راه‌اندازی پراپرتی‌های GA4 با گوگل تگ منیجر – قسمت 3

در قسمت قبلی سری آموزش‌های GA4 می‌توانید با نحوه راه‌ا‌ندازی پراپرتی‌های جی ای 4 با جی تگ دات جی اس آشنا شوید.

در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4، کریستا سیدن سعی کرده است تا نحوه راه‌اندازی پراپرتی‌های جی ای 4 با استفاده از گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) و آپگرید جدید ابزار ویزارد را برای ما توضیح دهد. برای انجام این کار ما از نسخه یونیورسال آنالیتیکس استفاده می‌کنیم.

برای شروع کار، به بخش ادمین نسخه یونیورسال آنالیتیکس رفته و بر روی دکمه شروع داخل ویزارد کلیک می‌کنیم. این کار یک پراپرتی جدید برای ما ساخته که با استفاده از آن می‌توانیم کار خود را با ویزارد شروع کنیم. پس از کلیک بر روی این گزینه، صفحه جدید برای ما باز شده و یک سری از اطلاعات مربوط به ابزار ویزارد را در اختیار ما قرار می‌دهد.

راه‌اندازی پراپرتی جی ای 4 با گوگل تگ منیجر

این اطلاعات به شرح زیر می‌باشند:

1. در صورتی که تگ کردن تمام لینک‌های سایت خود را با استفاده از gtag.js انجام نداه‌اید، همچنان می‌توانید از ابزار ویزارد برای راه‌اندازی پراپرتی‌های جی ای 4 استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که در این شرایط نمی‌توانید از تگ های سایت برای تگنیگ استفاده کنید.

2. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید با کلیک بر روی گزینه Create Property، این کارها را می‌توانید در جی ای 4 انجام دهید:

  • یک پراپرتی جدید در این شبکه بسازید.
  • وب استریم‌های خود را با حفظ تنظیماتی که در نسخه یونیورسال آنالیتیکس داشته‌اند؛ به جی ای 4 منتقل کنید.
  • قابلیت Enhanced Measurement را برای پراپرتی‌های خود فعال کنید.
ساخت پراپرتی جدید در جی ای 4

قابلیت‌های ابزار ویزارد در جی ای 4

3. در صورتی که از سیستم‌های مدیریت تگ‌ مثل تگ منیجر استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از این ابزار برای فعال کردن دیتا کالکشن هم استفاده کنید.

4. در صورتی که از یک لجسی تگ مثل analytics.js استفاده می‌کنید؛ برای جمع‌آوری دیتا باید دوباره کار تگنیگ را انجام دهید. توجه داشته باشید که در این مورد نیز می‌توانید از ابزار تگ منیجر استفاده کنید.

در صورتی که از ابزار ویزارد برای ساخت پراپرتی‌های جی ای 4 خود استفاده کنید؛ به صفحه Setup Assistant منتقل خواهید شد. این مورد در بخش ادمین و در زیر ستون پراپرتی برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

توجه داشته باشید که فرقی نمی‌کند که از قبل یک پراپرتی جی ای 4 داشته و یا اینکه با استفاده از ویزارد یک پراپرتی جدید بسازید؛ در هر صورت ابزار ستاپ اسیستنت برای شما قابل مشاهده بوده و می‌توانید از قابلیت‌های فوق‌العاده آن استفاده کنید.

ستاپ اسیستنت به شما کمک می‌کند تا پراپرتی‌های جی ای 4 خود را شخصی‌ سازی کرده و داده‌ها و تنظیماتی که در نسخه یونیورسال آنالیتیکس برای پراپرتی‌های خود داشتید را بدون تغییر به جی ای 4 منتقل کنید. گزینه‌های مختلفی که در این بخش برای شما در دسترش هستند به شرح زیر می‌باشند:

  • Collection Settings
  • Property Settings
  • Linking
  • Audiences
  • Conversions
  • User Management

قابلیت مهم ابزار ستاپ اسیستنت این است که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تنظیماتی که در نسخه یونیورسال آنالیتیکس داشتید را بدون تغییر وارد جی ای 4 کنید؛ بنابراین نیازی ندارید تا یک سری از تنظیمات دلخواه را دوباره در جی ای 4 ست کنید.

و درنهایت برای نصب تگ‌های مورد نظر می‌توانید به تگ منیجر رفته و اقدام به ساخت یک پراپرتی جدید جی ای 4 کنید.

تگ منیجر گوگل این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تگ کانفیگوریشن (configuration) خود را به راحتی با استفاده از این ابزار بسازید. برای انجام این کار شما به آیدی پراپرتی که در بخش ادمین پراپرتی‌های جی ای 4 و در زیر قسمت تنظیمات پراپرتی (Property Settings) قرار گرفته است نیاز دارید. هنگامی که آیدی پراپرتی موردنظر خود را پیدا کردید؛ باید آن را در باکس Measurement ID قرار دهید.

تگ کانفیگوریشن این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تنظیمات فاکتورهای مختلف را تغییر دهید که پارامترهای نسخه یونیورسال و تنظیمات مربوط به پراپرتی‌های کاربر از جمله این موارد می‌باشند.

نهایتاً می‌توانید با کیک بر روی گزینه‌های Save، Preview و Debug کلیک کنید تا تگ خود را آماده کرده و آن را در سایت جای‌گذاری کنید.  بدین ترتیب ما توانستیم از تگ منیجر برای راه‌اندازی پراپرتی‌های جی ای 4 استفاده کرده و ابزار فوق‌العاده کاربردی گوگل آنالیتیکس 4 را برای رصد رفتار کاربران در سایت راه‌اندازی کنیم

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.