ساختار لینک های خارجی

بهینه سازی ساختار لینک های خارجی

زیرنویس ویدئوی قسمت سی وششم دوره آموزش سئو:

ایجاد لینک‌های با کیفیت برای سایت باعث افزایش محبوبیت آن در نظر موتورهای جستجو و ارتقای نمایش آن در صفحه‌ی نتایج آن‌ها می‌شود. اما احتمالاً الان به چیزی فکر می‌کنید که اکثر افراد در این مقطع به آن می‌اندیشند چگونه کاری کنم که وبسایت‌های دیگر به من لینک بدهند در حالی ‌که کنترلی بر روی آن‌ها ندارم؟!

خبر خوب این است که لینک‌ها به شکل‌های مختلف می‌آیند و می‌توانند با تاکتیک‌های متنوعی ساخته شوند. ابتدا باید به تعدادی مورد ساده اشاره کنم یک راه بسیار شایع برای ایجاد لینک ثبت وبسایت یا کسب‌ و کارتان در دایرکتوری‌های مختلف وب می‌باشد. البته دقت کنید که باید این دایرکتوری‌ها را با نگاه تیزبینانه انتخاب کنید. قطعاً نباید بر روی یکی از آن تبلیغاتی که می‌گویند وبسایتتان را به ازای 2 دلار در 4 میلیارد موتور جستجو و دایرکتوری ثبت می‌کنند، اعتماد کنید.

دایرکتوری‌های اسپم فراوانی وجود دارند و موارد قابل اطمینان اندک هستند. یک راهنمای خوب برای انتخاب یک دایرکتوری از طریق نوعی فرایند ویراستارگونه نشات می‌گیرد که در آن هر لینک را بازبینی کرده و صرفاً وبسایت‌های مرتبط و قابل اطمینان را انتخاب می‌کنید. اگر دایرکتوری مربوطه حاضر شود بدون بازبینی هر لینکی را منتشر کند، احتمالاً قابل اطمینان نیست. دایرکتوری یاهو نقطه‌ی شروع خوبی است و اگر یک کسب ‌و کار محلی را اداره می‌کنید می‌توانید اطلاعاتتان را در دایرکتوری‌های کسب‌ و کارهای محلی در موتورهای جستجوی مختلف ثبت کنید.اگر دستورالعمل‌های مخصوص و فهرستی از سرویس‌های قابل اطمینان و بی‌همتا برای بازار خودتان دارید می‌توانید برای شروع از آن‌ها استفاده کنید.

یک راه دیگر تشویق سایر وبسایت‌ها برای لینک دادن به محتوای شماست. عامل کلیدی در اینجا نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت است تا سایرین با رغبت به شما لینک بدهند. در یک دنیای ایده‌آل از نظر موتور جستجو یک فرد مطلبی را می‌خواند و با خود می‌گوید عجب مطلب خوبی و می‌خواهم به آن لینک بدهم. همچنین گاهی اوقات محتوای خوب به صورت طبیعی لینک جذب می‌کند، زیرا مردم آن را کشف کرده و به اشتراک می‌گذارند.

موقعیت‌های دیگری هم هست که باید در ابتدا به مردم مراجعه کنید تا محتوایتان را مطالعه کنند. ارتباطات اجتماعی خودتان را قوی کنید تا بتوانید ارسال محتوای جدید توسط خودتان را به سایرین اعلام کنید، اما در همین جا متوقف نشوید. به دنبال وبسایت‌های دیگری بگردید که مخاطبی مشابه با شما دارند. به عنوان مثال امکان دارد استاد دانشگاهی در حوزه‌ی شما تحقیق انجام دهد و در بلاگش مواردی را منتشر کند که به سایتتان بسیار مرتبط هستند. می‌توانید به سراغ آن استاد رفته و بگویید محتوایی دارید که مخاطبین مشترکی با علایق استاد دارند و بدین ترتیب یک لینک بسیار مرتبط و مفید را برای سایت پیدا کنید.

فراتر از لینک ‌سازی از سایر وب‌سایت‌ها این روزها دریافت لینک از اشتراک‌های شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار مهم است. مردم علاقه و اشتیاق بیشتری را به اشتراک محتوای مورد علاقه‌شان با دوستان، خانواده‌ها و همکارانشان دارند. موتورهای جستجو از این سیگنال‌ها استفاده کرده و محتوایی که مردم دوست دارند یا به آن‌ها توجه نشان می‌دهند را متوجه می‌شوند.

بنابراین از دکمه‌های اشتراک برای محتوای صفحات و همچنین تاثیر اجتماعی این شبکه‌ها استفاده کنید، تا محتوایتان را دست به دست در میان مردم بچرخانید به خاطر داشته باشید که تعدادی راه بد نیز برای ایجاد لینک وجود دارد و می‌توانید به واسطه‌ی اشتباهاتتان جریمه شوید، پس دقت کنید به عنوان یک قانون کلی، هرگز دست به انجام کاری نزنید که معادل فریب دادن سیستم باشد. لو رفتن، موردی است که اجتناب‌ناپذیر بوده و هنگامی که اتفاق بیافتد عواقبی را در پی خواهد داشت که بهبودشان چندان ساده نیست.

فرض کنید بخواهید کسب‌ و کارتان را اداره کنید بدون اینکه کسی شما را در موتور جستجو پیدا کند. قانون سرانگشتی دیگری می‌گوید اگر چیزی ساده به دست می‌آید احتمالاً شما را به دردسر خواهد انداخت. فریب کمپانی‌هایی که قول فروش 1000 لینک متنی در ماه را می‌دهند و همچنین از سایت‌هایی که به ازای بیست دلار اجازه می‌دهند هر چیزی در بلاگشان ارسال کنید را نخورید.

با افرادی که کاملاً غریبه هستند یا هیچ ارتباطی با محتوا یا کسب‌ و کارتان ندارند تبادل لینک نکنید و وبسایتتان را در فهرست‌ ها یا دایرکتوری‌هایی که صرفاً برای دریافت لینک بیشتر ایجاد شده‌اند، قرار ندهید. همانند سایر موارد، منطق باعث می‌شود که از مشکل دور بمانید. وب دائماً در حال تغییر و تکامل است و موتورهای جستجو نیز همین گونه هستند در حالی ‌که موتورهای جستجو طی این چند سال تغییرات زیادی کرده‌اند، اما اهمیت لینک‌ها بدون تغییر باقی مانده زیرا محتوای با کیفیت و دارای بینش همواره مخاطبین را ترغیب به اشتراک مطالبتان می‌کند تا زمانی که این عناصر را در تاکتیک‌های لینک‌ سازی مدنظر قرار دهید. همواره فرصت ایجاد لینک‌های جدید و با کیفیت را پیدا خواهید کرد.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.