تاثیر تبلیغات در جذب مشتری و موفقیت کسب و کار

تاثیر تبلیغات در جذب مشتری و موفقیت کسب و کار

تا به حال فکر کرده اید که تبلیغات چگونه می‌تواند به کسب و کار کمک کند؟ پاسخ کوتاه: این شیوه باعث می‌شود کسب و کار رشد کند.

در دنیای امروز تاثیر تبلیغات در کسب و کارهای مختلفی مشخص شده و تبلیغ دهندگان به مزایای بسیاری از این طریق دست یافته اند. همانطور که می‌دانید این تاثیر در افزایش فروش، جذب مشتری و بسیاری موارد دیگر قابل مشاهده است.

به عنوان مثال، شرکت ساب وی (تولید کننده وعده های غذایی گیاهی) داستان واقعی از زندگی جِرِد که با خوردن ساندویچ های این شرکت و کمی پیاده روی از 194 کیلوگرم به 84 کیلوگرم رسیده بود، منتشر کرد. در سال 2000 فروش ساب وی 18 درصد افزایش یافت و در سال 2001 نیز جهشی 16 درصدی داشت.

ممکن است اجرای آگهی تبلیغاتی هزینه های بالایی برای کسب و کار داشته باشد، اما می‌تواند در فروش بیشتر و جذب مشتریان تاثیر گذار باشد. علاوه بر آن، می‌تواند چندین برابر از پولی که صرف کرده اید را به حسابتان بازگرداند.

علاوه بر تاثیر تبلیغات در جذب مشتری و افزایش درآمد کسب و کار، مزایای بیشتری وجود دارد که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم.

تبلیغات چه کاری برای کسب و کار انجام می‌ دهد؟

همانطور که می‌دانید تبلیغات تاثیر گسترده ای در بسیاری از کسب و کارها داشته است. به طور کلی تبلیغات سه هدف اصلی دارد:

  1. اطلاع رسانی (مخاطبان را از محصولات و خدمات شما آگاه می‌کند)
  2. ترغیب (مشتریان بالقوه را مجاب می‌کند تا از خدمات و محصولات شما استفاده کنند)
  3. یادآوری (به مصرف کنندگان اطلاع می‌دهد که بیزینس شما چه خدمات یا محصولاتی ارائه می‌کند)

می‌توانید اطلاعات بیشتری از فواید تبلیغات در وبلاگ پارس ادوردز کسب کنید.

شما می‌توانید با استفاده از این شیوه به برداشت های قدیمی یا منفی نسبت به بیزینس خود پایان دهید. همچنین باعث می‌شود محصولات یا خدمات برند شما توسط افراد بیشتری دیده شوند. این کار به صورت مستقیم در افزایش تعداد مشتریان تاثیر گذار است.

تاثیر تبلیغات در جذب مشتری و موفقیت کسب و کار

بسیاری موارد دیگر هستند که می‌توانند جزو موارد بالا باشند؛ اما لب مطلب این است که تبلیغ به رشد و موفقیت کسب و کار کمک می‌کند.

به عنوان مثال، اواخر سال 2000 میلادی گوگل تصمیم گرفت تا خدمات جدیدی به انواع شرکت ها ارائه کند. در اکتبر 2020 این شرکت توانست پلتفرم گوگل ادز (ادوردز سابق) را ارائه کند که تغییرات عمده ای در بازاریابی آنلاین ایجاد کرد. از آن زمان به بعد، کسب و کارهای آنلاین می‌توانستند با پرداخت هزینه جستجوکنندگان در موتور جستجوی گوگل نمایش داده شوند.

خدمات تبلیغ گوگل یکی از مواردی است که می‌تواند به رشد بیزینس کمک کند. موارد بیشتری وجود دارند که می‌توانند در موفقیت برند تاثیر گذار باشند.

به عنوان مثال، از طریق بیلبوردهای نصب شده در خیابان می‌توانید آگاهی مشتریان بالقوه را نسبت به خدمات و محصولات خود افزایش دهید.

تاثیر تبلیغات در کسب و کارهای کوچک

بیایید درباره تاثیر تبلیغات در کسب و کارهای کوچک صحبت کنیم. این تاثیر می‌تواند نسبت به صنعت فعالیت متفاوت باشد؛ اما به طور کلی درباره اینکه تبلیغات چه کمکی به کسب و کار می‌کند صحبت می‌کنیم.

در ادامه 18 مورد از مزایای تبلیغ برای کسب و کارهای کوچک را معرفی می‌کنیم.

