پیدا کردن فرصت لینک سازی

چگونه فرصت‌های خوبی برای لینک سازی پیدا کنیم؟

زیرنویس ویدئوی قسمت سی و هفتم دوره آموزش سئو:

موتورهای جستجو از لینک‌ ها برای تعیین قدرت و قابلیت اطمینان صفحات سایتتان و همچنین بررسی وضعیت آن استفاده می‌کنند. بنابراین همواره باید به دنبال فرصت‌های جدید برای لینک ‌سازی باشید و از آن‌ها استفاده کنید. یک راه ساده برای یافتن فرصت‌ های جدید تحلیل بک ‌لینک‌های سایر سایت‌هایی می‌باشد‍ که هم‌اکنون برای کلیدواژه یا عبارت هدفتان در رتبه‌های بالا حضور دارند. منطق اینجا بسیار سرراست، اگر رتبه‌ی صفحه‌ای برای کلید واژه‌های مدنظرتان خوب است پس حتماً آن‌ها بک ‌لینک‌های خوبی دارند، با بررسی آن لینک‌ها می‌توانیم مواردی را پیدا کنیم که به ارتقای رتبه‌ی ما کمک می‌کنند.

بیایید مثالی بزنیم و فرض کنیم که می‌خواهیم فرصت‌های لینک‌ سازی را برای کلید واژه‌ی “تورهای کوله گردی” پیدا کنیم. اولین کاری که انجام می‌دهیم مراجعه به گوگل و جستجوی آن عبارت است. نتایج بالا به واسطه‌ی بهینه‌سازی خوبشان در صفحه رتبه‌ی خوبی را در اختیار دارند. اما یکی دیگر از دلایل قدرتمند در مورد رتبه‌ی خوبشان، داشتن تعداد زیادی از لینک‌های خوب است که به آن صفحات اشاره می‌کنند.

بنابراین باید کسانی که به آن صفحات لینک می‌دهند را پیدا کنید. نحوه‌ی دریافت آن لینک‌ها را تایید کنید و سپس استراتژی خاصی برای دستیابی به لینک ایجاد کنید که به نوعی کار آن‌ها را تکرار کنید. یکی از ابزارهایی که می‌توانیم برای تحقیق بک ‌لینک استفاده کنیم باز کردن سایت اکسپلورر است. اما دیگر ابزار موجود بخشی از نرم‌افزار “ماز تول سوییت” است.

بیایید یکی از url های رتبه‌ بالا از جستجوی قبلی را انتخاب کرده و وارد آن شویم. شما اطلاعات زیادی را در مورد این صفحه می‌بینید، اما بخش اول که برچسب لینک‌های ورودی روی آن خورده است فهرست تمام صفحاتی که به url مورد بررسی لینک داده‌اند، مشاهده می‌شوند. می‌توانید از فیلترهای متنوعی استفاده کنید تا این فهرست را بر اساس معیارهای متفاوت کوچک‌ تر کنید، اما برای اینجا می‌خواهیم صرفاً لینک‌های حاصل از منابع بیرونی را نمایش دهیم، یعنی نمی‌خواهیم لینک‌هایی که از داخل همین سایت داده شده‌اند را مشاهده کنیم. می‌توانید هر یک از این لینک‌ها را بررسی کنید و هدف تان این است که میزان انطباق آن لینک با اهدافتان را بسنجید و در صورت انطباق، استراتژی رسیدن به آن را طراحی نمایید.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید لزوم ساخت لینک‌هایی با کیفیت به سایت خودتان است. بنابراین بر روی بک ‌لینک‌هایی با قدرت صفحه‌ی بالا یا قدرت دامنه‌ی بالا تمرکز نمایید. باید این کار را بیش از یکی از رقبای رده ‌بالا انجام دهید و هنگامی که وارد این لینک‌ها می‌شوید به دنبال انواع فرصت‌های متفاوت باشید. به عنوان مثال امکان دارد، دایرکتوری‌های بیشتری برای ثبت سایتتان پیدا کنید. احتمالاً تا کنون سایتتان را در هر دایرکتوری مرتبط و با کیفیت که به نظرتان منطقی بوده ثبت کرده‌اید، اما احتمال دارد تعدادی از موارد خوب را از نظر انداخته باشید و چنین تحلیلی به شما اجازه می‌دهد. سایر دایرکتوری‌هایی که رقبایتان کشف کرده‌اند را بشناسید و شاید از آن‌ها استفاده کنید.

