بهینه سازی وب سایت خود برای جستجوی محلی

راهنمای سئو و بهینه سازی سایت برای جستجوی محلی

زیرنویس ویدئوی قسمت پنجاه و چهارم دوره آموزش سئو – سئو محلی:

به منظور دریافت بهترین رتبه‌ی ممکن در موتورهای جستجو می‌دانید که باید محتوای مرتبط و خوب را به صورت مداوم تولید کنید و سپس آن را ارتقا داده و پیرامون وب بازاریابی کنید. قدرت سئو محلی را دست کم نگیرید.

گوگل و سایر موتورهای جستجو وقتی که صفحات سایتتان را تحلیل می‌کنند، از تعدادی سیگنال متفاوت استفاده می‌نمایند تا در مورد نمایش صفحات و ترتیب آن‌ها هنگام تایپ کردن یک جستجو توسط کاربر تصمیم بگیرند. یکی از این سیگنال ها، سئو محلی است.

مزایای سئو محلی

هنگامی که برای جستجوی محلی بهینه‌سازی می‌کنید چند مورد ویژه هستند که باید روی آن‌ها تمرکز کنید. اولین مورد بهینه‌سازی صفحه و محتوا است، هر صفحه از وبسایتتان باید برای یک کلید واژه‌ی مخصوص و دارای میزان جستجوی بالا بهینه شود و حتماً باید مطمئن شوید که عناصر مهم را از منظر فنی تجهیز کرده باشید.

می‌توانید ویدئوهای پیشین را برای دریافت جزئیات فنی بیشتر در مورد سئو محلی ببینید، اما در کمترین حالت باید زمان کافی را برای بهینه‌سازی عنوان صفحه، توصیف متا، تگ‌های عنوان، متن اصلی و متن alt هر یک از تصاویرتان بگذارید.

تا کنون موارد مذکور نباید برایتان جدید باشند اما بیایید هم‌اکنون در مورد برخی از مسائل مخصوص جستجوی محلی صحبت کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند.

اولین مورد اطلاعات تماستان است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و تعدادی موردی ویژه هستند که باید به طریقی خاص در صفحه‌ی تماس با ما قرار دهید.

می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید schema.org/LocalBusiness و به دنبال اجزای مخصوصی بگردید که با نوع کسب‌ و کارتان همخوانی دارند. اما بیایید یک مثال ساده را برای نحوه‌ی عملکرد میکروداده بیان کنیم.

یک مثال برای درک بهتر:

فرض کنید یک صفحه‌ی تماس دارید که نام، توصیف کسب‌ و کار، آدرس و شماره‌ی تلفنتان را نشان می‌دهد. شما مقداری کد دارید که احتمالاً شبیه این است با افزودن مقداری تگ و تعریفی صریح از این موارد که از طریق نشانه‌گذاری تعریف شده در سایت مذکور انجام می‌گیرد به موتورهای جستجو می‌گویید که دقیقاً هر متنتان چه نوع از اطلاعاتی را نشان می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که این موارد پایه‌ای هستند. برای هر چیزی میکروفرمت وجود دارد. از ساعات کار گرفته تا انواع پرداختی که قبول می‌کنید و آیتم‌های مخصوص هر صنعت نظیر منوهای رستوران‌ها.

در کمترین حالت باید مطمئن شوید که نام کسب‌ و کار، آدرس و شماره‌ی تلفنتان لحاظ شده باشد و همچنین باید آدرس ایمیل کسب‌ و کار، راهنمای مسیر یا نقشه و یکی دو عکس با متن alt متناسب را بگنجانید.

البته بازدیدکنندگان انسانی را فراموش نکنید، باید کاری کنید که آن‌ها به سادگی با شما تماس حاصل کنند. این کار از طریق فرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد.

نکته ای مهم درباره سئو محلی

یک نکته‌ی دیگر درباره سئو محلی اطلاعات کسب‌ و کارتان همواره باید در گوشه‌ی سمت راست و پایین بخش پانویس هر صفحه قرار بگیرند.

این مکان بسیار رایجی است که کاربران عادت دارند در آنجا به دنبال اطلاعات تماس بگردند و بدین ترتیب مطمئن خواهید شد که اطلاعاتتان به سرعت توسط کاربر در هر صفحه از سایتتان رصد می‌شود، البته اگر قصد تماس داشته باشد.

این روزها همچنین باید افرادی که بدون استفاده از کامپیوترهای رومیزی به جستجوی شما می‌پردازند را نیز لحاظ کنید، آن‌ها زمانی که در خانه یا دفترشان نیستند، با ابزارهای موبایلی نیز جستجو می‌کنند و مقدار زیادی از این جستجوها در محتوای محلی هستند.

سایت ریسپانسیو داشته باشید

سایتی که در موبایل به خوبی نمایش داده شود و عمل کند، نه ‌تنها به موتورهای جستجو در راستای پاسخ به جستارهای موبایلی کاربران کمک خواهد کرد بلکه کاری می‌کند که کاربران صرف‌ نظر از ابزار مورد استفاده تجربه‌ی مثبتی از شما و سایتتان داشته باشند.

ویژگی مشاهده‌ی سرعت صفحه‌ی گوگل به شما اجازه می‌دهد نگاهی به شمایل سایتتان در گوشی‌های موبایل بیاندازید. همچنین می‌تواند سایتتان را اسکن کرده و توصیه‌هایی را در مورد نحوه‌ی ارتقای عملکردتان در صفحات موبایل ارائه کند.

اگر منابع یا تخصص برنامه‌نویسی لازم را در اختیار دارید می‌توانید با استفاده از ساخت سایتی جداگانه و مخصوص کاربران موبایل که در قالب یک دامنه یا زیر دامنه قرار می‌گیرد.

بخشی از این مشکلات را حل کنید یا در شرایط بهتر می‌توانید از یک طراحی تعاملی استفاده کنید که همه چیز را بر اساس سایز صفحه‌ای که وبسایتتان از بک پایگاه کد یکسان رندر می‌شود، تنظیم می‌کند.

مخلص کلام اینکه بسیاری از مشتریان محلی از موبایل استفاده می‌کنند و اگر سایتتان اطلاعات کامل را برای نیازهای بازدیدکنندگان موبایلی فراهم نکند یا با مرورگرشان به مشکل بخورد احتمالاً یک مشتری بالقوه را از دست خواهید داد.

تمرکز بر بهینه‌سازی صفحه، تولید محتوا نشانه‌گذاری میکروفرمت‌های درست و عملکرد خوب موبایلی باعث می‌شود که گام‌های درست را برای دیده شدن در جستجوهای محلی بردارید و در این راستا از مواردی که می‌توانید در صفحات سایتتان کنترل کنید استفاده خواهید کرد.

حرف آخر

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم.

در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو محلی، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند سئو محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

امیدواریم که از مقاله سئو محلی جی ادز اطلاعات مناسبی کسب کرده باشید. بی صبرانه منتظر هستیم نظرات شما عزیزان را بشنویم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.