راه‌اندازی پراپرتی‌های GA4 با gtag.js – قسمت 2

در قسمت قبلی سری آموزش‌های GA4 می‌توانید با نحوه شروع به کار با پراپرتی‌های جی ای 4 آشنا شوید.

در این ویدئو از سری آموزش‌های جی ای 4 قصد داریم تا در مورد نحوه راه‌اندازی پراپرتی‌های این نسخه از آنالیتیکس گوگل با gtag.js و با استفاده از آپدیت جدید ویزارد صحبت کنیم.

برای ست کردن پراپرتی‌های جی ای 4 با جی تگ دات جی اس در ابتدا نیاز داریم تا به بخش View نسخه یونیورسال آنالیتیکس مراجعه کنیم. در این قسمت شما می‌توانید گزینه Upgrade to GA4 را در کنسول ادمین و زیر ستون پراپرتی مشاهده کنید. در رابطه با این موضوع شما می‌توانید از ویزارد استفاده کرده و کار خود را با ساخت یک پراپرتی جدید شروع کنید.

در ادامه وقتی که بر روی گزینه Get Started کلیک کنیم؛ یک باکس جدید برای شروع کار با ویزارد برای ما باز شده که این امکان را به ما می‌دهد تا تنها با چند کلیک پراپرتی جدید موردنظر خود را بسازیم.  توجه داشته باشید که فعال کردن وب استریم‌های مختلف در این بخش بر اساس داده‌ها و آنالیزهایی صورت می‌گیرد که در نسخه یونیورسال آنالیتیکس داشتیم.

در جی ای 4 این امکان وجود دارد تا گزینه Enhanced Measurement را فعال کرده و از تگ‌های سایت برای جمع‌آوری دیتاها استفاده کنید. نحوه جمع‌آوری دیتا در پراپرتی‌های جی ای 4 بدین صورت می‌باشد که در آن دیتا کالکشن از مدل تگینگ gtag.js تعریف شده و همچنین خود تگ‌های سایت برای جمع کردن داده‌ها استفاده می‌کند.

در این مورد دقت کنید که متدهای دیتا کالکشنی که از تگ‌های سایت برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌کنند؛ تنها در صورتی کاربردی هستند که ما برای تگینگ تمام لینک‌های سایت خود از gtag.js استفاده کرده باشیم. اما حتی اگر این کار را هم انجام نداده باشیم؛ نسخه جدید آنالیتیکس این امکان را برای ما فراهم کرده است تا جمع‌آوری داده‌های خود را با استفاده از ویزارد انجام داده و سپس عمل تگینگ لینک‌های سایت را انجام دهیم.

وقتی که کار خود با ویزارد را شروع کنیم؛ View جدید ما در جی ای 4 ساخته شده و اکنون می‌توانیم از قابلیت‌های صفحه Setup Assistant استفاده کنیم. صفحه ستاپ اسیستنت در بخش ادمین جی ای 4 و زیر ستون پراپرتی قابل مشاهده می‌باشد.

ستاپ اسیستنت جی ای 4

توجه داشته باشید؛ فرقی نمی‌کند که شما پراپرتی جدید جی ای 4 خود را با استفاده از ویزارد ساخته و یا اینکه از قبل یک پراپرتی جی ای 4 داشته باشید؛ در هر صورت شما می‌توانید پراپرتی خود را در صفحه Setup Assistant مشاهده کنید.

ستاپ اسیستنت این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا پراپرتی‌های خود را شخصی‌سازی کرده و تنظیمات موردنظر خود که در پراپرتی‌های نسخه یونیورسال آنالیتیکس داشتند را به پراپرتی‌های جی ای 4 منتقل کنند. این گزینه‌ها برخی از مواردی هستند که در این بخش به کاربران نشان داده می‌شوند:

  • Collection settings
  • Property Settings
  • Linking
  • Audiences
  • Conversions
  • User Management

شاید بتوان اصلی‌ترین مزیت Setup Assistant را امکان انتقال تنظیمات از نسخه یونیورسال آنالیتیکس به جی ای 4 در نظر گرفت. ستاپ اسیستنت این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تنظیمات و مواردی که سابق بر این در نسخه یونیورسال آنالیتیکس برای پراپرتی‌های خود داشتند را به جی ای 4 منتقل کنند. این موضوع باعث می‌شود تا نهایتا کاربران بتوانند در جی ای از همان View استفاده کنند که در نسخه یونیورسال آنالیتیکس داشتند. در این ویدئو تنها یک نگاه کلی از قابلیت‌های ستاپ اسیستنت را در اختیار شما قرار دادیم؛ اما در یک ویدئو دیگر به صورت کاملا جامع به بررسی جزئیات این قابلیت خواهیم پرداخت.

در پایان همان‌طور که مشاهده کردید فاکتورهای زیادی در رابطه با آپدیت جدید ویزارد وجود دارند که می‌توانیم آن‌ها را بررسی کنیم؛ اما نکته مهم این است که در این ویدئو یاد می‌گیریم که چگونه تنها با چند کلیک از gtag.js استفاده کرده و پراپرتی‌های جدید خود در جی ای 4 را ایجاد کنیم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.