افزایش فالوور توییتر

8 روش کاربردی برای افزایش فالوور توییتر (ایکس)

دارا بودن بیش از 660 میلیون کاربر فعال ماهانه توییتر را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های سوشال مدیا در دنیا تبدیل کرده است که روزانه پذیرای حجم بزرگی از اطلاعات، محتواهای ترند و نظرات کاربران می‌باشد.

اما افراد تنها کاربران فعال در توییتر نبوده و امروزه برندهای مختلف نیز در کنار استفاده از متدهای مارکتینگی همچون گوگل ادز، از این شبکه برای افزایش تعامل با کاربران و توسعه برند خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که این موضوع محدود به برندهای خارجی نشده و چند وقتی است که کسب‌وکارهای ایرانی نیز تصمیم گرفته‌اند از پتانسیل‌های توییتر برای اهداف ماکتینگ خود استفاده کنند.

فعالیت کسب‌وکارهای ایرانی در توییتر

افزایش محبوبیت توییتر در میان کاربران ایرانی در چند وقت اخیر، این شبکه را به یک پلتفرم کاربردی برای اهداف بازاریابی تبدیل کرده است. اما طبیعتاً برای این که در توییتر دیده شده و بتوانید توییت‌های خود را به تعداد افراد بیشتری نشان دهید؛ نیاز به داشتن تعداد مشخصی فالوور در این شبکه دارید.

افزایش فالوور توییتر پروسه‌ای است که به عنوان یک ضرورت نه تنها برای کسب‌وکارها، بلکه برای افرادی که می‌خواهند میزان تعامل بالایی در این شبکه داشته باشند نیز در نظر گرفته می‌شود؛ موردی که می‌تواند برای برخی از افراد مقداری چالش برانگیز باشد. در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز تصمیم گرفته‌ایم این پروسه را به قدم‌های کوچک تقسیم کرده و یک برنامه جامع برای افزایش تعداد دنبال کنندگان در توییتر به شما ارائه کنیم. پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا تعداد فالوور در توییتر مهم است؟

درست مثل تمام پلتفرم‌های سوشال مدیا دیگر همچون اینستاگرام یا یوتیوب، تعداد فالوورها در توییتر نیز اهمیت بالایی داشته و در دیده شدن بیشتر شما در این شبکه نقش مستقیمی دارد. افزایش فالوور در توییتر مهم است؛ چراکه:

  • اعتبار شما در میان کاربران را افزایش می‌دهد.
  • قدرت تأثیرگذاری بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • ترافیک ارگانیک و رایگان را برای شما به همراه دارد.

در حالت کلی افراد ترجیح می‌دهند اکانت‌هایی را دنبال کنند که تعداد فالوورهای زیادی داشته و تعامل خوبی با کاربران خود دارند. علاوه بر این، الگوریتم توییتر به گونه‌ای طراحی شده است که پست‌های اکانت‌هایی با تعداد کاربران بالا را بیشتر در تایم لاین به دیگر کاربران معرفی می‌کند.

در بخش بعدی از این مقاله 8 روش کاربردی برای افزایش فالوور در توییتر را به شما معرفی کرده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا قبیله بزرگی از مخاطبان فعال در این شبکه را برای خود بسازید.

چگونه فالوورهای خود در توییتر را افزایش دهیم؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم؛ افزایش تعداد فالوورها در توییتر ممکن است برای برخی از افراد مقداری دشوار به نظر برسد. عموماً این موضوع به دلیل عدم داشتن یک برنامه منظم و هدفمند برای جذب مخاطبان نسبت داده می‌شود. اما وقتی که شروع به طراحی یک استراتژی جامع برای افزایش فالوورها در توییتر کنید؛ متوجه خواهید شد که دیده شدن بیشتر در این شبکه آن‌قدر هم سخت و دشوار نیست.

