تبلیغات گوگل روی برند رقبا

چگونه با تبلیغات گوگل ترافیک رقبا را تصاحب کنیم؟

در این مقاله، قصد داریم فرصتی که گوگل ادز برای تصاحب ترافیک رقبایتان در اختیارتان قرار می‌دهد را بررسی کنیم.

هنگامی که چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید، نتایج مرتبطی در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود که آنها را می‌توان به دو نوع نتایج ارگانیک (SEO) و نتایج پولی (Google Ads) تقسیم کرد.

روش کار Google Ads به این صورت است که شما می‌توانید برای نمایش تبلیغ سایت خود در صفحه نتایج جستجوی مربوط به کلمات کلیدی خاص هزینه‌ای پیشنهاد کنید.

کلمات کلیدی برند و غیربرند

به طور کلی کلمات کلیدی به ۲ دسته کلمات کلیدی برند و غیر برند تقسیم می‌شوند. کلمات کلیدی برند کلمات کلیدی هستند که شامل نام برند یا نام شرکت شما می‌شود. به عنوان مثال شرکت اپل را در نظر بگیرید. اگر شخصی «Apple iPhone» یا هر چیزی مرتبط با اپل را جستجو کند، کلمه کلیدی برند محسوب می‌شود. اگر کسی چیزی عمومی تر مانند “تلفن هوشمند” را جستجو کند، یک کلمه کلیدی غیربرند در نظر گرفته می‌شود.

کلمات کلیدی رقبا

کلمات کلیدی رقبا در واقع کلمات کلیدی برند رقبای شما هستند. برای رقیب شما اینها کلمات کلیدی برند هستند و برای شما، کلمات کلیدی رقبا.

مثال: رقابت سامسونگ و اپل

حالا بیایید خودمان را به جای مدیر عامل سامسونگ بگذاریم. ما فکر می‌کنیم تلفن‌های گلکسی ما نسبت به آیفون بهتر هستند، بنابراین می‌خواهیم مردم را در این مورد متقاعد کنیم. ما با کمک گوگل ادز می‌توانیم افرادی که در گوگل به دنبال آیفون هستند را با استراتژی تسخیر به سمت برند خود بکشانیم.

تبلیغات سامسونگ روی کلمات کلیدی اپل کاری که ما باید انجام دهیم این است که کلمات کلیدی مربوط به آیفون یا گوشی اپل را به بخش کیوردهای ادگروپ خود اضافه کنیم و قیمت مناسبی برای هر کلیک پیشنهاد کنیم و سپس تبلیغ مرتبطی را برای گوشی Galaxy ایجاد کنیم و همچنین صفحه فرود را برای این مورد خاص طراحی کنیم. در این تبلیغ احتمالاً بخواهیم به مقایسه گلکسی با آیفون بپردازیم و درباره ارزشمندی گلکسی نسبت به آیفون توضیح دهیم.

توجه کنید که مطابق قوانین گوگل ادز بدون مجوز، در متن آگهی نمی‌توانید از اسامی برند رقبا استفاده کنید. استفاده از اسامی برند در آگهی می‌تواند باعث دیس‌اپرو شدن ادز یا ساسپند شدن اکانت شما شود.

مزایای استراتژی تسخیر در گوگل ادز

دلایل زیادی برای استفاده از کمپین‌های تسخیر به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما وجود دارد. کمپین‌های تسخیر در گوگل ادز می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد:

  • ظاهر شدن در جستجوهای مربوط به رقبای بزرگتر، می‌تواند فرصتی عالی برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف‌تان باشد.
  • مخاطبان رقبا، عموماً می‌توانند مشتری شما نیز شوند، بنابراین نمایش تبلیغات برای آنها، می‌تواند نرخ تبدیل خوبی برایتان به ارمغان بیاورد.
  • کمپین تسخیر همچنین یک راه عالی برای اقدام متقابل در برابر رقبایی هست که کلمات کلیدی برند شما را هدف قرار می‌دهند، چرا که با هزینه کلیک کم می‌توانید توطئه رقبایتان را خنثی کنید!

چالش‌ها و ریسک‌های تبلیغ روی کلمات کلیدی رقبا

کمپین تسخیر در گوگل ادز چندین مزیت دارد، اما بدون چالش و خطر نیست:

  • واضح‌ترین چالش متقاعد کردن مشتریانی است که نام تجاری رقبایتان را سرچ کرده‌اند. اینجاست که پیام‌رسانی مناسب، هدف‌گیری و بازاریابی هوشمند وارد عمل می‌شود.
  • کمپین‌های تسخیر نیز می‌توانند بسیار پرهزینه باشند و بودجه Google Ads شما را بالا ببرند، زیرا معمولاً امتیاز کیفیت پایین‌تری نسبت به رقیب برای کلمات کلیدی آن‌ها خواهید داشت، زیرا ذاتاً مرتبط‌تر با جستجو هستند.
  • یکی از آثار کمپین‌های تسخیر که باید از آنها آگاه باشید، تلافی رقبایتان است. با اینکه بدست آوردن ترافیک رقبایتان می‌تواند جذاب باشد، اما به یاد داشته باشید که رقبایتان هم به همین راحتی می‌توانند همین کار را انجام دهند. مراقب جنگ تبلیغاتی بر روی کلمات کلیدی رقبا باشید، وقتی جنگ تبلیغاتی روی کلمات کلیدی رقبا شروع می‌شود، همه ضرر می‌کنند؛ به جز گوگل که هزینه‌های این جنگ را به جیب می‌زند.

برای شروع تبلیغات گوگل با کارشناسان اهل فن مشورت کنید

آیا می‌خواهید به سفر بازاریابی دیجیتال خود ادامه دهید و از رقبای خود پیشی بگیرید؟ همین حالا می‌توانید درخواست مشاوره رایگان تلفنی خود را ثبت کنید تا کارشناسان همه‌تن‌حریف جی‌ادز با شما تماس بگیرند و برای شروع تبلیغات گوگل شما را راهنمایی کنند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.