1. افزایش تعداد بازدیدکنندگان کسب و کار

تبلیغ در فضاهای مختلف مانند روزنامه ها، تلویزیون، بیلبورد، رادیو، شبکه های اجتماعی و … می‌تواند بازدیدکنندگان کسب و کار را افزایش دهد.

ممکن است کسب و کار نوپای شما بودجه کافی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی را نداشته باشد. ما توصیه می‌کنیم از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید که با هزینه اندک قابل اجراست و میزان بازگشت وجه بالایی دارد.

تاثیر تبلیغات در جذب مشتری -

2. تولید سرنخ

کسب و کارهای B2B می‌توانند از تبلیغات برای تکمیل قیف فروش استفاده کنند. همچنین این کار باعث می‌شود سرنخ های جدیدی بدست آورند و آنها را پیگیری کنند. تاثیر تبلیغات در تولید سرنخ چشم‌گیر بوده و می‌تواند به موفقیت کسب و کار کمک بسزایی کند.

3. معرفی خدمات و محصولات جدید

استفاده از روش های مختلف تبلیغات بهترین راه برای معرفی خدمات و محصولات جدید برند است. با این‌کار توجه مصرف کنندگان را بدست می‌آورید و به مشتریان قبلی خود نیز اطلاع می‌دهید که از آنها استفاده کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌تواند یکی از گزینه های مناسب برای این کار باشد.

4. برجسته کردن تغییرات و پیشرفت های محصول یا خدمات

اگر بیزینس شما محصول یا خدماتی دارد که از قبل ارائه شده، تبلیغات می‌تواند پیشرفت ها و تغییرات آن را به اطلاع عموم برساند. با این کار می‌توانید آمار و ارقام فروش خود را افزایش دهید.

5. افزایش ترافیک وب سایت

بر هیچکس پوشیده نیست که تبلیغات آنلاین می‌تواند به طور چشم گیری ترافیک وب سایت را افزایش دهد. تاثیر تبلیغات در افزایش ترافیک بسیار زیاد است و اهداف شرکت های مختلفی از تبلیغ، رسیدن به این هدف است. می‌توانید مهم ترین صفحات خود را در قالب آگهی تبلیغاتی به کاربران نمایش دهید تا مصرف کنندگان را به خرید از کسب و کار خود مجاب کنید.

تاثیر تبلیغات در جذب مشتری - افزایش ترافیک وب سایت

6. افزایش آگاهی از برند

تاثیر تبلیغات در ذهن کاربران به گونه ای است که در زمان نیاز به استفاده از خدمات یا محصول، آگهی مربوط به آن را به یاد می‌آورند. به ویژه برای کسب و کارهای خدماتی؛ اما به طور کلی هر بیزینسی می‌تواند از این مورد مزیت دریافت کند.

7. تبلیغ برای فروش و پیشنهاد ویژه

برای هر کسب و کار خرده فروشی، تبلیغ می‌تواند آگاهی مردم درباره فروش یا پیشنهادهای ویژه را افزایش دهد. در این پروسه شانس زیادی برای جذب مشتری جدید وجود خواهد داشت.

8. فروش آنلاین فوری

برای تجارت های الکترونیک، تبلیغات می‌تواند منجر به فروش آنلاین فوری شود. به عنوان مثال، تبلیغات کلیکی گوگل در سریع ترین زمان ممکن کاربر را به صفحه خرید محصول یا خدمات موردنظرش هدایت می‌کند.

9. نمایش تصویر برند

برای کسب و کارهایی که صحبت و نگاه ویژه ای درباره آنها نیست، تبلیغات می‌تواند عموم نظرات را نسبت به آنها تغییر دهد. به عنوان مثال، مجسمه ساز پنیر! Sarah Kaufmann به عنوان سازنده مجسمه های غول پیکر از پینر شناخته می‌شود.

مجسمه سازی با پنیر - با تبلیغات افراد را از صنعیت فعالیت خود آگاه کنید

10. تقویت رهبری یا پروفایل در صنعت فعالیت

اگر در صنعت فعالیت خود بخواهید به عنوان یک رهبر شناخته شوید، تبلیغات می‌تواند مدت زمان تحقق این رویا را کاهش دهد. این کار می‌تواند پروفایل شما و بیزینس‌تان را سر و سامان داده و شما را به مشتریان بالقوه معرفی کند.

