر بنشینم.

امروزه سرعت پردازنده‌ها زیاد شده، اما ما چیزهای زیادی بر روی سایت‌های خود قرار می‌دیم. هنوز هم ده ها سایت وجود داره که سرعت اون ها به خصوص بر روی موبایل کنده. گوگل پژوهش هایی رو انجام داده حدود 53 درصد از افراد سایتی رو که نتونه در عرض سه ثانیه بارگذاری بشه ترک می کنند. به همین خاطر گوگل یک پروژه متن باز جدید به نام AMP ایجاد کرده، این گزینه به معنای شتاب دهنده صفحات موبایلی (Accelerated Mobile Pages) است. این پروژه زیر مجموعه ای از HTML درنظر گرفته میشه که ارسال موارد بسیار آهسته به مرورگر شما رو محدود می کنه.

با AMP برخی از سایت ها افزایش 4 برابری در سرعت رو تجربه کرده اند که بسیار شگفت انگیز هست. این نوع افزایش سرعت کارهای زیادی مثل افزایش نرخ تبدیل سایت های تجارت الکترونیک رو در پی خواهد داشت.

چند نمونه در این صفحه مشاهده می کنید به Yoast برید و مرکز کمک رو باز کنید سپس به بخش Knowledge Base برید و چیزی در اون تایپ کنید. مشاهده می کنید که نسخه AMP اون بارگذاری می شه. صاحبان یوست می خوان صفحه تا جایی که ممکنه به سرعت بارگذاری بشه. اگه به نسخه کامل این پست بلاگی در سایت یوست بریم، متوجه میشیم که چیزهای زیادی بر روی این صفحه وجود داره. در این صفحه طبقه بندی ها، برچسب ها، انتخاب ایمیل و موارد بسیار دیگری وجود داره. اما نسخه AMP این صفحه بسیار ساده است. تنها موارد ضروری در اون نشان داده می شه.

در حال حاضر AMP یک ضرورت نیست و شما مجبور نیستید از اون استفاده کنید اما گوگل همیشه به دنبال افزایش سرعت بوده و اون را ترجیح می ده. گوگل هیچ چیزی رو به صورت رسمی اعلام نکرده اما به احتمال زیاد در آینده مزایایی در مورد استفاده از AMP برای سئوی سایت ها وجود خواهد داشت. در بیشتر موارد پیکربندی سایت برای AMP بسیار ساده هست، شما می تونید اون رو به عنوان افزونه نصب کنید و چند تنظیم ساده رو انجام بدید. اینکار ارزشش رو داره!

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت، این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.