سرچ کنسول گوگل یوست سئو

بررسی خطاهای سرچ کنسول گوگل در افزونه Yoast SEO

متن زیرنویس قسمت بیست و چهارم دوره آموزش سئوی وردپرس

من بارها به سرچ کنسول گوگل اشاره کرده ام. قبلا به اون گوگل وبمستر تولز می‌گفتن و جایی است که به شما اجازه می ده بدونید چه زمانی خطای خزش در مورد سایت وجود داره. قبلا به قدرتمندی این ابزار اشاره کردم.

آموزش جدید سرچ کنسول در پایگاه دانش جی ادز به صورت رایگان در دسترس است.

زمانی که اون رو تنظیم کردید، می تونید در زیر Yoast و کنسول جستجو تمامی خطاهای خودتون رو مشاهده کنید. من قصد دارم سایت زنده ای را به شما نشون بدم تا ببینید خطاها در کنسول جستجوی گوگل چگونه هستن و چطور می تونید اون ها رو برطرف کنید. اگه چیزی در این بخش نمی بینید باید ابتدا تایید هویت رو انجام بدید یا اگه مثل صفحه نمایش من بود اگه چیزی در اون وجود نداشت، تنها جداول خالی بود بدین معنیه که گوگل زمان کافی برای یافتن خطاها رو نداشته یا سایت شما کاملا عاری از خطاست.

این فرآیند کمی کنده چند هفته برای گوگل زمان برده تا بتونه خطاهای سایت منو پیدا کنه، بنابراین اجازه بدید سری به سایت شخصی من بزنیم که چند خطا در اون وجود داشت. چیزی که اینجا می بینید لیستی از خطاها برای دسکتاپ، گوشی هوشمند و موبایل هست، برای هر خطایی چند گزینه وجود داره. شما می‌تونید یک ریدایرکت ایجاد کنید، بر روی View کلیک کنید یا اون رو به عنوان برطرف شده علامت بزنید.

به عنوان نمونه اجازه بدین یکی از خطاها رو بررسی کنیم. در حال حاضر کنسول جستجوی گوگل به ما نمی‌گه خطا در چه صفحه ای هست، این یک نقص بزرگه این ابزار تنها به ما می‌گه لینک های شکسته چه ظاهری دارن. به همین خاطر باید کارهای تشخیصی برای درک این موارد انجام بدیم. با این خطاها سه تکه اول از URL شبیه پست وبلاگی هست من در حال حاضر سه بخش از اون آدرس رو در مرورگر خودم با نام دامنه خودم تایپ کردم اون در واقع یکی از پست های من هست حالا می خوام لینک های شکسته در سایت رو پیدا کنم.

من تقریبا مطمئن هستم که خطای موجود از این صفحه هست موس رو بر روی لینک قرار می‌دم و بعد از انجام اینکار در گوشه پایین سمت چپ، همانطور که مشاهده می کنید اون لینک باید به سایت meetup.com بره، اما در واقع به دایرکتوری در سایت من منتقل می شه که در اصل وجود نداره. در این مورد به نظر می رسه من فراموش کردم عبارت http:// را قبل از لینک قرار بدم.

برخی از مشکلات رایج دیگه که ممکنه داشته باشید در برگیرنده اشتباه تایپوگرافی و غلط املایی در لینک هست. پس باید به دنبال این اشتباهات باشیم پس کاری که می تونم انجام بدم اینه که پستم رو ویرایش کنم.

در این جا هم به نظر می رسه به سایت meetup.com لینک دادم اما باز هم http رو فراموش کردم. حالا اون رو اضافه کردم و واقعا به سایت meetup.com لینک می ده. خوب حالا باید بر روی گزینه Update کلیک کنید.

من باید به سراغ پستم برم و تغییرات رو تایید کنم حالا ظاهر بهتری داره بر روی این کلیک می کنم و اون رو باز می کنم. خوب این گزینه به درستی به گروه meetup من لینک داده. خوبه حالا این خطا برطرف شده اگه دوباره به کنسول جستجوی گوگل بر گردم متوجه می شم که این خطا با علامت Fixed نشانه گذاری شده.

می‌توانیم همین کار رو برای خطاهای دیگه انجام بدم تا به این جای کار همه کارها با نسخه رایگان افزونه Yoast قابل انجام بود. اگه نسخه پولی این افزونه رو دارید که در سایت یوست در دسترس هست، موارد اندک دیگه ای وجود داره که می تونیم به شما پیشنهاد بدیم.

روش های دیگه ای برای موثر کردن این فرآیند وجود داره. من می خوام دوباره به کنسول جستجوی خودم برگردم سپس به قسمت contact me اسکرول کنم. در این شرایط می خوام صفحه ای رو از contact-me به  contact انتقال بدم. من فراموش کردم یکی از لینک های داخلی رو تغییر بدم اگه به صفحه درباره من برید با گزینه چت یا تماس با من روبرو می شید. تماس با من به یک صفحه قدیمی نادرست لینک داده، خطا از اینجا ناشی می شه. می تونم به صورت دستی این خطا رو برطرف کنم، اما در این شرایط ممکنه فردی به صفحه تماس با ما لینک داده باشه من می خوام هر ترافیکی که به این صفحه میاد و به لینک نادرستی لینک داره، ریدایرکت کنم.

خوب اجازه بدید از طریق افزونه Yoast ریدایرکت رو ایجاد کنیم Contact-me باید در حال حاضر به contact برود و اون رو به عنوان fixed علامت گذاری کنیم. من ریدایرکت را ایجاد خواهم کرد. در حال حاضر این گزینه به صورت داخلی و خارجی زمانی که فردی به همین آدرس لینک بده کار می کنه.

اگر نمی خواید پولی برای افزونه خرج کنید، افزونه های ریدایرکتی وجود داره که در مخزن سایت وردپرس موجوده اون ها هم کارساز خواهند بود، اما همانند این افزونه نمی تونن موثر باشن یه موضوع دیگه وجود داره که باید به اون اشاره کنم. حتی اگر ما ریدایرکت رو ایجاد کردیم و می تونیم اون رو تست کنیم، به نظر می رسه کار می کنه من هنوز می خوام به عقب برگردم و لینک رو اصلاح نمایم. من فکر می کنم این بهترین تمرین برای اطمینان حاصل کردن از اینه که همه لینک ها به موقعیت درستی اشاره دارن خوب کار ما تموم شده.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام و عرض ادب،ببخشید سایت بنده در گوگل وبمستر ثبت شده.جهت ارتباط افزونه (Yoast SEO)به کنسول گوگل،کد تاییدیه گوگل را موقعی که کپی میکنم و بر روی تصدیق کلیک میکنم،پیغام هیچ مشخصات کاربری پیدا نشد نمایش داده می شود.ممنون میشم که راهنمایی کنید

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.