11. اطلاع رسانی از افتتاحیه کسب و کار

استفاده از روش های مختلف تبلیغات مانند تبلیغ در روزنامه ها، تبلیغات مستقیم و از این قبیل موارد، باعث می‌شود کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید. تاثیر تبلیغات در آگاهی افراد از کسب و کارهای افتتاح شده زیاد است و باعث کسب درآمد آنها می‌شود.

12. جلب توجه جستجوکنندگان محلی

کسب و کارهای محلی می‌توانند موقعیت خود را در گوگل مپ مشخص کنند تا در جستجوهای انجام شده در نزدیکی خود دیده شوند. این راهی است که رستوران ها، فروشگاه ها و سایر بیزینس ها مشتریان خود را در مناطق نزدیک جذب می‌کنند. می‌توانید از طریق گوگل مای بیزینس این کار را انجام دهید.

احتمالا جستجوهایی که به نتایج محلی ختم شده را دیده اید. این موارد می‌توانند نسبت به سایر جستجوها متفاوت باشند و به رشد کسب و کار در موقعیت های مختلف کمک کنند. با استفاده از خدمات گوگل می‌توانید در موقعیت های محلی کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

رستوران های محلی تهران - با تبلیغات در جستجوهای افراد محلی دیده شوید

13. ایجاد برتری نسبت به رقبا

در بسیاری از کسب و کارها تبلیغات می‌تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند. به نظر شما چه چیزی مک دونالد و برگر کینگ را متمایز تر نسبت به رقبا نشان می‌دهد؟ این کاری است که تبلیغات برای کسب و کارها انجام می‌دهد.

14. تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار

ریتارگتینگ یا تبلیغات ریمارکتینگ می‌تواند به بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما شده اند و خریدی ثبت نکرده اند یادآوری کند تا از شما خرید کنند. به زبان ساده تر، مشتریان بالقوه ای که وارد صفحات شما شده اند را در فضاهای مختلف مورد هدف قرار می‌دهد. این تکنیک باعث می‌شود بازدیدکنندگان بیشتری را به خریدار تبدیل کنید.

فرض می‌کنیم فردی وارد سایت ما شده و بعد از اضافه کردن محصولی به سبد خرید آن را ترک می‌کند. با کمپین ریمارکتینگ، این افراد مجددا محصولاتی را که در سایت دیده اند در صفحات مختلف مشاهده می‌کنند.

15. افزایش لیست ایمیل یا شبکه های اجتماعی

اگر شما می‌خواهید دنبال کنندگان بیشتری در شبکه های اجتماعی یا لیست ایمیل خود داشته باشید، بنابراین تبلیغ در شبکه های اجتماعی و سایر متدهای بازاریابی می‌تواند به برآورده شدن خواست شما کمک کند. زمانی که افراد تصمیم بگیرند پیام های ایمیل مارکتینگ شما را بشوند یا در شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند، کاری ساده تری خواهید داشت تا پیام مستقیم خود را به آنها برسانید.

با ارائه انواع تبلیغات اینترنتی می‌توانید شانس خود برای جلب نظر مشتریان را افزایش دهید. پس از آن می‌توانید آنها را برای شرکت در خبرنامه یا شبکه های اجتماعی خود دعوت کنید.

16. افزایش ارزش سفارش مشتریان

پیشنهادهای ویژه و مشوق های مختلف ارزش سفارش مشتریان را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، پیشنهادهای تخفیفاتی مثل 20 درصد تخفیف برای خریدهای بالای 100 هزار تومن. کاری که اکثر کسب و کارهای فعال در ایران انجام می‌دهند.

17. تقویت تاثیر بازاریابی محتوایی

همانطور که می‌دانید بازاریابی محتوایی یکی از روش های مهم دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. اما تبلیغات باعث می‌شود تاثیر بیشتری داشته باشد. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و با تبلیغات آنها را تقویت کنید تا مشتریان بیشتری برای کسب و کار به همراه داشته باشند. این کار باعث می‌شود محتوای شما بیشتر و سریع تر دیده شود. علاوه بر آن، تعداد کلیک و میزان تعامل کاربران با آن بیشتر می‌شود.

18. قدرت بازاریابی دهان به دهان را بیشتر می کند

تبلیغات یکی از عامل های اصلی بازاریابی دهان به دهان محسوب می‌شود. طبق اطلاعاتی کهSmall Business Trends منتشر کرده، 85 درصد از کسب و کارهای کوچک از بازاریابی دهان به دهان بیشترین تاثیر را گرفته اند. به طور کلی هرچه مشتری راضی بیشتری از تبلیغات بدست آورید، شانس بیشتری خواهید داشت تا مشتریان خود را از طریق تبلیغ دهان به دهان افزایش دهید.

