بررسی بیشتر برای کسب و کار شما

بهبود سئو با توجه به نظرات و انتقادات کاربران

زیرنویس ویدئوی قسمت پنجاه وسوم دوره آموزش سئو:

نقدهای آنلاین می‌‌توانند به عنوان دارایی‌های اصلی کسب‌ و کارها محسوب شوند و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برای جستجوهای محلی برخوردار است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که اکثر مشتریان به نقدهای مثبت توسط مشتریان توجه شده و بدین ترتیب احتمال استفاده‌ی آن‌ها از کسب‌وکار محلی افزایش می‌یابد. آن‌ها به این نقدها به اندازه‌ی توصیه‌های شخصی افراد اعتماد دارند.

در حال از دست‌ دادن یک فرصت بزرگ هستید. نقدها نه ‌تنها کمک می‌کنند که یک اعتبار آنلاین بسازید بلکه می‌توانند مشتریان را به جلوی درتان بکشانند. نقد یک نوشته‌ی کوتاه یا نمره‌ای است که مشتری بر اساس تجربه‌اش با یک کسب‌ و کار محلی به آن اعطا می‌کند. نقدها می‌توانند در موتورهای جستجو، سایت‌ها و سرویس‌های نقد محلی یا حتی بلاگ‌ ها یافت شوند. اساساً سه راه وجود دارد که کاربر می‌تواند یک نقد برای کسب‌ و کارتان فراهم کند: آفلاین، ایمیل یا وبسایت.

بسیاری از کسب‌وکارها هر روز از طریق تماس تلفنی، ایمیل فیزیکی یا ارتباط درون فروشگاه با مشتریانشان تماس می‌گیرند. هریک از این نقاط تماس آفلاین، فرصتی برای پرسیدن در مورد تجربه‌ی مشتریان از خریدشان می‌باشد. می‌توانید از بازخوردهای منفی برای ارتقای کسب ‌و کار استفاده کرده و بازخوردهای مثبت را به نوعی استشهاد تبدیل کنید که می‌تواند در سایت یا تبلیغاتتان مورد استفاده قرار گیرد. اگر هنوز آدرس‌های ایمیل بازدیدکنندگان وبسایتتان را برای عضویت در خبرنامه و دریافت اطلاعات بیشتر جمع‌آوری نکرده‌اید، یک فرصت بازاریابی بزرگ را از دست می‌دهید.

ایجاد، نگه‌داری و پرورش فهرستی از مشتریان و افرادی که تمایل دارند مشتری شما بشوند، باعث می‌شود دارایی مفید و ارزشمندی را در اختیار بگیرید. می‌توانید از این فهرست نه‌ تنها برای اطلاع‌‌رسانی و بازاریابی به مخاطب شایسته استفاده کنید. بلکه می‌توانید مشتریانتان را به بررسی رضایت‌مندی‌شان دعوت نمایید یا یک ایمیل خودکار پس از خرید بسازید که در مورد نظر مشتری پرسیده یا حتی وی را به نوشتن نقد در مورد محصول یا سرویس خریداری شده ترغیب می‌نماید.

سومین راه برای دریافت نقد از طریق وبسایت است و در حالیکه این مورد می‌تواند روی سایتتان باشد، اما هر روز به شکل فزاینده‌ای استفاده از سایت‌‌های دیگر برای نقد شما، محصولات و خدماتتان مشاهده می‌‌گردد. البته وبسایت خودتان جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید و باید بخش ویژه‌ای را در آن لحاظ کنید که به استشهادها و اشتراک تجربیات مشتریان گذشته‌تان اختصاص داشته باشد. این فرصتی برای میزبانی از محتوای تولید شده توسط کاربران در سایتتان است که موتورهای جستجو نیز به آن علاقه دارند.

همچنین کاربرانتان نیز از مطالعه‌ی تجربیات واقعی مشتریان گذشته لذت برده و تصمیم خرید و تفکراتشان در مورد شما به شدت از این نظرات تاثیر می‌پذیرد. فراموش نکنید که محل ویژه‌ای برای ثبت نقدهای کاربران به صورت مستقیم در صفحاتتان در نظر بگیرید. حال می‌توانید این مورد را به صورت مستقیم در دل سایت جای دهید یا از رویکردهای ثالث بی‌شمار بهره‌مند شوید. اگر خودتان نخواهید هیچ‌گاه نقدی دریافت نمی‌کنید، جدا از صفحات خودتان، یک فهرست دائماً در حال توسعه از سایت‌ها وجود دارد که نقدهای کاربران در مورد انواع محصولات، خدمات و کسب‌وکارها را جمع‌آوری می‌کنند.

مشتریان راضی خود را ترغیب کنید که در وبسایت‌های اصلی مربوط به کسب ‌و کارها نظیر گوگل پلاس لوکال، یاهو و بینگ لوکال یلپ، سیتی‌سرچ و غیره نقد بنویسند. به خاطر داشته باشید که هاست‌های مخصوص ریویو و نقد برای صنایع مختلف وجود دارند، نظیر تراول ادوایزر که برای بخش مسافرت است و می‌توانید روی آن‌ها نیز تمرکز کنید. همچنین باید توجه کنید که سایت‌های نقد متفاوت دارای چارچوب‌های متفاوتی هستند. در حالی ‌که بسیاری از آن‌ها قالب آشنای پنج ستاره را استفاده می‌کنند. سایرین نمره‌دهی را به سه دسته‌ی مختلف تقسیم می‌کنند. به عنوان مثال “زاگات” که برای رتبه‌بندی رستوران‌ها استفاده می‌شود، مسائلی همچون کیفیت غذا، دکور و خدمات را با یک امتیاز 30 نمره‌ای مشخص می‌کند. صرف ‌‌نظر از نحوه‌ی دسترسی و اشتراک آن‌ها پیرامون وب، نقدها فرصت خیلی خوبی برای ایجاد محتوا و ارجاع به صفحاتتان هستند تا افراد بتوانند به شکل بهتری شما را در موتورهای جستجو بیابند و در مسیر تصمیم‌گیری برای خرید ترغیب شوند.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.