1. به طور مداوم توییت بزنید

توییتر را می‌توان به عنوان یک گردهمایی بزرگ از نظرات و سلیقه‌های مختلف در نظر گرفت که در آن کاربران روزانه احساسات و ایده‌های خود را ابراز کرده و در رابطه با موضوعات مورد علاقه خود با یکدیگر صحبت می‌کنند. با توجه به همین موضوع باید عنوان کنیم که اگر می‌خواهید در توییتر بیشتر دیده شده و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید؛ باید به طور مداوم محتوای جذاب و باکیفیتی را برای کاربران خود فراهم کنید.

در حالی که هیچ عدد مشخصی برای تعداد توییت‌های مناسب تعیین نشده است؛ پیشنهاد ما به شما این است که در روز حداقل 2 توییت منتشر کنید تا صدای برند خود در این شبکه را زنده نگه دارید.

اگر به دنبال افزایش فالوور توییتر هستید؛ یکی از بهترین روش‌های برای انجام این کار، ایجاد مکالمات جذاب و خلاقانه با کاربران است. توجه داشته باشید که ایجاد تعامل سازنده با کاربران باعث می‌شود تا حضور قوی‌تری در توییتر داشته و برند خود را به تعداد افراد بیشتری نشان دهید.

به تصویر زیر دقت کنید. در این تصویر می‌بینیم که چگونه اکانت متعلق به برند کاله توانسته با واکنش به یک اتفاق از سمت کاربر و یا استفاده از ترندهای روز تعامل مناسبی از سمت کاربران دریافت کند. به کار بردن خلاقیت در انتشار پست در توییتر باعث گرفتن لایک، کامنت و ریتوییت کردن پست شما در این شبکه شده و بدین ترتیب موجب می‌شود تا پست‌های شما بازخورد بیشتری از سمت کاربران دریافت کنند.

خلاقیت در توییت زدن

2. از محتوای بصری غافل نشوید

آیا می‌دانستید طراحی مغز انسان به گونه‌ای است که بیش از هر نوع محتوایی، به محتواهای بصری واکنش نشان می‌دهد؟ مطالعات علمی نشان داده‌اند که مغز ما تصاویر را 60 هزار بار سریع‌تر از متن پردازش کرده و وقتی که صحبت از فاکتورهای همچون ریتنشن (Retention) کاربران به میان می‌آید؛ محتوای بصری یکی از بهترین انتخاب‌های ما برای تولید محتوا می‌باشد.

با توجه به این موضوع می‌توانید از تصاویر و ویدئوها در توییت‌های خود استفاده کرده تا به شکلی متفاوت بتوانید بر روی مخاطبان خود تأثیرگذاری داشته باشید. در این مورد می‌توانید از تصاویر مختلف و گیف‌های جذاب در توییت‌های خود استفاده کرده تا بتوانید تعامل بالایی از سمت مخاطبان خود بگیرید.

جدا از این مورد؛ توییتر همیشه در ذهن ما به عنوان پلتفرمی شناخته شده است که بیشتر حاوی متن بوده تا عکس؛ اما با توجه به موارد عنوان شده و البته تغییر ساختار الگوریتم شبکه‌های سوشال مدیا به سمت بها دادن به محتوای بصری، استفاده از عکس و ویدئو در پست‌های توییتر علاوه بر این که می‌تواند جذابیت زیادی برای کاربران این شبکه داشته باشد، باعث می‌شود تا ربات‌های توییتر نیز پست‌های شما را به افراد بیشتری پیشنهاد دهند.

3. با لایک‌ها، ریپلای‌ها و ریتوییت‌های پست‌های خود تعامل داشته باشید

صادقانه بگوییم داشتن تعامل سازنده با مخاطبان در توییتر کار ساده‌ای نیست؛ اما انجام آن نیز غیرممکن نمی‌باشد.