مثالی از تبلیغات دهان به دهان - صحبت های دوستانه برای معرفی خدمات یا محصولات مناسب

لیست بالا جامع نیست. اما باید به سوال شما درباره تبلیغات چه کار می‌کند؟ پاسخ دهد. و اینکه ایده هایی می‌دهد که یک تجارت تازه راه اندازی شده چه مزیت هایی از تبلیغات بدست می‌آورد.

تبلیغات چگونه می تواند به کسب و کارها کمک کند؟

تا به اینجا درباره کلیت تبلیغات صحبت کردیم؛ اما در ادامه می‌خواهیم مثال هایی معرفی کنیم تا کاملا متوجه شوید تبلیغات چه تاثیری در کسب و کار و جذب مشتری خواهد داشت.

در ادامه درباره دو صاحب کسب و کار صحبت می‌کنیم. این دو داستان می‌تواند به درک راحت تر موضوع کمک کند.

مهدی | صاحب رستوران

مهدی صاحب رستورانی در شهر تهران است و غذاهای خوشمزه ای ارائه می‌دهد.

همانند بسیاری از همکارانش در صعنت غذا، مهدی نیز مشتریان خود را از طریق بازاریابی دهان به دهان مشتریان راضی بدست می‌آورد. او از این روش تبلیغاتی که هیچ هزینه ای برای او ندارد کاملا راضی است.

مثالی از تاثیر تبلیغات در کسب و کارهای کوچک - مهدی صاحب رستوران

اما مشکل اینجاست که مهدی همیشه از تبلیغات دوری می‌کند؛ و معتقد است که اصلا به این کار نیازی ندارد. بنابراین هیچ مبلغی در این راه خرج نمی‌کند. تقریبا مانند هر فرد دیگری که چنین اعتقادی داشته، نگرش او نیز نسبت به تبلیغات تغییر می‌کند و کمی راحت تر با این موضوع برخورد می‌کند.

اخیرا مهدی متوجه شده که رستورانش مانند گذشته رونق نداشته و به اصطلاح بیزینس او راکد شده. مانند هر صاحب کسب و کاری، او نیز در این شرایط نگران شده است.

وضعیت فروش آخر هفته ها خوب است، اما روزهای ابتدایی هفته فروش خوبی ندارد. او فکر می‌کند در پروسه کاری هیچ تغییری ایجاد نشده است.

مهدی به این موضوع فکر می‌کند که ممکن است توسط رقبا کنار گذاشته شده باشد. ممکن است یکی از رستوران های رقیب، شعبه ای در نزدیکی رستوران او باز کرده باشد. به عنوان مثال، رقیب به مشتریان پیشنهاد وایفای رایگان، تست غذا، میز و صندلی در فضای باز، موسیقی زنده و بسیاری موارد دیگر ارائه می‌کند.

مهدی از کسب و کار خود سود دارد، اما اوقاتش را به سختی می‌گذارند. بدون داشتن سرمایه، او نمی‌تواند درخواست های مشتریان را به خوبی برآورده کند و این مشتریان را آزرده خاطر می‌کند.

با توجه به اینکه درآمد کمی دارد، توانایی پرداخت صندلی های جدید را ندارد؛ چه برسد به ارائه خدمات اضافی مانند قهوه و دسر. او همچنین پول سرمایه گذاری در فناوری جدید را ندارد. گذشته از عدم رشد، او نگران کوچک شدن تجارت خود است.

سحر | صاحب فروشگاه کادو

سحر نیز مانند مهدی یک کسب و کار کوچک دارد؛ فروشگاه کادو. مانند مهدی کسب و کار سحر نیز از بازاریابی دهان به دهان ارزش زیادی کسب کرده است. او نیز به این روش افتخار می‌کند.

اما در دو سال گذشته سحر متوجه شد که باید بینش خود را بزرگتر از مشتریان و افرادی که آنها معرفی کرده اند تغییر دهد. بنابراین او دست به تبلیغات کسب و کار زد.

تاثیر تبلیغات در جذب مشتری و موفقیت کسب و کارهای کوچک - سحر صاحب فروشگاه کادو

باید اعتراف کرد که بودجه تبلیغاتی سحر بسیار اندک بود. اما با شناخت بازار هدف و برنامه ریزی های مراقبتی، او موفق شد مشتریان جدیدی جذب کند و به رشد خود سرعت دهد.

