مژرمنت کراس دامین در پراپرتی‌های GA4 – قسمت 13

در قسمت قبلی این سری آموزش‌ها به بررسی نحوه ادیت کردن ایونت‌ها در پراپرتی‌های GA4 می‌پردازیم.

در این قسمت از مجموعه آموزش‌های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه کریستیانو مدیر محصول گوگل آنالیتیکس، قصد دارند تا قابلیت‌های مختلف مژرمنت کراس دامین را بررسی کرده و همچنین نحوه راه‌اندازی آن در پراپرتی‌های جی ای 4 را نیز توضیح دهند.

نحوه راه‌اندازی مژرمنت کراس دامین در جی ای 4 یکی از تفاوت‌های اصلی آن با نسخه یونیورسال آنالیتیکس است که به هنگام استفاده از این ابزار با آن مواجه خواهید شد. سابق بر این و در نسخه یونیورسال آنالیتیکس، کاربران نیاز داشتند تا کدنویسی کرده و از سورس کدهای analytics.Js ،gtag.Js و یا تگ منیجر گوگل استفاده کرده تا این مژرمنت را در پراپرتی‌های خود راه‌اندازی کنند.

اما در نسخه جدید آنالیتیکس، این مورد بسیار راحت‌تر شده و کاربران بدون نیاز به کدنویسی و تنها با مراجعه به صفحه Admin جی ای 4 می‌توانند مژرمنت کراس دامین را برای پراپرتی‌های خود راه‌اندازی کنند.

مژرمنت کراس دامین چیست؟

اما در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا مژرمنت کراس دامین چیست و چه کاربردی برای کاربران آنالیتیکس دارد؟

تصور کنید که چندین سایت و دامنه مختلف برای کسب‌وکار خود داریدکه مشتریان با استفاده از آن‌ها عمل سفارش محصول و یا کالا خود را تکمیل می‌کنند. استفاده از مژرمنت کراس دامین این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا سشن‌های و کاربران مختلفی که در این سایت‌ها فعالیت دارند را در یک جا جمع کرده تا در نهایت بتوانید گزارش‌های دقیق‌تری از نحوه فعالیت و رفتار آن‌ها به دست آورید.

مژرمنت کراس دامین

وقتی که ما مژرمنت کراس دامین را برای سایت‌های مختلف خود ثبت می‌کنیم؛ این پروتکل موادری همچون سشن آیدی و آیدی کاربر را با این سایت‌ها به اشتراک گذاشته و باعث افزایش دقت در نحوه گزارش‌دهی جی ای 4 می‌شود.

رصد کاربران در دامنه‌های متفاوت

استفاده از مژرمنت کراس دامین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کاربر موردنظر خود را در دامنه‌های مختلف شناسایی کرده و رفتارهای مختلفی که در این دامنه دارد؛ تنها به همان کاربر نسبت داده شود. این مورد به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی از تعداد کاربران خود داشته تا نهایتا داده‌های دقیق‌تری برای تعیین استراتژی‌های مارکتینگ خود داشته باشید.

نحوه کار کراس دامین مژرمنت بدین گونه است که با راه‌اندازی آن و منتهی شدن یک لینک outbound به یک دامنه متفاوت، قابلیت Enhanced measurement که کار رصد این لینک را انجام می‌دهد؛ غیر فعال شده و امکان بررسی کاربر در دامنه جدید را به وجود می‌آورد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.