یکی از روش‌های فوق‌العاده کاربردی برای افزایش فالوور توییتر این است که با مخاطبان خود تعامل خوبی ایجاد کنید. پاسخ دادن به ریپلای‌ها، ریتوییت پست‌های مرتبط و استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربر گزینه‌هایی هستند که می‌توانند نرخ تعامل پیج شما را به خوبی بالا ببرند.

توجه داشته باشید که استفاده از ترندهای روز و انتشار پست‌های خلاقانه می‌تواند واکنش‌های خوبی نسبت به توییت‌های شما در توییتر را به دنبال داشته باشید. دقیقاً در این مرحله است که شما می‌توانید با پاسخ به نظرات مختلف کاربران در رابطه با پست‌های خود، تعامل سازنده‌ای را با آن‌ها ایجاد کرده و نهایتاً پست‌های خود را به تعداد افراد بیشتری نشان دهید.

4. استایل منحصربه‌فرد خود را در توییتر بسازید

در حالی که ساخت یک استایل مخصوص تأثیر مستقیمی در افزایش فالوور در توییتر ندارد؛ اما به هر حال شما باید یک استایل خاص برای فعالیت در توییتر داشته باشید که جذاب، سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی باشد. نه تنها در توییتر، بلکه برای ساخت یک استایل منحصربه‌فرد در هر پلتفرمی نیاز است تا فاکتورهایی همچون چشم‌انداز، ارزش‌ها و اهداف برند خود را به خوبی مشخص کنید.

هدف شما از فعالیت در توییتر چیست؟

آیا می‌خواهید در این شبکه بیشتر دیده شوید؟ یا این که هدف شما از انتشار پست در توییتر فروش نوعی محصول و یا خدمات به گروه‌های خاصی از کاربران می‌باشد؟ شفاف بودن اهداف باعث می‌شود تا فاکتورهایی که برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند در تمام فعالیت‌های شما در توییتر دیده شده و به استایل خاص شما برای فعالیت در این شبکه تبدیل شوند.

پس از این که هدف خود از فعالیت در توییتر را مشخص کردید؛ وقت آن رسیده است تا مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. آیا مخاطبان هدف شما در توییتر گروه‌های سنی جوان بوده یا این که کاربران مسن، گروه‌های هدف شما هستند؟ خواسته آن‌ها از شما چیست؟ آیا به دنبال کسب اطلاع هستند یا سرگرم شدن یا هر دو؟ شناسایی مخاطبان هدف، خواسته‌ها و اولویت‌های آن‌ها موردی است که در کنار تعیین هدف به شما کمک می‌‌کند تا استایل منحصربه‌فرد خود در توییتر را ایجاد کنید.

5. در زمان مناسب توییت بزنید

درست همانند سایر پلتفرم‌های سوال مدیا، در توییتر نیز باید روز و ساعت مناسب برای انتشار پست را پیدا کنید. این مورد معمولاً مرتبط با کاربران بوده و نحوه فعالیت آن‌هاست که تعیین می‌کند چه زمان‌هایی بهترین موقع برای تویت زدن می‌باشد.

الگوریتم مشخصی برای تعیین زمان مناسب انتشار پست در توییتر وجود ندارد. اما تجربه نشان داده است که اگر روز‌های میانی هفته را فاکتور بگیریم؛ توییت زدن در پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت 9 صبح بازخورد بیشتری از سمت کاربران دریافت می‌کند.

نکته مهم: توجه داشته باشید که این مورد یک فاکتور کلی می‌باشد و پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست در توییتر برای هر اکانتی متفاوت بوده و باید با در نظر گرفتن مواردی همچون نرخ اینگیجمنت و جریان ترافیک دریافتی صفحه انتخاب شود.

6. از ترکیب ترافیک ارگانیگ و پولی استفاده کنید

در توییتر دو روش مختلف برای دریافت ترافیک از سمت کاربران وجود دارد؛ ترافیک ارگانیک و تبلیغات توییتر.

