ساخت ایونت در پراپرتی‌های GA4 – قسمت 11

در قسمت قبلی این سری آموزش‌ها به بررسی نحوه انتقال دیتا از پراپرتی‌های GA4 به بیگ‌ کوئری می‌پردازیم.

در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه مت مدیر محصول آنالیتیکس، توضیحاتی در رابطه با نحوه ایجاد ایونت در پراپرتی‌های GA4 را در اختیار ما قرار می‌دهند.

ساخت ایونت در رابط کاربری پراپرتی‌های آنالیتیکس موردی است که سابق بر این و در نسخه یونیورسال این ابزار، کاربران به راحتی قادر به انجام آن نبودند؛ اما در جی ای 4 و به لطف طراحی ایونت محور این نسخه، کاربران به راحتی می‌توانند ایونت‌های موردنظر خود را ساخته و آن‌ها را به عنوان کانورژن علامت گذاری کنند.

اندازه‌گیری کانورژن در مقیاس کوچک‌تر

اندازه گیری کانورژن در مقیاس کوچک‌تر (Granular Conversion Measurement) امکان ایجاد ایونت‌های جدید برای رفتارهای مختلف کاربران در سایت و یا اپلیکیشن ما را ایجاد کرده که در نهایت می‌توانیم آن‌ها را به عنوان کانورژن در ابزار آنالیتیکس در نظر بگیریم.

توجه داشته باشید؛ اندازه‌گیری کانورژن‌ها در مقیاس کوچک‌تر بدون نیاز به کدنویسی در سایت و یا اپلیکیشن شما انجام می‌شود. این مورد به عنوان یک قابلیت کاربردی برای کسب‌وکارها در نظر گرفته شده چراکه کار توسعه‌دهندگان را راحت‌تر کرده و آن‌ها مجبور به صرف زمان زیادی برای استفاده از این قابلیت نیستند.

مورد دیگر این که در این قابلیت شما می‌توانید از اطلاعات ایونت‌های از پیش ساخته شده استفاده کرده و کار ساخت ایونت‌های جدید خود را انجام دهید. نکته قابل توجه در این مورد این است که پس از ایجاد ایونت و علامت‌گذاری آن به عنوان کانورژن، هر زمانی که کاربران آن کانورژن را تکمیل کنند؛ اطلاعات آن کانورژن در دیتای آنالیتیکس شما ذخیره می‌شود.

در استفاده از این قابلیت یک سری نکات کلیدی وجود دارند که باید به آن‌‌ها توجه داشته باشید:

  • در حال حاضر امکان اندازه‌گیری کانورژن در مقیاس کوچک‌تر تنها برای وب در دسترس می‌باشد؛ اما گوگل اعلام کرده است که به زودی کاربران می‌توانند از این قابلیت در اپ‌های خود نیز استفاده کنند.
  • در حال حاضر محدودیت 30 کانورژن برای هر پراپرتی وجود دارد که در هنگام استفاده از این قابلیت، باید به آن توجه داشته باشید.
  • برای کاربران اپ ما محدودیت 500 ایونت منحصر به فرد را داریم که این مورد نیز باید در نظر گرفته شود.

ایجاد ایونت در پراپرتی‌های جی ای 4

برای ساخت ایونت در رابط کاربری جی ای 4، ابتدا به بخش EVENTS رفته و در این قسمت بر روی گزینه All events کلیک می‌کنیم. در این صفحه لیستی از ایونت‌های موجود برای ما نمایش داده شده که با کلیک بر روی کادر آبی رنگ Create event می‌تواینم ایونت جدید خود را ایجاد کنیم.

ایجاد ایونت در پراپرتی‌های جی ای 4

در صفحه باز شده می‌توانید مواردی مثل اسم ایونت، Value، پارامتر و کاندیشن‌های مختلف را برای ایونت خود تعریف کنید. حتی در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات بیشتری را نیز برای ایونت جدید خود در نظر بگیرید. در نهایت و زمانی که تنظیمات موردنظر خود را در ایونت ست کردید؛ می‌توانید بر روی گزینه Create کلیک کرده تا ایونت جدید شما ساخته شود.

در قدم آخر در همان بخش EVENTS بر روی گزینه Conversions کلیک کرده تا ایونت موردنظر خود را به عنوان یک کانورژن علامت گذاری کنیم.

علامت‌گذاری ایونت جدید به عنوان کانورژن

در این بخش بر روی گزینه New conversion event کلیک می‌کنیم. در این صفحه نام ایونت خود را وارد کرده. بر روی گزینه Save کلیک می‌کنیم تا ایونت جدید ما به عنوان یک کانورژن علامت‌گذاری شود.

در نهایت برای بررسی عملکرد کانورژن می‌توانید از بخش گزارش‌های Realtime این کار را انجام دهیم. در صورتی که کانورژن شما در سایت توسط کاربران تکمیل شده باشد؛ می‌توانید با مراجعه به بخش Reporting در پنل کاربری جی ای 4 و کلیک بر روی گزینه Realtime تعداد کاربرانی که کانورژن مورد نظر شما را کامل کرده‌اند مشاهده کنید.

ایجاد ایونت در پراپرتی‌های جی ای 4 و اندازه‌گیری کانورژن‌ها در مقیاس کوچک‌تر قابلیت کاربردی می‌باشد که امکان بررسی تمام رفتارهای کاربران در سایت و یا اپلیکیشن را برای ما فراهم می‌کند. امیدوار هستیم از این قابلیت به صورت مؤثر استفاده کرده و بتوانید رفتارهای مختلف کاربران در سایت و یا اپلیکیشن خود را بررسی کرده تا نهایتاً بتوانید دیتاهای کاربردی از آن‌ها به دست آورید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.