راه‌اندازی اکانت گوگل ادز در آنالیتیکس ـ قسمت 16

در قسمت قبلی از این سری آموزش‌ها به بررسی تفاوت‌ها و قابلیت‌های فایربیس گوگل و پراپرتی‌های GA4 می‌پردازیم.

در حال حاضر گوگل ادز و GA4 به عنوان دو پلتفرم قدرتمند برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شوند که طیف گسترده‌ای از امکانات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. حالا تصور کنید اگر این دو را با یکدیگر ادغام کنید چه قابلیت‌های کاربردی برای آنالیز کاربران در اختیار شما قرار می‌گیرند.

جی ای 4 یک نمای کلی از کاربرانی که از طریق کمپین‌های گوگل ادز از سایت شما بازدید کرده‌اند را در اختیار شما قرار داده و مشخص می‌کند که آن‌ها پس از کلیک بر روی تبلیغات و وارد شدن به سایت شما، چه کارهایی انجام داده‌اند. علاوه بر این، جی ای 4 به شما اجازه می‌دهد لیست‌های مخاطبان خود را در گوگل ادز وارد کرده تا بتوانید از آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اما قبل از هر کاری برای این که بتوانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید؛ نیاز دارید تا اکانت گوگل ادز خود را به جی ای 4 متصل کنید. در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه آلمان شیبلی مدیر محصول گوگل، توضیحاتی در رابطه با نحوه اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 را در اختیار ما قرار می‌دهند.

چرا اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 مهم است؟

اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 بدین معنی است که هر دو این دو پلتفرم‌ها دیتاهایی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که نهایتاً این موضوع باعث می‌شود تا کاربران یک دید وسیع‌تر برای آنالیز رفتار کاربرانی که از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز آمده‌اند داشته باشند.

در جی ای 4 شما می‌توانید دیتای کمپین‌های گوگل ادز خود را در قسمت گزارش‌های Acquisition مشاهده کنید. نکته جالب در این مورد این است که بخش Explorations جی ای 4 این امکان را به شما می‌دهد تا از دایمنشن‌ها و متریک‌های مختلف برای بررسی عمیق‌تر کمپین‌های گوگل ادز خود استفاده کنید.

مزیت‌ مهم دیگری که اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 برای شما دارد؛ این است که این امکان را به شما می‌دهد تا کانورژن‌هایی را که در GA4 داشتید به اکانت گوگل ادز منتقل کرده تا بتوانید از آن‌ها در کمپین‌های خود استفاده کنید.

در صورتی که از طرف‌داران قابلیت اسمارت بیدینگ (Smart Bidding) در پلتفرم گوگل ادز هستید؛ انتقال کانورژن‌های بیشتر باعث می‌شود تا پلتفرم ادز کارکرد بهتری در تعیین بید تبلیغات شما داشته باشد. چراکه اطلاعات بیشتر به معنی داده‌های گسترده‌تر برای مدل‌سازی هوش مصنوعی این شبکه می‌باشد.

به عنوان یک دیجیتال مارکتر، هدف‌گیری طیف‌‌های مختلفی از کاربران به عنوان یک نکته ضروری برای شما در نظر گرفته می‌شود. اما سؤال این است که اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 چگونه می‌تواند در این مورد به شما کمک کند؟

در جی ای 4 شما می‌توانید مخاطبان جدید ساخته و آن‌ها را برای اهداف هدف‌گیری کاربران به گوگل ادز منتقل کنید. به عنوان مثال می‌توانید لیستی از کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده‌ اما به هر دلیلی سفارش خود را تکمیل نکرده‌اند ساخته و از آن‌ها برا کمپین‌های ریمارکتینگ در گوگل ادز استفاده کنید.

نحوه اتصال اکانت گوگل ادز به GA4

برای اتصال اکانت گوگل ادز به آنالیتیکس باید این کار را از طریق پنل Admin و با کلیک بر روی گزینه Google Ads Linking انجام دهید.

اتصال اکانت گوگل ادز به جی ای 4

در صفحه جدید که برای شما باز شده است؛ می‌توانید لیستی از اتصال‌هایی که قبلاً انجام داده‌اید را مشاهده کنید. در این صفحه با کلیک بر روی گزینه Link یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که باید در آن تنظیمات اتصال خود را انجام دهید.

در مرحله بعد باید اکانت گوگل ادز موردنظر خود برای اتصال را انتخاب کنید. در این بخش لیستی از تمام اکانت‌هایی که شما ادمین آن هستید برایتان نشان داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 در کنار داشتن دسترس ادیتور در پراپرتی‌های جی ای 4، به دسترسی ادمین در اکانت‌های گوگل ادز نیز نیاز دارید.

انتخاب اکانت‌های گوگل ادز موردنظر

توجه داشته باشید که در پروسه راه‌اندازی اکانت گوگل ادز در جی ای 4 شما می‌توانید چندین اکانت را برای اتصال انتخاب کنید. همچنین این قابلیت برای شما فراهم شده است تا علاوه بر اکانت‌های معمولی گوگل ادز،‌ بتوانید حساب‌های Manager خود را نیز به جی ای 4 متصل کنید. پس از انتخاب اکانت‌های موردنظر بر روی گزینه Confirm کلیک کنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.

در بخش بعدی شما می‌توانید دو قابلیت Auto-Tagging و Personalized Advertising را برای این اتصال فعال یا غیر فعال کنید.

فعال کردن قابلیت Personalized Advertising امکان انتقال مخاطبان جی ای 4 و یا پارامترها و ایونت‌های ریمارکتینگ به اکانت گوگل ادز را در اختیار شما قرار می‌دهد. فعال کردن گزینه Auto-Tagging نیز به جی ای 4 امکان می‌دهد تا جزئیات هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما می‌شود را ثبت کرده و آن‌ را به صورت یک گزارش تهیه کند.

در نهایت و پس از انجام تنظیمات آخر، می‌‍توانید بر روی گزنه Next و سپس Submit کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شده و اتصال شما کامل شود.

در این ویدئو آموزشی نحوه اتصال اکانت گوگل ادز به آنالیتیکس به صورت کاملاً ساده برای شما توضیح داده شده تا بتوانید از قابلیت‌های اتصال این دو پلتفرم به یکدیگر استفاده کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.