یک استراتژی رایج دیگر که می‌توانید از مزیت‌های آن استفاده کنید، ارسال مطالب مهمان است. در این استراتژی شما به سایت دیگری مراجعه کرده و پیشنهاد تولید محتوا را برای بلاگشان می‌دهید این یک بازی دو سر برد است آن بلاگ محتوایی متناسب را دریافت کرده و کاربرانش نیز از آن بهره می‌گیرند و در عوض شما نیز در معرض دید مخاطبین جدید قرار گرفته و با توجه به محتوای تولید شده بک ‌لینک‌هایی را به سمت سایتتان دریافت خواهید کرد. بک‌ لینکی نظیر این که در پروفایل نویسنده موجود است، نه‌ تنها به سایتتان کمک می‌کند و شما را در معرض ترافیک بالقوه و جدید قرار می‌دهد بلکه می‌تواند روابط صنعتی را تحکیم نماید. بدین وسیله می‌توانید رهبری بهتری بر افکار داشته و وضعیت خود را در صنعت بهبود دهید.

همچنین باید به دنبال لینک‌هایی از سایت‌های NGO یا غیرانتفاعی بروید. بسیاری از کمپانی‌ها از طریق کمک‌های مالی، تخصص یا کار قرض‌الحسنه از سازمان‌های غیرانتفاعی پشتیبانی می‌کنند و در بسیاری از موارد این سازمان‌ها با سایت شما تبادل لینک می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند شما را نزد اسپانسرها یا سازمان‌های همکارشان نشان دهند. لینک‌های این دامنه‌ها معمولاً در نظر موتورهای جستجو بسیار قابل اطمینان در نظر گرفته می‌شوند. پس می‌توانید در مورد دلایل مهم برای سازمان تان فکر کرده و پشتیبانی از آن‌ها را لحاظ کنید یا به NGOها و سازمان‌های غیرانتفاعی همکارتان مراجعه کرده و ببینید که آیا فرصتی برای لینک یا داستانی برای انتشار در سایت وجود دارد یا خیر.

یک روش عالی دیگر برای تولید محتوای آموزشی با کیفیت، ارسال مطلب در وبسایت خودتان است، به گونه‌ای که هدفتان از آن مطلب صرفاً جمع‌آوری بک‌ لینک باشد. بسیاری از سایت‌ها در انواع مختلف صنایع هستند که هدف اولیه‌شان ارتقای آموزش‌های مخصوص صنایع بوده و کاربرانشان را به سمت محتوای ارزشمند هدایت می‌نمایند. با ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت که بتواند خلاها را پر کند یا با ایجاد روابط با سایت‌هایی که محتوای مورد نیازشان را می‌شناسند به شبکه‌ای از افراد و صفحات دست پیدا می‌کنید که از لینک دادن به شما خوشحال هستند. باز هم می‌گویم این بازی دو سر برد است که در آن سایت‌های ثالث از هدایت مخاطبانشان به سمت محتوای قابل اطمینان بهره برده و شما نیز لینک‌هایی را از سایت‌های مرتبط و قابل اطمینان دریافت می‌کنید.

البته استراتژی‌های بسیار زیاد دیگری هستند که می‌توانند در آنالیز بک ‌لینک رقیب افشا شوند و نکته‌ی کلیدی صرف زمان لازم برای تحلیل فرصت‌های موجود و نحوه‌ی استفاده از آن فرصت‌ها می‌باشد. حتماً این فرایند را با تعدادی از صفحاتی که برای کلید واژه‌های مد نظرتان رتبه‌ی بالایی دارند، تکرار کنید.

در انتها بگویم وقتی صحبت از لینک ‌سازی می‌شود کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت خواهد بود. بنابراین زمان لازم را برای تحلیل گذاشته و بر روی فرصت‌های بک ‌لینک با کیفیت تمرکز کنید، تا حتماً یک پروفایل بک‌ لینک قابل اطمینان پیدا کنید و به عنوان یک دارایی بلند مدت وبسایت از آن استفاده نمایید.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.