ترافیک ارگانیک به انتشار پست‌های معمولی در توییتر نسب داده می‌شود که نتایج ماندگارتری نسبت به تبلیغ در این شبکه دارند؛ اما تبلیغات توییتر معمولاً برای موقعیت‌هایی مناسب هستند که شما می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی توییت‌های خود را به گروه‌های هدف بیشتری نشان دهید.

کارشناسان سوشال مدیا مارکتینگ توصیه می‌کنند که در پست‌های ارگانیک توییتر به خوبی از اِلِمان‌های بصری استفاده کرده و آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید که باعث ایجاد حس کنجکاوی در کاربران شوند. توجه داشته باشید:

  • در همان خط اول توییت هسته ارزشمند پست خود را برای کاربران نمایان نکنید. به آن‌ها فرصت دهید تا برای پاسخ به سؤال خود بر روی گزینه Read More کلیک کنند.
  • مجموعه‌ای از طرح سؤال، پاسخ مناسب و نتیجه‌گیری را در توییت‌های خود به کاربر ارائه کنید. (البته که در این مورد باید توجه داشته باشید که متن شما طولانی نشود)
  • در صورت نیاز از نظرسنجی (poll)های توییتر استفاده کنید.
  • برای جلب توجه بیشتر از تصویر و یا ویدئو استفاده کنید.

توجه داشته باشید که طراحی یک توییت خلاقانه و کاربردی به معنای پایان کار شما نبوده و باید تعامل مناسبی با بازخوردهای دریافتی از سمت کاربران داشته باشید. در این مورد می‌توانید ریپلای‌های جذاب در پست‌های خود را ریتوییت کرده و بدین ترتیب نرخ اینگیجمنت اکانت خود را بالا ببرید.

تبلیغ در توییتر را در نظر داشته باشید

اگرچه ترافیک ارگانیک ماندگاری بیشتری برای اکانت شما دارد؛ اما دریافت آن نیازمند صرف مدت زمان مشخصی می‌باشد. در آن طرف تبلیغات توییتر اما به عنوان یک روش جایگزین می‌تواند در مدت زمان کمی پست‌های شما را به گروه‌های هدف مدنظرتان نشان دهد. تبلیغ در توییتر این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا کاربرانی که اکانت شما را دنبال نمی‌کنند هدف قرار داده و بتوانید لیست مخاطبان صفحه خود را افزایش دهید.

7. اگر فروشگاه اینترنتی دارید تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه خود را پست کنید

یکی از تکنیک‌های افزایش فالوور توییتر و البته بالا بردن آمار فروش در این شبکه، پست کردن تخفیف‌های برند و ارائه پیشنهادهای ویژه‌ای است که قبلاً آن‌ها را برای کاربران خود در نظر نگرفته بودید.

این مورد به ویژه در فصول زمانی مختلفی در سال همچون شب یلدا، بازه زمانی قبل از تحویل سال نو و یا بلک فرایدی می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. پیشنهادهای جذاب خود را مشخص کرده و آن را در قالب پست‌ در توییتر به کاربران خود ارائه کنید تا با سیلی از ترافیک و فروش محصولات و یا خدمات خود مواجه شوید.

به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا هر ساله در موقعیت‌های خاصی از سال در توییتر و دیگر پلتفرم‌های سوشال مدیا خود، پیشنهادهای جذابی را به کاربران ارائه می‌کند که در کنار افزایش فروش برای این شبکه، باعث بالا رفتن نرخ تعامل شبکه‌های مجازی آن‌ها هم می‌شود.

توییت‌های جذاب دیجی‌کالا در توییتر

حتماً توجه داشته باشید در پیشنهاداتی که در پست‌های خود به کاربران ارائه می‌کنید؛ لینک مستقیم محصول و یا خدمات موردنظر را نیز قرار دهید تا پروسه تکمیل سفارش توسط کاربر را آسان‌تر کنید.

