تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات در صفحه اول گوگل پلی و اپ استور

می‌خواین برنامه موبایل‌تون رو تو صفحه اول گوگل پلی یا اپ استور تبلیغ کنید، جای درستی اومدین.

در حال حاضر فروشگاه گوگل پلی بیش از 2.5 میلیون اپ و فروشگاه اپل حدود 2.2 میلیون اپ در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار داده اند. بنابراین، بدون تبلیغ به سختی می توانید رتبه برنامه خود را بهبود دهید. اما بهتر است بدانید که تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور چگونه انجام می شود.

از طریق پلتفرم Google Ads شما امکان ایجاد کمپین سرچ (نتایج جستجوی متنی گوگل)، کمپین Display (تبلیغات در سایت‌های همکار گوگل)، کمپین Video (تبلیغات در یوتیوب) و همچنین کمپین App را خواهید داشت.

با کمک کمپین تبلیغاتی موبایل در گوگل ادز امکان تبلیغ برای اپ iOS یا اندرویدی شما وجود دارد. اخیرا امکان نمایش آگهی در صفحه اول گوگل پلی از طریق کمپین های تبلیغاتی اپ ایجاد شده است، که نمونه آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

تبلیغ در صفحه اول گوگل پلی

این تبلیغات با عنوان “Suggested for you” در صفحه اول Google Play نمایش داده می‌شود. تبلیغات برنامه به کاربرانی که عبارات مرتبط با اپ را جستجو می‌کنند یا پیش‌تر اپ‌های مرتبطی را نصب کرده‌اند نمایش داده می‌شود و به همین دلیل تبلیغات در صفحه اول گوگل پلی نرخ نصب بالایی دارد.

تبلیغات گوگل پلی برای چه برنامه ای مفید است؟

پاسخ به این سوال ساده است، برای همه برنامه ها!

اگر ماه ها برای توسعه اپ iOS یا اندرویدی خود زحمت کشیده‌اید و اکنون برنامه خود را در گوگل پلی و اپ استور قرار داده‌اید و بعد از گذشت چند هفته هنوز تعداد نصب برنامه شما 4 رقمی نشده است، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با تیم جی ادز تماس بگیرید و برای شروع تبلیغات صفحه اول گوگلی پلی و اپ استور خود مشاوره دریافت کنید.

همچنین در طول توسعه برنامه موبایل می‌توانید با انتشار یک نسخه MVP (کمینه محصول پذیرفتنی) در اپ استور یا گوگل پلی و تبلیغات و جذب کاربر، برای توسعه آن بازخورد دریافت کنید.

نظرات کاربران می‌تواند کمک شایانی به بهبود برنامه موبایل شما نماید و برای افزایش سریع کاربران موبایلی، استفاده از گوگل ادز بسیار سودمند است.

اگر برنامه شما نصب بالایی داشته است، اما نرخ بازگشت کاربر (Retention rate) پایینی دارد، با کمک تبلیغات اپلیکیشن در گوگل ادز، می‌توانید کاربرانی که اپ شما را نصب کرده اند را ترغیب کنید تا دوباره برنامه را باز کرده و از آن استفاده کنند.

تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور را شروع کنید!

برای ایجاد کمپین تبلیغات در گوگل، باید اکانت فعال و تایید شده گوگل ادز داشته باشید، اگر تا کنون از تبلیغات گوگل استفاده نکرده‌اید، همین حالا اکانت گوگل ادز ایجاد کنید.

شروع تبلیغ در گوگل پلی

مراحل ایجاد کمپین تبلیغ برنامه در گوگل پلی

  1. برنامه خود را انتخاب کنید.
  2. متن تبلیغات و ویدیوی معرفی اپ را وارد کنید.
  3. مشخص کنید می‌خواهید کدام کاربران از کدام کشورها و با چه زبان‌هایی برنامه شما را نصب کنند.
  4. بودجه و هزینه هر نصب را تعیین کنید.
  5. شاهد افزایش نصب برنامه خود باشید!

هزینه تبلیغ در صفحه اول Google Play

هزینه تبلیغات برای نصب اپ های مختلف، متفاوت است. هزینه تبلیغات برنامه موبایلی با توجه به تعداد نصب‌های هر برنامه، موضوع برنامه و معیارهای متفاوت دیگری که باعث افزایش رغبت کاربران برای نصب اپ شما می‌شود، متفاوت است.

با بهینه سازی اپلیکیشن یا ASO و بهبود کمپین می‌توان هزینه تبلیغات در گوگل پلی را کاهش داد. برای انتخاب متن آگهی‌ها می‌توانید از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی برای متن تبلیغ اپ استفاده کنید.

هزینه تبلیغ به دو صورت کلی انتخاب می‌شود

  1. هزینه به ازای هر نصب. (Install Volume)
  2. هزینه به ازای اقدام (Action) کاربر در داخل برنامه؛ مانند ثبت سفارش از طریق برنامه. (In-app Actions)

برای استفاده از روش دوم بایستی conversion tracking بر روی اپ خود تنظیم کنید. برای این منظور می‌توانید از Firebase یا دیگر ابزارهای پیگیری کاربران موبایل استفاده کنید.

راهنمای تبلیغ در صفحه اول گوگل پلی یا اپ استور

تبلیغ برنامه در گوگل پلی و اپ استور

یکی از نکات مهم درباره کمپین‌های تبلیغاتی برنامه موبایل در گوگل ادز این است که نمایش این آگهی تنها محدود به گوگل پلی و یا اپ استور نمی‌شود. تبلیغات اپ شما در شبکه جستجو و شبکه نمایش گوگل و همچنین در یوتیوب نمایش داده می‌شود. فراموش نکنید که راهنمای کامل انتشار نرم افزار در گوگل پلی را مطالعه کنید.

برای شروع همین حالا می‌توانید تبلیغات مدیریت شده گوگل را از طریق سایت جی ادز سفارش دهید. کارشناسان جی ادز به شما کمک می کنند تا تبلیغات در صفحه اول گوگلی پلی و اپ استور را اجرایی نمائید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یک سوال داشتم این که چرا نمایش کال هامون همیشه نیست ؟
یک سری سایت ها همیشه شماره تماسشون نمایش داره ولی سایت ما خیر ؟

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.