سحر یک برنامه تبلیغاتی ایجاد کرد. او نتایج مصرف های تبلیغاتی مختلف را بررسی کرد تا مطمئن شود بیزینس او نیز می‌تواند میزان بازگشت وجه مناسبی کسب کند. سحر می‌دانست که پولی برای هدر دادن ندارد. بنابراین نمی‌توانست بی گدار به آب بزند.

با محاسبه ریسک هزینه، او توانست تقریبا مطمئن شود که سرمایه گذاری انجام شده می‌تواند سودآورد باشد. در عوض، سحر پول مناسبی بدست آورد و دارایی های خود را افزایش داد تا محصولات هنری و کادوهای بهتر و جذاب تری بفروشد. رویدادهای بیشتری برگزار کند و حتی یک وب سایت نیز راه اندازی کند تا محصولاتش را آنلاین بفروشد.

با اجرای تبلیغات، بازاریابی دهان به دهان سحر نیز بیشتر شد؛ این چیزی نبود که انتظارش را داشته باشد! هرچه مشتری بیشتری از طریق تبلیغات دریافت کرد، افراد بیشتری بودند که درباره کسب و کار او صحبت کنند. این امر باعث شد افراد بیشتری به مشتریان کادو فروشی او تبدیل شوند.

به زبان ساده تر، سحر بازاریابی دهان به دهان را با تبلیغات افزایش داد. او توانست مبلغ بیشتری نسبت به چیزی که برای تبلیغات پرداخت کرده بود دریافت کند.

حرف آخر: ارزش تبلیغات در کسب و کارهای مختلف

متوجه تاثیر تبلیغات در کسب و کار مهدی و سحر شدید؟

مهدی از آن افرادی نبود که بخواهد برای رشد بیزینس خود تلاش زیادی کند؛ و متوجه شد که صحبت های مثبت درباره او همیشگی نیست. ممکن است او کمی دیر متوجه ارزش تبلیغات شده باشد، اما او متوجه شد باید تغییراتی ایجاد کند تا شکست نخورد.

تبلیغات به او کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی بدست آورد. مهدی متوجه نبود که کنترل جایگاه خود را از دست داده است. تبلیغ یک راه جدید به او ارائه می‌دهد تا به مشتریان جدید برسد. در این شرایط با سودی که از تبلیغات بدست می‌آورد، می‌تواند فناوری های جدید و تغییرات لازم در رستوران را انجام دهد.

تفاوت بین این دو صاحب کسب وکار این است که سحر زودتر متوجه شد باید تغییرات ایجاد کند. همچنین او متوجه شد که حتی سرمایه گذاری متوسط و اندک در تبلیغات می‌تواند تاثیر گذار باشد.

مدت زیادی طول نکشید تا مشتریان بالقوه کسب و کار او را پیدا کنند. با این حال، سحر در حال حاضر نیز به اجرای تبلیغات مشغول است تا مشتریان جدیدی بدست آورد.

بنابراین هرگاه خواستید به سوال تبلیغات چگونه می‌تواند به کسب و کار من کمک کند؟ پاسخ دهید، به مهدی و سحر فکر کنید.

امیدواریم که مقاله تاثیر تبلیغات در کسب و کار و جذب مشتری اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کرده باشد. فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را برای کمک به صاحبین بیزینس در انتهای صفحه اعلام کنید.


سوالات متداول

با استفاده از تبلیغات می‌توانید خدمات و محصولات برند خود را به آگاهی مصرف کنندگان رسانده و آنها را تشویق کنید تا از شما خرید کنند.

حتی با سرمایه گذاری 20 دلاری نیز می‌توانید مشتری جدید کسب کنید. برای این کار توصیه می‌کنیم از طریق گوگل ادز تبلیغات انجام دهید.

به طور کلی تبلیغات سه هدف اصلی دارد: اطلاع رسانی (مخاطبان را از محصولات و خدمات شما آگاه می‌کند) ترغیب (مشتریان بالقوه را مجاب می‌کند تا از خدمات و محصولات شما استفاده کنند) یادآوری (به مصرف کنندگان اطلاع می‌دهد که بیزینس شما چه خدمات یا محصولاتی ارائه می‌کند)

استفاده از تبلیغات مزایای بسیاری را به همراه دارد. مهم ترین آنها افزایش آگاهی از برند، بیشتر شدن تعداد بازدیدکنندگان خدمات و محصولات، افزایش بازاریابی دهان به دهان و …

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.