8. از ابزارهای آنالیتیکس توییتر برای بررسی عملکرد خود استفاده کنید

در توییتر برای این که متوجه شوید تلاش‌های شما اهدافی که تعیین کرده‌اید را تیک زده‌اند یا خیر؛ باید از ابزارهای آنالیتیکس این شبکه برای تجزیه و تحلیل پست‌های خود استفاده کنید.

یک ابزار مناسب برای بررسی عملکرد موارد مختلفی همچون توییت‌ها، ریتوییت‌ها، لایک‌ها و ریپلای‌ها علاوه بر ارائه گزارش‌های کاربردی در رابطه با میزان تأثیرگذاری پست‌های شما، برای شما مشخص می‌کند که برطرف کردن کدام ایرادات و یا تقویت کدام نقاط قوت در پست‌ها می‌تواند باعث افزایش فالوور توییتر برای شما شود.

در بازار ابزارهای زیادی وجود دارند که کار تجزیه و تحلیل پست‌ها در توییتر را برای شما انجام می‌دهند که Keyhole یکی از کاربردی‌ترین این ابزارها می‌باشد.

ابزار Keyhole دیتاهای ریل تایم (Real-time) کاربردی از نحوه تعامل کاربران با پست‌های شما در توییتر را ارائه کرده و برای شما مشخص می‌کند که انجام کدام اقدامات می‌تواند در افزایش تعداد فالوورهای توییتر به شما کمک کند.

اشتباه بزرگی به نام خرید فالوور توییتر

در ابتدا شاید این گونه به نظر برسد که خرید فالوور توییتر یک راه‌ هوشمندانه و میان‌بر برای افزایش فالوور است. هرچه که باشد می‌تواند بدون دردسر و به آسانی سیل مخاطبان را روانه اکانت شما کند؛ درست است؟

خیر؛ اینطور نیست!

به عنوان اولین نکته باید در نظر داشته باشید که توییتر این بازی را به خوبی می‌شناسد و به سرعت فالوورهای خریداری‌شده را شناسایی و حذف می‌کند. از آن جایی که اکثر این فالوورها ربات بوده و ربات‌ها نیز ردپا دیجیتالی کاملاً مشخصی از خود برجای می‌گذارند؛ باید گفت که کار توییتر در شناسایی آن‌ها به هیچ وجه دشوار نمی‌باشد.

مورد بعدی، توییتر درست همانند سایر پلتفرم‌های سوشال مدیا قوانین سخت و خط قرمزهای بزرگی برای دریافت تعامل دارد. این موضوع بدان معناست که داشتن تعداد زیادی از فالوورها که با پست‌های شما تعامل ندارند؛ به سختی به صفحه شما آسیب زده و حتی می‌تواند باعث عدم نمایش پست‌های شما به کاربران واقعی که دارید شود.

به همین منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر فکر خرید فالوورهای توییتر را در ذهن دارید؛ آن را فراموش کرده و در عوض تمرکز خود را بر روی تولید محتوای باکیفیت و جذاب معطوف کنید تا به صورت طبیعی تعداد مخاطبان خود در توییتر را افزایش دهید.

سخن آخر

افزایش فالوور توییتر موردی است که نیاز به یک استراتژی جامع و منظم برای تأثیرگذاری بیشتر دارد؛ چراکه امروزه دیگر شرایط مثل قبل نبوده و افزایش تولید‌کنندگان محتوا در این شبکه، باعث ایجاد بازار رقابتی شده است که تنها با به کار بردن خلاقیت می‌توان فاتح آن شد.

موردی که از آن مطمئن هستیم این است که افزایش تعداد مخاطبان در توییتر شانسی نیست و نیازمند به کار گرفتن تکنیک‌های مختلفی در این پلتفرم می‌باشد. در واقع ترکیبی از تولید محتوای باکیفیت، داشتن تعامل با مخاطبان و رقبا و فعالیت مداوم در توییتر نهایتاً می‌تواند باعث رشد و توسعه صفحه شما شود.  

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.