اتصال پراپرتی GA4 به پراپرتی نسخه یونیورسال – قسمت 4

در قسمت قبلی سری آموزش‌های جی ای 4 می‌توانید با نحوه راه‌اندازی پراپرتی‌های GA4 با تگ منیجر آشنا شوید.

معرفی نسخه جدید گوگل آنالیتیکس (GA4) و همچنین عدم امکان استفاده از نسخه یونیورسال این ابزار محبوب باعث شده است تا کاربران این شبکه کم‌کم به فکر انتقال داده‌ها به جی ای 4 افتاده و خود را برای مهاجرت از نسخه یونیورسال آنالیتیکس آماده کنند.

اما یکی از قدم‌های مهم در پروسه مهاجرت از نسخه یونیورسال آنالیتیکس به جی ای 4، اتصال پراپرتی‌های GA4 به پراپرتی‌های موجود کاربران در نسخه یونیورسال می‌باشد.

اگر در چند وقت اخیر در پلتفرم جی ای 4 از بخش ریپورت‌های خود بازدید کرده باشید؛ احتمالا پیامی با این متن دریافت کرده باشید:

اتصال پراپرتی جی ای 4 به پراپرتی یونیورسال

این پیام که از سمت گوگل برای شما فرستاده شده است؛ توضیح می‌دهد که در صورتی که به پراپرتی در حال استفاده خود دسترسی دارید، می‌توانید آن را به پراپرتی نسخه یونیورسال خود متصل کنید. اما اگر این پیام برای شما نشان داده نشده است؛ می‌توانید به صورت دستی و از طریق مسیر زیر، پراپرتی جی ای 4 خود را به پراپرتی نسخه یونیورسال متصل کنید:

Admin > Property > GA4 Setup Assistant

چرا باید پراپرتی GA4 را به پراپرتی نسخه یونیورسال متصل کنیم؟

اتصال پراپرتی‌های جی ای 4 به پراپرتی‌های یونیورسال مزایای زیادی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

انتقال خودکار تنظیمات: اتصال پراپرتی‌های جی ای 4 به پراپرتی‌های نسخه یونیورسال این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به صورت اتوماتیک تمامی تنظیمات و فاکتورهایی که قبلاً در نسخه یونیورسال برای پراپرتی‌های خود ذخیره کرده بودند را بدون تغییر به جی ای 4 منتقل کنند. این موارد تنظیماتی هستند که می‌توان آن‌ها را از نسخه یونیورسال به جی ای 4 منتقل کرد:

  • کانورژن‌ها (Conversions)
  • مخاطبان (Audiences)
  • کاربران و دسترسی‌ها (Users and permissions)

صرفه‌جویی در زمان: اتصال این پراپرتی‌ها به یکدیگر باعث می‌شود تا کاربران دیگر مجبور نباشند موارد و تنظیمات دلخواه خود را که در نسخه یونیورسال داشتند؛ دوباره در جی ای 4 ست کرده و زمان زیادی را برای این مورد صرف کنند.

چگونه پراپرتی GA4 را به پراپرتی نسخه یونیورسال متصل کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ برای اتصال پراپرتی‌های جی ای 4 به پراپرتی‌های نسخه یونیورسال آنالیتیکس، باید این کار را از طریق پنل Admin و با استفاده از گزینه‌های ستون Property انجام دهیم. در این قسمت کادری برای شما در نظر گرفته شده است که از طریق آن می‌توانید پراپرتی موردنظر برای اتصال را انتخاب کنید. پس از انتخاب پراپرتی‌های موردنظر و اتصال آن‌ها به یکدیگر، بخش Setup Assistant برای ما باز خواهد شد که طیف گسترده‌ای از امکانات را در اختیار ما قرار می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که اتصال پراپرتی‌های خود را انجام داده و یا اینکه پراپرتی‌های جی ای 4 خود را به پراپرتی‌های نسخه یونیورسال متصل نکرده باشید؛ در هر حالت قسمت ستاپ اسیستنت در بخش Admin برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

بخش‌های مختلف Setup Assistant که هر کدام از آن‌ها کاربرد به خصوصی برای کاربران داشته؛ به شرح زیر می‌باشند:

  • Collection Settings
  • Property Settings
  • Linking
  • Audiences
  • Conversions
  • User Management

ابزار ستاپ اسیستنت قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در یک ویدئو مجزا به صورت جزئی و کاملاً جامع به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. اما این موارد یک سری از امکانات کاربردی این ابزار می‌باشند:

  • با این ابزار می‌توانید پراپرتی‌های جدید GA4 بسازید.
  • کپی کردن اسم و URL پراپرتی و همچنین دیگر تنظیماتی که در پراپرتی نسخه یونیورسال وجود داشتند.
  • فعال کردن قابلیت enhanced measurement که در پراپرتی نسخه جی ای 4 شما وجود دارد.
  • در صورتی که تمایل دارید از سایت تگ‌های قبلی استفاده کنید؛ ستاپ اسیستنت این امکان را برای پراپرتی‌های جی ای 4 فراهم می‌کند تا همچنان از تگ قبلی گوگل دیتا دریافت کنید.
  • ایجاد مسیر اتصال بین پراپرتی‌های جی ای 4 و پراپرتی‌های نسخه یونیورسال که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تنظیمات و اطلاعات مدنظر خود را از پراپرتی‌های نسخه یونیورسال به جی ای 4 منتقل کنید.

در این قسمت از مجموعه آموزش‌های GA4، کریستا سیدن نحوه اتصال پراپرتی‌های نسخه جدید آنالیتیکس به یونیورسال آنالیتیکس را برای کاربران توضیح داده و همچنین کاربردهایی در رابطه با ابزار Setup Assistant را برای ما تشریح می‌کند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.