ادیت کردن ایونت‌ها در پراپرتی‌های GA4 – قسمت 12

در قسمت قبلی این سری آموزش‌ها به بررسی نحوه ساخت اکانت در GA4 می‌پردازیم.

ادیت کردن ایونت‌ها در رابط کاربری آنالیتیکس؛ قابلیت تازه‌ای که گوگل آن را در نسخه جدید ابزار محبوب آنالیتیکس قرار داده و این امکان را به کاربران می‌‍دهد تا بدون نیاز به استفاده از تگ منیجر و یا کدنویسی، تنها با چند کلیک در رابط کاربری جی ای 4 کار ادیت کردن ایونت‌ها و تغییر جزئیات آن‌ها را انجام دهند.

در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه مت مدیر محصول آنالیتیکس، توضیحاتی در رابطه با نحوه ادیت کردن ایونت‌ها در پراپرتی‌های جی ای 4 را در اختیار ما قرار می‌دهند.

دلیل ادیت کردن ایونت‌ها

اگر بخواهیم نام ایونت را تغییر داده و یا این که پارمترهای جدیدی را برای ساخت متریک‌های جدید به ایونت اضافه کنیم؛ باید چه کار کنیم؟

سابق بر این کاربران مجبور بودند از ابزارهای مدیریت تگ همچون تگ منیجر گوگل برای این کار استفاده کنند؛ اما جی ای 4 کار ما را راحت کرده و اکنون می‌توانیم کار ادیت کردن ایونت‌ها را در خود محیط کاربری این ابزار انجام دهیم.

البته که استفاده از تگ منیجر برای ادیت کردن ایونت‌ها امکانات بیشتری در مقایسه با رابط کاربری جی ای 4 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما به هیچ عنوان نمی‌توان سرعت انجام کارها و آسان‌تر شدن روند ادیت کردن ایونت‌ها در جی ای 4 را با تگ منیجر مقایسه کرد.

نحوه ادیت کردن ایونت‌ها در پراپرتی‌های جی ای 4

برای ادیت ایونت‌ها در پراپرتی‌های جی ای 4، می‌توانید این کار را با انتخاب گزینه All events در محیط کاربری این ابزار و با کلیک بر روی گزینه Modify event انجام دهید. در صفحه باز شده بر روی گزینه Create کلیک کنید تا بتوانید ایونت موردنظر خود را ادیت کنید.

ادیت کردن ایونت‌ها در پراپرتی‌های جی ای 4

در صفحه  جدید که برای شما باز می‌شود؛ باید فیلدهای لازم را پر کرده تا کار ادیت کردن ایونت‌ها کامل شود. همچنین در صورت نیاز، در این بخش می‌توانید پارمتر‌های مختلف و کاندیشن‌های بیشتری را نیز به تغییرات خود اضافه کنید. در نهایت اگر بر روی Create کلیک کنید؛ می‌بینید که تغییرات اعمال شده برای شما قابل مشاهده خواهند بود.

در صورتی که تمام کارها را به درستی انجام داده باشید؛ می‌توانید به بخش Reporting در حساب آنالیتیکس خود رفته و از عملکرد صحیح ایونت موردنظر خود اطمینان حاصل کنید. در قست گزارش‌های Realtime Overview اگر صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید؛ می‌بینید که ایونت موردنظر شما به درستی تغییر پیدا کرده است.

محدودیت‌های این قابلیت

درست است که ادیت کردن ایونت‌ها در رابط کاربری جی ای 4 کار کا ما را نسبت به قبل بسیار راحت‌تر کرده است؛ اما یک سری محدودیت در استفاده از این قابلیت وجود دارند که به شرح زیر می‌باشند:

  • در این قابلیت شما نهایتا می‌توانید تا 50 ایونت موجود را تغییر دهید.
  • چیزی حدود 1 ساعت و یا بیشتر زمان لازم است تا تغییرات انجام شده، در ایونت اعمال شوند. (البته در تست‌هایی که ما انجام دادیم؛ این تغییرات تقریبا فوری اعمال شدند)
  • اگر مشکلی در ایونت شما وجود داشته باشد؛ ادیت آن نمی‌تواند باعث حل ریشه‌ای آن شود. اما می‌توان از این گزینه به عنوان یک راه‌حل موقت برای از دست نرفتن دیتاها استفاده کرد.

از زمان لانچ شدن گوگل آنالیتیکس 4 در اکتبر 2020، ما شاهد معرفی قابلیت‌های کاربردی همچون متریک‌های پیش‌بینی کننده و یا گزارش‌های شخصی‌سازی شده بودیم. در کنار تمام این قابلیت‌ها، ادیت کردن ایونت‌ها نیز موردی است که امکات تغییر جزئیات یک ایونت در رابط کاربری جی ای 4 را برای ما فراهم می‌کند. دیگر نیازی به کدنویسی نبوده و کاربران مجبور نیستند از ابزارهایی همچون تگ منیجر برای ادیت ایونت‌های خود استفاده کنند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.