انتقال دیتا از پراپرتی‌های GA4 به بیگ کوئری – قسمت 10

در قسمت قبلی این سری آموزش‌ها به بررسی قابلیت مژرمنت پروتکل در GA4 می‌پردازیم.

در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4، کریستا سیدن به همراه برایان استارک مدیر محصول گوگل آنالیتیکس قصد دارند تا در رابطه با نحوه انتقال دیتا از پراپرتی‌های جی ای 4 به ابزار بیگ کوئری (BigQuery) توضیحاتی را در اختیار ما قرار دهند.

بیگ کوئری چیست؟

در ابتدا و قبل از شروع این مبحث، باید به این موضوع بپردازیم که اصلاً بیگ کوئری چیست؟

به زبانی ساده، بیگ کوئری فضای ابری می‌باشد که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا کوئری‌ها را از مجموعه‌ای از دیتاهای مختلف در هر نقطه از جهان که تحت پوشش سرورهای گوگل هستند را ران کنند.

انتقال دیتا از جی ای 4 به بگ کوئری باعث می‌شود تا یک گزارش کامل از ایونت‌های مختلف در بیگ کوئری برای ما نشان داده شود. این موضوع باعث می‌شود تا دیتاهای خام به تفکیک هر ایونت که توسط گوگل آنالیتیکس جمع‌آوری شده‌اند در اختیار ما قرار بگیرند.

چرا انتقال دیتا از جی ای 4 به بیگ کوئری مهم است؟

گوگل در جدید‌ترین نسخه ابزار آنالیتیکس این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا دیتاهای خود در جی ای 4 را به ابزار بیگ کوئری منتقل کنند تا بتوانند از آن‌ها برای ران کردن کوئری‌های شخصی‌سازی شده‌ای در مجموعه دیتاهای بزرگ‌تر استفاده کنند. در زیر برخی از دلایل انتقال دیتا از پراپرتی‌های جی ای 4 به بیگ کوئری را برای شما عنوان کرده‌ایم:

  • با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید دیتاهای خود را در بیگ کوئری ذخیره کرده و پس از پردازش، آن‌ها را به سایر فضاهای ابری منتقل کنید.
  • با استفاده از بیگ کوئری می‌توانید آنالیزهای مدنظر خود بر روی دیتاهای خام جی ای 4 را داشته باشید.
  • در این مورد می‌توانید دیتا استریم‌های مختلف جی ای 4 را به بیگ کوئری متصل کنید. به عنوان مثال می‌توانید دیتاهای موردنظر خود را از اپلیکیشن‌های اندروید و IOS و همچنین دیتاهای سایت را یکجا به بیگ کوئری منتقل کنید.
  • می‌توانید دیتاهای خود را با سایر ابزارهای مارکتینگ و CRMها ادغام کنید.
  • در جی ای 4 انتقال دیتا از پراپرتی‌ها به بیگ کوئری رایگان می‌باشد. موردی که سابق بر این تنها برای کاربران آنالیتیکس 360 در دسترس بود و کاربران برای استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه مضاعف بودند.
  • در این مورد می‌توانید دیتاهای خود را در ابزارهایی همچون Power BI و یا Tableau نیز مشاهده کنید.

انتقال دیتا از پراپرتی‌های جی ای 4 به بیگ کوئری

در قدم اول، در پنل ادمین جی ای 4 بر روی گزینه BigQuery Linking کلیک می‌کنیم تا انتقال داده‌های خود را انجام دهیم. سپس در صفحه باز شده، گزینه Link را انتخاب می‌کنیم.

انتقال دیتا از پراپرتی‌های جی ای 4

در مرحله بعد گوگل از ما درخواست می‌کند تا پروژه مدنظر خود برای انتقال دیتا را انتخاب کنیم. با کلیک بر روی گزینه Choose a BigQuery project لیستی از تمام پروژه‌‎هایی که ما به آن‌ها دسترسی داریم؛ برای ما باز می‌شود. مدتی طول می‌کشد تا سیستم دسترسی ما را چک کرده و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد؛ می‌توانیم گزینه Confirm را انتخاب کنیم.

در قدم بعدی ما باید لوکیشنی که می‌خواهیم دیتاها را به آن منتقل کرده و همچنین Frequency مدنظر خود را انتخاب کنیم. دو گزینه Daily و Streaming انتخاب‌هایی هستند که می‌توانیم آن‌ها را برای Frequency خود انتخاب کنیم.

در حالت استریمینگ دیتا بلافاصله پس از این که توسط جی ای 4 جمع‌آوری می‌شود؛ در بیگ کوئری قابل مشاهده خواهد بود. اما همان‌طور که از نام پیداست؛ در حالت Daily دیتاها به صورت روزانه به بیگ کوئری منتقل می‌شوند. تفاوت این دو گزینه در این است که حالت دِیلی دارای قابلیت Attribution data بوده و معمولاً به عنوان روش بهتری برای انتقال دیتا در نظر گرفته می‌شود.

پس از پایان کار، گوگل به مقداری زمان برای پردازش درخواست ما نیاز داشته و چند ساعتی طول می‌کشد تا دیتاهای ما در بیگ کوئری قابل مشاهده باشند. نهایتاً با رفتن به بیگ کوئری می‌توانیم دیتاهای خود را مشاهده کرده و ببینیم که ایونت‌های ما همگی منقل شده‌اند.

دیتاهای منتقل شده از جی ای 4 به بیگ کوئری
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.