ساختار لینک داخلی

بهینه سازی ساختار لینک های داخلی

زیرنویس ویدئوی قسمت سی و پنجم دوره آموزش سئو:

لینک دادن به سایت‌تان از طریق افراد یا وبسایت‌هایی که تحت کنترل‌تان نیستند یک کار ضروری اما چالش‌ برانگیز است. اما در مورد لینک‌هایی که خودتان کنترل کامل بر روی آن‌ها دارید نیز فراموش نکنید، نحوه‌ی لینک دادن به صفحاتی که در سایت خودتان هستند نیز برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. لینک‌دهی داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کند ساختار وبسایت، عناوین و موضوعات محتوا و حتی اهمیت نسبی هر صفحه در وبسایت‌تان را شناسایی کنند.

می‌توانیم لینک‌ دهی داخلی را به دو نوع متفاوت تفکیک کنیم. لینک‌های جهت ‌یابی و لینک‌های متنی لینک‌های جهت ‌یابی مواردی هستند که در بالا، کنار یا پایین صفحه‌ی شما قرار دارند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان بخشی از چارچوب سایت‌تان تصور کنید. لینک‌های جهت‌یابی بر روی تمام صفحات سایت‌تان حضور دارند و در حین کلیک کردن کاربران در بخش‌های مختلف سایت به عنوان راهنما عمل کرده و موارد مورد نیازشان را به آن‌ها نشان می‌دهند.

موتورهای جستجو لینک‌های جهت ‌یابی شما را تحلیل می‌کنند تا سلسله ‌مراتب صفحاتی که از طریق صفحه‌ی اصلی جاری می‌شوند را تعیین کنند. همچنین می‌توانند نحوه‌ی ساماندهی محتوا و میزان عمق ساختارتان را مشاهده کنند. خارج از چارچوب جهت‌‌یابی سایت‌تان، شما لینک‌های متنی هم دارید. لینک‌هایی درون محتوای یک صفحه‌ی خاص وجود دارند که به صفحه‌ی دیگری در سایتتان اشاره می‌کنند و همانند لینک‌های بیرونی در هنگامی که محتوای یک صفحه به محتوای صفحه‌ای دیگر ارجاع می‌دهد، مفید واقع می‌شوند.

ابزار مشاهده لینک‌های صفحه به شما کمک می‌کند تا لینک‌های داخلی و خارجی و لینک‌های Nofollow موجود در صفحات سایت یا وبلاگ خود را مشاهده کنید.

لینک‌های متنی با استفاده از ارجاع به سایر اطلاعات مرتبط به کاربران کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین به موتورهای جستجو نیز کمک می‌کنند. موتورهای جستجو می‌توانند به انکر تکست در لینک درونی نگاه کرده و محتوای صفحه‌ی مورد اشاره را متوجه شوند. لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که ارتباط موضوعی میان صفحات و اهمیت هر صفحه را توسط تعداد لینک‌های داخلی که به آن ارجاع داده‌اند، تعیین نمایند. وقتی که سایت‌تان را می‌سازید، حتماً اندکی تفکر و برنامه‌ریزی در مورد اجزای جهت‌ یابی که می‌خواهید روی صفحات استفاده کنید، داشته باشید. وقتی که محتوا می‌نویسید حتماً از لینک دادن به سایر صفحات سایت‌تان با استفاده از لینک‌های متنی و همچنین متن انکر متناسب بهره بگیرید هم کاربران و هم موتورهای جستجو از این کار تقدیر خواهند کرد.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.